Ik heb opgeteld zo’n twee jaar als Oost Europeaan in huurhuizen gewoond, met zoveel matrassen op een slaapkamer als past. Voor mij was dit seizoensgebonden, kon ik in het weekend naar mijn eigen huis.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het dan ook over Polen-hotels etc?
Dat is namelijk een heel andere type huisvesting als wat Nederlanders zoeken. Geen concurrentie eigenlijk.
Ja de burgeroorlog in Syrië is allang voorbij.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit iets verder onderbouwen? Is bijvoorbeeld een land als Syrië wat jou betreft veilig?
En zo ja, waarom krijgen vluchtelingen uit landen die volgens jou veilig zijn nog een vluchtelingenstatus?
Interessante stelling.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja de burgeroorlog in Syrië is allang voorbij.
Dan kun je vast wel een mooie tijdlijn van de vredesonderhandelingen overhandigen? Anders mag je van mij dit fake news gewoon voor je houden. En dan zelf in dit topic de mond vol over conspiracy.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja de burgeroorlog in Syrië is allang voorbij.
Het vechten is grotendeels gestopt. Ik zou een uitzondering maken voor Koerden die vluchten, die zoals altijd weer de zondebok zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel een mooie tijdlijn van de vredesonderhandelingen overhandigen? Anders mag je van mij dit fake news gewoon voor je houden. En dan zelf in dit topic de mond vol over conspiracy.
Welke andere afweging denk je dat de Nederlandse staat maakt hierin?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het vechten is grotendeels gestopt. Ik zou een uitzondering maken voor Koerden die vluchten, die zoals altijd weer de zondebok zijn.
Even een bericht uit maartquote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het vechten is grotendeels gestopt. Ik zou een uitzondering maken voor Koerden die vluchten, die zoals altijd weer de zondebok zijn.
quote:The commission said in a report released this week that in recent months, the country has experienced a wave of violence not seen since 2020, warning that parties to the conflict have carried out attacks against civilians and infrastructure that amount to war crimes.
Geen idee. Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Welke andere afweging denk je dat de Nederlandse staat maakt hierin?
En in Denemarken wordt dit al gedaan.quote:NICOSIA, Cyprus (AP) — The governments of eight European Union member states said Friday the situation in Syria should be re-evaluated to allow for the voluntary return of Syrian refugees back to their homeland.
In a joint statement, officials from Austria, the Czech Republic, Cyprus, Denmark, Greece, Italy, Malta and Poland said they agree on a re-assessment that would lead to “more effective ways of handling” Syrian refugees trying to reach European Union countries.
The eight countries, which held talks during a summit meeting in the Cypriot capital, said the situation in Syria has “considerably evolved,” even though complete political stability hasn’t been achieved.
Gewoon naar Damascus laten vliegen en ze uit het vliegtuig gooien. Kan niet mis gaan…quote:
Ja, de VN zal zoiets zeggen. Maar de situatie is zo stabiel als ie zal worden. Assad blijft zitten en het grootste gedeelte van het land is geen oorlogsgebied meer.quote:
Snap je het verschil tussen vrijwillige terugkeer en terugsturen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt:
[..]
En in Denemarken wordt dit al gedaan.
Maar dan is het toch interessant om te weten hoe die afwegingen gemaakt worden en als je dat dan weet, dan pas je mening erover te vormen? Je hoeft denk ik niet overal een hapklare mening over te hebben ...quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt:
[..]
En in Denemarken wordt dit al gedaan.
?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dan is het toch interessant om te weten hoe die afwegingen gemaakt worden en als je dat dan weet, dan pas je mening erover te vormen? Je hoeft denk ik niet overal een hapklare mening over te hebben ...
Voor dergelijke types is het ontkennen van het bestaan van vluchtelingen veel aantrekkelijker. Immers dan zijn het slechts nare moslims waar je zo gemeen mogelijk tegen mag doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dan is het toch interessant om te weten hoe die afwegingen gemaakt worden en als je dat dan weet, dan pas je mening erover te vormen? Je hoeft denk ik niet overal een hapklare mening over te hebben ...
Is de gemiddelde vluchteling ook veilig in het Syrië van Assad? Die heeft zich nou niet direct heel positief uitgelaten over die groep…quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
?
Syrië is grotendeels veilig, dat is gewoon een feit. Waarom de regering dat niet onderkent is de vraag.
Kennelijk is het dus mogelijk dat intelligente mensen in de departementen die hier dagelijks mee bezig zijn om van mening over te verschillen. Dus zo stellig als jij het hier stelt zou ik al niet durven doen. Ik zou dus eerst willen weten waarom het ene land een andere afweging maakt dan het andere land ... aangezien al die verschillende landen er waarschijnlijk oneindig meer over weten dan ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
?
Syrië is grotendeels veilig, dat is gewoon een feit. Waarom de regering dat niet onderkent is de vraag.
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voor dergelijke types is het ontkennen van het bestaan van vluchtelingen veel aantrekkelijker. Immers dan zijn het slechts nare moslims waar je zo gemeen mogelijk tegen mag doen.
Fortuyn kwam helemaal uit het niets ja?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef Blastbeat het volgende:
Voorts lijkt het me tijd voor een groot pleidooi voor polarisatie. We hebben sinds de dood van Fortuyn geprobeerd om in gesprek te blijven met radicaal rechts. 20 jaar lang stom gekunstel om te doen alsof er aan die kan legitieme zorgen bestaan en dat je die serieus moet nemen. Het resultaat: een derde van de stemgerechtigde bevolking zegt PVV te gaan stemmen.
Ik zeg: terug naar plan A. Nul begrip voor extreemrechts. Pak ze altijd en overal. Demonstreer, blokkeer, doe alles om ze te stoppen. Doneer aan mensenrechtenorganisaties, word lid van een politieke partij, wat dan ook. Maar doe iets!
Want daar winnen we het van ze. Extreemrechts is dan nu wel met veel, maar de rest van Nederland heeft energie.
Beat the bastards!
Ja, met dit domme slachtoffergedrein hebben we dik 20 jaar rekening gehouden. 'Je moet naar ze luisteren, want ze hebben oprechte zorgen!' Nou, dat hebben we gedaan en het enige wat eruit kwam is zwakzinnig, rancuneus gelul.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 02:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
En met je huidige 'pleidooi' blijkt dat sommige mensen het nog steeds niet begrepen hebben. Dat een derde nu op de hobbyclub van Wilders stemt was wellicht nog te temperen geweest als allerlei oh zo 'progressieve' lieden niet continu, en dan ook echt continu, alles wat niet in het kader van hun wereldbeeld past afserveren als 'dom', 'extreem-rechts', 'laaggeleid', 'SBS-volk', 'paupers', 'tokkies' en weet ik wat er nog meer in de Joop-esque grabbelton zit.
Polarisatie als oplossing, maar in de geschiedenis of waar in de wereld heeft dat ooit gewerkt? Je weet toevallig waar polarisatie in de VS toe leidt?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 06:04 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, met dit domme slachtoffergedrein hebben we dik 20 jaar rekening gehouden. 'Je moet naar ze luisteren, want ze hebben oprechte zorgen!' Nou, dat hebben we gedaan en het enige wat eruit kwam is zwakzinnig, rancuneus gelul.
En dan dat stupide eufemisme: 'andersdenkenden'. Asociale hufters zijn het. Ja, die 'denken' inderdaad 'anders'. Criminelen zijn ook gewoon 'anders handelenden'.
En kijk waar we nu zijn: extreemrechts is genormaliseerd en een derde zegt erop te willen stemmen. Het resultaat van 20 jaar tokkieknuffelen. Dus fuck dat softe gedoe. Met gestrekt been erin. Fuck die klootzakken. Ik wens ze alle narigheid toe en als ik kan helpen daarbij, dan doe ik dat graag.
Asielmigratie is, inderdaad, een politieke keuze. Hierover ga ik dan niet kritisch doen en volg ik jou standpunt “we schaffen dit af zolang we geen huizen over hebben”. Nou dat gedeelte hebben we gefixed, dan komen we nu bij arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 06:50 schreef klaasweetalles het volgende:
Als Nederland geen huizen meer heeft dan is het gewoon einde oefening
Dan moeten ze naar landen die wel nog huizen hebben
Nederland moet zich kapot schamen
Het beste is gewoon op dit moment een aantal jaar niemand meer toelaten totdat de situatie gestabiliseerd is en de woningmarkt ruimte heeft wat waarschijnlijk nooit meer zal gebeuren
40 procent van de huisvesting voldoet aan de Roemer norm van 1 persoon per slaapkamer en meer dan 15m2 leefoppervlak per arbeidsmigrant. Derhalve maak ik op dat jij 600.000 arbeidsmigranten of het land uit wil zetten, of dakloos wil laten worden? Zou dit problemen creeëren?quote:Polen hotels enzovoorts? 10 man op een kluitje?
Weg ermee
In de financiële cijfers van het akkoord staat dat er voor asielmigranten een ombuiging is van 0,7mld. Deze is gebaseerd op een ingeschatte daling van 10%. Een daling die volgens doorrekening van het CPB met grote onzekerheid en juridische risico’s omgeven is. Dus welk plan volgen NSC en VVD, in ieder geval niet die van hermetisch de grenzen dicht.quote:Eigenlijk heeft de vvd en de nsc deze conclusie ook getrokken wat betreft de woningmarkt anders waren ze er niet mee akkoord gegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |