Ja ik vraag mij sterk af wat jij in de praktijk doet eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.
Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
Veranderende requirements kan je moeilijk als bullshit bij software ontwikkelaars neerpennen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Ook de klant die niet weet wat die precies wilt.
Dit dus, win-win-win. Ik zou nooit meer fulltime op kantoor kunnen werken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:48 schreef bijdehand het volgende:
Thuiswerken is heerlijk. Geen afleiding, korte broek als het warm is en tussendoor wasje draaien. Op het einde van de dag ook nog meer gedaan hebben
Dat kan wel degelijk in sommige situaties. Maar zoals ik al zei hebben wij een totaal verschillend beeld van het bedrijfsleven, dus we gaan het denk ik niet eens worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Veranderende requirements kan je moeilijk als bullshit bij software ontwikkelaars neerpennen.
Toch gebeurt het vaak wel. Klanten kunnen smerig zijn. Ze spreken A. af. Je gaat met A. aan de slag. Ben je bijna klaar met A. proberen ze er een B. van te maken. Voor hetzelfde bedrag en tijd Lukt niet? Krijg jij de schuld dat B. niet is gelukt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Veranderende requirements kan je moeilijk als bullshit bij software ontwikkelaars neerpennen.
Wat dacht je van het eindeloos heen en weer mailen voor de besluitvorming tussen consultants, managers en nieuwelingen die allemaal net niet (of helemaal niet) weten waar het over gaat maar voor de interessantdoenerij er nog wel even hun plasje over willen doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.
Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
Of je bent heel efficiënt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je de hele dag niks uitvoert. En je baas merkt dat niet. Dan moet je eens nadenken over de meerwaarde van je baan. Die is er dan blijkbaar niet.
Dat is natuurlijk ook een kwestie van contractueel goed afspreken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch gebeurt het vaak wel. Klanten kunnen smerig zijn. Ze spreken A. af. Je gaat met A. aan de slag. Ben je bijna klaar met A. proberen ze er een B. van te maken. Voor hetzelfde bedrag en tijd Lukt niet? Krijg jij de schuld dat B. niet is gelukt.
Klanten kunnen zich per definitie meer permitteren. De relatie is niet gelijkwaardig. En ze weten goed misbruik te maken van de geboden ruimte.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een kwestie van contractueel goed afspreken.
Lekker voor ze.quote:Ik heb bij een eerdere werkgever meegemaakt dat een klant die bovenstaande flikte (en daar ruimte voor vond in de kleine lettertjes) alsnog verontwaardigd was dat er voor opvolgend project C een 50% extra post was voor onvoorziene kosten.
Het kan toch prima naast elkaar bestaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Even eroverheen gelezen, voor mij akkoord Pietjepuk2000.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het eindeloos heen en weer mailen voor de besluitvorming tussen consultants, managers en nieuwelingen die allemaal net niet (of helemaal niet) weten waar het over gaat maar voor de interessantdoenerij er nog wel even hun plasje over willen doen.
Nodeloze onzin en ondertussen ligt het werk stil.
"Ervaringsdeskundige"quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk nou weer de definitie van bullshitjobs tegenwoordig? Zo'n coach die coaches coacht ofzo?
Ik voer 6 uur per dag niets uit mijn werk krijg ik in 2 uur per dag af (in het algemeen). Al 10 jaar lovende kritieken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan voer je wel iets uit, maar gewoon heel snel.
Als je baas er tevreden mee is, topbaantje dan.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik voer 6 uur per dag niets uit mijn werk krijg ik in 2 uur per dag af (in het algemeen). Al 10 jaar lovende kritieken.
Na vaak last van bore out en ik spaar alles thuis op om op het werk te doen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je baas er tevreden mee is, topbaantje dan.
Geen promotiekansen?quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Na vaak last van bore out en ik spaar alles thuis op om op het werk te doen.
Ik verberg het trouwens ook niet meer.
Moet eigenlijk iets anders zoeken maar ben ook lui aangelegd en geen groot voorstander van hard werken.
Wel herkenbaar. Maar je kunt die tijd ook nog gebruiken om iedere dag twee uur te sporten of te wandelen. Of je gaat een moestuin beginnen. Dan voel je he er wel beter bij.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Moet eigenlijk iets anders zoeken maar ben ook lui aangelegd en geen groot voorstander van hard werken.
Ja opvolging van leidinggevende en dan 300+ miljoen vastgoed onder mijn beheer.quote:
Ik moet helaas wel bijna elke dag op kantoor zijn om standby te staan om dingen uit te zoeken.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel herkenbaar. Maar je kunt die tijd ook nog gebruiken om iedere dag twee uur te sporten of te wandelen. Of je gaat een moestuin beginnen. Dan voel je he er wel beter bij.
Zou je jezelf niet willen richten op FIRE dan? Want kan me voorstellen dat je hier ook niet blij van wordt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je die ruimte hebt. Of je begint een extra studie zodat je de inkomsten houdt en misschien toch nog iets kunt vinden dat je wel leuk gaat vinden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel herkenbaar. Maar je kunt die tijd ook nog gebruiken om iedere dag twee uur te sporten of te wandelen. Of je gaat een moestuin beginnen. Dan voel je he er wel beter bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |