abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:42:27 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213671436
https://wnl.tv/2024/05/24(...)n-na-oordeel-vn-hof/

Coalitiepartij NSC vindt dat Israël het oordeel van het Internationaal Gerechtshof (ICJ) moet respecteren en het militair offensief in Rafah in het zuiden van Gaza onmiddellijk moet stoppen. Israël moet zich aan “het internationaal recht houden en dus deze uitspraak naleven”, laat NSC-Kamerlid Caspar Veldkamp weten.

Ook andere partijen in de Tweede Kamer vinden dat de regering in Jeruzalem het VN-hof moet volgen. “ICJ-uitspraak is kraakhelder en kan niet zonder consequenties blijven”, aldus Kati Piri (GroenLinks-PvdA). D66, Partij voor de Dieren, SP en Volt laten zich in soortgelijke bewoordingen uit over het vonnis.

In de nieuwe coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB staat vooral de partij van Geert Wilders bekend als zeer pro-Israël. De PVV-leider staat 100 procent achter Israël, zei hij eerder deze week nog in de Kamer. De PVV steunt ook niet de internationaal gesteunde tweestatenoplossing. Een PVV-Kamerlid noemde de Palestijnen onlangs een “nepvolk”.

Een dag na Wilders zijn onbeperkte steunbetuiging aan Netanyahu op Twitter, nu het NSC dat daar publiekelijk anders over denkt. Dat wordt strijden om de BuZa-plek voor de gewenste hoeveelheid invloed bij de stoelendans van de formatie.

Wel komisch dat het NSC al 'coalitiepartij' wordt genoemd; een voorvoegsel als 'beoogd' was wat netter geweest.
Antifa
pi_213671462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.

Het is allemaal vooropgezette, geplande chaos creëeren. En dat zal tot in de lengte der dagen bij een klein deel van het electoraat werken.
Ik ben benieuwd als er morgen nieuwe verkiezingen gehouden zou worden wat het resultaat zou kunnen zijn en of de vvd en nsc dezelfde lijn zouden kiezen

Uit strategische oogpunt punt zou bijvoorbeeld de VVD het huisvestingsplan uit het pVV programma kunnen overnemen.....KAPEN

In principe vind ik dat plan van de PVV geen slecht plan als ik heel eerlijk ben. Wat er nu gebeurd kan helemaal niet dat jongeren soms 10 of meer jaar op een huis moeten wachten en iemand die net binnenkomt gewoon gelijk maar een huis kan krijgen

Dat heeft de PVV wel goed gezien en dat heeft eigenlijk helemaal niets met racisme te maken, maar gewoon met een eerlijke verdeling. Wie het langst wacht moet het eerst aan de beurt komen.

En als er geen huizen genoeg in dit land zijn dan moet dat ook een reden zijn om buitenlandse studenten af te schrikken en ook anderen die hier alleen maar komen om economische redenen.

Als Nederland geen woonruimte meer heeft .....dan houdt het op.
Je kan in een hotel niet meer mensen stoppen dan het aantal bedden

Het hotel nederland is vol als ik de verhalen zo hoor
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:50:25 #78
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213671501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd als er morgen nieuwe verkiezingen gehouden zou worden wat het resultaat zou kunnen zijn en of de vvd en nsc dezelfde lijn zouden kiezen

Uit strategische oogpunt punt zou bijvoorbeeld de VVD het huisvestingsplan uit het pVV programma kunnen overnemen.....KAPEN

In principe vind ik dat plan van de PVV geen slecht plan als ik heel eerlijk ben. Wat er nu gebeurd kan helemaal niet dat jongeren soms 10 of meer jaar op een huis moeten wachten en iemand die net binnenkomt gewoon gelijk maar een huis kan krijgen

Dat heeft de PVV wel goed gezien en dat heeft eigenlijk helemaal niets met racisme te maken, maar gewoon met een eerlijke verdeling. Wie het langst wacht moet het eerst aan de beurt komen.

En als er geen huizen genoeg in dit land zijn dan moet dat ook een reden zijn om buitenlandse studenten af te schrikken en ook anderen die hier alleen maar komen om economische redenen.

Dat is niet zo. Rutte 1 heeft 70.000 sociale huurwoningen in de markt gegooid en dat is nadien alleen maar erger geworden. Gemeenten hebben zelf de autonomie om de woningen toe te wijzen, maar omdat het kruimels zijn zit men met de handen in het haar. Statushouders gaan niet per definitie voor.
Dit, dus.
pi_213671589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is niet zo. Rutte 1 heeft 70.000 sociale huurwoningen in de markt gegooid en dat is nadien alleen maar erger geworden. Gemeenten hebben zelf de autonomie om de woningen toe te wijzen, maar omdat het kruimels zijn zit men met de handen in het haar. Statushouders gaan niet per definitie voor.
Ik vraag me alleen af of die 70000 woningen het verschil maken van de problemen die we nu hebben

de afgelopen jaren zijn al 120000 oekraniers het land binnen gekomen enzovoorts

het is gewoon een structureel probleem dat die mensen inderdaad de woningen van nederlanders hebben ingepikt

en daar heeft wilders handig nu op ingespeeld

het was echt een verkeerd beleid om onze eigen jongeren geen gelijke rechten te geven in die huizen problematiek

en het resultaat is wat we nu hebben in de politiek

al die jongeren boven de 18 hebben nu ook stemrecht en zien wat er gebeurd is

top image hosting
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213671604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het hierbij vooral hebt over het wegnemen van voorrang voor statushouders? Of zijn er nog andere ideeën die er voor jou uitspringen?

Wat betreft die statushouders, dan lijkt het dat we ook gaan investeren in opvanglocaties? Door de overhitte woningmarkt zijn er nu al veel statushouders die wachten op woningen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:59:46 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213671616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:59 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat betreft die statushouders, dan lijkt het dat we ook gaan investeren in opvanglocaties?
Nee, natuurlijk niet. Als je niets voor ze faciliteert, dan lossen ze in rook op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213671661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je het hierbij vooral hebt over het wegnemen van voorrang voor statushouders? Of zijn er nog andere ideeën die er voor jou uitspringen?

Wat betreft die statushouders, dan lijkt het dat we ook gaan investeren in opvanglocaties? Door de overhitte woningmarkt zijn er nu al veel statushouders die wachten op woningen.
Ik denk dat het huizenprobleem zwaar onderschat wordt wat mensen hebben gestemd in dit land

ik denk dat het 1 van de belangrijkste redenen is geweest dat de pvv zoveel zetels heeft gehaald

statushouders of niet...

ik vind dat degene die het langst wacht het eerst aan de beurt moet komen anders ben je gewoon verschil aan het maken tussen mensen...

strategische was dat een goede zet van wilders om het huizenproblematiek aan te kaarten tijdens de verkiezingen

je hoorde bijna geen enkele andere partij van dit grote probleem in nederland

het heeft niets te maken met racisme maar met een eerlijke verdeling

Het heeft wilders flink geholpen naar die 37 zetels

vandaar dat ik denk dat bij de eerstvolgende nieuwe verkiezingen andere partijen dit probleem ook in hun partij programma moeten gaan overnemen om de pvv dwars te gaan zitten
pi_213671671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:57 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik vraag me alleen af of die 70000 woningen het verschil maken van de problemen die we nu hebben

de afgelopen jaren zijn al 120000 oekraniers het land binnen gekomen enzovoorts

het is gewoon een structureel probleem dat die mensen inderdaad de woningen van nederlanders hebben ingepikt

en daar heeft wilders handig nu op ingespeeld

het was echt een verkeerd beleid om onze eigen jongeren geen gelijke rechten te geven in die huizen problematiek

en het resultaat is wat we nu hebben in de politiek

al die jongeren boven de 18 hebben nu ook stemrecht en zien wat er gebeurd is

[ link | afbeelding ]
top image hosting
De asielzoeker de schuld geven van de problemen op de huizenmarkt is een heel geslaagde frame inderdaad.
pi_213671698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.

Het is allemaal vooropgezette, geplande chaos creëeren. En dat zal tot in de lengte der dagen bij een klein deel van het electoraat werken.
Dit soort conspiracy geneuzel blijft vermakelijk _O-
pi_213671706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De asielzoeker de schuld geven van de problemen op de huizenmarkt is een heel geslaagde frame inderdaad.
Ik had laast een plaatje gepost waarin het beeld werd gegeven dat van de 100 procent van de mensen die in 2023 zich in nederland gehuisvest zijn 66% uit oost europa kwamen en de rest 33 procent uit de rest van de wereld.

Polen, hongaren enzovoorts.....hoe ze het voor elkaar hebben gekregen...hoe krijgen die mensen eerder een huis dan Nederlandae jongeren??
pi_213671727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik had laast een plaatje gepost waarin het beeld werd gegeven dat van de 100 procent van de mensen die in 2023 zich in nederland gehuisvest zijn 66% uit oost europa kwamen en de rest 33 procent uit de rest van de wereld.

Polen, hongaren enzovoorts.....hoe ze het voor elkaar hebben gekregen...hoe krijgen die mensen eerder een huis dan Nederlandae jongeren??
Die zijn gaan wonen in huizen die van de uitzendbureaus zijn. En hebben die niet genoeg, dan kunnen die overbieden zonder hypothecaire voorwaarden en dus duwen ze starters uit de markt. De Polen e.d. betalen vervolgens een fors deel van hun salaris terug aan het uitzendbureau als huur, terwijl ze met 8 man in zo'n huis zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2024 22:12:02 ]
pi_213671777
quote:

[..]

Doordad de werkgever daarin voorziet, doordat ze met 6, 8 of 12 man in een huis wonen, doordat de kosten/baten analyse bij hen anders is?
pi_213671803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit soort conspiracy geneuzel blijft vermakelijk _O-
De waarheid is voor jou een samenzwering? Of wil je tegenspreken dat de PVV, VVD,NSC en BBB hebben overlegd?
pi_213671813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Doordad de werkgever daarin voorziet, doordat ze met 6, 8 of 12 man in een huis wonen, doordat de kosten/baten analyse bij hen anders is?
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zijn gaan wonen in huizen die van de uitzendbureaus zijn. En hebben die niet genoeg, dan kunnen die overbieden zonder hypothecaire voorwaarden en dus duwen ze starters uit de markt. De Polen e.d. betalen vervolgens een fors deel van hun salaris terug aan het uitzendbureau als huur, terwijl ze met 8 man in zo'n huis zitten.
Dit is toch maar een druppel van het algehele probleem

het merendeel van de huizen zijn gewoon volgens een bepaalde systematiek verdeeld die niet volgens een eerlijke verdeling is geweest.

dit kan je alleen maar doen als er een overschot aan huizen is, maar dat was niet zo

die mensen die dit verzonnen hebben hebben niet op Harvard gezeten :'(

de systematiek zou moeten zijn wie het langs wacht moet het eerst aan de beurt moeten komen zoals eerder gemeld

alleen dan kan je het maatschappelijk verantwoorden naar alle mensen in dit land
pi_213671835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:19 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

het merendeel van de huizen zijn gewoon volgens een bepaalde systematiek verdeeld die niet volgens een eerlijke verdeling is geweest.

dit kan je alleen maar doen als er een overschot aan huizen is, maar dat was niet zo

de systematiek zou moeten zijn wie het langs wacht moet het eerst aan de beurt moeten komen zoals eerder gemeld

alleen dan kan je het maatschappelijk verantwoorden naar alle mensen in dit land
Bij kopen is er geen wachtrij, gelukkig.
pi_213671836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De waarheid is voor jou een samenzwering? Of wil je tegenspreken dat de PVV, VVD,NSC en BBB hebben overlegd?
Het zou kunnen dat ze er echt in geloven op zich. Althans, gezien de bijdrage van Van der Plas eergister is het in ieder geval eentje.
pi_213671855
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat ze er echt in geloven op zich. Althans, gezien de bijdrage van Van der Plas eergister is het in ieder geval eentje.
Omtzigt zei dat er feitelijk niks staat in de asielparagraaf, dus die gaat er ook vanuit dat alles sneuvelt bij de EU of de rechter.
pi_213671873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt zei dat er feitelijk niks staat in de asielparagraaf, dus die gaat er ook vanuit dat alles sneuvelt bij de EU of de rechter.
Die heeft die punten er dan ook niet op zijn initiatief ingezet. Een samenzwering zou betekenen dat er een of andere kwade opzet is met een verborgen doel. Dat lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk. Incompetentie van de mensen die de betreffende punten erin wilden en onverschilligheid van de anderen die het accepteerden lijkt me waarschijnlijker.
pi_213671892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die heeft die punten er dan ook niet op zijn initiatief ingezet. Een samenzwering zou betekenen dat er een of andere kwade opzet is met een verborgen doel. Dat lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk.
Nee, Omtzigt en Yeşilgöz hebben neem ik aan niet het doel dat rechts Nederland zo boos wordt op de EU dat er een nexit komt. Het risico daarop nemen ze echter wel en dat vind ik echt enorm spelen met vuur.
pi_213672162
quote:

[..]

Los van het feit dat we te weinig woningen hebben (want het credo bij elke partij is bouwen, bouwen, bouwen, dit is echt niet uniek voor de PVV), heb ik toch wel wat vragen?

Die oost Europeanen komen hier vooral om te werken toch? Moeten we ophouden met dit werk? Moeten we bijvoorbeeld supermarkten minder lang open houden (van 7:00 tot 22:00, 7 dagen per week) neemt veel tijd? moeten we stoppen met bezorging van eten, boodschappen en pakketjes (last mile delivery is enorm arbeidsintensief)? Misschien moeten we wat minder arbeidsmigranten inzetten in de bouw van huizen, want al die bouwvakkers nemen ons huizen in).

En ja, het migratievraagstuk moet je behandelen en een groot deel (meer dan 66% in jou bewoording) is een arbeidsvraagstuk. Dus het is jammer dat het minimumloon niet stijgt, want goedkope arbeid stokt innovatie. Het is ook jammer dat we geen debat over arbeidsmigratie hebben, de BBB past wel op, want in 2022 werkten 40% van de arbeidsmigranten in de landbouw, tuinbouw en voedingsindustrie. Dit zijn zo’n 400.000 migranten.

Als we de woningen niet hebben, kan misschien elk werk hier ook niet. Maar daar hoor je ook de PVV niet over. De PVV zegt daarentegen dat we moeten stoppen met migratie, wil dat de AOW teruggedraaid wordt naar 65 en wil goede zorg (terwijl hier in de toekomst echt extreme tekorten ontstaan).

Ondertussen zie ik Hugo de Jonge in (demissionair) Rutte 4 met ontzettende toewijding (en wisselend succes) zich keihard inzetten voor de woningbouw, dit terwijl het CDA gedecimeerd werd afgelopen verkiezingen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de PVV niet succesvol is doordat het als enige de woningnood benoemde, de PVV is succesvol omdat ze migratie en de woningnood aan elkaar koppelen en qua “oplossingen” niet gehinderd worden door de werkelijkheid.

En ja, als je als beginner een plekje zoekt op de woningmarkt en je ziet CDA, CU, D66, PvdA en VVD dit probleem niet oplossen en iemand beloofd je gouden bergen, dan is dat best aantrekkelijk.
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 22:57:26 #96
236264 crew  capricia
pi_213672262
quote:

[..]

Heb je het dan ook over Polen-hotels etc?

Dat is namelijk een heel andere type huisvesting als wat Nederlanders zoeken. Geen concurrentie eigenlijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213672279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:19 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]

Het zijn van een statushouder was tot 1 juli 2017 een urgentiecategory, dit is toen afgeschaft maar blijft voor veel gemeenten wel gehandhaafd omdat de statushouders ergens moeten wonen. Wat wil jij precies dat gemeenten en het COA doen met deze statushouders? Moeten ze in AZC’s blijven zitten (hé daar is geen ruimte), moeten die in huurwoningen (hé dat vind Klaasweetalles oneerlijk), moeten die op straat gezet worden? Ik snap gewoon niet zo goed hoe je het voor je ziet?
pi_213672306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een samenzwering is niet hetzelfde als overleg. Dat mensen hier claimen dat dingen allemaal niet kunnen 'want EU' betekent niet zomaar dat bijvoorbeeld de PVV eigenlijk liever geen migratiestop heeft.
pi_213672319
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het zijn van een statushouder was tot 1 juli 2017 een urgentiecategory, dit is toen afgeschaft maar blijft voor veel gemeenten wel gehandhaafd omdat de statushouders ergens moeten wonen. Wat wil jij precies dat gemeenten en het COA doen met deze statushouders? Moeten ze in AZC’s blijven zitten (hé daar is geen ruimte), moeten die in huurwoningen (hé dat vind Klaasweetalles oneerlijk), moeten die op straat gezet worden? Ik snap gewoon niet zo goed hoe je het voor je ziet?
Het beste zou zijn de status weer intrekken en terugsturen als land van herkomst gewoon veilig is. Dan heb je de grootste groep al te pakken.
pi_213672354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het beste zou zijn de status weer intrekken en terugsturen als land van herkomst gewoon veilig is. Dan heb je de grootste groep al te pakken.
Kan je dit iets verder onderbouwen? Is bijvoorbeeld een land als Syrië wat jou betreft veilig?
En zo ja, waarom krijgen vluchtelingen uit landen die volgens jou veilig zijn nog een vluchtelingenstatus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')