En dat ondanks die mooie woorden van die Poolse...quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:33 schreef jcdragon het volgende:
Ursula von der Leyen is donderdag opnieuw verkozen tot voorzitter van de Europese Commissie.
https://www.nu.nl/politie(...)opese-commissie.html
Ook Polen kan gewoon uit de EU stappen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat ondanks die mooie woorden van die Poolse...![]()
[ x ]
Ja maar wie gaat dan mijn huis schilderenquote:Op donderdag 18 juli 2024 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook Polen kan gewoon uit de EU stappen.
Roemenen?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja maar wie gaat dan mijn huis schilderen
Kom zelf eens van die bank af, luiwammes.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Iets soortgelijks stond in La Repubblicaquote:Although “politically, the ‘no’ to von der Leyen is understandable”, political analyst and professor at LUISS Guido Carli University Lorenzo Castellani told Euractiv, “in terms of national interest and raison d’état, Meloni suffers a rather significant defeat”.
According to Castellani, this defeat will have repercussions for the Commission, as Italy is unlikely to get a commissioner or vice-president with strong mandates, as Meloni wanted.
It will also affect the credibility of the Italian prime minister, as Thursday’s rejection undermines a process of political legitimisation that began when she became prime minister.
“It’s as if Meloni has thrown overboard this year-and-a-half-long rapprochement with the European Union, a departure from Euroscepticism that had benefited her in terms of both consensus and international credibility.”
In one day, Giorgia Meloni’s Fratelli d’Italia has pushed itself back into the corner of the radical right, aligning with her government ally Matteo Salvini and the Patriots for Europe.
This move has stalled her effort to build a governing right and “essentially brought little home for Italy.”
Castellani’s impression is that, despite Meloni often claiming to be the only government of a major country strengthened by June’s elections, she actually emerges weakened in power dynamics.
The rejection of von der Leyen “zeroes or significantly reduces the influence of Fratelli d’Italia and the conservatives on the Commission’s decisions,” says Castellani.
Ik kan je het telefoonnummer van mijn schilder geven...die is overigens gewoon Nederlander en zijn collega's ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Voor sommigen is dat het wondermiddel tegen alle problemen in een land.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook Polen kan gewoon uit de EU stappen.
Ik werk 60u per week en ben allergies voor manuele arbeid.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kom zelf eens van die bank af, luiwammes.
En voor correcte spelling, zo te zien.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik werk 60u per week en ben allergies voor manuele arbeid.
Kosdt allemaal tefeel tijtquote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En voor correcte spelling, zo te zien.
En zo heeft Hoekstra het toch heel handig gespeeld.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:24 schreef Szura het volgende:
Ze konden weinig anders:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ocommissaris-von-der
Zeker. Met dank aan VDL ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo heeft Hoekstra het toch heel handig gespeeld.
Meerderheid is meerderheid.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 22:01 schreef Hanca het volgende:
Eickhout wil vaker gebruik maken van de grote coalitie die Von der Leyen steunde (christen-, sociaaldemocraten, liberalen en Groenen). Volgens hem smaakt het naar meer en zal de hele komende periode zo kunnen worden samengewerkt. Ook Von der Leyen denkt daar zo over.
https://www.volkskrant.nl(...)reemrechts~bd652b51/
Dit lijkt dus eerder een ruk naar links-pro Europees dan een ruk naar rechts. Deze coalitie heeft deze week niet alleen Von der Leyen gekozen, ook extreem rechts buitengesloten bij alle belangrijke posities en Roberta Metsola herkozen als parlementsvoorzitter.
quote:Even wat onwelgevallige feiten voor iedereen die denkt "wat zijn we cq wat is Duitsland toch rijk":
* in 2008 was het BNP van de VS kleiner dan dat van de EU, nu is het 13% groter ondanks dat de EU meer dan 100 miljoen inwoners meer heeft
* Duitsland is armer dan de Amerikaanse staat Oklahoma (nr. 38 qua rijkdom in de VS), Frankrijk is armer dan Arkansas (de op 2 na armste staat van de VS)
* bij de huidige economische groei verdubbelt de economie van de VS in 24 jaar, die van de EU in 70 jaar
Kortom, de EU verarmt en dat gaan we linksom of rechtsom merken
Het is maar hoe je het bekijkt. In GDP per Capita waarschijnlijk wel, maar hebben alle inwoners van Oklahoma en Arkansas ook toegang tot goede medische zorg? Veilige en goede scholen? Desalniettemin zou meer ondernemerschap en marktwerking Duitsland en Frankrijk goed doen, en Nederland ook, meer economische groei is in Europa hard nodig.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf ben ik niet echt op de hoogte van geopolitiek op gebied van financiën.
Maar kloppen bijgaande uitspraken?
[..]
Geen idee. Europa heeft zomervakantie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelf ben ik niet echt op de hoogte van geopolitiek op gebied van financiën.
Maar kloppen bijgaande uitspraken?
[..]
Het is eerder zo dat een betere verdeling van het geld nodig is. Of een land rijk is moet je dan ook niet meten nav de GDP per capita, maar aan de koopkracht van de onderste 10%. En sowieso is welzijn vele malen belangrijker dan welvaart. Eeuwige economische groei betekent alleen maar oneindige vernietiging van de aarde.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
meer economische groei is in Europa hard nodig.
Waarom haal je de rest van mijn post weg?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat een betere verdeling van het geld nodig is. Of een land rijk is moet je dan ook niet meten nav de GDP per capita, maar aan de koopkracht van de onderste 10%. En sowieso is welzijn vele malen belangrijker dan welvaart. Eeuwige economische groei betekent alleen maar oneindige vernietiging van de aarde.
En dat is toch iets waar we vanaf zullen moeten, want iedereen die een klein beetje vooruit kan denken niet zich toch realiseren dat eindeloze economische groei simpelweg onmogelijk is op een eindige planeet.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom haal je de rest van mijn post weg?
Economische groei is verder gewoon nodig omdat zonder er straks weinig meer te verdelen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |