abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213729797
quote:
Eén of twee dagen verlof, omdat je menstrueert: in sommige landen heel normaal, in Nederland (nog) niet. Een meerderheid (56 procent) vindt ook niet dat het in de wet opgenomen moet worden.

Toch zijn er wél veel vrouwen die er behoefte aan hebben. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag en Spot On onder ruim 2100 vrouwen die menstrueren.

Niet functioneren

Van de vrouwen die menstrueren zou 1 op de 5 bijna iedere maand gebruik willen maken van menstruatieverlof.

"Ik moet me nu bijna elke maand ziek melden omdat ik niet functioneer", legt iemand in het onderzoek uit. "Dus ik weet zeker dat ik verlof zou opnemen, als dat zou kunnen."

Menstruatieklachten komen op allerlei manieren voor en hebben een grote invloed op je lichaam en humeur. We hebben al eerder een video gemaakt over de effecten ervan. Hieronder zie je hoe ernstig deze kunnen zijn.
Alice Groen liep 12 jaar met klachten rond voordat ze eindelijk de juiste diagnose kreeg: premenstrual dysphoric disorder. Twee weken voor haar menstruatie kan ze alleen maar huilen. En als ze ongesteld is geweest, voelt Alice zich weer gelukkig.
Een grotere groep, 2 op de 5, zou het niet maandelijks nodig hebben, maar het wel eens opnemen als dat nodig is.

Kwetsbaarder

De helft van de panelleden ziet het als iets positiefs wanneer hun werkgevers menstruatieverlof aanbieden. Toch vindt de meerderheid van hen niet dat de overheid het recht op menstruatieverlof wettelijk vast zou moeten leggen.

En dat is vooral omdat zij zich zorgen maken over hun positie op de arbeidsmarkt.
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
Mannelijke Kamerleden ervaren menstruatiepijn met elektrische schokken
"Ik denk dat het de kwetsbare positie van vrouwen op de arbeidsmarkt alleen nog maar kwetsbaarder maakt. Wie wil er straks nou een vrouw aannemen als ze constant voor van alles vrij kan krijgen?", zegt een panellid.

Nauwelijks last

Voor een ander deel van de vrouwen die menstrueren is het niet nodig om zich daardoor af te melden.

Zij hebben bijvoorbeeld nauwelijks last van hun menstruatie of gebruiken anticonceptie om de menstruatie te stoppen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nederlandse-vrouwen

Ik wil ook wel eens wat _O- arbeidsschuwe wezens :')
Lalalalala gratis geld
pi_213729896
Deze OP :')!

Goed initiatief, het maakt de drempel lager om rust te nemen tijdens menstruatie en normaliseert het nog meer.
  donderdag 30 mei 2024 @ 08:54:05 #3
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213729906
En welke externe factoren hebben invloed op menstruatiepijn? Gezien er ook miljoenen vrouwen zijn die er blijkbaar weinig last van hebben, leuk voor die tweeduizend vrouwen in Nederland die dit willen. Misschien zijn ze wel allemaal viesdik of slikken hele potjes aan anticonceptie per week.

Dan kunnen we dikke mensen ook wel vaker verlof geven omdat ze vaker moe zijn.

Of 50+'ers een paar daagjes vrij in de maand om bij te komen.
pi_213729920
Slecht idee.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213729927
Oh ja, dit is Fok, ik had ook geen andere reacties verwacht ;(
pi_213729936
Dus als het in je voordeel is, is onderscheid opeens wel goed en gewenst. Oke...
Ook in moeilijke tijden.
pi_213729956
“Mannen kunnen ook menstrueren”..

Of

“Mannen dan ook een week vrij nadat hun vrouw een week vrij had gekregen”.

Om weer bij te komen van het hysterische gedoe als ze weer een week lang borderline hebben,
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:01:29 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213729975
quote:
Eén of twee dagen verlof, omdat je menstrueert: in sommige landen heel normaal
Één of twee dagen in totaal, of praktisch elke maand?

OK, er valt dan wel een keer een weekend of feestdag onder, maar ik denk dat je dan toch moet inleveren op salaris.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213729993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 08:58 schreef Gibson88 het volgende:
Dus als het in je voordeel is, is onderscheid opeens wel goed en gewenst. Oke...
Het is wachten op de LGQLEDTV+ transgender zonder baarmoeder die dit ook wil :')
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:03:17 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213730001
Gratis geld dat wil iedereen wel
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:05:28 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213730030
De meeste vrouwen werken al part-time toch?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:06:12 #12
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_213730051
Hoe groot is dit probleem?

Volgens een onderzoek in 2019 door het Radboud UMC (42000 reacties) is dit een probleem voor 1/3e van de vrouwen.
quote:
Van alle vrouwen die de vragenlijst invulden, gaf 85% aan maandelijks last te hebben van menstruatiepijn. Daarnaast gaf ruim 70% van de vrouwen aan last te hebben van psychische klachten en vermoeidheid rondom de menstruatie. Ongeveer één op de drie vrouwen gaf aan dat ze tijdens de menstruatie niet al hun dagelijkse bezigheden, zoals werk of taken thuis, volledig uit kunnen voeren.
Met daarbij wel een disclaimer:
quote:
De cijfers moeten met enige terughoudend geïnterpreteerd worden, vanwege het feit dat vrouwen die klachten ervaren wellicht eerder geneigd zijn om deel te nemen aan een dergelijk onderzoek.
https://www.radboudumc.nl(...)gelijks-functioneren

De vrouwelijke beroepsbevolking is zo'n 4,5 miljoen. 1/3e daarvan dus 1,5 miljoen vrouwen. Dat is geen marginaal groepje! Ik sta daarom niet afwijzend tegenover dit idee. Gelet op de disclaimer uit het onderzoek van 2019 zou ik wel graag een nieuw gedegen onderzoek onder de vrouwelijke beroepsbevolking willen zien waaruit beter blijkt hoe groot het probleem daadwerkelijk is. Ook al zou het om 1/5e gaan dan spreken we nog steeds over een flink grote groep van 500000 vrouwen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:09:37 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_213730080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 08:54 schreef Cruzinats het volgende:

En daar is de 55/57+ regeling voor.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:11:01 #15
139677 Curiosity
pi_213730090
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:05 schreef junkiesietze het volgende:
De meeste vrouwen werken al part-time toch?
En ze zijn dan ook part-time ongesteld.
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:11:46 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213730098
Oh, zijn man en vrouw toch verschillend. Dus toch?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213730099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:11 schreef Curiosity het volgende:

[..]
En ze zijn dan ook part-time ongesteld.
Nee alleen op de dagen dat ze moeten werken _O-
pi_213730112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het is wachten op de LGQLEDTV+ transgender zonder baarmoeder die dit ook wil :')
Oh joh die staan nu al te stuiteren over het al Daniel geniet 'genoten' discriminatie en uitsluiting. Het is wachten tot de eerste stoet met transgendervlaggen over de Dam in Amsterdam marcheren en hun onvrede uitschreeuwen.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:16:15 #19
139677 Curiosity
pi_213730133
Ik persoonlijk heb er niet veel last van.
Maar er zijn vrouwen die 2 dagen krom liggen van de pijn.
Of heel erg vloeien.

Ik ben eerder voor bijvoorbeeld, 10 dagen per jaar naar vrije keuze in te vullen.
Buiten de vakantie dagen om.
Zonder een reden te benoemen.
pi_213730141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Één of twee dagen in totaal, of praktisch elke maand?

OK, er valt dan wel een keer een weekend of feestdag onder, maar ik denk dat je dan toch moet inleveren op salaris.
Ik zou enkele dagen per jaar schappelijk vinden. Maar niet standaard 2 dagen per maand want dan wordt er sowieso misbruik van gemaakt door de groep die er nauwelijks last van heeft op de dagen dat men moet werken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:19:48 #21
13462 BansheeBoy
pi_213730159
Wie gaat er dan nog vrouwen aannemen vraag je je af. Je gaat geen mensen aannemen die direct of indirect een gevaar vormen voor het voorbestaan van je bedrijf.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213730177
Hallo loonkloof.
pi_213730178
Dit zijn natuurlijk dezelfde types die vroeger bij gym elke week ongesteld waren en daardoor niet konden meedoen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:25:11 #24
3542 Gia
User under construction
pi_213730200
Als je dit in zou voeren, dan is dat een vrijbrief voor vrouwen die er totaal geen last van hebben, om ook die 2 dagen verlof te nemen, maandelijks, want de 'last' is niet vast te stellen.
De ene heeft ernstige hoofdpijn, de ander buikkrampen en weer een ander heeft geen klachten.

Dus, nee, ik ben hier niet voor. Als je ziek bent, meld je je maar ziek.
pi_213730213
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:25 schreef Gia het volgende:
Als je dit in zou voeren, dan is dat een vrijbrief voor vrouwen die er totaal geen last van hebben, om ook die 2 dagen verlof te nemen, maandelijks, want de 'last' is niet vast te stellen.
De ene heeft ernstige hoofdpijn, de ander buikkrampen en weer een ander heeft geen klachten.

Dus, nee, ik ben hier niet voor. Als je ziek bent, meld je je maar ziek.
Wijze woorden _O_
Ook in moeilijke tijden.
pi_213730250
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie gaat er dan nog vrouwen aannemen vraag je je af. Je gaat geen mensen aannemen die direct of indirect een gevaar vormen voor het voorbestaan van je bedrijf.

Overdrijven is ook een vak
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 09:58:35 #27
5428 crew  miss_sly
pi_213730415
Ten eerste klopt de TT niet, want in de eerste alinea van het artikel staat al dat 56% niet voor een dergelijk verlof is. Ook als je verder leest, haal ik daar niet uit dat de meerderheid van de vrouwen menstruatieverlof wil.

Vrouwen voor wie het echt nodig is, vallen nu ook al uit, maar nu omdat ze zich ziekmelden. En voor degenen die zich niet ziek (durven) melden geldt dat ze die 1 of 2 dagen bepaald niet behoorlijk zullen kunnen functioneren.

Ik denk dat het met het misbruik ervan maken nogal mee zal vallen. Natuurlijk zullen er vrouwen tussen zitten die er misbruik van maken; bij alles wat je kunt bedenken zullen er personen tussen zitten die mosbruik maken van regels en voordeeltjes. Maar moet dat een reden zijn om het niet te doen?

Er is inderdaad best een groep vrouwen die structureel heel veel last hebben van de menstruatie. En als je ontzettend vloeit en heel erge buikpijn hebt, of misselijk bent en hoofdpijn hebt, is werken echt niet aan de orde. Er zijn ook vrouwen die daar meestal geen last van hebben, maar waarbij het soms een keer heel heftig is. De vrouwelijke cyclus is geen perfect afgesteld programma dat altijd hetzelfde verloopt.

Ik denk dat een beetje ruimte om een dag verlof op te nemen ook een hogere productiviteit op zal leveren. Je wil je vrije dag toch even compenseren met het inhalen van het gemiste werk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 09:59:05 #28
5428 crew  miss_sly
pi_213730424
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 08:54 schreef Cruzinats het volgende:
En welke externe factoren hebben invloed op menstruatiepijn? Gezien er ook miljoenen vrouwen zijn die er blijkbaar weinig last van hebben, leuk voor die tweeduizend vrouwen in Nederland die dit willen. Misschien zijn ze wel allemaal viesdik of slikken hele potjes aan anticonceptie per week.

Dan kunnen we dikke mensen ook wel vaker verlof geven omdat ze vaker moe zijn.

Hoe stop ik zoveel mogelijk van mijn gebrek aan kennis over de vrouwelijke cyclus in een post?
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:59:32 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213730425
Wanneer AOW-leeftijd koppelen aan gemiddelde levensverwachting eigenlijk? Ik wil een paar jaar eerder met pensioen. Dat is alleen maar eerlijk.
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:02:30 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213730448
En volgend jaar weer janken dat er geen meer vrouwen in de top van bedrijven zitten.

Meeeh, glazen plafond, meeeehhh
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:02:53 #31
13462 BansheeBoy
pi_213730452
Ik zou zelf meer pleiten voor het (overheidswege) stimuleren van het traditionele rollenpatroon. Waarbij de man de kostwinner is en de vrouw zorgt voor het kroost. Een man heeft ook meer gezag als hij (alleen) het gezin onderhoudt. Wat op de lange baan en onderaan de streep weer beter is voor het gezin.

Dit soort maatregelen laat zien dat het nodig is.

donderdag 30 mei 2024 @ 10:03:10 #32
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213730458
Ik ben hier alleen om mijn bingokaart te vullen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_213730479
quote:
8s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:59 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer AOW-leeftijd koppelen aan gemiddelde levensverwachting eigenlijk? Ik wil een paar jaar eerder met pensioen. Dat is alleen maar eerlijk.
vrouwen moeten werken tot hun 72ste
mannen tot hun 63ste

ik ben voor _O_
pi_213730503
Loonkloof, hoe komt die toch tot stand.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:23:50 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_213730710
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Ten eerste klopt de TT niet, want in de eerste alinea van het artikel staat al dat 56% niet voor een dergelijk verlof is. Ook als je verder leest, haal ik daar niet uit dat de meerderheid van de vrouwen menstruatieverlof wil.

Vrouwen voor wie het echt nodig is, vallen nu ook al uit, maar nu omdat ze zich ziekmelden. En voor degenen die zich niet ziek (durven) melden geldt dat ze die 1 of 2 dagen bepaald niet behoorlijk zullen kunnen functioneren.

Ik denk dat het met het misbruik ervan maken nogal mee zal vallen. Natuurlijk zullen er vrouwen tussen zitten die er misbruik van maken; bij alles wat je kunt bedenken zullen er personen tussen zitten die mosbruik maken van regels en voordeeltjes. Maar moet dat een reden zijn om het niet te doen?

Er is inderdaad best een groep vrouwen die structureel heel veel last hebben van de menstruatie. En als je ontzettend vloeit en heel erge buikpijn hebt, of misselijk bent en hoofdpijn hebt, is werken echt niet aan de orde. Er zijn ook vrouwen die daar meestal geen last van hebben, maar waarbij het soms een keer heel heftig is. De vrouwelijke cyclus is geen perfect afgesteld programma dat altijd hetzelfde verloopt.

Ik denk dat een beetje ruimte om een dag verlof op te nemen ook een hogere productiviteit op zal leveren. Je wil je vrije dag toch even compenseren met het inhalen van het gemiste werk.
Erg verfrissend dan weer jouw bijdrage na de reeks voorspelbare ongeinformeerde frusti's _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:26:17 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213730739
Waarom een speciaal verlof als je al part-time werkt?

Ruil dan gewoon je dagen om.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213730767
Daar is al verlof voor en dat heet ziekteverlof. Volstrekt overbodig om daar weer iets anders voor te bedenken. Als je niet kan werken wegens lichamelijke klachten meld je je ziek, zo simpel is het.

Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, uiteindelijk wordt jouw verzuim gewoon ingecalculeerd in je salaris. Ben je vaak ziek stijgt je salaris gewoon minder hard, kan je oneerlijk vinden maar zo werkt het gewoon. Uiteindelijk kijkt een werkgever alleen naar wat je hem kost en wat je hem oplevert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213730778
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou zelf meer pleiten voor het (overheidswege) stimuleren van het traditionele rollenpatroon. Waarbij de man de kostwinner is en de vrouw zorgt voor het kroost. Een man heeft ook meer gezag als hij (alleen) het gezin onderhoudt. Wat op de lange baan en onderaan de streep weer beter is voor het gezin.

Dit soort maatregelen laat zien dat het nodig is.

ja joh lekker terug naar 1950, prima idee. Door jouw cultuur danwel geloof opgedrongen aan de vrouwen zeker?
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:31:43 #39
13462 BansheeBoy
pi_213730790
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:30 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ja joh lekker terug naar 1950, prima idee. Door jouw cultuur danwel geloof opgedrongen aan de vrouwen zeker?
Wie heeft het over geloof? Kwestie van logisch nadenken. We peigeren onze vrouwen af, onze kinderen zijn sleutelkinderen geworden die we alleen nog zien met vakanties. Nadenken!

Het gaat de verkeerde kant op.

donderdag 30 mei 2024 @ 10:33:11 #40
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213730798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar is al verlof voor en dat heet ziekteverlof. Volstrekt overbodig om daar weer iets anders voor te bedenken. Als je niet kan werken wegens lichamelijke klachten meld je je ziek, zo simpel is het.

Het maakt ook niet uit hoe je het noemt, uiteindelijk wordt jouw verzuim gewoon ingecalculeerd in je salaris. Ben je vaak ziek stijgt je salaris gewoon minder hard, kan je oneerlijk vinden maar zo werkt het gewoon. Uiteindelijk kijkt een werkgever alleen naar wat je hem kost en wat je hem oplevert.
True story.
Mijn dienst begon om 14.00. Ik vertrek plus minus 13.15 voor werk dan. Ik werd letterlijk 12.50 - 13.00 ongesteld. Helse krampen, zou niets waard zijn voor mijn collega's. Ziek gemeld bij leidinggevende en ook gezegd dat ik er morgen weer zou zijn.
Ik kon de volgende dag wel even verantwoorden waarom ik mij zo kort vooraf ziek gemeld had en waarom maar voor 1 dag? En hij vond het zeer verdacht.
Trotste mama van Ambar
pi_213730813
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wie heeft het over geloof? Kwestie van logisch nadenken. We peigeren onze vrouwen af, onze kinderen zijn sleutelkinderen geworden die we alleen nog zien met vakanties. Nadenken!

Het gaat de verkeerde kant op.

ik insinueer dat nav jouw postgedrag hier op dit forum :)

Heb medelijden met jouw eventuele danwel toekomstige vrouw die kennelijk weinig te vertellen krijgt.

De tering zeg.

Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 10:35:03 #42
5428 crew  miss_sly
pi_213730831
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Erg verfrissend dan weer jouw bijdrage na de reeks voorspelbare ongeinformeerde frusti's _O_
Het is paarlen voor de zwijnen, maar ik wilde het niet ongezegd laten.
pi_213730854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
True story.
Mijn dienst begon om 14.00. Ik vertrek plus minus 13.15 voor werk dan. Ik werd letterlijk 12.50 - 13.00 ongesteld. Helse krampen, zou niets waard zijn voor mijn collega's. Ziek gemeld bij leidinggevende en ook gezegd dat ik er morgen weer zou zijn.
Ik kon de volgende dag wel even verantwoorden waarom ik mij zo kort vooraf ziek gemeld had en waarom maar voor 1 dag? En hij vond het zeer verdacht.
Dat ligt aan je leidinggevende, niet aan de regeling.

Daarbij hoef je helemaal geen reden op te geven waarom je je ziek meld. Als je leidinggevende daar twijfels bij heeft kan hij een bedrijfsarts inschakelen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213730860
Krijg ik ook rukverlof als het testosteron door mijn bloedbaan stroomt en ik ongecontroleerd geil word? Ik eis elke ochtend een uur later te mogen beginnen, omdat die ODOL mij anders de hele dag dwarsligt.
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:38:25 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213730869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat ligt aan je leidinggevende, niet aan de regeling.

Daarbij hoef je helemaal geen reden op te geven waarom je je ziek meld. Als je leidinggevende daar twijfels bij heeft kan hij een bedrijfsarts inschakelen.
Probleem is ook dat veel leidinggevende mannen zijn en totaal geen sympathie hebben voor dit soort dingen
Trotste mama van Ambar
pi_213730882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

En daarin wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen man die 1x per maand ziek is vanwege een ongezonde leefstijl of een vrouw vanwege ernstige klachten van de ongesteldheid en dat is dan best krom imo.

Verder eens dat speciaal verlof wellicht niet de beste oplossing is maar een andere blik of iig een discussie hierover is het het wel waard.
pi_213730886
Vrouwen die iedere maand last hebben van menstruatieklachten moeten gewoon een keer een kindje maken. Dat schijnt op een of andere manier te helpen. Er schijnen nauwelijks vrouwen te zijn die na een zwangerschap weer menstruatieklachten krijgen.
pi_213730896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:38 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Probleem is ook dat veel leidinggevende mannen zijn en totaal geen sympathie hebben voor dit soort dingen
Dan kan je naar hr gaan of een vertrouwenspersoon.

Of een andere werkgever natuurlijk.
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:40:59 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_213730901
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is paarlen voor de zwijnen, maar ik wilde het niet ongezegd laten.
Helaas wel ja. En je hoeft niet te verwachten dat deze tolerante nieuwe regering daar iets in gaat veranderen. Je kan de reacties van een Caroline al wel uitschrijven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:43:00 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213730916
Overigens en dit ligt ook het bedrijfsbeleid. Kan het zomaar zijn dat als je veelvoudig kort ziekteverlof hebt, je ook kunt verantwoorden bij HR. Met daarbij allemaal acties, omdat je een last bent. Neem daarbij hoe serieus menstruatieklachten of überhaupt vrouwelijke klachten serieus genomen worden en je staat gedeeltelijk machteloos.

Menstruatieverlof of ziekteverlof voor vrouwelijke problemen (want ook de overgang geeft problemen) zou het leven van vrouwen die er last van hebben, kunnen verbeteren.
Trotste mama van Ambar
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:43:33 #51
13462 BansheeBoy
pi_213730921
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:33 schreef Bofjijff het volgende:

Heb medelijden met jouw eventuele danwel toekomstige vrouw die kennelijk weinig te vertellen krijgt.

Je wilt te graag joh. Maar net niet genoeg om het echt te begrijpen. Het gaat om een rolverdeling. Iedereen is leidinggevende binnen zijn eigen rol. Als je stelt dat iedereen gelijk is zou ik jou eens je borsten willen zien kolven en je vrouw een wasmachine zien tillen naar de zolder.

Come on. Ik ben een fijne vent.

pi_213730931
Ik vind het goed dat hier meer aandacht voor is maar zie wel wat praktische bezwaren. Hoe dan ook, van mij mag hier wel meer aandacht naartoe op scholen. Op de middelbare school waarop de meeste meisjes voor het eerst ongesteld worden ligt er toch best een taboe op. Terwijl vaak juist in die eerste jaren de klachten hevig kunnen zijn, en ook niet elk meisje hier al mee om kan gaan. Naarmate je ouder wordt leer te toch beter wat wel en niet werkt, welk maandverband voor welke periode, paracetamol, een kruik, beweging of juist geen beweging. Allemaal dingen waarop de middelbare school weinig aandacht aan word besteed. Terwijl het als meisje vaak echt niet leuk is om een sportdag te hebben op één van de eerste dagen van je ongesteldheid.
pi_213730940
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je wilt te graag joh. Maar net niet genoeg om het echt te begrijpen. Het gaat om een rolverdeling. Iedereen is leidinggevende binnen zijn eigen rol. Als je stelt dat iedereen gelijk is zou ik jou eens je borsten willen zien kolven en je vrouw een wasmachine zien tillen naar de zolder.

gelijk zijn uit zich niet in wel of niet borsten hebben of een wasmachine tillen :')

quote:
Come on. Ik ben een fijne vent.
Nee :)
  Miss 200.000.000! donderdag 30 mei 2024 @ 10:47:34 #54
367000 roos94
pi_213730952
Ik zie dit rap misbruikt worden.

Daarnaast had ik hetzelfde probleem als 14 jarige tiener en kreeg ik leerplicht op mijn snavel omdat ik elke maand 3 dagen ziek was. De medewerker van die leerplicht zei dat ik beter gewoon aan de pil kon dus dat deed ik.

Maar de pil heeft ook weer keerzijden. Dus lastig.
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 10:49:43 #55
5428 crew  miss_sly
pi_213730974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Overigens en dit ligt ook het bedrijfsbeleid. Kan het zomaar zijn dat als je veelvoudig kort ziekteverlof hebt, je ook kunt verantwoorden bij HR. Met daarbij allemaal acties, omdat je een last bent. Neem daarbij hoe serieus menstruatieklachten of überhaupt vrouwelijke klachten serieus genomen worden en je staat gedeeltelijk machteloos.

Menstruatieverlof of ziekteverlof voor vrouwelijke problemen (want ook de overgang geeft problemen) zou het leven van vrouwen die er last van hebben, kunnen verbeteren.
En de zo ontzettend belangrijke productiviteit kunnen verhogen. Zijn ze ineens economisch beter voor het bedrijf waarvoor ze werken.
pi_213730989
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En de zo ontzettend belangrijke productiviteit kunnen verhogen. Zijn ze ineens economisch beter voor het bedrijf waarvoor ze werken.
hoe verhoogt dat de productiviteit?
  donderdag 30 mei 2024 @ 10:52:47 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_213730995
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 08:53 schreef DJKoster het volgende:
Deze OP :')!

Goed initiatief, het maakt de drempel lager om rust te nemen tijdens menstruatie en normaliseert het nog meer.
Je denkt er niet goed over na.

Als vrouwen standaard wettelijk menstruatieverlof krijgen (en dat dus ook sneller zullen gebruiken, want het valt binnen recht en verwachtingswaarde) dan zullen werkgevers al heel snel een lichte voorkeur krijgen voor het kiezen van een mannelijke kandidaat voor bepaalde rollen waar afwezigheid een probleem is.

Wat je wil is dat mannen en vrouwen wettelijk gezien dezelfde afwezigheidswetgeving hebben. Dus bij zwangerschapsverlof is het een goed idee om mannen verplicht exact dezelfde (aantal) dagen op te laten nemen. Zodat het excuus bij werkgevers wegvalt om vrouwen waarvan de verwachting is dat ze binnenkort een kind gaan nemen toch maar niet aan te nemen. Of te laten zitten voor een promotie of voor een loonsverhoging.

Als mannen dezelfde dagen vrij moeten nemen dan is dat ineens niet meer een voordeel voor het aannemen van alleen mannen want die zullen soms ook ineens een maand of 2 weg kunnen zijn.

Datzelfde geldt hier. Als dit een wettelijk ding wordt dan zullen vrouwen (ja ook de vrouwen die zo'n verlof nooit zouden opnemen) dus meer kansen verliezen op de arbeidsmarkt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_213731046
Ja maak het nog onaantrekkelijker om vrouwen aan te nemen :')

Eerst mag je een vrouw bijna een volle maand per jaar doorbetalen terwijl ze er gewoon niet is. En vervolgens wordt ze zwanger en mag ze 16 weken doorbetaald op vakantie. En als je even pech hebt herhaalt ze dat geintje het jaar erop gewoon nog een keer.

Ik zou als werkgever helemaal geen vrouwen meer aan willen nemen met dit soort onzin. Als het daadwerkelijk zo erg is dat je niet kan werken dan heb je daar geen verlof voor nodig, dan kun je je gewoon ziekmelden.
No amount of money ever bought a second of time.
  Miss 200.000.000! donderdag 30 mei 2024 @ 11:00:47 #59
367000 roos94
pi_213731050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Ja maak het nog onaantrekkelijker om vrouwen aan te nemen :')

Eerst mag je een vrouw bijna een volle maand per jaar doorbetalen terwijl ze er gewoon niet is. En vervolgens wordt ze zwanger en mag ze 16 weken doorbetaald op vakantie. En als je even pech hebt herhaalt ze dat geintje het jaar erop gewoon nog een keer.

Ik zou als werkgever helemaal geen vrouwen meer aan willen nemen met dit soort onzin. Als het daadwerkelijk zo erg is dat je niet kan werken dan heb je daar geen verlof voor nodig, dan kun je je gewoon ziekmelden.
Dit kan alleen door een man geschreven worden
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:01:11 #60
13462 BansheeBoy
pi_213731051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:59 schreef TigerXtrm het volgende:
Een van mijn relaties heeft alle potentieel drachtige dames eruit gebonjourd. Hij neemt geen dames meer aan. Teveel gezeik voor hem.

Dames onderling kunnen ook echt slangen zijn. En als het (te) mooie dames zijn leiden ze weer af.

Niet mijn woorden, maar van de best relatie.
pi_213731058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Iedere persoon met veelvuldig kort ziekteverlof word bij ons even bij hr doorgelicht. Dat ligt niet aan vrouw zijn. Daarbij hoef je hr verder niks te vertellen, en kan je gewoon zeggen dat je gebruik wil maken van de bedrijfsarts.

Lijkt mij dat een arts genoeg weet over je vrouwelijke klachten, en daarin zowel de vrouw als het desbetreffende bedrijf advies in kan geven.
pi_213731062
Doorgeslagen progressieve gekte.
pi_213731074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 09:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
“Mannen kunnen ook menstrueren”..

Of

“Mannen dan ook een week vrij nadat hun vrouw een week vrij had gekregen”.

Om weer bij te komen van het hysterische gedoe als ze weer een week lang borderline hebben,
Je kan je tegenwoordig als vrouw identificeren, dus meer vrije dagen voor iedereen
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:05:52 #64
5428 crew  miss_sly
pi_213731082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:52 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
hoe verhoogt dat de productiviteit?
Omdat een vrouw zich prettiger voelt op haar werk, niet wantrouwig bezien wordt, en na de dag weer fris haar taken kan opnemen. Je gewaardeerd voelen werkt beter dan die persoon zijn die zo vaak even een dag ziek is, jaja, ziek, uhuh, zal wel. Om je ziek te melden, moet je een drempel over. Als je een dag verlof op kunt nemen omdat je veel last hebt van je menstruatie, voelt dat ook voor de vrouw veel prettiger. En kun je dus weer met meer vertrouwen je werk hervatten.
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:06:56 #65
5428 crew  miss_sly
pi_213731094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:02 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Iedere persoon met veelvuldig kort ziekteverlof word bij ons even bij hr doorgelicht. Dat ligt niet aan vrouw zijn. Daarbij hoef je hr verder niks te vertellen, en kan je gewoon zeggen dat je gebruik wil maken van de bedrijfsarts.

Lijkt mij dat een arts genoeg weet over je vrouwelijke klachten, en daarin zowel de vrouw als het desbetreffende bedrijf advies in kan geven.
Het lijkt jou dat een arts genoeg weer over vrouwelijke klachten. Toch blijkt dat niet het geval te zijn. Er is nog steeds te weinig kennis over vrouwelijke klachten, omdat om begrijpelijke redenen veel van de medische kennis is gebaseerd op het mannelijke lichaam.
pi_213731135
Als een vrouw menstrueert, heeft haar man daar meestal ook last van. Kan hij dan ook vrij krijgen?
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:12:34 #67
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213731143
Daarnaast is niet elke menstruatie hetzelfde, is niet elke vrouw hetzelfde en is ook niet elke menstruatie bij dezelfde vrouw hetzelfde.

Er heerst bij medici nog een sterk "je stelt je aan" mentaliteit als het gaat om menstruatie of andere vrouwelijke klachten. Dus je vrouwelijke problemen bespreken met een bedrijfsarts is een loterij. Neemt hij/zij je serieus? Daarnaast is een bedrijfsarts niet altijd onafhankelijk.
Sterker nog: vaak neemt je eigen huisarts en gynaecoloog je klachten niet eens serieus. En dan ga je dat voor kort ziekteverlof wel verwachten van een leidinggevende, HR, bedrijfsarts?
Hahahahahahaha _O-
Je hoeft alleen al in dit topic te kijken, hoe serieus men menstruatieklachten neemt.
Trotste mama van Ambar
pi_213731147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:39 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
En daarin wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen man die 1x per maand ziek is vanwege een ongezonde leefstijl of een vrouw vanwege ernstige klachten van de ongesteldheid en dat is dan best krom imo.

Verder eens dat speciaal verlof wellicht niet de beste oplossing is maar een andere blik of iig een discussie hierover is het het wel waard.
Ook al noem je het menstruatie verlof wordt dat onderscheid nog steeds niet gemaakt hoor. Uiteindelijk wordt er gewoon gekeken wat je oplevert voor je salaris en of je nou iedere maand 2 dagen " ziek" bent of 2 dagen "menstruatie verlof" hebt maakt voor de berekening niks uit. Je bent 2 dagen per maand afwezig waarbij je salaris wel doorloopt.

Linksom of rechtsom zullen ze dat ergens mee calculeren.
pi_213731256
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat een vrouw zich prettiger voelt op haar werk, niet wantrouwig bezien wordt, en na de dag weer fris haar taken kan opnemen. Je gewaardeerd voelen werkt beter dan die persoon zijn die zo vaak even een dag ziek is, jaja, ziek, uhuh, zal wel. Om je ziek te melden, moet je een drempel over. Als je een dag verlof op kunt nemen omdat je veel last hebt van je menstruatie, voelt dat ook voor de vrouw veel prettiger. En kun je dus weer met meer vertrouwen je werk hervatten.
sorry, ik had de vraag anders moeten stellen,
Hoe verhoogt dat de productiviteit ten opzichte van een persoon die zich niet maandelijks ziek hoeft te melden en/of hoe staat dit in relatie tot de bekende loonkloof tussen man en vrouw?

Puur productief gezien, stel je staat aan een lopende band en kan per dag 10 producten in elkaar zetten, met gemiddeld 22 werkdagen per maand is dat 220 stuks, voor dit werk krijgt deze persoon 2200 euro per maand (om het gemakkelijk te houden) is het dan voor de werkgever rechtvaardig om een persoon die door omstandigheden 200 stuks in elkaar kan zetten per maand ook 2200 euro salaris te betalen?
pi_213731260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:00 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dit kan alleen door een man geschreven worden
Staat niets onwaars in, of wel dan?
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:28:25 #71
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_213731276
Uitgaande van 20 werkdagen per maand, bouw je in dit geval maar 90% van de ervaring op ten opzichte van een persoon die dit niet zou hebben. Als dit tot reflectie komt in jaarlijkse salarisverhogingen/promoties, dan praat je na een jaar of 5 al snel over minimaal 10 a 15%. Dan moet daar ook geen issue van gemaakt worden.
The more debt, the better
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:29:59 #72
13462 BansheeBoy
pi_213731297
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:26 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ik vrees van niet. Vrouwen in een kudde hebben ook de (biologische) neiging om synchroon te gaan lopen met hun periodes. Dat kan funest zijn voor je bedrijf en marketingafdeling.

Miss 200.000.000! donderdag 30 mei 2024 @ 11:31:21 #73
367000 roos94
pi_213731312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:26 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Hoe is zwangerschaps/kraamverlof vakantie volgens jou? Weleens een kind gebaard?
pi_213731332
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Een van mijn relaties heeft alle potentieel drachtige dames eruit gebonjourd. Hij neemt geen dames meer aan. Teveel gezeik voor hem.

Dames onderling kunnen ook echt slangen zijn. En als het (te) mooie dames zijn leiden ze weer af.

Niet mijn woorden, maar van de best relatie.

Bij een vroeger werkgever hadden ze een dame aangenomen voor de administratie. Klein bedrijfje ook, dus ook maar 1 persoon voor nodig. Mevrouw had goede kwalificaties dus hup, contract en gaan. Toen alles ondertekend was kwam ze op haar eerste dag aan en gaf aan dat ze zwanger was en over een paar weken met verlof zou gaan :')

Werkgever was op z'n zachtst gezegd not amused, maar je kan er dus geen fuck tegen doen. Werkrelatie is meteen verneukt, dus enige optie was vrolijk doorbetalen voor iemand waar je feitelijk geen zak aan hebt.
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:33:49 #75
5428 crew  miss_sly
pi_213731342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Bij een vroeger werkgever hadden ze een dame aangenomen voor de administratie. Klein bedrijfje ook, dus ook maar 1 persoon voor nodig. Mevrouw had goede kwalificaties dus hup, contract en gaan. Toen alles ondertekend was kwam ze op haar eerste dag aan en gaf aan dat ze zwanger was en over een paar weken met verlof zou gaan :')

Werkgever was op z'n zachtst gezegd not amused, maar je kan er dus geen fuck tegen doen. Werkrelatie is meteen verneukt, dus enige optie was vrolijk doorbetalen voor iemand waar je feitelijk geen zak aan hebt.
Het grappige is dat de werkgever helemaal niet doorbetaalt als een werknemer zwanger is. Dat wordt overgenomen door het UWV. De werknemer kan dus een vervanger aannemen indien gewenst en dan lopen de loonkosten voor één persoon dus door.
pi_213731345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:04 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je kan je tegenwoordig als vrouw identificeren, dus meer vrije dagen voor iedereen
Precies, gewoon misbruik van maken.

Sowieso vraag ik me af, iedereen is gelijk enzo, maar vrouwen mogen ineens een paar dagen per maand extra thuisblijven? Wat staat hier voor mannen dan tegenover.
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:34:39 #77
13462 BansheeBoy
pi_213731349
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het grappige is dat de werkgever helemaal niet doorbetaalt als een werknemer zwanger is. Dat wordt overgenomen door het UWV. De werknemer kan dus een vervanger aannemen indien gewenst en dan lopen de loonkosten voor één persoon dus door.
En als dit op de 1ste dag is ben je wel een lomperd als je die niet tijdens de proeftijd vaarwel zegt. :D

Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:35:04 #78
5428 crew  miss_sly
pi_213731352
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:26 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
sorry, ik had de vraag anders moeten stellen,
Hoe verhoogt dat de productiviteit ten opzichte van een persoon die zich niet maandelijks ziek hoeft te melden en/of hoe staat dit in relatie tot de bekende loonkloof tussen man en vrouw?

Puur productief gezien, stel je staat aan een lopende band en kan per dag 10 producten in elkaar zetten, met gemiddeld 22 werkdagen per maand is dat 220 stuks, voor dit werk krijgt deze persoon 2200 euro per maand (om het gemakkelijk te houden) is het dan voor de werkgever rechtvaardig om een persoon die door omstandigheden 200 stuks in elkaar kan zetten per maand ook 2200 euro salaris te betalen?
Ik denk dat deze werkgever nogal op zijn neus zal kijken als blijkt dat de berekende 220 stuks door vrijwel niemand iedere maand zullen worden gehaald. Of ga jij ervan uit dat die mannelijke werknemers geen enkele dag ziek of vrij zijn en de vrouwelijk wel?
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:35:50 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_213731358
Sowieso hoe walgelijk bitter en negatief ben je als je er meteen maar vanuit gaat dat elke vrouw daar `misbruik' van maakt.

Ik gok dat genoeg vrouwen die menen er weinig last van te hebben gewoon doorwerken zonder er gebruik van te maken
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2024 @ 11:36:20 #80
364681 over_hedge
pi_213731364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 10:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben hier alleen om mijn bingokaart te vullen.
Hoe gaat het?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213731375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:28 schreef flyguy het volgende:
Uitgaande van 20 werkdagen per maand, bouw je in dit geval maar 90% van de ervaring op ten opzichte van een persoon die dit niet zou hebben. Als dit tot reflectie komt in jaarlijkse salarisverhogingen/promoties, dan praat je na een jaar of 5 al snel over minimaal 10 a 15%. Dan moet daar ook geen issue van gemaakt worden.
Ja maar dit gaat 100% wel gebeuren, want voor de zogenaamde "wage gap" word nu al nooit naar oorzaken gekeken.

Parttime, mannen die meer en scherper onderhandelen over salaris etc. Al die dingen zijn nu al niet van belang. Nee vrouwen verdienen minder en dit is oneerlijk.
pi_213731399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:31 schreef roos94 het volgende:

[..]
Hoe is zwangerschaps/kraamverlof vakantie volgens jou? Weleens een kind gebaard?
Dat is uiteindelijk een keus die je zelf maakt, toch? Waarom moet jouw werkgever opdraaien voor 4 maanden loon van een werknemer die er niet is en die niets doet? Dat je recht hebt op rust van werk om bij te komen en voor het kind te zorgen snap ik ook nog wel, maar dat hoeft wat mij betreft niet doorbetaald te zijn.
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:42:43 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213731422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom moet jouw werkgever opdraaien voor 4 maanden loon van een werknemer die er niet is en die niets doet?
Dat doet ie niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213731425
quote:

[..]
Dat is uiteindelijk een keus die je zelf maakt, toch? Waarom moet jouw werkgever opdraaien voor 4 maanden loon van een werknemer die er niet is en die niets doet? Dat je recht hebt op rust van werk om bij te komen en voor het kind te zorgen snap ik ook nog wel, maar dat hoeft wat mij betreft niet doorbetaald te zijn.
Dat loon wordt dus niet betaald door de werkgever.
  FOK!fotograaf donderdag 30 mei 2024 @ 11:43:40 #85
364681 over_hedge
pi_213731430
quote:
Waarom moet jouw werkgever opdraaien voor 4 maanden loon van een werknemer die er niet is en die niets doet?
Omdat we willen dat Nederland over 100 jaar ook nog inwoners heeft. En nieuwe kinderen daar wel belangrijk voor zijn. En je dus als land wilt aanmoedigen om kinderen te krijgen. En daarom de staat helpt met het betalen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213731438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Precies, gewoon misbruik van maken.

Sowieso vraag ik me af, iedereen is gelijk enzo, maar vrouwen mogen ineens een paar dagen per maand extra thuisblijven? Wat staat hier voor mannen dan tegenover.
Vooral veel kritiek dat mannen veel meer privileges hebben gok ik zo

Maar ff zonder dollen, dan maar ook iets doen aan de pensioensleeftijd, mannen hoeven minder lang te werken want hun levensverwachting ligt lager dan vrouwen. Helaas weten we allemaal dat dit niet gaat gebeuren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:45:08 #87
13462 BansheeBoy
pi_213731443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:35 schreef Fok-it het volgende:
Sowieso hoe walgelijk bitter en negatief ben je als je er meteen maar vanuit gaat dat elke vrouw daar `misbruik' van maakt.

Gelegenheid maakt de dief. Natuurlijk geldt dit niet voor elke vrouw. Maar een groot deel zal dit zeker misbruiken. Je geeft ze immers de gelegenheid. Je kan lekker thuis blijven voor een kwaal waar je niks aan kunt doen en wat ook niet te verifiëren is. En zonder schuldgevoel of nare (arbeidsrechtelijke) bijwerkingen want het mag.

Random woord: Louis

donderdag 30 mei 2024 @ 11:46:10 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213731449
Ik zou trouwens niet weten waarom de normale ziekmeldingsregelingen hiervoor niet zouden voldoen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213731480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:35 schreef Fok-it het volgende:

Ik gok dat genoeg vrouwen die menen er weinig last van te hebben gewoon doorwerken zonder er gebruik van te maken
Velen van ons hebben op school gezeten, en velen van ons hebben allemaal gezien hoe vrouwen omgaan met hun menstruatie, het was keer op keer het excuus om niet te gymen, geen huiswerk te maken, niet mee te doen aan een toets en ze waren ongeveer 75 keer per jaar ongesteld, en ja de overgrote meerderheid van de meiden op school maakte hier dankbaar gebruik van. Dus niet raar om te denken dat vrouwen hier nu ook dankbaar misbruik van gaan maken.

Maar voer het maar in, dan ook meteen controle door de bedrijfsarts, liggen ze niet in de foetus houding op de bank onder de deken dan ook meteen keihard aanpakken. Want als ze kunnen shoppen, sporten, poetsen als ze ongesteld zijn dan kunnen ze ook werken. Daarnaast hoe doen al die vrouwen het nu dan als ze niet kunnen leven met hun menstruatiepijn? Melden ze zich elke maand ziek op het werk? Want nu bestaat die regeling nog niet.
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:53:32 #90
5428 crew  miss_sly
pi_213731504
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:51 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Velen van ons hebben op school gezeten, en velen van ons hebben allemaal gezien hoe vrouwen omgaan met hun menstruatie, het was keer op keer het excuus om niet te gymen, geen huiswerk te maken, niet mee te doen aan een toets en ze waren ongeveer 75 keer per jaar ongesteld, en ja de overgrote meerderheid van de meiden op school maakte hier dankbaar gebruik van. Dus niet raar om te denken dat vrouwen hier nu ook dankbaar misbruik van gaan maken.

Maar voer het maar in, dan ook meteen controle door de bedrijfsarts, liggen ze niet in de foetus houding op de bank onder de deken dan ook meteen keihard aanpakken. Want als je kan shoppen, sporten, poetsen als ze ongesteld zijn dan kunnen ze ook werken. Daarnaast hoe doen al die vrouwen het nu dan als ze niet kunnen leven met hun menstruatiepijn? Melden ze zich elke maand ziek op het werk? Want nu bestaat die regeling nog niet.
Want tieners zijn ook goed te vergelijken met volwassenen?

Wat een onzin. En bovendien schromelijk overdreven. Er zullen best tienermeiden eens misbruik maken van de menstruatie, maar dat is echt niet half zo erg als jij het nu maakt.
  donderdag 30 mei 2024 @ 11:53:47 #91
319979 Fok-it
All is well
pi_213731506
quote:

[..]
En je denkt niet even dat dit misschien zo zou zijn omdat het pubermeiden waren? Of ben je er werkelijk van overtuigd dat dit gewoon bij vrouwen in het DNA zit om misbruik te maken van situaties, een luie achtergrond etc. Worden ook gewoon ouder he, krijgen ook gewoon verantwoordelijkheidsgevoel
pi_213731513
quote:

[..]

Maar voer het maar in, dan ook meteen controle door de bedrijfsarts, liggen ze niet in de foetus houding op de bank onder de deken dan ook meteen keihard aanpakken. Want als ze kunnen shoppen, sporten, poetsen als ze ongesteld zijn dan kunnen ze ook werken. Daarnaast hoe doen al die vrouwen het nu dan als ze niet kunnen leven met hun menstruatiepijn? Melden ze zich elke maand ziek op het werk? Want nu bestaat die regeling nog niet.
U bent vrijgezel zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:54:56 #93
5428 crew  miss_sly
pi_213731517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou trouwens niet weten waarom de normale ziekmeldingsregelingen hiervoor niet zouden voldoen.
Nou ja, zoals je hierboven kunt lezen, kan dat dus juist ook problemen opleveren. Te laat ziekmelden, te vaak, wantrouwen vanwege de validiteit van het ziekmelden.

Misschien moet het dan geen verlof zijn, maar geoorloofde afwezigheid vanwege ziekte door menstruatie. Zonder dat een leidinggevende daar moeilijk over gaat doen.
pi_213731538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En je denkt niet even dat dit misschien zo zou zijn omdat het pubermeiden waren? Of ben je er werkelijk van overtuigd dat dit gewoon bij vrouwen in het DNA zit om misbruik te maken van situaties, een luie achtergrond etc. Worden ook gewoon ouder he, krijgen ook gewoon verantwoordelijkheidsgevoel
Het kan dat het pubermeiden zijn, dat ze het daarom doen, ik ben geen vrouw dus ik ken de gedachtegang niet zo. Maar het blijft een feit dat het gebeurd.

Wat zijn de cijfers eigenlijk nu, hoeveel vrouwen melden zich per maand ziek omdat ze ongesteld zijn en niet meer kunnen werken? Want als het echt niet te doen is, zoals het lijkt uit de OP dan moeten zich toch heel wat vrouwen elke maand ziekmelden omdat ze ongesteld zijn?
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 11:56:46 #95
5428 crew  miss_sly
pi_213731539
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mannen blijven ook hangen in de puberteit, toch? Ze zijn ook allemaal hetzelfde, de hormoonbommen waarmee geen goed gesprek te voeren is, die alleen maar constant agressief zijn en met seks bezig zijn, onbetrouwbaar en gewelddadig.

Toch?
pi_213731549
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat deze werkgever nogal op zijn neus zal kijken als blijkt dat de berekende 220 stuks door vrijwel niemand iedere maand zullen worden gehaald. Of ga jij ervan uit dat die mannelijke werknemers geen enkele dag ziek of vrij zijn en de vrouwelijk wel?
Dat doet niet ter zake, ik zal dat hier onder uitleggen:

Nee, ik ga er van uit dat het ziekte verzuim standaard is, zover ik weet gemiddeld 2 dagen per jaar
Als ik mij 2x ziek meld per jaar dan ben ik een dag ATV kwijt, zo staat het in mijn CAO, dat is dan maar zo

Als je uit gaat van 52 weken kom je op 260 werkbare weekdagen per jaar, trek je daar de standaard vrije dagen vanaf (kerstmis, Pinksteren etc) dan kom je met een beetje geluk op 252 maximaal werkbare dagen, trek daar 30 vakantie dagen vanaf en je zit op 222 werkbare dagen per jaar.

Trek daar nog 2 tot 4 (gemiddeld) ziekte dagen van af kom je op zo'n 218 dagen per jaar dat een gemiddeld persoon productief kan zijn. (dat is dus ongeacht of je man of vrouw bent, de meeste mensen worden een paar dagen per jaar ziek, of je nu menstrueert of niet)

Om dan toe te komen tot het specifieke onderwerp waar we het hier over hebben:
Met 13 menstruatie cycluses per jaar, laten we schatten dat er 9 daarvan ongunstig uit komen voor de werkgever, kom je aan 200 werkbare dagen, 18 werkbare dagen minder dan een persoon die er geen last van zou hebben

dus nogmaals de vraag: is het dan voor de werkgever rechtvaardig om een persoon die door omstandigheden 200 (ipv 220 stuks) stuks in elkaar kan zetten per maand ook 2200 euro salaris te betalen?
pi_213731569
Kan wel de aanwervingskansen verlagen als ze dat beginnen eisen.
  donderdag 30 mei 2024 @ 12:00:41 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_213731570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het kan dat het pubermeiden zijn, dat ze het daarom doen, ik ben geen vrouw dus ik ken de gedachtegang niet zo.
Nee, dat blijkt. Maar hier hoef je ook geen vrouw voor te zijn verder hoor. Dit is gewoon een kwestie of je positief of negatief naar iemand kijkt.
pi_213731585
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, zoals je hierboven kunt lezen, kan dat dus juist ook problemen opleveren. Te laat ziekmelden, te vaak, wantrouwen vanwege de validiteit van het ziekmelden.

Misschien moet het dan geen verlof zijn, maar geoorloofde afwezigheid vanwege ziekte door menstruatie. Zonder dat een leidinggevende daar moeilijk over gaat doen.
Wat als een vrouw een belangrijke positie/baan heeft en zich opeens elke maand 2 dagen ziek gaat melden, de werkgever is afhankelijk van die vrouw, projecten liggen stil als ze er niet is, deadlines worden niet gehaald. Is het dan raar als zo'n werkgever de voorkeur gaat geven aan een man omdat hij weet dat deze niet 2 dagen per maand ziek is?

Ik als werkgever zou het wel weten, niet dat ik vrouwen wil discrimineren echt niet, maar als ik kan kiezen tussen twee personen waarvan er één standaard per maand 2 dagen afwezig gaat zijn vanwege "ziekte" dan weet ik toch wel waar mijn keus op zou vallen.

Trouwens syncen vrouwen hun menstruatie niet? Hoor je wel eens, hele ziekenhuis dicht want 90% van de vrouwen zijn tegelijk ongesteld. :P
  donderdag 30 mei 2024 @ 12:04:03 #100
13462 BansheeBoy
pi_213731594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 11:57 schreef bonanza8 het volgende:

dus nogmaals de vraag: is het dan voor de werkgever rechtvaardig om een persoon die door omstandigheden 200 (ipv 220 stuks) stuks in elkaar kan zetten per maand ook 2200 euro salaris te betalen?
Wie gaat er überhaupt werken voor dat salaris? :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')