Ik ben benieuwd als er morgen nieuwe verkiezingen gehouden zou worden wat het resultaat zou kunnen zijn en of de vvd en nsc dezelfde lijn zouden kiezenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.
Het is allemaal vooropgezette, geplande chaos creëeren. En dat zal tot in de lengte der dagen bij een klein deel van het electoraat werken.
Dat is niet zo. Rutte 1 heeft 70.000 sociale huurwoningen in de markt gegooid en dat is nadien alleen maar erger geworden. Gemeenten hebben zelf de autonomie om de woningen toe te wijzen, maar omdat het kruimels zijn zit men met de handen in het haar. Statushouders gaan niet per definitie voor.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd als er morgen nieuwe verkiezingen gehouden zou worden wat het resultaat zou kunnen zijn en of de vvd en nsc dezelfde lijn zouden kiezen
Uit strategische oogpunt punt zou bijvoorbeeld de VVD het huisvestingsplan uit het pVV programma kunnen overnemen.....KAPEN
In principe vind ik dat plan van de PVV geen slecht plan als ik heel eerlijk ben. Wat er nu gebeurd kan helemaal niet dat jongeren soms 10 of meer jaar op een huis moeten wachten en iemand die net binnenkomt gewoon gelijk maar een huis kan krijgen
Dat heeft de PVV wel goed gezien en dat heeft eigenlijk helemaal niets met racisme te maken, maar gewoon met een eerlijke verdeling. Wie het langst wacht moet het eerst aan de beurt komen.
En als er geen huizen genoeg in dit land zijn dan moet dat ook een reden zijn om buitenlandse studenten af te schrikken en ook anderen die hier alleen maar komen om economische redenen.
Als Nederland geen woonruimte meer heeft .....dan houdt het op.
Je kan in een hotel niet meer mensen stoppen dan het aantal bedden
Het hotel nederland is vol als ik de verhalen zo hoor
Ik vraag me alleen af of die 70000 woningen het verschil maken van de problemen die we nu hebbenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Rutte 1 heeft 70.000 sociale huurwoningen in de markt gegooid en dat is nadien alleen maar erger geworden. Gemeenten hebben zelf de autonomie om de woningen toe te wijzen, maar omdat het kruimels zijn zit men met de handen in het haar. Statushouders gaan niet per definitie voor.
Ik neem aan dat je het hierbij vooral hebt over het wegnemen van voorrang voor statushouders? Of zijn er nog andere ideeën die er voor jou uitspringen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd als er morgen nieuwe verkiezingen gehouden zou worden wat het resultaat zou kunnen zijn en of de vvd en nsc dezelfde lijn zouden kiezen
Uit strategische oogpunt punt zou bijvoorbeeld de VVD het huisvestingsplan uit het pVV programma kunnen overnemen.....KAPEN
In principe vind ik dat plan van de PVV geen slecht plan als ik heel eerlijk ben. Wat er nu gebeurd kan helemaal niet dat jongeren soms 10 of meer jaar op een huis moeten wachten en iemand die net binnenkomt gewoon gelijk maar een huis kan krijgen
Dat heeft de PVV wel goed gezien en dat heeft eigenlijk helemaal niets met racisme te maken, maar gewoon met een eerlijke verdeling. Wie het langst wacht moet het eerst aan de beurt komen.
En als er geen huizen genoeg in dit land zijn dan moet dat ook een reden zijn om buitenlandse studenten af te schrikken en ook anderen die hier alleen maar komen om economische redenen.
Als Nederland geen woonruimte meer heeft .....dan houdt het op.
Je kan in een hotel niet meer mensen stoppen dan het aantal bedden
Het hotel nederland is vol als ik de verhalen zo hoor
Nee, natuurlijk niet. Als je niets voor ze faciliteert, dan lossen ze in rook op.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat betreft die statushouders, dan lijkt het dat we ook gaan investeren in opvanglocaties?
Ik denk dat het huizenprobleem zwaar onderschat wordt wat mensen hebben gestemd in dit landquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het hierbij vooral hebt over het wegnemen van voorrang voor statushouders? Of zijn er nog andere ideeën die er voor jou uitspringen?
Wat betreft die statushouders, dan lijkt het dat we ook gaan investeren in opvanglocaties? Door de overhitte woningmarkt zijn er nu al veel statushouders die wachten op woningen.
De asielzoeker de schuld geven van de problemen op de huizenmarkt is een heel geslaagde frame inderdaad.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of die 70000 woningen het verschil maken van de problemen die we nu hebben
de afgelopen jaren zijn al 120000 oekraniers het land binnen gekomen enzovoorts
het is gewoon een structureel probleem dat die mensen inderdaad de woningen van nederlanders hebben ingepikt
en daar heeft wilders handig nu op ingespeeld
het was echt een verkeerd beleid om onze eigen jongeren geen gelijke rechten te geven in die huizen problematiek
en het resultaat is wat we nu hebben in de politiek
al die jongeren boven de 18 hebben nu ook stemrecht en zien wat er gebeurd is
[ link | afbeelding ]
top image hosting
Dit soort conspiracy geneuzel blijft vermakelijkquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.
Het is allemaal vooropgezette, geplande chaos creëeren. En dat zal tot in de lengte der dagen bij een klein deel van het electoraat werken.
Ik had laast een plaatje gepost waarin het beeld werd gegeven dat van de 100 procent van de mensen die in 2023 zich in nederland gehuisvest zijn 66% uit oost europa kwamen en de rest 33 procent uit de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De asielzoeker de schuld geven van de problemen op de huizenmarkt is een heel geslaagde frame inderdaad.
Die zijn gaan wonen in huizen die van de uitzendbureaus zijn. En hebben die niet genoeg, dan kunnen die overbieden zonder hypothecaire voorwaarden en dus duwen ze starters uit de markt. De Polen e.d. betalen vervolgens een fors deel van hun salaris terug aan het uitzendbureau als huur, terwijl ze met 8 man in zo'n huis zitten.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik had laast een plaatje gepost waarin het beeld werd gegeven dat van de 100 procent van de mensen die in 2023 zich in nederland gehuisvest zijn 66% uit oost europa kwamen en de rest 33 procent uit de rest van de wereld.
Polen, hongaren enzovoorts.....hoe ze het voor elkaar hebben gekregen...hoe krijgen die mensen eerder een huis dan Nederlandae jongeren??
Doordad de werkgever daarin voorziet, doordat ze met 6, 8 of 12 man in een huis wonen, doordat de kosten/baten analyse bij hen anders is?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik had laast een plaatje gepost waarin het beeld werd gegeven dat van de 100 procent van de mensen die in 2023 zich in nederland gehuisvest zijn 66% uit oost europa kwamen en de rest 33 procent uit de rest van de wereld.
Polen, hongaren enzovoorts.....hoe ze het voor elkaar hebben gekregen...hoe krijgen die mensen eerder een huis dan Nederlandae jongeren??
De waarheid is voor jou een samenzwering? Of wil je tegenspreken dat de PVV, VVD,NSC en BBB hebben overlegd?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort conspiracy geneuzel blijft vermakelijk
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Doordad de werkgever daarin voorziet, doordat ze met 6, 8 of 12 man in een huis wonen, doordat de kosten/baten analyse bij hen anders is?
Dit is toch maar een druppel van het algehele probleemquote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn gaan wonen in huizen die van de uitzendbureaus zijn. En hebben die niet genoeg, dan kunnen die overbieden zonder hypothecaire voorwaarden en dus duwen ze starters uit de markt. De Polen e.d. betalen vervolgens een fors deel van hun salaris terug aan het uitzendbureau als huur, terwijl ze met 8 man in zo'n huis zitten.
Bij kopen is er geen wachtrij, gelukkig.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch maar een druppel van het algehele probleem
het merendeel van de huizen zijn gewoon volgens een bepaalde systematiek verdeeld die niet volgens een eerlijke verdeling is geweest.
dit kan je alleen maar doen als er een overschot aan huizen is, maar dat was niet zo
die mensen die dit verzonnen hebben hebben niet op Harvard gezeten![]()
de systematiek zou moeten zijn wie het langs wacht moet het eerst aan de beurt moeten komen zoals eerder gemeld
alleen dan kan je het maatschappelijk verantwoorden naar alle mensen in dit land
Het zou kunnen dat ze er echt in geloven op zich. Althans, gezien de bijdrage van Van der Plas eergister is het in ieder geval eentje.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De waarheid is voor jou een samenzwering? Of wil je tegenspreken dat de PVV, VVD,NSC en BBB hebben overlegd?
Omtzigt zei dat er feitelijk niks staat in de asielparagraaf, dus die gaat er ook vanuit dat alles sneuvelt bij de EU of de rechter.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze er echt in geloven op zich. Althans, gezien de bijdrage van Van der Plas eergister is het in ieder geval eentje.
Die heeft die punten er dan ook niet op zijn initiatief ingezet. Een samenzwering zou betekenen dat er een of andere kwade opzet is met een verborgen doel. Dat lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk. Incompetentie van de mensen die de betreffende punten erin wilden en onverschilligheid van de anderen die het accepteerden lijkt me waarschijnlijker.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt zei dat er feitelijk niks staat in de asielparagraaf, dus die gaat er ook vanuit dat alles sneuvelt bij de EU of de rechter.
Nee, Omtzigt en Yeşilgöz hebben neem ik aan niet het doel dat rechts Nederland zo boos wordt op de EU dat er een nexit komt. Het risico daarop nemen ze echter wel en dat vind ik echt enorm spelen met vuur.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die heeft die punten er dan ook niet op zijn initiatief ingezet. Een samenzwering zou betekenen dat er een of andere kwade opzet is met een verborgen doel. Dat lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk.
Los van het feit dat we te weinig woningen hebben (want het credo bij elke partij is bouwen, bouwen, bouwen, dit is echt niet uniek voor de PVV), heb ik toch wel wat vragen?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Heb je het dan ook over Polen-hotels etc?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het zijn van een statushouder was tot 1 juli 2017 een urgentiecategory, dit is toen afgeschaft maar blijft voor veel gemeenten wel gehandhaafd omdat de statushouders ergens moeten wonen. Wat wil jij precies dat gemeenten en het COA doen met deze statushouders? Moeten ze in AZC’s blijven zitten (hé daar is geen ruimte), moeten die in huurwoningen (hé dat vind Klaasweetalles oneerlijk), moeten die op straat gezet worden? Ik snap gewoon niet zo goed hoe je het voor je ziet?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Dit is toch maar een druppel van het algehele probleem
het merendeel van de huizen zijn gewoon volgens een bepaalde systematiek verdeeld die niet volgens een eerlijke verdeling is geweest.
dit kan je alleen maar doen als er een overschot aan huizen is, maar dat was niet zo
die mensen die dit verzonnen hebben hebben niet op Harvard gezeten![]()
de systematiek zou moeten zijn wie het langs wacht moet het eerst aan de beurt moeten komen zoals eerder gemeld
alleen dan kan je het maatschappelijk verantwoorden naar alle mensen in dit land
Een samenzwering is niet hetzelfde als overleg. Dat mensen hier claimen dat dingen allemaal niet kunnen 'want EU' betekent niet zomaar dat bijvoorbeeld de PVV eigenlijk liever geen migratiestop heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De waarheid is voor jou een samenzwering? Of wil je tegenspreken dat de PVV, VVD,NSC en BBB hebben overlegd?
Het beste zou zijn de status weer intrekken en terugsturen als land van herkomst gewoon veilig is. Dan heb je de grootste groep al te pakken.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het zijn van een statushouder was tot 1 juli 2017 een urgentiecategory, dit is toen afgeschaft maar blijft voor veel gemeenten wel gehandhaafd omdat de statushouders ergens moeten wonen. Wat wil jij precies dat gemeenten en het COA doen met deze statushouders? Moeten ze in AZC’s blijven zitten (hé daar is geen ruimte), moeten die in huurwoningen (hé dat vind Klaasweetalles oneerlijk), moeten die op straat gezet worden? Ik snap gewoon niet zo goed hoe je het voor je ziet?
Kan je dit iets verder onderbouwen? Is bijvoorbeeld een land als Syrië wat jou betreft veilig?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het beste zou zijn de status weer intrekken en terugsturen als land van herkomst gewoon veilig is. Dan heb je de grootste groep al te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |