abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2024 @ 09:47:42 #201
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213699967
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Slachtofferschap is niet beperkt tot mensen die overlijden. Gewonden zijn ook slachtoffers, getraumatiseerden zijn ook slachtoffers, en dan hebben we het nog niet eens over de honderdduizenden die worden uitgehongerd door Israel.

De oorlog is verder ook nog niet voorbij - Israel gaat vrolijk verder met dood en verderf zaaien - en is het typisch zo dat een groot deel van de oorlogsdoden pas na de oorlog valt. Israel gaat het doel van honderdduizenden dode Palestijnen dus ook echt wel aantikken, wees maar niet bang.
oh okee, het is toekomstige slachtoffers. of gewonden.

hoeveel slachtoffers hebben de palestijnen dan gemaakt, ook honderdduizenden? heel israel is getraumatiseerd door decennia lange terreur. en oorlogsmisdaden. hoeveel palestijnse slachtoffers hebben hamas gemaakt, door ze keer op keer weer een oorlog in te slepen?
pi_213699971
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is wel degelijk ineffectief want je hebt extreem veel burgerdoden veroorzaakt - onder andere doordat je als Israel bewust de medische infrastructuur probeert te vernietigen - zonder dat er iets tegenover staat. Dat het doel blijkbaar buiten de realistische mogelijkheden van Israel ligt, is geen excuus voor het veroorzaken van tienduizenden doden als nevenschade waarbij je doel niet eens echt dichterbij komt.

Onkunde is geen vergoeilijkend argument voor de massamoord die Israel uitvoert. Als je iets niet kan, moet je er niet aan beginnen.
Met andere woorden: Je verstoppen in ziekenhuizen is een goede strategie. Raketwerpers opzetten in speeltuinen idem dito. Want dat is de consequentie van wat je zegt. Die zijn dan niet uit te schakelen.
pi_213699990
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, ik sta aan de goede kant.

De uitspraak van het ICJ is een terroristen-steunende uitspraak. Daarom moet het genegeerd worden. Dat vind jij toch ook?

Ga eens voor de spiegel staan en zeg eens tegen jezelf: "ik steun de kant die terreur pleegt"?
Doe toch normaal man.

Niemand is hier pro-terreur.
zie email 27 oktober
  maandag 27 mei 2024 @ 09:50:39 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213699992
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
oh okee, het is toekomstige slachtoffers. of gewonden.
Het is slachtoffers ja. Dus niet 'doden', zoals jij abusievelijk dacht dat het woord slachtoffers betekende.
Antifa
pi_213699993
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is wel degelijk ineffectief want je hebt extreem veel burgerdoden veroorzaakt - onder andere doordat je als Israel bewust de medische infrastructuur probeert te vernietigen - zonder dat er iets tegenover staat. Dat het doel blijkbaar buiten de realistische mogelijkheden van Israel ligt, is geen excuus voor het veroorzaken van tienduizenden doden als nevenschade waarbij je doel niet eens echt dichterbij komt.

Onkunde is geen vergoeilijkend argument voor de massamoord die Israel uitvoert. Als je iets niet kan, moet je er niet aan beginnen.
Waar haal je uit dat ze bewust de medische infrastructuur proberen te vernietigen? Ja er zijn ziekenhuizen aangevallen, maar alleen al vanuit het feit dat het dagenlange belegeringen waren kun je afleiden dat er schijnbaar mensen waren met de middelen en de wil zich niet over te geven. Gewapende militairen zijn niet opeens buut vrij omdat ze in een ziekenhuis zijn.
  maandag 27 mei 2024 @ 09:53:17 #206
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213700005
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Er is nooit bewijs geleverd dat Hamas zich tussen burgers bevindt. Kan jij bewijs aanleveren dat Hamas voor de oorlog in het gebouw van de internationale media zat toen het IDF deze bombardeerde? Of was dit gewoon een goed excuus om de media als Israel weer aan te vallen. Zelfs Al Jazeera wordt beticht van het helpen van Hamas
Holy shit. er zijn gewoon filmpjes van te vinden, zowel van het feit dat ze in het gebouw zaten, het feit dat de raket niet van idf kwam maar er zijn ook genoeg filpjes van hamas strijders, die ambulances gebruiken voor vervoer. Maar ik verwacht niet dat die filmpjes je op andere gedachten gaat brengen. Bljft de vraag over die ik inmiddels als 3 keer gesteld heb: over: wat zou jij doen als israel was?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 27 mei 2024 @ 09:56:10 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700025
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar haal je uit dat ze bewust de medische infrastructuur proberen te vernietigen?
Het bombarderen van ambulances? Het executeren van medisch personeel? Het bombarderen van ziekenhuizen? Het afsnijden van ziekenhuizen van de voorzieningen.

Er is een reden dat er geen operationele ziekenhuizen meer zijn in de Gazastrook: Omdat Israel niet wil dat er operationele ziekenhuizen zijn in de Gazastrook.

Attacks on health facilities during the Israel–Hamas war

Het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, EuroMed - allemaal geven ze aan dat Israel bewust medische faciliteiten aanvalt. Er zijn ontzettend veel beelden van ambulances die worden gebombardeerd, die worden beschoten door Israeli's, er zijn ontzettend veel getuigenverklaringen vanuit de ziekenhuizen die Israel binnen is gevallen. Dit gaat niet om een anekdotische 'er was een keer een aanval op een ziekenhuis maar er zat ook Hamas in', dit gaat om grootschalige, structurele, stelselmatige aanvallen op medisch personeel en medische gebouwen, die Israel gedurende de afgelopen 7 maanden heeft uitgevoerd.
Antifa
  maandag 27 mei 2024 @ 10:00:11 #208
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213700065
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is slachtoffers ja. Dus niet 'doden', zoals jij abusievelijk dacht dat het woord slachtoffers betekende.
fijn dat je het even uitlegt. dat het geen doden zijn, die honderdduizenden.
pi_213700076
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Wat is dit dan voor een rare opmerking? Hiermee zeg je dus eigenlijk dat je wil dat er nog meer Palestijnen omkomen? Door de aanval van Hamas had IDF een excuses voor nieuwe bommen gooien op Palestina waarbij onschuldig emensen zijn omgekomen. Hoe kan je dat een succes noemen? Of vind jij het een succes als er onschuldigen omkomen (denk ik niet, maar ik check het even ;-) )
Er staat 'vanuit Hamas oogpunt'.

Brandende tenten en dode kinderen, dat is precies wat Hamas wil dat de wereld ziet. Die raketten van Hamas die zorgen soms voor schade en sinds iron dome zeer zelden tot slachtoffers. Ik geloof dat er op 7 oktober twee Israëliërs zijn omgekomen door een raket. Alleen in oktober vuurde Hamas al bijna 10.000 raketten af. Het doel van de raket is niet zozeer om schade in Israël aan te richten, die raketten zijn te slecht, onbetrouwbaar en iron dome. Het doel van de raket is om te wachten op de reactie. Gewoon wachten, dan alles filmen, en die beelden te delen met de rest van de wereld met 'zien jullie dit?! Waarom doen jullie niks'.

En IDF vind het enigszins wel best, het is Hamas. Hamas moet uitgeschakeld worden en leed hoort erbij. Het zijn maar Palestijnen he, die hebben sympathie voor Hamas. Dat laatste zie je hier in deze topicreeks ook, het is verschrikkelijk en daarna komt altijd de 'maar'
  maandag 27 mei 2024 @ 10:03:24 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700085
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
fijn dat je het even uitlegt. dat het geen doden zijn, die honderdduizenden.
Wees maar niet bang, die honderdduizend doden komen er dus ook wel. De vernietiging van medische infrastructuur in combinatie met de door Israel uitgevoerde verhongeringspolitiek gaat de komende tijd de boel echt wel opkrikken. Zelfs als het bombarderen en alles nu stopt en alles herbouwd kan gaan worden, dan werkt het alsnog heel lang door in de sterftecijfers.
Antifa
  maandag 27 mei 2024 @ 10:06:47 #211
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213700098
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het bombarderen van ambulances? Het executeren van medisch personeel? Het bombarderen van ziekenhuizen? Het afsnijden van ziekenhuizen van de voorzieningen.

Er is een reden dat er geen operationele ziekenhuizen meer zijn in de Gazastrook: Omdat Israel niet wil dat er operationele ziekenhuizen zijn in de Gazastrook.

Attacks on health facilities during the Israel–Hamas war

Het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, EuroMed - allemaal geven ze aan dat Israel bewust medische faciliteiten aanvalt. Er zijn ontzettend veel beelden van ambulances die worden gebombardeerd, die worden beschoten door Israeli's, er zijn ontzettend veel getuigenverklaringen vanuit de ziekenhuizen die Israel binnen is gevallen. Dit gaat niet om een anekdotische 'er was een keer een aanval op een ziekenhuis maar er zat ook Hamas in', dit gaat om grootschalige, structurele, stelselmatige aanvallen op medisch personeel en medische gebouwen, die Israel gedurende de afgelopen 7 maanden heeft uitgevoerd.
hamas gebruikt dit alles om veilig te kunnen opereren. moet je hamas dan niet ook de schuld geven dat deze voorzieningen een target worden? zelfs in oorlog zijn sommige dingen not done. bv. je laf achter burgers en hulpdiensten verschuilen.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:13:14 #212
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213700137
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wees maar niet bang, die honderdduizend doden komen er dus ook wel. De vernietiging van medische infrastructuur in combinatie met de door Israel uitgevoerde verhongeringspolitiek gaat de komende tijd de boel echt wel opkrikken. Zelfs als het bombarderen en alles nu stopt en alles herbouwd kan gaan worden, dan werkt het alsnog heel lang door in de sterftecijfers.
en dan zal ook blijken dat hamas de cijfers zwaar heeft overdreven, dat blijkt namelijk nu al.
was dat niet vorige week, dat de UN de kinderdoden met meer dan de helft naar beneden heeft bijgesteld?
dat waren dus leugens, verzonnen. door hamas. overgenomen door werkelijk elke media en als waar gepresenteerd.

en verhongeringspolitiek? wat een leuke dramatische term weer. wel apart dan, dat bijna niemand verhongerd in gaza. ik geloof dat het officiele getal van verhonderde mensen op 25 staat, als ik even snel zoek.
pi_213700216
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
en dan zal ook blijken dat hamas de cijfers zwaar heeft overdreven, dat blijkt namelijk nu al.
was dat niet vorige week, dat de UN de kinderdoden met meer dan de helft naar beneden heeft bijgesteld?
dat waren dus leugens, verzonnen. door hamas. overgenomen door werkelijk elke media en als waar gepresenteerd.

en verhongeringspolitiek? wat een leuke dramatische term weer. wel apart dan, dat bijna niemand verhongerd in gaza. ik geloof dat het officiele getal van verhonderde mensen op 25 staat, als ik even snel zoek.
Het zijn onder andere organisaties als OCHA en Rode Kruis die dat melden. Volgens mij betrouwbare organisaties, dus mag het wel enigszins serieus genomen worden
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 mei 2024 @ 10:24:57 #214
284411 crew  heywoodu
pi_213700217
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, ik sta aan de goede kant.

De uitspraak van het ICJ is een terroristen-steunende uitspraak. Daarom moet het genegeerd worden. Dat vind jij toch ook?

Ga eens voor de spiegel staan en zeg eens tegen jezelf: "ik steun de kant die terreur pleegt"?
Wat is dit toch met die debiele "als je tegen de acties van de Israëlische regering bent, steun je terrorisme"-gedachte bij veel mensen?

Zelfs als je nota bene meerdere malen expliciet hebt aangegeven dat Hamas net zo walgelijk is. Het is helemaal prima dat zowel de oorlogsmisdadigers van Israël als de terroristen van Hamas door het ICJ achtervolgd worden. Dan ben je echt geen 'terrorismesteuner' ofzo, dat is zo'n ongelooflijk achterlijke gedachte.
  maandag 27 mei 2024 @ 10:38:51 #215
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213700305
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat is dit toch met die debiele "als je tegen de acties van de Israëlische regering bent, steun je terrorisme"-gedachte bij veel mensen?
Ja dat is het (overduidelijk valse) narratief wat israel maar al te graag de wereld in helpt en houdt. Ik ben blij dat deze nauwelijks meer stand houdt. Ik voel me goed.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213700367
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doe toch normaal man.
Ik ben niet de persoon die terroristen steunt.

Daarmee ben ik de normale persoon.
quote:
Niemand is hier pro-terreur.
Waarom wil je Israël dan niet laten doen wat ze moeten doen?
Intolerant voor intolerantie
pi_213700378
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]
Omdat “het doel heiligt de middelen” sinds WO2 afgeschaft is als figuur in het internationale recht.
zie email 27 oktober
pi_213700419
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]
Dit betekent dat jij ook denkt dat ICC en ICJ terrorisme steunen?
pi_213700451
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit betekent dat jij ook denkt dat ICC en ICJ terrorisme steunen?
Indirect doen ze dat inderdaad. Door Israël de voet dwars te zetten, spelen ze Hamas in de kaart.

Dit is geen hogere wiskunde.
pi_213700475
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat “het doel heiligt de middelen” sinds WO2 afgeschaft is als figuur in het internationale recht.
Dat is waar. :Y En daarom ben ik ook absoluut voorstander van het onderzoek. NA DE OORLOG, niet tijdens.

Ook dit is allemaal weer die tolerantie-paradox: je moet intolerant zijn tegen intolerantie. Israël is momenteel intolerant voor alles wat Hamas is en doet het daarbij verdomd goed (ik haal maar weer die ratio strijder-niet strijder van 1:2 aan). We moeten ze dat laten doen. Het enige verwijt dat ik Israël hierin maak, is dat ze veel te laat zijn en daarom veel harder moeten snijden om de kanker die Hamas heet, te verwijderen dan misschien nodig was geweest.

Maar dat is achteraf.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 10:59:17 #221
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213700480
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:54 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Indirect doen ze dat inderdaad. Door Israël de voet dwars te zetten, spelen ze Hamas in de kaart.

Dit is geen hogere wiskunde.
Tegelijkertijd doen ze ook precies het tegenovergestelde. Door Hamas de voet dwars te zetten spelen ze Israel in de kaart.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213700496
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tegelijkertijd doen ze ook precies het tegenovergestelde. Door Hamas de voet dwars te zetten spelen ze Israel in de kaart.
Hoe zie je dat voor je?

Dit is een beetje het hele punt, hè. :)
Hamas heeft hier geen last van en kan alleen maar winnen hiermee. Het voordeel van een extremistische groepering zijn, is dat je dit soort dingen kan misbruiken om de kant die zich daar wél (min of meer) mee verbonden voelt, te hinderen. Een effectief wapen.
pi_213700532
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Omdat dat het effect is als je tegen de acties van de Israëlische regering (? Bedoel je niet het leger?) bent.
quote:
Zelfs als je nota bene meerdere malen expliciet hebt aangegeven dat Hamas net zo walgelijk is.
Hamas is niet "net zo walgelijk". Dat is een drogreden, vaak gebruikt om je geweten te sussen. "Ja maar hunnie doen het ook."

Hamas is het kwaad.
Israël is dat niet.

Omdat Hamas het kwaad is, moet het als zodanig behandeld worden. Net zo rücksichtlos als het zelf is.
"Ja maar dan komen alle Palestijnen om want jullie zeggen dat Palestijnen en Hamas hetzelfde zijn! :( "
Dat zegt ben ik nou met mezelf aan het praten? :') niemand. Hamas komt voort uit de Palestijnen en ze worden erdoor gesteund. Daarmee zijn de doden die onder de Palestijnen vallen, voor een groot deel hun eigen schuld en uiteraard die van Hamas. Maar dat is niet hetzelfde als zeggen dat de Palestijnen dan ook maar rücksichtlos bestreden mogen worden. Dat gebeurt ook helemaal niet, zoals je wel weet.

quote:
Het is helemaal prima dat zowel de oorlogsmisdadigers van Israël als de terroristen van Hamas door het ICJ achtervolgd worden. Dan ben je echt geen 'terrorismesteuner' ofzo, dat is zo'n ongelooflijk achterlijke gedachte.
Na de oorlog, niet tijdens. En laat Israël eerst zelf maar eens orde op zaken stellen, zowel in Gaza als in Israël zelf na de oorlog.
pi_213700542
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het zijn onder andere organisaties als OCHA en Rode Kruis die dat melden. Volgens mij betrouwbare organisaties, dus mag het wel enigszins serieus genomen worden
Het is hier al zovaak aangegeven, zelfs door een medewerker ter plekke, dat wat er qua informatie uit Gaza komt, van of via Hamas komt. Of het Rode Kruis het nou meldt of niet.
pi_213700560
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:07 schreef Cuendillar het volgende:
Hamas is niet "net zo walgelijk". Dat is een drogreden, vaak gebruikt om je geweten te sussen. "Ja maar hunnie doen het ook."

Hamas is het kwaad.
Israël is dat niet.
Beide partijen hebben anders te kampen met ICJ aanklachten en het negeren van rechterlijke uitspraken…
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')