abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:56:09 #151
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213714162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef Ronald het volgende:

[..]
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.

Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
Ja ik vraag mij sterk af wat jij in de praktijk doet eigenlijk? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:57:11 #152
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213714172
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat niet alleen. Ook de klant die niet weet wat die precies wilt.
Veranderende requirements kan je moeilijk als bullshit bij software ontwikkelaars neerpennen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213714291
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:48 schreef bijdehand het volgende:
Thuiswerken is heerlijk. Geen afleiding, korte broek als het warm is en tussendoor wasje draaien. Op het einde van de dag ook nog meer gedaan hebben _O_
Dit dus, win-win-win. Ik zou nooit meer fulltime op kantoor kunnen werken.
Hallo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:16:33 #154
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_213714323
5 dagen per week naar kantoor eisen is ergens wel vreemd, maar 1 á 2 moet toch wel kunnen vind ik.
pi_213714715
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Veranderende requirements kan je moeilijk als bullshit bij software ontwikkelaars neerpennen.
Dat kan wel degelijk in sommige situaties. Maar zoals ik al zei hebben wij een totaal verschillend beeld van het bedrijfsleven, dus we gaan het denk ik niet eens worden.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:58:10 #156
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213714747
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Toch gebeurt het vaak wel. Klanten kunnen smerig zijn. Ze spreken A. af. Je gaat met A. aan de slag. Ben je bijna klaar met A. proberen ze er een B. van te maken. Voor hetzelfde bedrag en tijd Lukt niet? Krijg jij de schuld dat B. niet is gelukt. :')
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213714996
quote:

[..]
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.

Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
Wat dacht je van het eindeloos heen en weer mailen voor de besluitvorming tussen consultants, managers en nieuwelingen die allemaal net niet (of helemaal niet) weten waar het over gaat maar voor de interessantdoenerij er nog wel even hun plasje over willen doen.

Nodeloze onzin en ondertussen ligt het werk stil.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 19:24:37 #158
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213715092
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je de hele dag niks uitvoert. En je baas merkt dat niet. Dan moet je eens nadenken over de meerwaarde van je baan. Die is er dan blijkbaar niet.
Of je bent heel efficiënt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 mei 2024 @ 19:25:16 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213715100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of je bent heel efficiënt.
Dan voer je wel iets uit, maar gewoon heel snel.
pi_213715316
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Toch gebeurt het vaak wel. Klanten kunnen smerig zijn. Ze spreken A. af. Je gaat met A. aan de slag. Ben je bijna klaar met A. proberen ze er een B. van te maken. Voor hetzelfde bedrag en tijd Lukt niet? Krijg jij de schuld dat B. niet is gelukt. :')
Dat is natuurlijk ook een kwestie van contractueel goed afspreken.

Ik heb bij een eerdere werkgever meegemaakt dat een klant die bovenstaande flikte (en daar ruimte voor vond in de kleine lettertjes) alsnog verontwaardigd was dat er voor opvolgend project C een 50% extra post was voor onvoorziene kosten :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 28 mei 2024 @ 19:51:07 #161
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213715381
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:46 schreef Litpho het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook een kwestie van contractueel goed afspreken.
Klanten kunnen zich per definitie meer permitteren. De relatie is niet gelijkwaardig. En ze weten goed misbruik te maken van de geboden ruimte.

quote:
Ik heb bij een eerdere werkgever meegemaakt dat een klant die bovenstaande flikte (en daar ruimte voor vond in de kleine lettertjes) alsnog verontwaardigd was dat er voor opvolgend project C een 50% extra post was voor onvoorziene kosten :').
Lekker voor ze. :Y

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213715656
quote:

[..]

Het kan toch prima naast elkaar bestaan?

Zelf heb ik klussen gehad die over budget gingen, maar waar de opdrachtgever toch goed grip hield op het budget en elk meerwerk een goede onderbouwing nodig had. En anderzijds klussen die binnen budget bleven, omdat ze ruimer waren geraamd dan nodig en waar veel meer winst op werd gepakt.

Maar dat betekent niet dat het niet tegelijkertijd kan voorkomen zoals bij de Floriade. Over budget door allerlei onzin en dure figuren die kans zagen hun slag te slaan.
pi_213715777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat dacht je van het eindeloos heen en weer mailen voor de besluitvorming tussen consultants, managers en nieuwelingen die allemaal net niet (of helemaal niet) weten waar het over gaat maar voor de interessantdoenerij er nog wel even hun plasje over willen doen.

Nodeloze onzin en ondertussen ligt het werk stil.
Even eroverheen gelezen, voor mij akkoord Pietjepuk2000.

Mvg,
MadJack
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 20:41:38 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213716240
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk nou weer de definitie van bullshitjobs tegenwoordig? Zo'n coach die coaches coacht ofzo?
"Ervaringsdeskundige"

Iemand die niet met geld om kan gaan die mensen met schulden gaat "helpen" 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:36:46 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213719918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan voer je wel iets uit, maar gewoon heel snel.
Ik voer 6 uur per dag niets uit mijn werk krijg ik in 2 uur per dag af (in het algemeen). Al 10 jaar lovende kritieken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:37:49 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213719926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik voer 6 uur per dag niets uit mijn werk krijg ik in 2 uur per dag af (in het algemeen). Al 10 jaar lovende kritieken.
Als je baas er tevreden mee is, topbaantje dan.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:41:11 #167
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213719944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je baas er tevreden mee is, topbaantje dan.
Na vaak last van bore out en ik spaar alles thuis op om op het werk te doen.
Ik verberg het trouwens ook niet meer.

Moet eigenlijk iets anders zoeken maar ben ook lui aangelegd en geen groot voorstander van hard werken.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:46:16 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213719972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Moet eigenlijk iets anders zoeken maar ben ook lui aangelegd en geen groot voorstander van hard werken.
Geen promotiekansen?
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:49:12 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213719989
quote:

[..]

Wel herkenbaar. Maar je kunt die tijd ook nog gebruiken om iedere dag twee uur te sporten of te wandelen. Of je gaat een moestuin beginnen. Dan voel je he er wel beter bij.
The End Times are wild
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:52:15 #170
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213720015
Gewoon 5 dagen per week op kantoor hier.

Ik haat thuiswerken.

Tijdens COVID kon ik maar lastig de 'werkdag afsluiten' met als resultaat dat ik zonder veel te doen tot 's avonds laat met werk bezig was. Dat was niet zo leuk.

Denk wel dat ik er anders over zou denken als ik een half uur (of langer) van mijn werk woon. Nu ben ik er in 10 minuten.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:55:05 #171
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213720038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen promotiekansen?
Ja opvolging van leidinggevende en dan 300+ miljoen vastgoed onder mijn beheer.
Al jaren gedoodverfde opvolger maar hij gaat pas over 2 jaar met pensioen. En ik vraag mij eigenlijk steeds meer af of ik daar zin in heb want dan heb je ook een hoop administratieve en bedrijfspolitieke bullshit.
  woensdag 29 mei 2024 @ 08:55:38 #172
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213720043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wel herkenbaar. Maar je kunt die tijd ook nog gebruiken om iedere dag twee uur te sporten of te wandelen. Of je gaat een moestuin beginnen. Dan voel je he er wel beter bij.
Ik moet helaas wel bijna elke dag op kantoor zijn om standby te staan om dingen uit te zoeken.
pi_213720064
quote:

[..]

Zou je jezelf niet willen richten op FIRE dan? Want kan me voorstellen dat je hier ook niet blij van wordt.
pi_213720133
Alleen zo jammer dat de paar dagen dat men naar kantoor gaat het altijd de dinsdag en de donderdag zijn, zodat het moordend druk is op kantoor
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_213720137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je die ruimte hebt. Of je begint een extra studie zodat je de inkomsten houdt en misschien toch nog iets kunt vinden dat je wel leuk gaat vinden.

Het is altijd de afweging tussen tijd en je passie. Een bullshitbaan kan ideaal zijn (zeker met het thuiswerken) omdat je ontzettend veel tijd overhoudt en daar heel veel geld voor pakt maar dan moet je wel iets nuttigs met die tijd doen.

Met andere woorden: De hele dag fokken achter je laptop levert je bar weinig op.
  woensdag 29 mei 2024 @ 09:18:29 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213720214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je die ruimte hebt. Of je begint een extra studie zodat je de inkomsten houdt en misschien toch nog iets kunt vinden dat je wel leuk gaat vinden.

Het is altijd de afweging tussen tijd en je passie. Een bullshitbaan kan ideaal zijn (zeker met het thuiswerken) omdat je ontzettend veel tijd overhoudt en daar heel veel geld voor pakt maar dan moet je wel iets nuttigs met die tijd doen.

Met andere woorden: De hele dag fokken achter je laptop levert je bar weinig op.
Nee, klopt. Als je op je werk moet zijn is het verschrikkelijk als er geen werk is.
Gelukkig is er nog internet dan. Stel je voor dat dat er niet was. Onze voorvaderen hebben letterlijk katten uit het raam lopen staren
The End Times are wild
pi_213720379
Ik werk 5 dagen per week op kantoor en dat bevalt me prima. Ik werk alleen incidenteel thuis. Mijn functie laat het niet toe om volledig thuis te werken en ik vind op kantoor werken ook veel fijner. Op die manier houd ik kantoor voor werk en thuis voor ontspanning.

Speelt ook mee dat ik vlakbij mijn werk woon en er op de fiets heen kan en minder dan een kwartier met de auto.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213720442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, klopt. Als je op je werk moet zijn is het verschrikkelijk als er geen werk is.
Gelukkig is er nog internet dan. Stel je voor dat dat er niet was. Onze voorvaderen hebben letterlijk katten uit het raam lopen staren
Ik vraag me weleens af hoe dat 50 jaar geleden ging inderdaad. Stapeltje dossiers op je bureau, tijdje rammen op je typemachine. Na 2 uurtjes klaar. En dan?

Die mensen moeten zich kapot verveeld hebben. Maar wellicht speelden ze het spelletje ook gewoon mee, net zoals veel mensen nu. Wellicht een Telegraaf erbij, radio aan. Zoiets.

Ik vind de reacties in het topic hier ook wel mooi, veel mensen hebben echt een totaal andere werkbeleving terwijl ik betwijfel of ze veel meer dan jij doen. Ik heb zelf ook altijd collega's die 'heel druk' zijn maar toch halflege agenda's hebben en hun tijd verdoen met geklets en koffie drinken. Vreemd hoe dat zo uit elkaar kan liggen.
pi_213720521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af hoe dat 50 jaar geleden ging inderdaad. Stapeltje dossiers op je bureau, tijdje rammen op je typemachine. Na 2 uurtjes klaar. En dan?

Die mensen moeten zich kapot verveeld hebben. Maar wellicht speelden ze het spelletje ook gewoon mee, net zoals veel mensen nu. Wellicht een Telegraaf erbij, radio aan. Zoiets.

Ik vind de reacties in het topic hier ook wel mooi, veel mensen hebben echt een totaal andere werkbeleving terwijl ik betwijfel of ze veel meer dan jij doen. Ik heb zelf ook altijd collega's die 'heel druk' zijn maar toch halflege agenda's hebben en hun tijd verdoen met geklets en koffie drinken. Vreemd hoe dat zo uit elkaar kan liggen.
Ik heb zeker geen bullshitbaan maar mijn werk komt wel met vlagen. Er zijn weken dat ik niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen en er zijn weken dat ik het ook met 2 uurtjes per dag wel zou redden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213720597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:57 schreef matthijst het volgende:

[..]
waar je bij een collega langsliep als je wat van 'm nodig had
Dat zijn de ergste mensen als je daadwerkelijk iets belangrijks aan het doen bent. Oprotten, stuur gewoon een mail.

Een koptelefoon opdoen heeft geen zin, dan ben je "asociaal" en gaan ze gewoon fysiek aan je zitten als je niet op ze reageert. Als er thuis iemand aan me gaat zitten is dat puur omdat ik vergeten ben kattenvoer in een bakje te doen, heerlijk die rust.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_213720621
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 09:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb zeker geen bullshitbaan maar mijn werk komt wel met vlagen. Er zijn weken dat ik niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen en er zijn weken dat ik het ook met 2 uurtjes per dag wel zou redden.
Dat kan natuurlijk ook nog. Maar wat doe je in de weken dat je 2 uur per dag werkt?
pi_213720652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk ook nog. Maar wat doe je in de weken dat je 2 uur per dag werkt?
Dat verschilt. Soms neem ik vrij. Maar meestal is er wel iets anders te doen. Een procedure die herschreven moet worden, productverbeteringen die we nu aan kunnen pakken, cursus volgen of een collega helpen.

Want het is wel ongelijk verdeeld, als ik het rustig heb kan mijn collega er tot aan zijn nek in zitten.
pi_213720681
quote:

[..]

Die mensen moeten zich kapot verveeld hebben.
Ik denk een beetje zoals het er in Zuid-Korea eraan toegaat, maar dan in het klein. Die staren vrolijk 8 uur lang voor zich uit totdat de baas zelf ook weggaat om 20:00. :')
pi_213720740
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:21 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik denk een beetje zoals het er in Zuid-Korea eraan toegaat, maar dan in het klein. Die staren vrolijk 8 uur lang voor zich uit totdat de baas zelf ook weggaat om 20:00. :')
Dat denk ik ook ja. En in Nederland ging het tot Corona niet anders.
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:00:26 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213720983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:21 schreef Drxx het volgende:

[..]
Die hebben daar dan ook hogere zelfmoordcijfers, omdat ze dat niet volhouden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Forum Admin woensdag 29 mei 2024 @ 11:03:03 #186
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213721002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:52 schreef Scrummie het volgende:
Gewoon 5 dagen per week op kantoor hier.

Ik haat thuiswerken.

Tijdens COVID kon ik maar lastig de 'werkdag afsluiten' met als resultaat dat ik zonder veel te doen tot 's avonds laat met werk bezig was. Dat was niet zo leuk.

Denk wel dat ik er anders over zou denken als ik een half uur (of langer) van mijn werk woon. Nu ben ik er in 10 minuten.
Thuiswerken zou ook niet zozeer de norm moeten zijn, de mogelijkheid daartoe wel. Het is niet voor iedereen weggelegd, oa om de dingen die jij hier al zegt.

Het zou een slok op de borrel schelen qua filedruk in ieder geval
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213721029
Ik werk 4, meestal 5 dagen thuis en wil niet anders. Werk het beste in een stille, prikkelvrije omgeving en op kantoor zijn die er nauwelijks. Thuis heb ik dat wel en kan ik ook nog eens mooi er hond uitlaten en een stukje wandelen in de pauze. Of even 5 minuutjes pauze van het scherm en de vaatwasser uitpakken.

Productiever op werk, minder vermoeid aan het einde van de dag en het huishouden al gedaan in de pauze. Ideaal dus.
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:12:17 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213721067
quote:

[..]

Dat klopt ook. Ik heb wel eens een functie overgenomen, waarbij mijn voorganger vooral benadrukte hoe ontzettend druk hij wel niet was. De eerste maanden dachtr ik dat ik het werk niet zag liggen, zo rustig. Totdat ik hoorde dat ik veel meer en alles veel sneller voor elkaar kreeg dan hij.
The End Times are wild
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:15:34 #189
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213721092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Thuiswerken zou ook niet zozeer de norm moeten zijn, de mogelijkheid daartoe wel. Het is niet voor iedereen weggelegd, oa om de dingen die jij hier al zegt.

Het zou een slok op de borrel schelen qua filedruk in ieder geval
Eens hoor, fijn dat de mogelijkheid er is :). Voor veel mensen althans.
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:16:30 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213721101
En ook nog, als ik weinig tijd had dan was het altijd omdat iemand bijvoorbeeld uitgevallen was en ik aan allerlei overleggen moest deelnemen. Dan deed ik ook niks, maar dan was ik wel veel tijd kwijt met aanzitten. Dan hield ik te weinig tijd over om echt te werken.

Wat dat betreft is online via teams ook een uitkomst. Ik heb 2 werkdagen (maandag en vandaag). Ik heb nu al bijna 2 uur teams overleg. Ik heb mijn hele mailbox leeggewerkt, ook die van privé. Ik luister mee met teams, 80% is voor mij niet relevant en dan kan ik dus gewoon werken. Als ik fysiek in een kantoor moet zitten dan is het allemaal wachten.
The End Times are wild
  woensdag 29 mei 2024 @ 11:56:04 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213721378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:06 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dat zijn de ergste mensen als je daadwerkelijk iets belangrijks aan het doen bent. Oprotten, stuur gewoon een mail.

Een koptelefoon opdoen heeft geen zin, dan ben je "asociaal" en gaan ze gewoon fysiek aan je zitten als je niet op ze reageert. Als er thuis iemand aan me gaat zitten is dat puur omdat ik vergeten ben kattenvoer in een bakje te doen, heerlijk die rust.
Ah, de sacherijnige collega is ook op Fok gespot.
Lekker op de zolderkamer, weg van al die enge mensen die met je praten.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 29 mei 2024 @ 12:12:26 #192
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213721498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 08:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zou je jezelf niet willen richten op FIRE dan? Want kan me voorstellen dat je hier ook niet blij van wordt.
Mwah net een nieuw en duur huis gekocht dus dat staat op de lange baan.
Maar mocht ik het verkopen en ik verhuis naar een Thailand of misschien zelfs Portugal dan hoef ik heel lang of niet meer te werken.
pi_213721534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 10:06 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Ik ben ook regelmatig "iets belangrijks" aan het doen waarbij ik input van anderen nodig heb. Ik zou een mail kunnen sturen die ze in het gunstigste geval een paar uur later beantwoorden waardoor ik dus ook een paar uur lang niks kan doen, of ik loop even bij ze langs en kan na een korte vraag van 5 minuten weer verder met mijn werk.
  woensdag 29 mei 2024 @ 12:18:21 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213721559
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik ben ook regelmatig "iets belangrijks" aan het doen waarbij ik input van anderen nodig heb. Ik zou een mail kunnen sturen die ze in het gunstigste geval een paar uur later beantwoorden waardoor ik dus ook een paar uur lang niks kan doen, of ik loop even bij ze langs en kan na een korte vraag van 5 minuten weer verder met mijn werk.
Oh dat soort dingen lukken tegenwoordig ook heel vaak via Teams, vind ik. Daar reageren mensen heel snel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213721794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ah, de sacherijnige collega is ook op Fok gespot.
Lekker op de zolderkamer, weg van al die enge mensen die met je praten.
_O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213721807
quote:

[..]
Ik ben ook regelmatig "iets belangrijks" aan het doen waarbij ik input van anderen nodig heb.
Is dat a) belangrijker dan het belangrijke werk waar je anderen bij stoort en b) iets wat je niet kan zien aankomen zodat je een geschikt moment voor beide kan plannen?

Het antwoord op bovenstaande kan prima “ja” zijn, maar het is wel iets om over na te denken. In een eerder support team hadden we voor elke weekdag een teamlid wat dat soort binnenkomende vragen beantwoordde zodat de rest niet continue uit hun focuszone gehaald werd. Werkte meestal prima tenzij de kennis heel specifiek was (en dat was dan weer een trigger om binnen het team die kennis beter te delen).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_213722812
quote:

[..]
Er zijn nu eenmaal werkzaamheden waarin ik niet gestoord moet worden, denk bijvoorbeeld aan incidenten met of migraties van productiesystemen waar ik 100% aandacht erbij moet hebben omdat een minuut downtime meer kost dan dat verloren uurtje werk van iemand anders, en als je ergens diep in zit kost het meer tijd dan die vijf minuten om weer terug te komen in de focus die je had, in feite zeg je door jezelf zo op te dringen dat je jouw werk belangrijker vindt dan dat van mij.

Gelukkig snappen de meeste mensen dit wel.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_213722857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 11:16 schreef LXIV het volgende:
En ook nog, als ik weinig tijd had dan was het altijd omdat iemand bijvoorbeeld uitgevallen was en ik aan allerlei overleggen moest deelnemen. Dan deed ik ook niks, maar dan was ik wel veel tijd kwijt met aanzitten. Dan hield ik te weinig tijd over om echt te werken.

Wat dat betreft is online via teams ook een uitkomst. Ik heb 2 werkdagen (maandag en vandaag). Ik heb nu al bijna 2 uur teams overleg. Ik heb mijn hele mailbox leeggewerkt, ook die van privé. Ik luister mee met teams, 80% is voor mij niet relevant en dan kan ik dus gewoon werken. Als ik fysiek in een kantoor moet zitten dan is het allemaal wachten.
Gelukkig heb je nog tijd over voor fok, ondanks dat je het zo enorm druk hebt.
pi_213722865
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Er zijn nu eenmaal werkzaamheden waarin ik niet gestoord moet worden, denk bijvoorbeeld aan incidenten met of migraties van productiesystemen waar ik 100% aandacht erbij moet hebben omdat een minuut downtime meer kost dan dat verloren uurtje werk van iemand anders, en als je ergens diep in zit kost het meer tijd dan die vijf minuten om weer terug te komen in de focus die je had, in feite zeg je door jezelf zo op te dringen dat je jouw werk belangrijker vindt dan dat van mij.

Heb je dan ook een kantoordeur die je dicht kan doen als je niet gestoord wil worden? Want hoe weet een ander dat?

Ik vind dat je in een normale werkomgeving je collega aan moet kunnen spreken. Het kan natuurlijk best zijn dat je even geconcentreerd bezig bent met iets waarbij je niet gestoord kan worden, maar je kan niet verwachten dat je collega's weten wanneer dat is. Tenzij je een bordje hebt staan met niet storen of als je kantoordeur dicht zit bijvoorbeeld.
pi_213722874
quote:
6s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:42 schreef Litpho het volgende:

[..]
Is dat a) belangrijker dan het belangrijke werk waar je anderen bij stoort en b) iets wat je niet kan zien aankomen zodat je een geschikt moment voor beide kan plannen?

Het antwoord op bovenstaande kan prima “ja” zijn, maar het is wel iets om over na te denken. In een eerder support team hadden we voor elke weekdag een teamlid wat dat soort binnenkomende vragen beantwoordde zodat de rest niet continue uit hun focuszone gehaald werd. Werkte meestal prima tenzij de kennis heel specifiek was (en dat was dan weer een trigger om binnen het team die kennis beter te delen).
A is natuurlijk lastig te zeggen, want ik kan niet inschatten hoe belangrijk iemand anders z'n werk is. B vind ik ook een lastige. Iets inplannen voor een vraag van 5 minuten vind ik overdreven en vaak zijn het dingen die inderdaad ad hoc op komen. Voor langere overleggen en dingen die ik van te voren al aan zie komen plan ik inderdaad wel iets in uiteraard.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 14:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik zeg. Maar ik vind mijn eigen werk wel belangrijk genoeg om eerst even langs te gaan in plaats van direct te mailen, zeker als ik midden in een bepaald proces zit dat ik graag wil afmaken. Als jij dan zonder op te kijken van je scherm zegt "sorry, ik ben met iets dringends bezig waar ik niet mee kan stoppen" of als ik je met een koptelefoon op zie dan accepteer ik dat en ga ik weer weg. Dan weet ik in ieder geval tenminste dat je niet gestoord kunt worden, mail ik je alsnog en kan ik me op iets anders gaan focussen. Jij werkt gewoon door, ik weet waar ik aan toe ben en hoef niet urenlang op het antwoord op mijn mail te wachten omdat ik het nu niet verwacht. Voor alle partijen is het langslopen dan toch beter geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')