bizar.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:24 schreef Tekaschi het volgende:
Hij staat wel overal op winst, op CNN gezien.Zelfs de swingstates haalt hij monsteroverwinningen gezien de peilingen, ook typische democratische gebieden zijn er klaar mee en willen Trump stemmen.
Die gaat dit gewoon rekken, in hoger beroep tot de verkiezingen, wint en geeft zichzelf immuniteit.
‘Mechanismen’ om politici uit te schakelen zodat het ‘niet wordt overgelaten aan domme kiezers’ zijn zo ongeveer het meest ondemocratische denkbaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:03 schreef Confetti het volgende:
Wat me opvalt is dat hij in al zijn tirades echt nooit maar in de buurt komt van een zaak inhoudelijke opmerking.
Een echte nazi die in zijn eigen wereld leeft. Er moeten in een democratie mechanismen zijn om het gevaar van dit soort politici uit te schakelen. Dit kun je niet overlaten aan die domme kiezers.
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 05:09 schreef sturmpie het volgende:
kans is klein dat hij weer president wordt
Wie zegt dat democratie goed is? Is ook maar iets bedacht en waarde toegekend.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
‘Mechanismen’ om politici uit te schakelen zodat het ‘niet wordt overgelaten aan domme kiezers’ zijn zo ongeveer het meest ondemocratische denkbaar.
Tja, dat zegt natuurlijk ook genoeg over de tegenstand. De Democraten zijn zo verschrikkelijk dat mensen Trump nog altijd als een acceptabel alternatief zien. Het is een treurige stand van zaken voor de Amerikaanse politiek.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 00:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zoals hij zelf zegt: Hij kan midden op 5th Avenue iemand doodschieten en ze stemmen nog op hem.
Hebben we de afgelopen 200k jaar al iets beters bedacht dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie zegt dat democratie goed is? Is ook maar iets bedacht en waarde toegekend.
Een nazi is het niet en anders moet je even met dat bewijs komen. juist die democratische mechanismen worden door hem gebruikt voor de creatie van het complotverhaal wat hij gaat gebruiken in zijn campagne.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:03 schreef Confetti het volgende:
Wat me opvalt is dat hij in al zijn tirades echt nooit maar in de buurt komt van een zaak inhoudelijke opmerking.
Een echte nazi die in zijn eigen wereld leeft. Er moeten in een democratie mechanismen zijn om het gevaar van dit soort politici uit te schakelen. Dit kun je niet overlaten aan die domme kiezers.
Toch doen zulke ideeën in sommige kringen het erg goed. Vooral als de vermeende intelligentie van kiezers langs de lijnen van politieke oriëntatie wordt beslist.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
‘Mechanismen’ om politici uit te schakelen zodat het ‘niet wordt overgelaten aan domme kiezers’ zijn zo ongeveer het meest ondemocratische denkbaar.
Het bestormen van het parlement na het verliezen van de verkiezingen valt inderdaad onder de democratische mechanismenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een nazi is het niet en anders moet je even met dat bewijs komen. juist die democratische mechanismen worden door hem gebruikt voor de creatie van het complotverhaal wat hij gaat gebruiken in zijn campagne.
Pak hem nou gewoon op de inhoud en negeer dat geschreeuw. Wees volwassen.
Correct.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een nazi is het niet en anders moet je even met dat bewijs komen. juist die democratische mechanismen worden door hem gebruikt voor de creatie van het complotverhaal wat hij gaat gebruiken in zijn campagne.
Klopt, Democraten zijn net nazi's.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Bij nazisme denk je toch al snel aan zaken zoals raciaal essentialisme en dit doet het juist ontzettend goed in Democratische kringen. Eergisteren nog:
[ twitter ]
Je vindt frauduleuze electoral votes laten sturen naar DC en dan Pence onder druk zetten om die fake votes te tellen een democratisch mechanisme?! Ik vind dat meer het werk van een couppleger…quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfingenomen kut D66-ersquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Toch doen zulke ideeën in sommige kringen het erg goed. Vooral als de vermeende intelligentie van kiezers langs de lijnen van politieke oriëntatie wordt beslist.
Vast wel. Helaas haalt niet alles wat beter is het. Geldt voor heel veel dingen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben we de afgelopen 200k jaar al iets beters bedacht dan?
Peacefull george floyd protests....quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Bij nazisme denk je toch al snel aan zaken zoals raciaal essentialisme en dit doet het juist ontzettend goed in Democratische kringen. Eergisteren nog:
[ twitter ]
Mooie stropop. En ethnische minderheden in kampen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, Democraten zijn net nazi's.
Als je die hun gang laat gaan, dan stoppen ze etnische minderheden in kampen. De stap van wokeisme en het eisen van genderneutrale naar het uitroeien van complete bevolkingsgroepen is klein. Wees op uw hoede, mensen!
qtft.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
Voor alle duidelijkheid: Trump is naar mijn idee geen nazi.
Hij is een populist, een opportunist, een pathologische leugenaar, een wannabe autocraat en een fucking crimineel. Maar een nazi? Nee, dat lijkt mij niet.
Maar moet je fraudeurs dan maar gewoon vrijuit laten gaan (ongeacht wie het is)?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
qtft.
Moet hij gestopt worden? Absoluut.
Moet je hem de kans geven zaken te uit te melken als complot in zijn campagne? Nee. Daar is zijn publiek namelijk heel gevoelig voor.
Pak hem op de inhoud, ga boven hem staan en maak heb klein. Niet in de rechtszaal, in de campagne. Dan heeft hij geen schijn van kans, want hij is inhoudelijk gewoon troep.
De maniertjes van de 'democratische' woke troepen komen anders wel heel dichtbij fascisme. Het is meedoen, of we cancelen je, slopen alles wat je hebt en maken we je het leven zo zuur dat je wel verdwijnt. Schikken of de tyfusgenieten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je die hun gang laat gaan, dan stoppen ze etnische minderheden in kampen. De stap van wokeisme en het eisen van genderneutrale naar het uitroeien van complete bevolkingsgroepen is klein. Wees op uw hoede, mensen!
trump moet je speciaal behandelen. Wil je van hem af, moet je slimmer zijn dan hem.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar moet je fraudeurs dan maar gewoon vrijuit laten gaan (ongeacht wie het is)?
Jezus man, smijten met termen waar je de betekenis niet van kent is weer helemaal hip. Ga eens praten met mensen die onder een echt fascistisch regime hebben geleefd.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De maniertjes van de 'democratische' woke troepen komen anders wel heel dichtbij fascisme. Het is meedoen, of we cancelen je, slopen alles wat je hebt en maken we je het leven zo zuur dat je wel verdwijnt. Schikken of de tyfusgenieten.
Nee hoor, niks aan de hand.
Trust me, vaak genoeg gedaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Jezus man, smijten met termen waar je de betekenis niet van kent is weer helemaal hip. Ga eens praten met mensen die onder een echt fascistisch regime hebben geleefd.
Hoe kan een veroordeelde crimineel president worden?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:26 schreef michiel_merk het volgende:
Dit levert hem alleen maar meer stemmen op..
Is idd fucking irritant mooi overgewaaid uit amerika en de hersenlozen passen zich aanquote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:02 schreef Zoddie het volgende:
Zowel extreem rechts als extreem links zijn fascisten, zijn eigenlijk dezelfde type mensen, beide kanten is het 100% met ons of je bent de vijand. Alles wordt zwart of wit bekeken, grijstinten zijn ver te zoeken.
Tegenwoordig is het niet links vs rechts meer, het is moderates vs extremisten.
Nou noem een niet democratisch land waar het beter toeven is dan hier.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie zegt dat democratie goed is? Is ook maar iets bedacht en waarde toegekend.
Ethische minderheden?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooie stropop. En ethnische minderheden in kampen?
Jezus man psychopaat doe es normaalquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jezus man psychopaat doe es normaal
Er bestaat ook nog zoiets als nuance
quote:Een hyperbool is de stijlfiguur van de overdrijving.
Een reden om een hyperbool te gebruiken kan zijn om bijvoorbeeld een emotie of een mening extra nadruk te geven. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Doorgaans wordt een hyperbool niet letterlijk genomen.
Småland.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou noem een niet democratisch land waar het beter toeven is dan hier.
Ah, kom op. Ik hang hier al wat jaren rond en de consensus is meestal dat we terughoudend moeten zijn met nazi-vergelijkingen. Daar ben ik het van harte mee eens. Dat is ook de reden dat ik Baudet of Wilders niet zal vergelijken met Hitler (misschien heb ik dat in 2008/2009 weleens gedaan, maar toen was ik nog een jochie).quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De maniertjes van de 'democratische' woke troepen komen anders wel heel dichtbij fascisme. Het is meedoen, of we cancelen je, slopen alles wat je hebt en maken we je het leven zo zuur dat je wel verdwijnt. Schikken of de tyfusgenieten.
Nee hoor, niks aan de hand.
Dit hangt eigenlijk sterk af van welke definitie van fascisme je gebruikt. Wokeism komt namelijk prima overeen met een hele reeks kenmerken die Eco schetst, maar komt bijvoorbeeld niet erg overeen met Payne's definitie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Jezus man, smijten met termen waar je de betekenis niet van kent is weer helemaal hip. Ga eens praten met mensen die onder een echt fascistisch regime hebben geleefd.
Ik ben wel in Finland geweest. Telt dat ook?quote:
Ja, ik ben hier degene die nuance ontbeert. Goed verhaal, man.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jezus man psychopaat doe es normaal
Er bestaat ook nog zoiets als nuance
Alleen als het in Fins Lapland was danquote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben wel in Finland geweest. Telt dat ook?
Eens . Er worden van links tot rechts veel te gemakkelijk nazi-vergelijkingen gemaakt. Dat is niet alleen beledigend voor de ontvanger, maar ook bagatelliseert het de misdaden van de nazis en hun slachtoffers.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, kom op. Ik hang hier al wat jaren rond en de consensus is meestal dat we terughoudend moeten zijn met nazi-vergelijkingen. Daar ben ik het van harte mee eens. Dat is ook de reden dat ik Baudet of Wilders niet zal vergelijken met Hitler (misschien heb ik dat in 2008/2009 weleens gedaan, maar toen was ik nog een jochie).
Die woke-figuren kunnen inderdaad enorm dwingend zijn en kan mij er ook aan ergeren, maar zijn natuurlijk geen moderne SA'ers, die andersdenkenden in elkaar trappen. En nee, ik zie het niet gebeuren dat wokies op de proppen komen met de 21e eeuwse variant van de Neurenbergwetten, vervolgens een veroveringsoorlog beginnen om uiteindelijk hun ideologische tegenstanders uit te roeien.
Waar is de ballenbak?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ing-at-ikea/smaland/
[ afbeelding ]
De partij van Law-and-order laat zich wel kennen vandaag zeg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |