quote:Op maandag 27 mei 2024 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is wel schoon afgebroken. Ik ga uit van thermiet want staal brand niet.
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]lijkt me duidelijk gevalletje jetfuel
OGEN UW OPEN!!!quote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
Als ik op de website kijk, lijkt dat alleen de architect te zijn en niet de constructeur. Wat (te) plat geslagen: De architect maakt het ontwerp, hoe de indeling wordt en hoe het er uit moet zien, een constructeur ontwerpt en berekent vervolgens de bijbehorende constructie.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie hebben echt veel gebouwen ontworpen, veel ziekenhuizen. De parkeergarages in Nederland (ze doen ook veel in België)
https://www.gaf.eu/projecten/parkeergarage-mcs-amsterdam/
https://www.gaf.eu/projec(...)recht-parkeergarage/
https://www.gaf.eu/projecten/parkeergarage-umc-nijmegen/
https://www.gaf.eu/projec(...)-gasthuis-rotterdam/
https://www.gaf.eu/projecten/rijnveste-12-en-parkeergarage/
quote:Het is nog onduidelijk wat de instorting veroorzaakte die zich gisteravond voordeed in de parkeergarage bij het ziekenhuis in Nieuwegein. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) is een verkennend onderzoek begonnen. Bouwbedrijf Ballast Nedam en parkeerexploitant Q-Park werken daaraan mee.
Bij een verkennend onderzoek worden onder meer betrokkenen geïnterviewd en relevante documenten opgevraagd. Medewerkers van de onderzoeksraad kwamen aan het einde van de ochtend aan bij het St. Antonius Ziekenhuis.
Het incident van zeven jaar geleden leidde ertoe dat honderden soortgelijke constructies door het hele land moesten werden geïnspecteerd en er werd herberekend of die de krachten wel aankonden. Ankersmit sluit niet uit dat na dit nieuwe incident opnieuw een inspectieronde moet worden uitgevoerd.
Eerder al waarschuwde de Onderzoeksraad voor Veiligheid dat bouwbedrijven meer bezig zijn met het afwentelen van schuld dan met het garanderen van de veiligheid. Het rapport naar aanleiding van de fouten in Eindhoven concludeerde dat de bouw veiligheid al jaren niet meer serieus nam, vooral voor de laagste prijs ging en te weinig leerde van eerdere ongelukken.
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.quote:
is een iside job geweest, duidelijkquote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
De LOEMINADI 😱 heeft, door middel van Schwab himself, vermomd als reptillian, de boel gesaboteerdquote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies never forget, never forgive, inside jog, FBI, CIA AIVD.
Zo snel gaat dat ook allemaal niet gelukkig, de laatste versie van Eurocode 4 (de norm die gaat over staal/beton-constructies) is, even uit de blote bol, alweer uit 2005.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.
Edit: wat ik zie, professioneel, is dat je aan de ene kant steeds strengere normen opgelegd krijgt, en dat aan de andere kant de laagste aanbieder wint want uiteindelijk onderhandel je met een pipo van finance die geen enkel benul heeft van wat je uiteindelijk gaat doen. (ik werk in een compleet ander veld, iets met meten)
Nee zo werkt het niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
dit is denk ik wel cruciaal, openbare aanbesteding waar het uiteindelijk niet gaat over de kwaliteit maar wie het slimste meerwerk weet te rekenen.
Edit: wat ik zie, professioneel, is dat je aan de ene kant steeds strengere normen opgelegd krijgt, en dat aan de andere kant de laagste aanbieder wint want uiteindelijk onderhandel je met een pipo van finance die geen enkel benul heeft van wat je uiteindelijk gaat doen. (ik werk in een compleet ander veld, iets met meten)
ik geloof je meteen, zoals ik al zei, ik werk in een geheel ander veld dat louter bestaat vanwege wetgeving (soort flitspaal). In mijn werkveld werkt het wel zo, en dat projecteerde ik vanzelfsprekend.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet.
Afhankelijk van de bouwvorm besteed je een pve of ontwerp aan. En het is in ieders belang dat het niet instort. Daarom zit er vaak een veikigheidsfactor van bijna 2 op. Wat wel kan is tijdens de uitvoering de verkeerde wapeningstaven zijn gebruikt. Al wordt dat er vaak met de controle uitgehaald.
Via de hellingsbaan iig niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
In stukjesquote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
met een noodhelling , of een takel, dat komt wel goedquote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
Hoe is niet de boeiendste vraag, wanneer is veel boeiender.quote:Op maandag 27 mei 2024 19:24 schreef TLC het volgende:
Hoe krijgen mensen nu hun auto terug als die in de garage stond ?
Op zich is dat natuurlijk niet zo gek, dat je als je de opdracht krijgt om de bollenvloer te controleren, je de bollenvloer controleert en niet de complete rest van het gebouw (waar op dat moment geen enkele aanleiding voor was.)quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:19 schreef Leandra het volgende:
Tsja... iedereen flippen over die vloer vanwege Eindhoven (en dat was dacht ik een on site constructiefout en had juist niet met de vloer zelf te maken), en niemand dus meer over de rest nadenken...
Er mag wel bewaking bij blijven. Als dit lang gaat duren staat er alleen nog een chassis.quote:
hoe wil jij boven komen dan??quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Er mag wel bewaking bij blijven. Als dit lang gaat duren staat er alleen nog een chassis.
dit was ook een constructie foutquote:Op donderdag 30 mei 2024 16:19 schreef Leandra het volgende:
Tsja... iedereen flippen over die vloer vanwege Eindhoven (en dat was dacht ik een on site constructiefout en had juist niet met de vloer zelf te maken), en niemand dus meer over de rest nadenken...
ik begrijp niet dat die betonnen vloeren op steunen in de zijwand rusten en dat er niet een betonnen draagbalk onder ligt boven aan onder iedere oprijplaat, waar een oprijplaat op ligtquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:08 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op zich is dat natuurlijk niet zo gek, dat je als je de opdracht krijgt om de bollenvloer te controleren, je de bollenvloer controleert en niet de complete rest van het gebouw (waar op dat moment geen enkele aanleiding voor was.)
Natuurlijk is die er welquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe wil jij boven komen dan??
er is gen ingang boven de begane grond
Dat snap ik wel: doorrijhoogte.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ik begrijp niet dat die betonnen vloeren op steunen in de zijwand rusten en dat er niet een betonnen draagbalk onder ligt boven aan onder iedere oprijplaat, waar een oprijplaat op ligt
op meerdere dwarsbalkdragers of een stalen draagconstructie met dwarsdragers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |