Ja die hoorde ik ook!quote:Op zondag 2 juni 2024 15:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik had gisteren het idee dat ze bewust bij het acht uur journaal een verwijzing deden. Jeroen Overbeek had het over het "Europa-parlement" en ik had heel erg de indruk dat hij de nadruk legde "Europapa" en daarna een beetje lacherig in de camera keek. Kan zijn dat ik het me allemaal inbeelde, maar officieel is het bij mijn weten geen bestaand woord. Het is of Europarlement, of Europees parlement.
Op de een of andere manier hebben Nederlanders altijd een soort van misplaatst gevoel van inferieuriteit over onze taal gehad. Niet zo mooi als Frans, Spaans, Engels etc.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:13 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Mag ik ervoor pleiten als we nog meedoen de komende jaren om meer Nederlandstalige nummers te sturen? Ik vond de diepte al goed en Europapa is echt geweldig. Door Nederlands te zingen geven brengen we ook echt kers van onze cultuur en volgens mij vinden ze het in Europa ook leuker dan een standaard Engels ballad. Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat we ooit nog een Nederlandstalig nummer zouden sturen.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:23 schreef NailQueen het volgende:
Rondvraag: Wat is jullie top 10 Nederlandse inzendingen van de afgelopen 10 jaar?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Laat het die fanatieke Baby Lasagna-fans maar niet horenquote:Op zondag 2 juni 2024 15:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans er zeker wel was, aangezien Joost al zo close was in de semi.en het qua streams gewoon veel beter doet dan Kroatië.
Ohjaquote:Op zondag 2 juni 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Laat het die fanatieke Baby Lasagna-fans maar niet horenHilarisch (of wrang) hoe zij maar bleven volhouden dat Europapa echt alleen iets was voor Nederland en België.
Als Joost Klein wel had meegedaan in de finale was Baby Lasagna echt wel wat plaatsen lager geëindigd. Hoeveel is moeilijk te zeggen, maar zeker geen top 3 en waarschijnlijk ook niet bij de beste 5. Geen idee hoe hoog Europapa was gekomen maar die twee zouden behoorlijk hebben gestreden om elkaars televoters.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
OhjaTerwijl hij toen zelfs zonder België al de meeste streams vanuit het buitenland kreeg. Maar goed, ze wilden natuurlijk dat Kroatië zou winnen en dan haal je een andere televote favoriet vooral naar beneden.
In de week na het ESF moesten mijn leerlingen toevallig dit verhaal afmaken:quote:Op zondag 2 juni 2024 15:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik liep langs een twee mensen die gewoon met elkaar stonden te praten. Eentje zei 'jajajaja'. Ik kon het niet laten om te zeggen 'dat doet ie goed hé?'
Mijn vader had laatst ook een euro van mij nodig. Ik moest me inhouden om te zeggen 'zeg merci of alsjeblieft!'
Dat denk ik ook ja, al had Israël dan waarschijnlijk de televote gewonnen. Nu ging de rest massaal naar Kroatië, waardoor die het nog net beter deed dan Israël.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als Joost Klein wel had meegedaan in de finale was Baby Lasagna echt wel wat plaatsen lager geëindigd. Hoeveel is moeilijk te zeggen, maar zeker geen top 3 en waarschijnlijk ook niet bij de beste 5. Geen idee hoe hoog Europapa was gekomen maar die twee zouden behoorlijk hebben gestreden om elkaars televoters.
Ook weer een keer gekekenquote:
quote:Op maandag 3 juni 2024 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
Woensdag komt waarschijnlijk Luchtballon uit. Op 5 juni is het namelijk International Hot Air Balloon DayHoe kan het ook anders.
Dat geschuif met Joost en Oekraïne om er maar voor te zorgen dat Kroatië en Zwitserland zoveel mogelijk televotes kregen... het heeft wel gewerkt. Joost hebben ze uiteindelijk zelfs helemaal eruit geschoven, kwam nog beter uit.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, al had Israël dan waarschijnlijk de televote gewonnen. Nu ging de rest massaal naar Kroatië, waardoor die het nog net beter deed dan Israël.
Dat dacht ik gisteren nog bij dat maandoverzicht van streams, waarbij The Code in mei 40 miljoen streams kreeg. The Code staat alleen op rond de 45 miljoen streams in totaal, voordat de boel begon deed hen het dus best matig inderdaad.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat geschuif met Joost en Oekraïne om er maar voor te zorgen dat Kroatië en Zwitserland zoveel mogelijk televotes kregen... het heeft wel gewerkt. Joost hebben ze uiteindelijk zelfs helemaal eruit geschoven, kwam nog beter uit.
Dat is eigenlijk wat me het meeste stoort aan de overwinning van Nemo, hoewel ik het op zich wel een terechte winnaar vind is het volledig geregisseerd. En het publiek trapt er nog in ook, een nummer dat voorheen maar matigjes scoorde wordt daarna toch een soort van hit.
Tsja, "The winner takes it all" Je krijgt toch een hoop exposure als je wint en succes is ook best wel maakbaar. Als je wint vinden heel veel mensen het een goed nummer en als je niet wint of meedoet aan de finale, dan mis je toch wel een hoop potentiele luisteraars.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat dacht ik gisteren nog bij dat maandoverzicht van streams, waarbij The Code in mei 40 miljoen streams kreeg. The Code staat alleen op rond de 45 miljoen streams in totaal, voordat de boel begon deed hen het dus best matig inderdaad.
En ja dat Nederland niet meedeed in de finale kwam ze inderdaad echt niet slecht uit.
Dat denk ik ook want Joost op zijn Instagram:quote:Op maandag 3 juni 2024 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
Woensdag komt waarschijnlijk Luchtballon uit. Op 5 juni is het namelijk International Hot Air Balloon DayHoe kan het ook anders.
Er bestaat ook overal een dag voor tegenwoordig.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:13 schreef blackswangreen het volgende:
Die bijzondere startvolgorde is wel volledig van de radar verdwenen in veel discussies, die zich op Joost en Israël concentreren. Terwijl het in principe een absurde vorm van oneerlijkheid was om twee favorieten bij de eerste 5 te zetten en drie andere favorieten bij de laatste 6. Oekraïne zat in de semi maar 4 punten achter Kroatië, ook al vanaf een vroegere startpositie, en die mogen vervolgens 20 liedjes eerder optreden. Dat is nog wel de grootste benadeling in die running order.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat geschuif met Joost en Oekraïne om er maar voor te zorgen dat Kroatië en Zwitserland zoveel mogelijk televotes kregen... het heeft wel gewerkt. Joost hebben ze uiteindelijk zelfs helemaal eruit geschoven, kwam nog beter uit.
Dat is eigenlijk wat me het meeste stoort aan de overwinning van Nemo, hoewel ik het op zich wel een terechte winnaar vind is het volledig geregisseerd. En het publiek trapt er nog in ook, een nummer dat voorheen maar matigjes scoorde wordt daarna toch een soort van hit.
We waren al zwaar genaaid, en toen moest die hele diskwalificatie-saga nog beginnenquote:Op maandag 3 juni 2024 10:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die bijzondere startvolgorde is wel volledig van de radar verdwenen in veel discussies, die zich op Joost en Israël concentreren. Terwijl het in principe een absurde vorm van oneerlijkheid was om twee favorieten bij de eerste 5 te zetten en drie andere favorieten bij de laatste 6. Oekraïne zat in de semi maar 4 punten achter Kroatië, ook al vanaf een vroegere startpositie, en die mogen vervolgens 20 liedjes eerder optreden. Dat is nog wel de grootste benadeling in die running order.
Hij is wel van de details 😁quote:Op maandag 3 juni 2024 10:20 schreef d_elise het volgende:
[..]
Er bestaat ook overal een dag voor tegenwoordig.
Wel weer goed bedacht van de marketingkoning
Tja dit is de zomer om te cashen voor hem.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:56 schreef silverevlis het volgende:
Een festival in Rotterdam kan Joost niet betalen (beetje jammer van de muur voor het artikel):
https://www.ad.nl/rotterd(...)bsurd-hoog~ae6a63a7/.
Ze hadden zijn management benaderd, maar hij is dus te duur.
Over Nemo gesproken: ligt het aan mij of is het finaleoptreden rommeliger gefilmd dan de halve finale? Ik vind het halve finale-optreden in ieder geval mooier in beeld gebracht.
Wowquote:Op maandag 3 juni 2024 10:55 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Hij is wel van de details 😁
Ik kwam ook pas vandaag achter dat de kleur van zijn Europapa pak de “International Klein Blue” is 💡
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/International_Klein_Blue
Het ergste is nog dat Bjorkman en co nu zullen roepen, zie je wel: een vroege startpositie maakt niet uit, je kunt er de top 5 mee halenquote:Op maandag 3 juni 2024 10:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We waren al zwaar genaaid, en toen moest die hele diskwalificatie-saga nog beginnen![]()
Om over Oekraïne nog maar te zwijgen inderdaad, al had hun televote-score natuurlijk net als bij Israël met de startvolgorde weinig te maken. Dat is de ironie, angstvallig die drie nummers die de televote niet mogen winnen vooraan zetten, en twee daarvan krijgen de stemmen toch wel ongeacht wanneer ze optreden. Sterker nog, ongeacht of ze überhaupt optreden. Niemand van de Israël-"fans" heeft dat optreden gezien.
Straks gaat Bjorkman Österdahl verkondigen dat Europapa juist zo'n succes is geworden omdat hij 'het lef de moed heeft gehad Joost zeer terecht te diskwalificeren'.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat Bjorkman en co nu zullen roepen, zie je wel: een vroege startpositie maakt niet uit, je kunt er de top 5 mee halen
Was ook precies mijn eerste gedachte hoor. Tsja, Joost wordt duur betaald.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tja dit is de zomer om te cashen voor hem.
Ja, pronken met andermans veren. Europapa was al ver voor het ESF een succes en Joost heeft zijn eigen International Klein Blue veren. Die hoeft niets te 'lenen'.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:55 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Straks gaat Bjorkman nog verkondigen dat Europapa juist zo'n succes is geworden omdat hij 'het lef de moed heeft gehad Joost zeer terecht te diskwalificeren'.
De ESF-variant van “Als je Europees Kampioen wil worden, moet je van iedereen kunnen winnen”quote:Op maandag 3 juni 2024 11:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat Bjorkman en co nu zullen roepen, zie je wel: een vroege startpositie maakt niet uit, je kunt er de top 5 mee halen
Björkman maakt alleen de startvolgorde. En deze volgorde is normaliter reden genoeg om hem permanent van elke betrokkenheid bij het ESF te diskwalificeren.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:05 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ja, pronken met andermans veren. Europapa was al ver voor het ESF een succes en Joost heeft zijn eigen International Klein Blue veren. Die hoeft niets te 'lenen'.
De EBU is en blijft een knurften-organisatie met Österdahl als opperknurft.
Overigens: Björkman heeft Joost toch niet gediskwalificeerd? Die zit toch niet bij de EBU?
Als hij deze baan weer houdt is dat nog een goede reden voor de AVROTROS om volgend jaar lekker over te slaan.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Björkman maakt alleen de startvolgorde. En deze volgorde is normaliter reden genoeg om hem permanent van elke betrokkenheid bij het ESF te diskwalificeren.
Ik snap het, het geeft mij ook telkens een onrechtvaardigheidsgevoel, maar al is het alleen maar om het ze onmogelijk te maken zijn succes te kunnen blijven negerenquote:Op maandag 3 juni 2024 13:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik kan er dus nog steeds niet naar kijken.
Ik schrik gewoon soms nog bij het besef dat we gefuckingdiskwalificeerd zijn. En dat de EBU zich qua excuses en uitleg alleen bezig houdt met vlaggetjes.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap het, het geeft mij ook telkens een onrechtvaardigheidsgevoel, maar al is het alleen maar om het ze onmogelijk te maken zijn succes te kunnen blijven negeren
Ik heb dit af en toe ook nog op random momenten, ineens weer dat ongeloof.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:27 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik schrik gewoon soms nog bij het besef dat we gefuckingdiskwalificeerd zijn. En dat de EBU zich qua excuses en uitleg alleen bezig houdt met vlaggetjes.
quote:Joost Klein viel op de set een paar keer uit tegen mijn assistent
Véras Fawaz, de regisseur van de Europapa-videoclip van Joost Klein, onthult in een podcast dat de Nederlandse songfestivaldeelnemer meermaals is uitgevallen tegen een medewerker. Dat gebeurde tijdens het opnemen van de clip.
Het maken van de clip van Europapa heeft me ongeveer anderhalve maand van mijn leven gekost en ik heb er niets aan verdiend. Het maken van een muziekclip kost alleen maar geld. Dan moet je ook de waarde inzien van de mensen die het voor je doen. Tegen een assistent-regisseur, die voor nul euro op de set staat, kun je gewoon niet schreeuwen, dat heb ik ook tegen Joost gezegd.”
Fawaz stelt dat de omgang met Klein heel lastig is. ,,Hij vindt het soms lastig om met mensen om te gaan. Hij is op mijn set een paar keer uitgevallen tegen mijn assistent. Tijdens het proces heb ik veel ruzie met hem gehad. En pas een paar uur voor het uitbrengen van de clip liet hij me weten dat hij het mooi vond. Daarvoor was het de hele tijd: dit is kut, ik voel het niet, ik ga dit niet uitbrengen.”
Weten we ook meteen waarom hij het optreden dus niet regisseerde @blackswangreenquote:Op maandag 3 juni 2024 13:36 schreef Marsenal het volgende:
https://www.ad.nl/show/re(...)-assistent~a0541ecd/
[..]
Ik geloof ook wel dat het best een lastige jongen is in de omgang als je niet in zijn kliek zit... maar het blijft natuurlijk de vraag of het een diskwalificatie rechtvaardigt....quote:Op maandag 3 juni 2024 13:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit zijn ook wel van die achterafverhalen van het kaliber “Toen Stalin drie jaar was, gooide hij al met stenen naar eenden. Daaraan zag je dat hij nooit heeft gedeugd.” Het zegt allemaal weinig over wat er na het halve finale-optreden achter de schermen gebeurd is.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat het best een lastige jongen is in de omgang als je niet in zijn kliek zit... maar het blijft natuurlijk de vraag of het een diskwalificatie rechtvaardigt....
Het voelt een beetje als een mes in zijn rug, waarmee ik niet wil zeggen dat Joost een heilige is want dat is niemand. Waarom komt Veras daar nu 'pas' mee? Alsof hij ermee wil zeggen dat hij de diskwalificatie wel begrijpt.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat het best een lastige jongen is in de omgang als je niet in zijn kliek zit... maar het blijft natuurlijk de vraag of het een diskwalificatie rechtvaardigt....
Dit is de podcast:quote:Op maandag 3 juni 2024 13:53 schreef Greys het volgende:
'... onthult in een podcast'
Welke dan?
Wel vreemd, ik dacht dat het vrienden waren. En vrienden schreeuwen inderdaad niet tegen elkaar of elkaars medewerkers die gratis voor je werken maar gaan elkaar al helemaal niet zwart maken in het openbaar.
Plaats dan het laatste stuk van het artikel ook erbij.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ah kijk nou. Een patroon. Je verwacht het niet.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |