abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213757802
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 19:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
:D nu al zin in alle beelden van de grotere festivals straks. :P
Ben benieuwd of Joost (ooit nog?) de Eurovisie versie gaat doen tijdens de optredens..
pi_213760347
Mag ik ervoor pleiten als we nog meedoen de komende jaren om meer Nederlandstalige nummers te sturen? Ik vond de diepte al goed en Europapa is echt geweldig. Door Nederlands te zingen geven brengen we ook echt kers van onze cultuur en volgens mij vinden ze het in Europa ook leuker dan een standaard Engels ballad. Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat we ooit nog een Nederlandstalig nummer zouden sturen.
pi_213760627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 23:13 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Mag ik ervoor pleiten als we nog meedoen de komende jaren om meer Nederlandstalige nummers te sturen? Ik vond de diepte al goed en Europapa is echt geweldig. Door Nederlands te zingen geven brengen we ook echt kers van onze cultuur en volgens mij vinden ze het in Europa ook leuker dan een standaard Engels ballad. Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat we ooit nog een Nederlandstalig nummer zouden sturen.
Ik dacht daar vanmiddag nog aan voor België. Met S10 en Joost hebben we bewezen dat je met Nederlands prima de finale kunt halen en een goede score kunt neerzetten. Ik zou hierdoor Bazart een geweldige inzending voor België vinden.
  Moderator zondag 2 juni 2024 @ 07:36:00 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213762078
quote:
Ik pleit er voor om gewoon goede nummers te sturen, taal onafhankelijk.

Trouwens ik zou het ook leuk vinden als we met Nederland met een Duits nummer meedoen, dat kunnen we best!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 2 juni 2024 @ 08:23:33 #185
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213762210
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213764112
1. Common Linnets
2. Joost
3. Duncan
4. Anouk
5. S10

De rest is te matig om op te noemen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_213764294
twitter

Vanaf 29 februari op één dag na (dag na de finale) altijd bovenaan gestaan qua streams.

(Oké weer kwaad dat we nooit de televote zullen weten :+)
pi_213764322
En de videoclip staat nu in de top 20 van meest bekeken video’s. w/
pi_213764676
Gisteren was ik bij de Utrecht pride en nergens hoorde ik de mensen zo los gaan als toen Europapa gedraaid werd. Het was vooral leuk om te zien dat kleine kindjes het dansje deden.

ik ging zelf ook los :D
pi_213764795
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 12:36 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Vanaf 29 februari op één dag na (dag na de finale) altijd bovenaan gestaan qua streams.

(Oké weer kwaad dat we nooit de televote zullen weten :+)
We hadden die televote echt gewonnen, steeds meer van overtuigd. :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213765057
quote:
Maar ik denk niet dat we snel weer met een Nederlandstalig nummer kans maken.
Zelfs Mouth & Macneal en Teach In vertaalden hun nummers in het Engels, terwijl ik toen dacht dat het als Nederlandstalig ook wel kans zou hebben gemaakt. M&M hadden natuurlijk pech dat ze net in dat jaar tegen Waterloo moesten strijden.
pi_213765262
Je kan natuurlijk ook een Engels nummer maken en (een stukje van) het refrein in het Nederlands. Het regeltje "Welkom in Europa, blijf hier tot ik doodga. Euro-pa-pa, Euro-pa-pa" blijkt erg aanstekelijk en het meezingen daarvan gaat ze allemaal goed af in het buitenland.
pi_213765422
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
We hadden die televote echt gewonnen, steeds meer van overtuigd. :Y
Ik denk dat de kans er zeker wel was, aangezien Joost al zo close was in de semi. :Y en het qua streams gewoon veel beter doet dan Kroatië.
  Trouwste user 2022 zondag 2 juni 2024 @ 15:26:28 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_213765644
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:11 schreef BillDauterive het volgende:
Gisteren was ik bij de Utrecht pride en nergens hoorde ik de mensen zo los gaan als toen Europapa gedraaid werd. Het was vooral leuk om te zien dat kleine kindjes het dansje deden.

ik ging zelf ook los :D
Steeds als ik ergens Europa of Europe lees of hoor komt dat nummer boven. Ha ha ha. Meer users die dat hebben ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 juni 2024 @ 15:27:55 #195
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213765659
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 12:39 schreef Em31 het volgende:
En de videoclip staat nu in de top 20 van meest bekeken video’s. w/
37 miljoen views w/
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213765755
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:26 schreef tong80 het volgende:

[..]
Steeds als ik ergens Europa of Europe lees of hoor komt dat nummer boven. Ha ha ha. Meer users die dat hebben ?

Ik liep langs een twee mensen die gewoon met elkaar stonden te praten. Eentje zei 'jajajaja'. Ik kon het niet laten om te zeggen 'dat doet ie goed hé?'
Mijn vader had laatst ook een euro van mij nodig. Ik moest me inhouden om te zeggen 'zeg merci of alsjeblieft!' :D
pi_213765794
Een strava-connectie loopt steeds langs de Europaweg (Utrecht) en ik lees steeds Europapa(papapapa)weg :@
  Trouwste user 2022 zondag 2 juni 2024 @ 15:49:20 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_213765827
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:45 schreef Evangelion het volgende:
Een strava-connectie loopt steeds langs de Europaweg (Utrecht) en ik lees steeds Europapa(papapapa)weg :@
Gisteren had Roos een topic over tekenfilms voor haar kids. Ik kon het niet laten om Barbapapa aan te raden. Vorige maand ging mijn wekelijkse voetbal column op de Frontpage over Kiki Musampa. Vul maar in...... :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213765861
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik had gisteren het idee dat ze bewust bij het acht uur journaal een verwijzing deden. Jeroen Overbeek had het over het "Europa-parlement" en ik had heel erg de indruk dat hij de nadruk legde "Europapa" en daarna een beetje lacherig in de camera keek. Kan zijn dat ik het me allemaal inbeelde, maar officieel is het bij mijn weten geen bestaand woord. Het is of Europarlement, of Europees parlement.
pi_213765904
Zowaar in mijn achtertuin ligt Europa-park. Dankzij cultuurheld Tiktok Tammo is dat nu omgedoopt in Euro-papark
pi_213765922
Vaderdag in Europa.
Europapadag.
pi_213766244
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 16:03 schreef quirina het volgende:
Vaderdag in Europa.
Europapadag.
Deze mag wel trending op vaderdag 😁😁
pi_213767542
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:54 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ik had gisteren het idee dat ze bewust bij het acht uur journaal een verwijzing deden. Jeroen Overbeek had het over het "Europa-parlement" en ik had heel erg de indruk dat hij de nadruk legde "Europapa" en daarna een beetje lacherig in de camera keek. Kan zijn dat ik het me allemaal inbeelde, maar officieel is het bij mijn weten geen bestaand woord. Het is of Europarlement, of Europees parlement.
Ja die hoorde ik ook! :D :D
pi_213769276
quote:
Op de een of andere manier hebben Nederlanders altijd een soort van misplaatst gevoel van inferieuriteit over onze taal gehad. Niet zo mooi als Frans, Spaans, Engels etc.
We gebruiken ook steeds meer Engelse woorden om onze taal op te leuken. Ook de Belgen, Fransen en Duitsers. Terwijl een Amerikaan nooit scheiße zal zeggen bv.

Europapa is niet echt geheel een Nederlands nummer, het begint al in het Engels, en ook andere talen erdoor.

Maar het was wel leuk te horen dat velen de Nederlandse taal zo leuk vonden, en probeerden na te doen, lag ook aan het nummer denk ik.
pi_213769387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 15:23 schreef NailQueen het volgende:
Rondvraag: Wat is jullie top 10 Nederlandse inzendingen van de afgelopen 10 jaar? w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_213769662
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk dat de kans er zeker wel was, aangezien Joost al zo close was in de semi. :Y en het qua streams gewoon veel beter doet dan Kroatië.
Laat het die fanatieke Baby Lasagna-fans maar niet horen ;) Hilarisch (of wrang) hoe zij maar bleven volhouden dat Europapa echt alleen iets was voor Nederland en België.
pi_213769968
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Laat het die fanatieke Baby Lasagna-fans maar niet horen ;) Hilarisch (of wrang) hoe zij maar bleven volhouden dat Europapa echt alleen iets was voor Nederland en België.
Ohja :') Terwijl hij toen zelfs zonder België al de meeste streams vanuit het buitenland kreeg. Maar goed, ze wilden natuurlijk dat Kroatië zou winnen en dan haal je een andere televote favoriet vooral naar beneden.
pi_213770139
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ohja :') Terwijl hij toen zelfs zonder België al de meeste streams vanuit het buitenland kreeg. Maar goed, ze wilden natuurlijk dat Kroatië zou winnen en dan haal je een andere televote favoriet vooral naar beneden.
Als Joost Klein wel had meegedaan in de finale was Baby Lasagna echt wel wat plaatsen lager geëindigd. Hoeveel is moeilijk te zeggen, maar zeker geen top 3 en waarschijnlijk ook niet bij de beste 5. Geen idee hoe hoog Europapa was gekomen maar die twee zouden behoorlijk hebben gestreden om elkaars televoters.
pi_213770897
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:40 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik liep langs een twee mensen die gewoon met elkaar stonden te praten. Eentje zei 'jajajaja'. Ik kon het niet laten om te zeggen 'dat doet ie goed hé?'
Mijn vader had laatst ook een euro van mij nodig. Ik moest me inhouden om te zeggen 'zeg merci of alsjeblieft!' :D
In de week na het ESF moesten mijn leerlingen toevallig dit verhaal afmaken:

Erg lastig om bij de uitleg niet "Heb je een eurootje please?" erachteraan te zeggen.
pi_213771075
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 18:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ja die hoorde ik ook! :D :D
Ik dacht dat het aan mij lag maar ik had het ook! :Y :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')