quote:Op maandag 27 mei 2024 05:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dan heb ik een soort van geluk gehad, ik stond hier geparkeerd op verdieping 4 op 17 mei en toen stond de boel al op het punt van instorten, ik hoorde duidelijk krakende geluiden als een stuk ijs dat kraakt/scheurt.
Dat was mijn gedachte ook. De instorting gebeurde niet op moment dat de garage vol was.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijzonder dat er overdag allemaal auto's over rijden en er niks gebeurd en dat het pas instort als er niemand op staat/rijdt.
Inderdaad, zeker tijdens de bezoekuren is het erg druk in ziekenhuizen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Samenvatting: Belachelijk veel geluk gehad dat het niet overdag is ingestort?
quote:Op maandag 27 mei 2024 08:50 schreef Bocaj het volgende:
Dat 'werkt' toch aan alle kanten? Kan toch nooit voor stevigheid zorgen?
Ik zal hier op kantoor eens vragen hoe dat komt, dat is inderdaad wel bijzonder!quote:Op maandag 27 mei 2024 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijzonder dat er overdag allemaal auto's over rijden en er niks gebeurd en dat het pas instort als er niemand op staat/rijdt.
Over 10 jaar. Ze zijn ook nog gewoon druk aan het verbouwen geweest de afgelopen paar jaar. De parkeergarage is al een stuk ouder. Kom er, helaas, regelmatig. Nooit iets geks gemerkt verder.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:33 schreef capricia het volgende:
Dat ziekenhuis gaat toch sluiten? Ik denk dat er voorlopig geen herbouw komt.
Ik vind die sluiting sws raar. Want in LR is het ook al redelijk vol. En dan moet alles daarheen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Over 10 jaar. Ze zijn ook nog gewoon druk aan het verbouwen geweest de afgelopen paar jaar. De parkeergarage is al een stuk ouder. Kom er, helaas, regelmatig. Nooit iets geks gemerkt verder.
Eindhoven airport parkeergarage vibes much.quote:
Het zou nog niet mogen instorten als er een file van Tesla's staat.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
Te veel zware Tesla over de platen heen gereden?
Wie weet aangezien de wagens groter en zwaarder worden door de jaren heen.
Welkom in het verrotte Nederland. Daar waar we er alles aan doen om de zorg tot op het bot uit te kleden.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die sluiting sws raar. Want in LR is het ook al redelijk vol. En dan moet alles daarheen.
Kan nooit dat dat allemaal maar past zou je denken ...quote:Op maandag 27 mei 2024 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die sluiting sws raar. Want in LR is het ook al redelijk vol. En dan moet alles daarheen.
Overtollige patiënten in de parkeergarage stallen 😱quote:Op maandag 27 mei 2024 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan nooit dat dat allemaal maar past zou je denken ...
Alleen zijn het niet de bubbledeck-vloeren maar de hellingbaan die ingestort is.quote:Op maandag 27 mei 2024 02:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Uit je OP van het dubbele topic:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[ x ]
Denk dat ze die bubbledeck gebouwen nog maar eens goed onder de loep moeten nemen.
Nog honderden gebouwen onder de loep na instorten parkeergarage Eindhoven
Dat blijkt nog helemaal nergens uit.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:37 schreef Paul het volgende:
Blijf het bizar vinden dat er nog veel garages zijn waarschijnlijk
In NL kan je dus gewoon niet veilig parkeren in een garage
quote:
Ik weet niet over welk type constructie deze twitteraar het heeft?quote:. Honderden gebouwen zijn onveilig met deze constructie.
quote:Op maandag 27 mei 2024 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is wel schoon afgebroken. Ik ga uit van thermiet want staal brand niet.
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]lijkt me duidelijk gevalletje jetfuel
OGEN UW OPEN!!!quote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
Als ik op de website kijk, lijkt dat alleen de architect te zijn en niet de constructeur. Wat (te) plat geslagen: De architect maakt het ontwerp, hoe de indeling wordt en hoe het er uit moet zien, een constructeur ontwerpt en berekent vervolgens de bijbehorende constructie.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie hebben echt veel gebouwen ontworpen, veel ziekenhuizen. De parkeergarages in Nederland (ze doen ook veel in België)
https://www.gaf.eu/projecten/parkeergarage-mcs-amsterdam/
https://www.gaf.eu/projec(...)recht-parkeergarage/
https://www.gaf.eu/projecten/parkeergarage-umc-nijmegen/
https://www.gaf.eu/projec(...)-gasthuis-rotterdam/
https://www.gaf.eu/projecten/rijnveste-12-en-parkeergarage/
quote:Het is nog onduidelijk wat de instorting veroorzaakte die zich gisteravond voordeed in de parkeergarage bij het ziekenhuis in Nieuwegein. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) is een verkennend onderzoek begonnen. Bouwbedrijf Ballast Nedam en parkeerexploitant Q-Park werken daaraan mee.
Bij een verkennend onderzoek worden onder meer betrokkenen geïnterviewd en relevante documenten opgevraagd. Medewerkers van de onderzoeksraad kwamen aan het einde van de ochtend aan bij het St. Antonius Ziekenhuis.
Het incident van zeven jaar geleden leidde ertoe dat honderden soortgelijke constructies door het hele land moesten werden geïnspecteerd en er werd herberekend of die de krachten wel aankonden. Ankersmit sluit niet uit dat na dit nieuwe incident opnieuw een inspectieronde moet worden uitgevoerd.
Eerder al waarschuwde de Onderzoeksraad voor Veiligheid dat bouwbedrijven meer bezig zijn met het afwentelen van schuld dan met het garanderen van de veiligheid. Het rapport naar aanleiding van de fouten in Eindhoven concludeerde dat de bouw veiligheid al jaren niet meer serieus nam, vooral voor de laagste prijs ging en te weinig leerde van eerdere ongelukken.
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.quote:
is een iside job geweest, duidelijkquote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
De LOEMINADI 😱 heeft, door middel van Schwab himself, vermomd als reptillian, de boel gesaboteerdquote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
Zo snel gaat dat ook allemaal niet gelukkig, de laatste versie van Eurocode 4 (de norm die gaat over staal/beton-constructies) is, even uit de blote bol, alweer uit 2005.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.
Edit: wat ik zie, professioneel, is dat je aan de ene kant steeds strengere normen opgelegd krijgt, en dat aan de andere kant de laagste aanbieder wint want uiteindelijk onderhandel je met een pipo van finance die geen enkel benul heeft van wat je uiteindelijk gaat doen. (ik werk in een compleet ander veld, iets met meten)
Nee zo werkt het niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.
Edit: wat ik zie, professioneel, is dat je aan de ene kant steeds strengere normen opgelegd krijgt, en dat aan de andere kant de laagste aanbieder wint want uiteindelijk onderhandel je met een pipo van finance die geen enkel benul heeft van wat je uiteindelijk gaat doen. (ik werk in een compleet ander veld, iets met meten)
ik geloof je meteen, zoals ik al zei, ik werk in een geheel ander veld dat louter bestaat vanwege wetgeving (soort flitspaal). In mijn werkveld werkt het wel zo, en dat projecteerde ik vanzelfsprekend.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet.
Afhankelijk van de bouwvorm besteed je een pve of ontwerp aan. En het is in ieders belang dat het niet instort. Daarom zit er vaak een veikigheidsfactor van bijna 2 op. Wat wel kan is tijdens de uitvoering de verkeerde wapeningstaven zijn gebruikt. Al wordt dat er vaak met de controle uitgehaald.
Via de hellingsbaan iig niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
In stukjesquote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
met een noodhelling , of een takel, dat komt wel goedquote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
Hoe is niet de boeiendste vraag, wanneer is veel boeiender.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
Op zich is dat natuurlijk niet zo gek, dat je als je de opdracht krijgt om de bollenvloer te controleren, je de bollenvloer controleert en niet de complete rest van het gebouw (waar op dat moment geen enkele aanleiding voor was.)quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:19 schreef Leandra het volgende:
Tsja... iedereen flippen over die vloer vanwege Eindhoven (en dat was dacht ik een on site constructiefout en had juist niet met de vloer zelf te maken), en niemand dus meer over de rest nadenken...
Er mag wel bewaking bij blijven. Als dit lang gaat duren staat er alleen nog een chassis.quote:
hoe wil jij boven komen dan??quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Er mag wel bewaking bij blijven. Als dit lang gaat duren staat er alleen nog een chassis.
dit was ook een constructie foutquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:19 schreef Leandra het volgende:
Tsja... iedereen flippen over die vloer vanwege Eindhoven (en dat was dacht ik een on site constructiefout en had juist niet met de vloer zelf te maken), en niemand dus meer over de rest nadenken...
ik begrijp niet dat die betonnen vloeren op steunen in de zijwand rusten en dat er niet een betonnen draagbalk onder ligt boven aan onder iedere oprijplaat, waar een oprijplaat op ligtquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:08 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op zich is dat natuurlijk niet zo gek, dat je als je de opdracht krijgt om de bollenvloer te controleren, je de bollenvloer controleert en niet de complete rest van het gebouw (waar op dat moment geen enkele aanleiding voor was.)
Natuurlijk is die er welquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe wil jij boven komen dan??
er is gen ingang boven de begane grond
Dat snap ik wel: doorrijhoogte.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ik begrijp niet dat die betonnen vloeren op steunen in de zijwand rusten en dat er niet een betonnen draagbalk onder ligt boven aan onder iedere oprijplaat, waar een oprijplaat op ligt
op meerdere dwarsbalkdragers of een stalen draagconstructie met dwarsdragers
Dus als je uit het ziekenhuis komt moet je lopend via de hellingbaan voor auto's naar boven?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe wil jij boven komen dan??
er is gen ingang boven de begane grond
er is wel een lift naar benedenquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als je uit het ziekenhuis komt moet je lopend via de hellingbaan voor auto's naar boven?
Lijkt me een flinke uitdaging met een rolstoel.
Ik weet niet helemaal waar dit over gaat; ik dacht dat het ging over het strippen van de auto's die er nog staan...quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is wel een lift naar beneden
en dan ga je een taxi bestellen he of met de sneltram
Iemand stelde dat er wel bewaking bij de auto's in de parkeergarage van het ziekenhuis gezet mocht worden, waarop MM beweerde dat je helemaal niet boven kunt komen in die parkeergarage.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet helemaal waar dit over gaat, maar je kunt parkeren in de parkeergarage van het stadhuis of het theater en dan rijden er pendelbusjes naar de ingang.
vandaar kun je verder met de sneltramquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet helemaal waar dit over gaat; ik dacht dat het ging over het strippen van de auto's die er nog staan...
Hoe dan ook, om het ziekenhuis te bereiken met je auto kun je parkeren in de parkeergarage van het stadhuis of het theater en dan rijden er pendelbusjes naar de ingang. Wel alsnog lastig met een rolstol ja.
Subtielere boeven dan hieronder?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
Herinner mij nog een collega die gek opkeek toen zijn koplampen gejat waren van z'n auto.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:53 schreef Leandra het volgende:
De personeelsleden die een leenauto hebben gekregen omdat hun auto nog in de parkeergarage staat moeten die 1 juli inleveren.
Er zijn overigens bijna 130 medewerkers wiens auto daar nog staat, dat zijn er meer dan ik op basis van de foto's verwacht had.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ik-nu-naar-mijn-werk
Lijkt me alleszins redelijk. Laat Q-Park maar voor vervangend vervoer zorgen.quote:Het St. Antonius laat weten dat het personeel met de leenauto's wilde helpen, maar dat er ergens een grens gesteld moest worden. "Het is een enorme kostenpost voor het ziekenhuis." Bovendien is Q-Park de verantwoordelijke, benadrukt het ziekenhuis. "Zij beheren de garage."
Ja, Q-park of de verzekeraar van Q-Park, maar het St Antonius gaat de gemaakte kosten daar sowieso wel claimen, dus het zou ze sieren als ze dit anders zouden regelen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:14 schreef Cilantro het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me alleszins redelijk. Laat Q-Park maar voor vervangend vervoer zorgen.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:53 schreef Leandra het volgende:
De personeelsleden die een leenauto hebben gekregen omdat hun auto nog in de parkeergarage staat moeten die 1 juli inleveren.
Er zijn overigens bijna 130 medewerkers wiens auto daar nog staat, dat zijn er meer dan ik op basis van de foto's verwacht had.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ik-nu-naar-mijn-werk
dat hadden ze dan wel even direct kunnen doen, maar ongetwijfeld doet q-park moeilijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Q-park of de verzekeraar van Q-Park, maar het St Antonius gaat de gemaakte kosten daar sowieso wel claimen, dus het zou ze sieren als ze dit anders zouden regelen.
Ze kunnen prima voor hun personeel (en anderen wiens auto daar staat), met Q-Park cq de verzekeraar van Q-Park onderhandelen over dit soort zaken.
lijkt me dat een noodramp wel efficienter isquote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:13 schreef Aether het volgende:
Bergers takelen ruim 100 auto's uit deels ingestorte parkeergarage Nieuwegein
In Nieuwegein is de bergingsoperatie begonnen van 112 auto's die nog altijd in de parkeergarage van het St. Antonius Ziekenhuis staan. Delen van de garage stortten op 26 mei in, sindsdien konden de auto's niet worden weggehaald.
Eigenaar Q-Park zegt dat de auto's op verschillende verdiepingen in de garage staan, in een deel dat volgens de gemeente Nieuwegein veilig is. Een gespecialiseerd bedrijf haalt de auto's uit de garage.
[ afbeelding ]
quote:Fietsenstalling bij Utrecht Centraal dicht door scheurtjes in constructie
De fietsenstalling aan het Jaarbeursplein bij Utrecht Centraal gaat dicht. Bij een controle zijn scheurtjes gevonden in de constructie. Technisch onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak daarvan is.
"We begrijpen dat dit heel vervelend is voor mensen die gebruikmaken van de fietsenstalling, maar uit voorzorg is dit noodzakelijk", citeert RTV Utrecht de gemeente.
In 2022 werden in de fietsenstalling Stationsplein, aan de andere kant van het station, scheurtjes in de vloer ontdekt. In de betonnen stalling bleken dilatatievoegen niet optimaal te functioneren. Deze voegen moeten de werking van de vloeren opvangen: beton zet uit en krimpt door bijvoorbeeld temperatuurverschillen. Zes voegen werden vervangen.
In de stalling op het Stationsplein is plek voor 12.500 fietsen en is daarmee de grootste van de wereld.
https://nos.nl/artikel/25(...)rtjes-in-constructie
Next. Wat een ramp die constructietechniek.quote:
Zelfde gezeik met die breedvloerplaten volgens mij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is er al meer bekend over waar de fout nu zit? Verkeerd ontwerp? Sup-Par kwaliteit staal uit China? Te wenig/te dun staal gebruikt?
Die platen waar holle bollen in zitten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelfde gezeik met die breedvloerplaten volgens mij.
https://www.duic.nl/algem(...)uren-in-constructie/
Soms worden die in een laag op breedplaatvloeren gestort ja. Niet bij alle breedplaatvloeren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die platen waar holle bollen in zitten?
Ah, okay, maar als die platen volgens specs zijn, dan is het toch een ontwerpfout, foute toepassing, of zijn die platen op zich een fout?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Soms worden die in een laag op breedplaatvloeren gestort ja. Niet bij alle breedplaatvloeren.
Vaak de toepassing/afwerking. Ontwerp was in theorie goed, maar uitgevoerd door Bennie de Beunhaas.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, okay, maar als die platen volgens specs zijn, dan is het toch een ontwerpfout, foute toepassing, of zijn die platen op zich een fout?
quote:Parkeergarage ziekenhuis Nieuwegein stortte in door ontwerpfout
De parkeergarage van het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein stortte vorig jaar in als gevolg van een ontwerpfout en gebreken in de uitvoering. De garage is nog steeds buiten gebruik.
De constructie van de bovenste baan bezweek als eerste. Alle acht onderliggende rijhellingen stortten daarna ook in. Gebrekkige verbindingen waren de directe oorzaak, concludeert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in een rapport. Deze waren "te zwak ontworpen en op sommige onderdelen anders uitgevoerd". De constructie was daardoor "te zwak om de hellingbanen te dragen".
Ook andere factoren speelden een rol bij de instorting. Zo is in 2015 een extra asfaltlaag op de bovenste baan aangebracht vanwege slijtage. Maar daarbij is geen rekening gehouden met het effect van de gewichtstoename op de constructie.
https://www.nu.nl/binnenl(...)oor-ontwerpfout.html
Bekijk deze YouTube-videoquote:Puinruimen in ingestorte parkeergarage Nieuwegein: 'Een gigantische klus' | RTV Utrecht
Gaat moeten?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)een-gigantische-klus
Het gaat een vreselijk dure klus worden , welke verzekeraar dat gaat moeten betalen die is nog niet jarig
[..]
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
zal moeten gaan, kan ookquote:
Dat ziekenhuis ging toch sws sluiten? Zou er weinig aan uitgeven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)een-gigantische-klus
Het gaat een vreselijk dure klus worden , welke verzekeraar dat gaat moeten betalen die is nog niet jarig
[..]
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
jawel maar de parkeergarage blijft wel he , (denk ik)quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ziekenhuis ging toch sws sluiten?
Zonder ziekenhuis een losse parkeergarage?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel maar de parkeergarage blijft wel he , (denk ik)
ja kan tochquote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Zonder ziekenhuis een losse parkeergarage?
Okay. Ik heb geen idee wat ze daar gaan ontwikkelen en hoe het parkeren dan geregeld wordt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja kan toch
zal wel weer een appartementen complex worden , zeer mooie locatie , zicht op en bij de IJssel
Bij winkel centrum City plaza en vlakbij de Sneltram naar Utreg
buitengewone mooie plek
ik ook nietquote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Ik heb geen idee wat ze daar gaan ontwikkelen en hoe het parkeren dan geregeld wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |