Waarom wil iemand er dan voor betalen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Effectief zijn de meeste kantoorbanen natuurlijk gewoon bullshitjobs. De resultaten van je kantoorwerkzaamheden, waar vandaag nog een hoop stampij om gemaakt wordt, zijn morgen al niet meer belangrijk en overmorgen volstrekt verouderd of vergeten.
Team'manager' gespot.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:29 schreef matthijst het volgende:
2 thuis, 2 kantoor hier.
Maar ook zat gasten die maar 1x per maand een dag op kantoor zijn.
Ik vind het onzin: verplicht mensen in ieder geval om gewoon 2 dagen naar kantoor te komen, zoals voor corona.
Maar nee, nu hebben ze opeens "geen oppas voor de kinderen", of "het reizen is zo ver".
Autistische thuiswerkmongolen
Je beeldscherm?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:42 schreef Zoddie het volgende:
Thuiswerken heb ik geen problemen mee, doe het zelf niet want dat is niet erg logisch als IT'er wil ik lieftste zelf op locatie zijn om iets met eigen ogen kunnen zien.
Bij ons is dan ook 40% van je tijd mag je maximaal thuis werken, en dat vind ik een goede oplossing, zo komt men toch naar kantoor elke week en heeft men toch een dag of 2 om thuis te kunnen werken.
Eerlijk gezegd mis ik de Corona tijd wel hoor, Kantoren waren zo lekker stil, bijna geen verkeer op de weg, heerlijk!
Waarschijnlijk ergens waar hij verplicht 5 dagen op kantoor moet zitten omdat de baas nog steeds denkt dat je werknemers alleen productief kan maken door ze 5 dagen een stoel warm te laten houden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Vraag mij sterk af wat voor werk jij doet als je met zo'n domme post opent.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben thuis anders tig keer productiever dan op kantoor. 5 uurtjes werken thuis staat gelijk aan 8 uur op kantoor.
Aldus de persoon die van slag raakt door wat voor voorkeur iemand anders heeft.quote:
Hier werkt het alleen maar beter. Minder mensen die je lastig kunnen vallen met kleine dingetjes die prima kunnen wachten, zodat het makkelijker is om gefocust goed werk te verrichten. Mensen die er misbruik van maken vallen snel genoeg op; maar zodra je je werk gewoon doet hoeft het voor een baas maar weinig uit te maken of je dat op kantoor doet, of thuis.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was dus de grap, in de zin dat ik niet geloof dat het de productiviteit heel erg ten goede komt en veel mensen (zeker in bullshitjobs) het vooral als verkapte vrije dagen gebruiken.
Of productiemedewerker die altijd denken dat kantoor personeel nooit echt werken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ergens waar hij verplicht 5 dagen op kantoor moet zitten omdat de baas nog steeds denkt dat je werknemers alleen productief kan maken door ze 5 dagen een stoel warm te laten houden.
Die laatste heb je er gewoon echt bijzitten. Geen idee hoeveel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:29 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Of productiemedewerker die altijd denken dat kantoor personeel nooit echt werken.
Of een wasje draaien. Gisteren even een koelkast laten bezorgen tussen de bedrijven door.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:22 schreef Questular het volgende:
Ik ben ook een stuk productiever, naast werken kan ik ook nog stofzuigen, de vaatwasser uitruimen en nog veel meer.
Jullie (in dit topic) hebben allemaal geen Teams?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Vincent_student het volgende:
Op een kantoordag heb ik veel aanloop, omdat ik barst van de ervaring. Thuis heb ik daar geen last van.
Voordeel is dat je daar op kan antwoorden wanneer het je zelf dunktquote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Jullie (in dit topic) hebben allemaal geen Teams?
De koetjes-kalfjes praatjes heb je thuis niet maar vragen krijgen of moeten stellen via Teams chat of korte calls heb ik nog steeds wel veel.
Nee, gewoon iemand die het gezelliger vond op kantoor dan thuis hangen.quote:
Nederland is weer eens doorgeslagen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:22 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aldus de persoon die van slag raakt door wat voor voorkeur iemand anders heeft.
ahahahahah! Jij bent direct.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb een bullshitjob en ben dus maar max 2 á 3 uur per dag daadwerkelijk productief. Of ik nou thuis zit of op kantoor. Vind het overigens wel prima zo, ik werk om te leven. Het kan me allemaal gestolen worden wat er op het werk gebeurd zolang ik m'n centen maar krijg.
Ik vind dat wel fair eigenlijk. Je wordt anno nu dood gegooid met carrièrepaden, je passie volgen blabla. Voor sommige mensen is werk gewoon werk. Als dan de huur betaald is en de boodschappen binnen kun je voor de rest je leven ook anders zinvol invulling geven.quote:
sinds januari is de regel op ons bedrijf 4 dagen op kantoor, 1 dag thuisquote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kortom, Nederlanders werken massaal parttime en hoeven niet meer verplicht 5 dagen per week uit het raam te staren, nu hooguit nog 3.
Ik werk maar 1 dag thuis omdat ik het veel fijner werken vind op locatie samen met andere collega’s.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, gewoon iemand die het gezelliger vond op kantoor dan thuis hangen.
Je weet wel: waar je bij een collega langsliep als je wat van 'm nodig had, praatje bij de koffiebar.
Sociaal contact.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:29 schreef matthijst het volgende:
2 thuis, 2 kantoor hier.
Maar ook zat gasten die maar 1x per maand een dag op kantoor zijn.
Ik vind het onzin: verplicht mensen in ieder geval om gewoon 2 dagen naar kantoor te komen, zoals voor corona.
Maar nee, nu hebben ze opeens "geen oppas voor de kinderen", of "het reizen is zo ver".
Autistische thuiswerkmongolen
Wat ik wel een mooie ontwikkeling vind is dat mensen nu steeds meer werken om te leven. Vroeger was het meer leven om te werken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nederland is weer eens doorgeslagen.
Werkgevers zijn pussies geworden, de werknemer bepaalt schijnbaar.
Gebruiken we alleen voor vergaderingen en werkschema's. Weekplanningen en het verdelen van klussen worden allemaal op Teams gedaan. En af en toe komt de manager langs, dan komt hij plotseling in beeld, als hij een vraag heeft. Dat werkt prima. Collega's verder niet. Ze bellen als ze vragen hebben, maar ik merk dat de drempel om te bellen hoger ligt dan als ze je op kantoor zien zitten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Jullie (in dit topic) hebben allemaal geen Teams?
De koetjes-kalfjes praatjes heb je thuis niet maar vragen krijgen of moeten stellen via Teams chat of korte calls heb ik nog steeds wel veel.
Dat kon met 2 thuis/2 kantoor ook al wel, 4*9.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik wel een mooie ontwikkeling vind is dat mensen nu steeds meer werken om te leven. Vroeger was het meer leven om te werken.²
Heel herkenbaar dit.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:17 schreef Farenji het volgende:
Ik werk bijna 100% thuis, maar wel als zzp'er. Ik boek dus alleen uren als ik daadwerkelijk werk, en ik moet mijn uren natuurlijk goed kunnen verantwoorden. Ik vind het meer dan prima, werk/prive balans is nog nooit zo goed geweest, en thuis werk ik het fijnste en ben ik meest productief. Als ik op locatie moet zitten erger ik me vaak aan de minder goede apparatuur en meubels, en het heen en weer reizen is eigenlijk beetje zonde van mijn tijd. Mijn sociale contacten zoek ik wel op andere manieren, die hoef ik echt niet perse via mijn werk te hebben.
Ik heb dus altijd wel een plukje collega's zitten die net iets te hard praten, wat mijn headset dan opvangt en gaat versterken in de call die ik dan aan het doen benquote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:26 schreef onlogisch het volgende:
Hier mag je 40% thuiswerken. In de praktijk werk ik amper thuis.
Ik vind het wel best op kantoor. Temeer omdat collega's wel thuiswerken.
Ik heb inderdaad vrij individueel werk, software development. En thuis heb ik een prima ingericht kantoor dus ik hoef niet aan de keukentafel te zitten. Ik hoef gelukkig ook niet vaak te overleggen, dat kan meestal makkelijk via slack en misschien eens per week een korte video meeting. Als ik de hele tijd zou moeten vergaderen zou ik ook echt wel naar kantoor willen want dat vind ik online echt doodvermoeiend, vooral als het met meer dan 2 anderen is.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik lees zo ontzettend vaak dat mensen thuis productiever, maar die hebben denk ik een heel individuele baan? Mijn werk kan voor 100% thuis gedaan worden, maar ik ben op kantoor zeker productiever omdat ik voor mijn baan vaak kleine overlegjes/discussies met mensen heb. In coronatijd zat ik soms mijn complete 8-urige werkdag met een koptelefoon op te praten, dat vond ik een stuk vermoeiender en minder productief dan op kantoor even naar iemand z'n bureau lopen om te sparren. Tevens heb ik op kantoor een betere set-up dan thuis (3 schermen i.p.v 2 en een veel groter bureau om troep op uit te stallen).
Dan zou ik denk ik inderdaad iets minder problemen hebben met thuiswerken als ik minder contact met mensen zou hebben, dat vind ik ook vrij vermoeiend via Teams allemaal.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad vrij individueel werk, software development. En thuis heb ik een prima ingericht kantoor dus ik hoef niet aan de keukentafel te zitten. Ik hoef gelukkig ook niet vaak te overleggen, dat kan meestal makkelijk via slack en misschien eens per week een korte video meeting. Als ik de hele tijd zou moeten vergaderen zou ik ook echt wel naar kantoor willen want dat vind ik online echt doodvermoeiend, vooral als het met meer dan 2 anderen is.
Zo een dus die iedereen van het werk houdt om een bullshit reden en waar iedereen nu blij over is dat ze die niet meer tegenkomen thuis en daardoor meer werk voor elkaar krijgen in kortere tijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, gewoon iemand die het gezelliger vond op kantoor dan thuis hangen.
Je weet wel: waar je bij een collega langsliep als je wat van 'm nodig had, praatje bij de koffiebar.
Sociaal contact.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo een dus die iedereen van het werk houdt om een bullshit reden en waar iedereen nu blij over is dat ze die niet meer tegenkomen thuis en daardoor meer werk voor elkaar krijgen in kortere tijd.
In de kern is dat het ook. Want face it, ik ken weinig mensen die nog hun huidige baan zullen blijven houden als ze financieel onafhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik vind dat wel fair eigenlijk. Je wordt anno nu dood gegooid met carrièrepaden, je passie volgen blabla. Voor sommige mensen is werk gewoon werk. Als dan de huur betaald is en de boodschappen binnen kun je voor de rest je leven ook anders zinvol invulling geven.
Waarom exact?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:04 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
sinds januari is de regel op ons bedrijf 4 dagen op kantoor, 1 dag thuis
gelukkig niet voor mij van toepassing, ik ga naar kantoor wanneer het mij uitkomt, voor de andere medewerkers is het wel kut
Omdat ze nog in de jaren 80 zitten met hun gare hoofden.quote:
geen idee, ze zeggen vanuit Amerika dat andere 'peers/andere bedrijven in de zelfde industrie' het ook zo doen en dat ze daarom die trend volgenquote:
Lees het topic eens zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
De was doen, stofzuigen, de hond uitlaten bedoel je.
Veel van die autisten lees ik, die last hebben van de herrie
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Vincent_student het volgende:
TS weet niet waar hij over praat. Ik werk meestal thuis. Ik sta om iedere dag om half zeven op. Na tanden poetsen, start ik direct met werken achter mijn computer. Tegen tienen heb ik al vrij veel gedaan en zet ik mijn eerste koffie, zoals nu. Om twaalf uur ontbijt ik en ga weer verder. Om half vier zit het werk erop.
De voordelen zijn enorm. Als ik naar kantoor moet heb ik eerst een uur reistijd. Op kantoor loop ik tegen collega's aan die een praatje maken. Met een beetje geluk start ik dan om half negen, negen uur met werken. Thuis heb ik er al twee-en-een-half uur opzitten, productief. Op een kantoordag heb ik veel aanloop, omdat ik barst van de ervaring. Thuis heb ik daar geen last van.
Als ik na een kantoordag naar huis ga, ben ik pas rond zes uur thuis, vermoeid na een bomvolle trein. Dan heb ik geen zin meer om te koken. Als ik thuis werk, heb ik tijd om gezond te koken.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier werkt het alleen maar beter. Minder mensen die je lastig kunnen vallen met kleine dingetjes die prima kunnen wachten, zodat het makkelijker is om gefocust goed werk te verrichten. Mensen die er misbruik van maken vallen snel genoeg op; maar zodra je je werk gewoon doet hoeft het voor een baas maar weinig uit te maken of je dat op kantoor doet, of thuis.
Lulsmoes om iedereen weer op kantoor te brengen en houden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:48 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
geen idee, ze zeggen vanuit Amerika dat andere 'peers' het ook zo doen en dat ze daarom die trend volgen
Dus de enige banen die wél van belang zijn, zijn die van winkelmedewerkers, verplegers, etc? Die banen komen niet in de problemen zonder de banen die grotendeels op kantoor (of thuis) uit worden gevoerd? Ok dan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Effectief zijn de meeste kantoorbanen natuurlijk gewoon bullshitjobs.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Eigenlijk totaal niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Effectief zijn de meeste kantoorbanen natuurlijk gewoon bullshitjobs. De resultaten van je kantoorwerkzaamheden, waar vandaag nog een hoop stampij om gemaakt wordt, zijn morgen al niet meer belangrijk en overmorgen volstrekt verouderd of vergeten.
Denk dat met de opkomst van AI veel kantoorwerk wel geautomatiseerd kan worden, zie dat eerder gebeuren dan robots die de billen van bejaarden wassen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Eigenlijk totaal niet.
Daarvoor kan je gewoon naar de dokter hoor!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik krijg het niet hard maar het zou me niets verbazen als (jonge) stellen weleens stout doen in de tijd van de baas.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |