Ik zie dat er een paar pagina's terug een korte discussie liep over het nut van mannen in de maatschappij. Het is misschien een beetje off-topic, dus misschien kan ik er beter een aparte discussie over beginnen, maar op zich is het wel een interessant onderwerp. Ik ben zelf een man en heb sterk het gevoel dat je tegenwoordig als man maar als overbodig wordt gezien. Het zou ook interessant kunnen zijn om eens een discussie te voeren over de vraag wat het voor de maatschappij zou betekenen als er veel meer vrouwen dan mannen zouden zijn. Maar ook dat is een beetje off-topic en eerder onderwerp voor een aparte discussie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:21 schreef Yasmin__x het volgende:
Mee eens.
Waar zijn mannen nou goed voor in deze wereld? Nutteloos volkje.
Dat laatste zegt ook niemand. Je kunt je gewoon ziekmelden en in de huidige maatschappij wordt de werkgever die dat weigert direct overal gecancelled dus er is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaat hier misbruik van komen? 100% zeker. Moeten we daarom maar zieke mensen aan het werk dwingen? Neuh.
Cancelen is een privilege voor hoogopgeleide D66 vrouwen. De schoonmaakster die slecht Nederlands spreekt gaat haar baas niet wegkrijgen voor een botte menstruatie opmerking.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat laatste zegt ook niemand. Je kunt je gewoon ziekmelden en in de huidige maatschappij wordt de werkgever die dat weigert direct overal gecancelled dus er is geen enkel probleem.
Niet alles heeft biologisch nut he....quote:Op donderdag 30 mei 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent daarin echt vrij. Maar ik heb me dat echt altijd afgevraagd. Wat is het biologische nut van die stemmingswisselingen en huilbuien. Serieuze vraag.²
Ik heb zelf ook 1,5 jaar met klachten rond gelopen voor ik de stap naar de huisarts durfe te zetten. Bleek endometriose te zijn maar in eerste instantie werd het afgedaan als iets in de trant van 'het is een blaasontsteking of een schimmelinfectie'. Voelde me totaal niet serieus genomen en dat draagt er aan bij dat het echt wel ernstig moet zijn voor ik de stap zet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:12 schreef miss_sly het volgende:
Veel vrouwen gaan met menstruatieklachten niet naar de huisarts. Het moet al heel extreem zijn om daarvoor een huisarts of gyneacoloog te bezoeken. Maar met de 'gewone' buikkrampen, hoofdpijnen, misselijkheid en heel erg bloedverlies groeien meisjes op. En ja, dan skippen ze regelmatig gym als het even kan en gebruiken ze dat ook heus als smoes als ze tiener zijn. Dat betekent niet dat ze als ze ouder worden en werken dús ook altijd smoezen zoeken om niet te hoeven werken. Het zegt vooral veel over de mannen die zo bang zijn dat vrouwen massaal proberen onder werk uit te komen.
Nogmaals, ik denk dat vooral minder taboe op menstruatie- en overgangsklachten en wat ruimte om zonder gedoe eens een dag extra vanuit huis te werken, alsmede meer onderzoek naar deze klachten zodat er meer aan gedaan kan worden, al een enorme stap voorwaarts zouden zijn.
nee niet mee eens. Ik zie ook grote problemen met de weerbaarheid van onze huidige generatie en vind dat we doorgaans te veel pamperen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even: Dit is een pleidooi voor slachtofferschap en tegen weerbaarheid.
Als we echt een samenleving willen die alleen nog uit zielige aanstellers bestaat dan moeten we dit soort afslagen nemen. Eens kijken waar we over 20 jaar dan staan. Nog meer jongeren de GGZ in, nog meer mensen die niet zelfstandig kunnen zijn.
Echt geen weldenkend mens kan hier voor zijn, zelfs niet de vrouw die enorm last heeft maar zich gewoon elke maand ziek kan melden.
Ik denk dat deze er altijd wel is. We weten hem alleen (nog) niet in bepaalde gevallen. Want van een week niet slapen, om maar bij je voorbeeld te blijven, ga je dood.quote:
dat betekent niet dat het biologisch gezien nut heeft vanuit een macro-perspectief bezien. Alleen dat er een negatief gevolg aanhangt als je het niet doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat deze er altijd wel is. We weten hem alleen (nog) niet in bepaalde gevallen. Want van een week niet slapen, om maar bij je voorbeeld te blijven, ga je dood.²
Waarom is het voor meisjes moeilijker om bijv. een mbo opleiding werktuigbouw te doen?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist ook zaken als loodgieter, electricien, metaalbewerking, autotechniek zijn typische opleidingen waar ook zeker wel meisjes interesse in hebben, maar waarbij het lastig is voor ze om die opleiding te doen. In de bouw zijn ook zeker wel functies, ook hands on, die vrouwen kunnen bekleden.
Maar de echt zware beroepen waar veel spierkracht voor nodig is. zijn voor veruit de meeste vrouwen inderdaad niet weggelegd.
Kortzichtige post helaas.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 03:52 schreef ZanneG het volgende:
wat een kolder!
ik werk in een vrouwenteam, het kan toch niet zo zijn dat in dat team wij ons elke maand ziek gaan melden omdat we ongesteld zijn?
het hoort er nu eenmaal bij en laten we het niet gaan dramatiseren.
zo erg is het nu allemaal ook weer niet.
wie gaat dat ook betalen?
Slechts priesters en imams en hun vertrouwelingen hebben werk waarbij zij van hun werkgever lange jurken mogen dragen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:21 schreef core2duo het volgende:
Wordt het dan niet ook eens tijd dat mannen op hun werk kunnen dragen wat ze willen, zoals vrouwen reeds kunnen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |