abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213722590
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213722658
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt D66 is teveel pro-homo en teveel niet de aarde nog meer vervuilen
Leuk geframed, maar nee. De drammerige wijze waarop ze hun idealen probeerden te verwezenlijken, heeft simpelweg averechts gewerkt. Zelfs bij D66 zelf zien ze dat inmiddels in.
pi_213722686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:18 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Leuk geframed, maar nee. De drammerige wijze waarop ze hun idealen probeerden te verwezenlijken, heeft simpelweg averechts gewerkt. Zelfs bij D66 zelf zien ze dat inmiddels in.
Voor mij is dit ook al sinds 2017 de reden om een D66 te stemmen.
pi_213722746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:23 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor mij is dit ook al sinds 2017 de reden om een D66 te stemmen.
Ik stem geen D66 omdat ze een neoliberale wolf in progressieve schaapskleren zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 mei 2024 @ 14:32:11 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213722756
Ik ben zo blij dat we tenminste en kabinet krijgen dat liberaal economisch beleid gaat voeren, en sociaal-cultureel conservatief is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213722785
quote:

[..]
Averechts? Wat bedoel je?
Er is door D66 meer negatieve aandacht voor homo's en minder bereidheid de aarde niet meer te vervuilen?
pi_213722804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Averechts? Wat bedoel je?
Er is door D66 meer negatieve aandacht voor homo's en minder bereidheid de aarde niet meer te vervuilen?
Ik kan me daar alleen wat bij voorstellen bij De Groot, hij is persoonlijk één van de grootste oorzaken dat het landbouwakkoord is mislukt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213722833
quote:

[..]
Kun je eens een concreet voorbeeld geven van die drammerigheid van D66?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213722845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:43 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kun je eens een concreet voorbeeld geven van die drammerigheid van D66?
https://tpo.nl/2024/04/05(...)rijgen-voorgehouden/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213722848
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben zo blij dat we tenminste en kabinet krijgen dat liberaal economisch beleid gaat voeren
Ter mijn interesse .. hoe zie jij daar het liefst invulling aan gegeven worden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213722892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:16 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is: links roept altijd maar van "we moeten nou eenmaal die klimaatnormen halen, dus we moeten wel 35 miljard uitgeven" en "we moeten nou eenmaal voldoen aan de stikstofnormen, dus we moeten wel stoppen met woningen bouwen". Dat vind ik slap. Dat links actief wat aan het klimaat wil doen klopt. Maar links kijkt daarbij niet naar de financiële gevolgen op een toch al moeilijk moment. Of de gevolgen voor woningbouw.
Lijkt mij dat niet naar de financiele gevolgen kijken vooral een rechts dingetje is. Links ziet immers wel degelijk die 10x hoge kosten in de toekomst. Die luisteren naar honderden wetenschappers (ook vaak met een IQ van 140 zoals jij blijkbaar) en geeft daarom liever nu 35 miljard uit dan straks 350 miljard. Rechts doet liever het omgekeerde. Want ach, de toekomst. Wij moeten over 4 jaar herkozen worden. Het moeilijke verhaal komt vrijwel altijd van links. Op progressief gebied, op economisch gebied. En dat maakt ze minder populair helaas.

Zelfs al zou er een linkse partij komen die 'extra streng' op migratie zou zijn (er is nog steeds geen argumentatie waarom ze nu minder streng zouden zijn als ze aan de macht zouden komen behalve dan wat dommige rechtse frames), dan zou die toch geen extra stemmen krijgen. De rest van het moeilijke verhaal hoort er immers ook aan vast en dan gaat de burger toch voor het gratis bier van de PVV.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213722915
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:53 schreef Knipoogje het volgende:
Lijkt mij dat niet naar de financiele gevolgen kijken vooral een rechts dingetje is. Links ziet immers wel degelijk die 10x hoge kosten in de toekomst. Die luisteren naar honderden wetenschappers (ook vaak met een IQ van 140 zoals jij blijkbaar) en geeft daarom liever nu 35 miljard uit dan straks 350 miljard. Rechts doet liever het omgekeerde.
Het is eerder pragmatisme om het beschikbare geld in klimaatadaptie te steken dan het naïeve idealisme om het aan klimaatveranderingsreductie te besteden, dat het gewenste dan wel noodzakelijk niveau toch niet gaat behalen. Dat kan ook én én, maar dan moet het wel substantieel effectief zijn in plaats van gerommel in de marge.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213722932
quote:
Ja, dat rapport ken ik. Maar ik ben benieuwd naar wanneer daar dan heel concreet sprake van was. Gewoon een tekst, citaat of filmpje van gedram.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213723007
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is eerder pragmatisme om het beschikbare geld in klimaatadaptie te steken dan het naïeve idealisme om het aan klimaatveranderingsreductie te besteden, dat het gewenste dan wel noodzakelijk niveau toch niet gaat behalen. Dat kan ook én én, maar dan moet het wel substantieel effectief zijn in plaats van gerommel in de marge.
Ik ben het deels met je eens omdat ik denk dat er ook een hoop overlap aanwezig is tussen adaptie en reductie.
Dat gezegd hebbende sluit ik me nog wel aan bij de uitspraken van de moedeloze klimaatwetenschappers: we live in an age of fools

En veel maatregelen zorgen impliciet ook voor een schoner Nederland. Als het gros hier electrisch rijdt, dan wordt het op de wegen een stuk stiller en in de steden een stuk schoner. Als het stikstofprobleem getackled wordt, dan wordt hier ook weer groener en diverser. En dat mag van mij best wat kosten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213723026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:59 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dat rapport ken ik. Maar ik ben benieuwd naar wanneer daar dan heel concreet sprake van was. Gewoon een tekst, citaat of filmpje van gedram.
Nou, een voorbeeldje dan:

pi_213723033
En waarom kleeft dat frame niet aan andere thema's? Waarom is er bij de SGP/CU geen sprake van christengedram, bij FvD geen sprake van complotgedram, bij de VVD niet van opportunistisch gedram, bij de PVV niet van islamgedram, bij de SP niet van gelijkheidsgedram, bij de PvdD niet van dierengedram? Enzovoort. Wat maakt nou dat de toon van D66 wél als gedram gezien wordt? Of is dat nog steeds een gevolg van dat retorische trucje van Dijkhoff?

[ Bericht 0% gewijzigd door Blastbeat op 29-05-2024 15:15:00 ]
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:11:13 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213723046
quote:
Jankbal Pieter Omtzigt die tot de nok vol van de pathetiek eiste dat ministers de grondwet zouden citeren bij het beantwoorden van zijn door god ingefluisterde kamervragen klaagt dat iemand anders mensen teveel de maat neemt.

Och de ironie.
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:14:05 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213723070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Ter mijn interesse .. hoe zie jij daar het liefst invulling aan gegeven worden?
Vriendelijk fiscaal regime voor ondernemers, bezuinigingen op PO, OS, en hervorming eigen risico. Asiel migratie beperken, normale taal bezigen ipv woke gewauwel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213723107
quote:
Ik zie eigenlijk geen gedram hier, maar De Groot die het op alle fronten aflegt tegen Omtzigt. Ja, knullig, aandoenlijk, irritant, noem het wat... Maar gedram herken ik er zelf niet in.

Maar goed, het is verder ook maar bijzaak. Dank voor het linkje in ieder geval.
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 15:17:42 #20
5428 crew  miss_sly
pi_213723114
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vriendelijk fiscaal regime voor ondernemers, bezuinigingen op PO, OS, en hervorming eigen risico. Asiel migratie beperken, normale taal bezigen ipv woke gewauwel.
PO als in primair onderwijs?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:18:10 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213723119
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
PO als in primair onderwijs?
Publieke omroep.
Vladimir Putin
pi_213723120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:09 schreef Blastbeat het volgende:
Wat maakt nou dat de toon van D66 wél als gedram gezien wordt?
Besturen.
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:19:14 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213723128
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vriendelijk fiscaal regime voor ondernemers, -
bezuinigingen op PO, - Heeft niets met liberalisme te maken
OS, - Heeft niets met liberalisme te maken
en hervorming eigen risico. -Niets liberaals aan de hervorming eigen risico
Asiel migratie beperken, -Heeft niets met liberalisme te maken
normale taal bezigen ipv woke gewauwel. -Heeft niets met liberalisme te maken
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:20 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213723140
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ook geen liberal of sociaal democraat he?

Ben meer klassiek-liberaal, met een verstandig conservatieve inborst 8-)
Vladimir Putin
  woensdag 29 mei 2024 @ 15:22:01 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213723151
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Publieke omroep.
Want jij geilt op programma’s die elke 5 minuten worden onderbroken voor een reclameblok van 8 minuten? Wat heb je nou voor last van de PO en hoe denk jij dat jouw leven of de bestaanszekerheid beter wordt met idiote bezuinigingen (nou ja, gewoon wraakzuchtig geld afpakken)?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')