Als er dan nog niemand is moeten we maar gewoon iemand aanwijzen. Soort burgerservicenummer loterij.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:10 schreef Hanca het volgende:
Weten we voor topic 350 wie de nieuwe premier gaat worden?
Maar die ranking meet helemaal niet de kwaliteit van het begeleiden van studenten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja....
https://www.topuniversiti(...)ings?countries=be,nl
Daar zie ik ook niet in terug dat Belgie het beter doet dan Nederland
Wel met een grote show op commerciele zender met 20 reclameblokken want DEFUND NPO!!!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Als er dan nog niemand is moeten we maar gewoon iemand aanwijzen. Soort burgerservicenummer loterij.
Nee, eerste gewoon een vacature uitschrijven bij werkenvoornederland.nlquote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Als er dan nog niemand is moeten we maar gewoon iemand aanwijzen. Soort burgerservicenummer loterij.
Zie dat Kim Putters vaak wordt genoemd, ook door PVV-stemmers.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:10 schreef Hanca het volgende:
Weten we voor topic 350 wie de nieuwe premier gaat worden?
Maar dat is wel de enige naam die ik ook in de pers nog wel eens als kandidaat langs zie komen. Normaal zou je daar allerlei lijstjes zien, maar blijkbaar lekt er totaal geen naam of hebben de 4 partijen samen nog geen enkele kandidaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie dat Kim Putters vaak wordt genoemd, ook door PVV-stemmers.
Maar het lijkt mij heel stug dat hij daar zin in heeft. Putters is een man met statuur en een indrukwekkende staat van dienst. Waarom zou die in vredesnaam in het Torentje gaan zitten, als verlengstuk van Wilders?
Vermoed dat laatste. Want deze formatie is zeker niet waterdicht, toen Plasterk eenmaal in beeld was kwam dat ook razendsnel naar buiten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is wel de enige naam die ik ook in de pers nog wel eens als kandidaat langs zie komen. Normaal zou je daar allerlei lijstjes zien, maar blijkbaar lekt er totaal geen naam of hebben de 4 partijen samen nog geen enkele kandidaat.
Het moet haast wel die laatste zijn. Want een naam van een potentiële premier moet zo breed gedeeld worden (potentiële bewindspersonen, fracties, partijorganen, eventuele huidige werkgever) dat ik me heel slecht kan voorstellen dat het niet lekt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat is wel de enige naam die ik ook in de pers nog wel eens als kandidaat langs zie komen. Normaal zou je daar allerlei lijstjes zien, maar blijkbaar lekt er totaal geen naam of hebben de 4 partijen samen nog geen enkele kandidaat.
En wederom een voorstel dat bovenal voortkomt uit rancune. De PVV en haar achterban - en in mindere mate de BBB - hebben een hekel aan goede doelen en daarom moet er korte metten worden gemaakt met die groep. Dat kerken worden getroffen zien ze waarschijnlijk als een acceptabel offer.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
En dit vind ik ook nog een onderbelicht dramatisch besluit van de coalitie: https://www.trouw.nl/duur(...)ede-doelen~be6cadad/
Het halveren van de giftenaftrek, ik ben bang dat allerlei goede doelen en ook kerken gewoon failliet zullen gaan. Ik ken in elk geval geen kerken die een forse daling met zeg 30% aan inkomsten kunnen dragen.
Bovendien is de signaalwerking verkeerd. Dit kwam uit eerdere evaluaties ter sprake.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
En dit vind ik ook nog een onderbelicht dramatisch besluit van de coalitie: https://www.trouw.nl/duur(...)ede-doelen~be6cadad/
Het halveren van de giftenaftrek, ik ben bang dat allerlei goede doelen en ook kerken gewoon failliet zullen gaan. Ik ken in elk geval geen kerken die een forse daling met zeg 30% aan inkomsten kunnen dragen.
Nu is dat natuurlijk ook vrij krankzinnig vanuit dat publiek en iets dat je zeker niet in stand moet houden. Ik zie echt geen enkele reden waarom er zo'n sterke fiscale stimulans zou moeten zijn voor individuën om geld aan charitatieve instellingen te geven; dat doe je uit overtuiging, of je doet het niet, maar je doet het niet omdat je de helft van de fiscus terugkrijgt. Nog losgeslaten van wat er allemaal voor bende als ANBI geregistreerd staat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:41 schreef borisz het volgende:
Als de overheid zegt het boeit ons niet, dan boeit het voor het publiek ook niet.
Misschien een aardig alternatief voor de dienstplicht. Na de middelbare school even 4 jaar verplicht in de regeringquote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
We kunnen er overal van alles van vinden (en eerlijk gezegd lijkt me dit een prima te verdedigen bezuiniging itt onderwijs/innovatie) maar het is wel selectief kiezen van maatregelen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
Jij vindt het een probleem dat die kerken, die nu geld krijgen om hun leugens te spuien, mensen van hun geestelijke vrijheid te beroven en kinderen het leven zuur te maken, gekort gaan worden? De kerk is een zeer gevaarlijk instituut.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
*kuch*BTWverhoging op cultuur en boeken*kuch*quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En gezien "bestaanszekerheid" een groot thema was kun je ook niet zomaar lastenverzwaringen gaan opleggen.
Alles lekker in de bodemloze zorgputquote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
*kuch*BTWverhoging op cultuur en boeken*kuch*
Doet er niet toe. Het is een lastenverzwaring, dus eeze “coalitie” interesseert bestaanszekerheid of geestelijke ontwikkeling geen ene flikker.quote:
Zien bestaanszekerheid vooral als meer halve liters kunnen kopen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Het is een lastenverzwaring, dus eeze “coalitie” interesseert bestaanszekerheid of geestelijke ontwikkeling geen ene flikker.
Daar is oo zich best wat voor te zeggen, ik geef ook niet omdat ik aftrek krijg, maar omdat ik dat wil.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu is dat natuurlijk ook vrij krankzinnig vanuit dat publiek en iets dat je zeker niet in stand moet houden. Ik zie echt geen enkele reden waarom er zo'n sterke fiscale stimulans zou moeten zijn voor individuën om geld aan chartitatieve instellingen te geven; dat doe je uit overtuiging, of je doet het niet, maar je doet het niet omdat je de helft van de fiscus terugkrijgt. Nog losgeslaten van wat er allemaal voor bende als ANBI geregistreerd staat.
Wat dat betreft kunnen we beter FvD en PVV korten, die staan bekend om het verspreiden van leugens en het mensen in een fuik zuigen waardoor ze allerlei gekke dingen gaan denken, zoals het willen van een dictatuur ipv een democratie. PVV en FvD zijn bewezen gevaarlijker dan welke kerk ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij vindt het een probleem dat die kerken, die nu geld krijgen om hun leugens te spuien, mensen van hun geestelijke vrijheid te beroven en kinderen het leven zuur te maken, gekort gaan worden? De kerk is een zeer gevaarlijk instituut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |