SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704![]()
35. Wat kan er misgaan?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:44 schreef Bofjijff het volgende:
Benieuwd naar de Italiaan. Laat het maar snel rond zijn
Dat heb ik met van Basten, Koeman, Rijkaard en Gullit. Net zo oud als ik.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een trainer die jonger is dan ik, even wennen hoor
Dat is twee jaar ouder dan dat Jezus Christus werd.quote:
Gelukkig zijn Van der Vaart en Sneijder nooit trainer geworden en Van Persie nu pas.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heb ik met van Basten, Koeman, Rijkaard en Gullit. Net zo oud als ik.
Is het ook. Michels was 37 toen-ie trainer van Ajax werd, en had daarvoor maar twee amateurclubs getraind.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:32 schreef Simmertje het volgende:
Overigens vind ik leeftijd echt een onzin argument.
Diego Simeone was 40, Xabi Alonso was 39, Klopp was 40 toen hij bij Dortmund begon. Kan nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is het ook. Michels was 37 toen-ie trainer van Ajax werd, en had daarvoor maar twee amateurclubs getraind.
Daarom. Ik pikte de bekendste er uit. Han Berger (Utrecht, 17 juni 1950) is een Nederlands voormalig voetballer en voetbaltrainer. Hij was de op een na jongste hoofdtrainer in de geschiedenis van het betaald voetbal in Nederland toen hij op 25-jarige leeftijd bij FC Utrecht de taken van Jan Rab overnam. Alleen Hans Croon was in 1958 nog jonger - 21 - toen hij trainer werd van BVC Amsterdam. Hans Croon won trouwens met Anderlecht een Europa-cup.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Diego Simeone was 40, Xabi Alonso was 39, Klopp was 40 toen hij bij Dortmund begon. Kan nog wel even doorgaan.
Daarom, daarnaast heb je een Ancelotti die 64 is. Oftewel, leeftijd zegt helemaal niets over de kwaliteiten van een trainer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daarom. Ik pikte de bekendste er uit. Han Berger (Utrecht, 17 juni 1950) is een Nederlands voormalig voetballer en voetbaltrainer. Hij was de op een na jongste hoofdtrainer in de geschiedenis van het betaald voetbal in Nederland toen hij op 25-jarige leeftijd bij FC Utrecht de taken van Jan Rab overnam. Alleen Hans Croon was in 1958 nog jonger - 21 - toen hij trainer werd van BVC Amsterdam. Hans Croon won trouwens met Anderlecht een Europa-cup.
Domme Sjon was ook 39.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom, daarnaast heb je een Ancelotti die 64 is. Oftewel, leeftijd zegt helemaal niets over de kwaliteiten van een trainer.
Vergeten trouwens ook nog Arteta die met 37 bij Arsenal begon. Denk juist dat de trend nu is om een jongere trainer aan te stellen. En na de Maurice Steijns en Alfred Schreuders van deze wereld ben ik daar ook wel klaar voor.
In het geval van een oud topvoetballer zegt het geen reet. Je wordt als gewone stervelingen niet zomaar (jeugd)trainer bij een topclub dan zegt het wel wat.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
" Oftewel, leeftijd zegt helemaal niets over de kwaliteiten van een trainer."
Mourinho?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:01 schreef Wotte het volgende:
[..]
In het geval van een oud topvoetballer zegt het geen reet. Je wordt als gewone stervelingen niet zomaar (jeugd)trainer bij een topclub dan zegt het wel wat.
Ik had nog nooit van Hans Croon gehoord, tot ik hem een maand geleden in een Vlaamse documentaire zag. Toch wel een aardig palmares.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daarom. Ik pikte de bekendste er uit. Han Berger (Utrecht, 17 juni 1950) is een Nederlands voormalig voetballer en voetbaltrainer. Hij was de op een na jongste hoofdtrainer in de geschiedenis van het betaald voetbal in Nederland toen hij op 25-jarige leeftijd bij FC Utrecht de taken van Jan Rab overnam. Alleen Hans Croon was in 1958 nog jonger - 21 - toen hij trainer werd van BVC Amsterdam. Hans Croon won trouwens met Anderlecht een Europa-cup.
Begon ook direct na zijn actieve carrière als jeugdtrainer. Dus ja die eerste voet tussen de deur scheelt wel.quote:
Ah zo, las het verkeerd. Maar inderdaad ja, je groeit dan een stuk sneller door als je een bekende naam in de voetballerij bent. Maar absoluut geen garantie tot succes.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Begon ook direct na zijn actieve carrière als jeugdtrainer. Dus ja die eerste voet tussen de deur scheelt wel.
Bijvoorbeeld de assistent trainer bij AZ (die de youth CL won ) was tot vrij recent nog parttime gymleraar. Die route is gewoon vele malen moeilijker omdat je er gewoonweg niet tussenkomt. Dus als je zo op klimt dan kan je wat.
Vandaar dat ik vertrouwen heb in de Italiaan. Tikkeltje omslachtig.
Ik vind het ook wel weer wat hebben met de Lang, Beuker en nu Farioli de nodige jonge gasten aan het roer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ah zo, las het verkeerd. Maar inderdaad ja, je groeit dan een stuk sneller door als je een bekende naam in de voetballerij bent. Maar absoluut geen garantie tot succes.
Blijft een risico deze trainer hoor. Maar de opmerking "wat moet ajax met een trainer van 35" kunnen we echt helemaal niets mee.
Daarom vind ik het een goede keus.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
leeftijd zegt lang niet alles. Maar alles vooraf afkraken is vooral erg makkelijk natuurlijk
Ik las Marokkaans in plaats van mokerdomquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:48 schreef Bugno3 het volgende:
Wat veel belangrijker dan de leeftijd van Farioli is, is dat we eindelijk weer een trainer heb die niet mokerdom is. Daarbij heeft Farioli een achtergrond aan de technische kant van sport (inspanningsfysiologie) en aan de zachte team (filosofie). Hopelijk kan hij omgaan met de 5e colonne (Heinrichsgod).
En schijnbaar obsessief met zijn vak bezig. Zijn toch wel de succesvolle trainers gebleken de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:48 schreef Bugno3 het volgende:
Wat veel belangrijker dan de leeftijd van Farioli is, is dat we eindelijk weer een trainer heb die niet mokerdom is. Daarbij heeft Farioli een achtergrond aan de technische kant van sport (inspanningsfysiologie) en aan de zachte team (filosofie). Hopelijk kan hij omgaan met de 5e colonne (Heinrichsgod).
Dat is ook wel een modewoord de laatste tijd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En schijnbaar obsessief met zijn vak bezig. Zijn toch wel de succesvolle trainers gebleken de afgelopen jaren.
Maurice Steijn zat met zijn hoofd liever op Ibiza in ieder geval.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is ook wel een modewoord de laatste tijd.
Denk jij dat Schreuder er bijvoorbeeld niet obsessief mee bezig was?
Daar zat hij samen met Arne Slot, overigensquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maurice Steijn zat met zijn hoofd liever op Ibiza in ieder geval.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zat hij samen met Arne Slot, overigens
Gemiste kans van Maurice om aan Arne te vragen hoe je een groep managet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:25 schreef Caland het volgende:
[..]
En met Huub Loeffen natuurlijk. Mooi trio voor een club.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij stuurt ook spelers weg van de training als ze 1 min. te laat zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:40 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Belangrijker dan tactiek is nog altijd hoe je met mensen omgaat. Gezien de uitspraken van Farioli over groepsbelang, en hoe hij met de commotie een suïcidale speler in zijn selectie omging, lijkt hij dat empathische wel op orde te hebben. Alleen is het niet iedereen gegeven om dat goed te doen.
Helemaal top.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hij stuurt ook spelers weg van de training als ze 1 min. te laat zijn.
Ohhh waarom zet je er dan geen social worker voorquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:40 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Belangrijker dan tactiek is nog altijd hoe je met mensen omgaat. Gezien de uitspraken van Farioli over groepsbelang, en hoe hij met de commotie een suïcidale speler in zijn selectie omging, lijkt hij dat empathische wel op orde te hebben. Alleen is het niet iedereen gegeven om dat goed te doen.
Ik zou ze al wegsturen als ze later dan 15 minuten te vroeg zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hij stuurt ook spelers weg van de training als ze 1 min. te laat zijn.
Ik zou de halve selectie uberhaupt wegsturen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zou ze al wegsturen als ze later dan 15 minuten te vroeg zijn.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef KlapMongeaul het volgende:
5e worden met 40 goals voor in 34 wedstrijden.. als je slaapproblemen hebt is deze trainer een goede remedie.
klapmongool is een echte expertquote:
Ja want we moeten met zijn allen die onder de indruk zijn van deze newbie die nog bijzonder weinig heeft laten zien?quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:35 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
klapmongool is een echte expert![]()
Echt al zou een guardiola komen zullen de usual suspects wat te zeiken hebben.
"We" moeten helemaal niksquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:41 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja want we moeten met zijn allen die onder de indruk zijn van deze newbie die nog bijzonder weinig heeft laten zien?
Een doelsaldo van 40-29. Met zijn speelwijze ga je het op doelsaldo dus al afleggen wanneer de tegenstander weet hoe voorspelbaar het is. Geen plan B dus. Net zo tactisch als Schip.quote:Analisten op de Franse tv, onder wie oud-bondscoach Raymond Domenech en voormalig middenvelder Johan Micoud, zeiden dat je voor dit voetbal niet thuisblijft. Ze begrijpen waarom het stadion vrijwel nooit vol zit. De Nederlandse journalist Jurriaan van Wessem, woonachtig in Monaco, iemand voor wie er nooit genoeg voetbal kan zijn: ‘Ik heb weleens weggezapt.’
Het was spectaculair om te zien, zeker in het begin van het seizoen, maar op een gegeven moment wisten ze het wel in Frankrijk. En de tegenstanders wisten het ook. Ze stelden zich in op de speelwijze, waarna Nice over weinig andere methoden beschikte om in de buurt van het doel van de tegenstander te komen.
Bij is hij Inklapmongeaul, oftewel in de block, daar valt niet mee te lullen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:25 schreef Pedroso het volgende:
Als klapmongool het niets vindt dan moet het wel een goede trainer zijn.
Ik had wat twijfels maar mijn vertrouwen is nu flink toegenomen.
Nee stel je voor zeg, iemand die kritisch is op een discussieplatformquote:Op donderdag 23 mei 2024 18:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij is hij Inklapmongeaul, oftewel in de block, daar valt niet mee te lullen.
ik ga dat ook maar eens doen denk ik.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij is hij Inklapmongeaul, oftewel in de block, daar valt niet mee te lullen.
Een basisschooljuf zou het groepsmanagement nog beter op orde hebben dan de afgelopen 3 trainers.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:52 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ohhh waarom zet je er dan geen social worker voor
Die mensen hebben er naar gekeken, dus ik mag toch aannemen dat ze een punt hebben. Heracles heeft er nog meer gescoord.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
jij dus ook 0 minuten gezien analisten geloven. valt me tegen
1,67 schijnt hij te zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Tering, hoe klein is die Alex Kroes dan wel niet?
totaal niet, Drank de Boerball 2.0 was tikktie takkie voetbal waarbij je bij balverlies een nekschot verdiende (wat bij Ajax er voor zorgde dat er 90 minuten lang overgespeeld werd tussen de 2 centrale verdedigers), Farioli wil juist vanaf de verdediging de gevaarlijke bal naar het middenveld/aanval.quote:
Heracles was hun aanvallers niet ruim een maand kwijt aan de Africa Cup.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:30 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Die mensen hebben er naar gekeken, dus ik mag toch aannemen dat ze een punt hebben. Heracles heeft er nog meer gescoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |