abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 juni 2024 @ 14:56:38 #51
236264 crew  capricia
pi_213823590
Als Rusland een Europees leger wil, moeten ze vooral een EU-land aan gaan vallen. De snelste manier om dat voor elkaar te krijgen. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213823757
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ook dan is er geen Europees leger.
Die komt er toch wel. :7

^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  vrijdag 7 juni 2024 @ 16:41:43 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_213824446
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 15:11 schreef laforest het volgende:

[..]

^O^
Het zou misschien op de middellange termijn het draagvlak verhogen.
Maar een direkte invasie zou betekenen dat langetermijns organisatorische hervormingen eerder uitgestelt worden en men zich op de direkte defensie concentreert..

Die zal dan moeten plaatsvinden met nationale legers en binnen de bestaande NATO-structuren en daarbij de EU eerst buitenspel plaatsen.

Op dit moment ligt bij de EU eerder een prioriteit op het versterken en uitbouwen van de europese militaire industrie.
Het hervormen van de organisatiestructuur van bestaande legers is iets dat eerder een lage prioriteit heeft en een enorm traag politiek proces zal zijn dat minstens nog 15 jaar zal kosten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213824508
quote:

[..]

^O^
Wat bedoel jij met een europees leger? Want een europees leger met 1 opperbevelhebber waarbij de Eurocommissaris van defensie in samenspraak met het Europees Parlement over de inzet gaat, dat komt er nog niet in 100 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213824857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB heeft zich daar wel aangemeld. De meeste pro-boer partijen zitten daar ook, maar pro-boer is meestal ook uitermate pro-EU, daar wijkt BBB wel af.
ook alleen maar om stemmen te trekken. Geloof je echt dat de BBB van de landbouwsubsidies af wil/mag
pi_213825261
quote:

[..]

^O^
Mischien ooit wel maar daar zijn we nog heel ver vandaan.
pi_213825477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 16:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat bedoel jij met een europees leger? Want een europees leger met 1 opperbevelhebber waarbij de Eurocommissaris van defensie in samenspraak met het Europees Parlement over de inzet gaat, dat komt er nog niet in 100 jaar.
:O
Altijd in problemen denken, nooit in oplossingen. :{

Zo vreemd is het niet hoor. Nederland heeft er al een keer eerder mee ingestemd (European Defence Community treaty). :Z
pi_213825586
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien ooit wel maar daar zijn we nog heel ver vandaan.
Met nog 4 jaar Trump kan het snel gaan hoor. :7
pi_213825597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 16:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het zou misschien op de middellange termijn het draagvlak verhogen.
Maar een direkte invasie zou betekenen dat langetermijns organisatorische hervormingen eerder uitgestelt worden en men zich op de direkte defensie concentreert..

Die zal dan moeten plaatsvinden met nationale legers en binnen de bestaande NATO-structuren en daarbij de EU eerst buitenspel plaatsen.

Op dit moment ligt bij de EU eerder een prioriteit op het versterken en uitbouwen van de europese militaire industrie.
Het hervormen van de organisatiestructuur van bestaande legers is iets dat eerder een lage prioriteit heeft en een enorm traag politiek proces zal zijn dat minstens nog 15 jaar zal kosten
Ik heb geduld. :7
pi_213831065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 18:05 schreef laforest het volgende:

[..]
:O
Altijd in problemen denken, nooit in oplossingen. :{

Wat mij betreft is een federaal Europa en een Europees leger een probleem, geen oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213943815
De natuurherstelwet komt er toch door een draai van Oostenrijk...

Tenminste: door een draai van de groene milieuminister Leonore Gewessler. Niet van de Oostenrijkse regering. De conservatieve coalitiepartij is woest en de Bondskanselier zegt zelfs naar het Europees Hof van Justitie te stappen als ze voor stemt.

https://www.nd.nl/varia/v(...)iat-natuurherstelwet
  maandag 17 juni 2024 @ 10:35:19 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213944125
Waarom zegt de OVP dan niet het vertrouwen op in die minister? Of doen ze lekker alsof ze boos zijn zodat het "de schuld van de groenen" is en doen ze ook nog een kansloze rechtszaak.
pi_213944349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
De natuurherstelwet komt er toch door een draai van Oostenrijk...

Tenminste: door een draai van de groene milieuminister Leonore Gewessler. Niet van de Oostenrijkse regering. De conservatieve coalitiepartij is woest en de Bondskanselier zegt zelfs naar het Europees Hof van Justitie te stappen als ze voor stemt.

https://www.nd.nl/varia/v(...)iat-natuurherstelwet
Bijzonder verhaal lijkt mij dat om naar een van de Europese hoven te stappen vanwege onenigheid in een regering, lijkt mij ook flink kansloos.
  maandag 17 juni 2024 @ 11:07:29 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213944379
Nou, het is gedaan. Lijkt ook procedureel weinig geks gebeurd.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)an-de-europese-unie/

Uiteindelijk was het Oostenrijk dat overstag ging. Dat land had zich eerder onthouden omdat er geen meerderheid was onder de deelstaten. Maar onlangs keerden 2 deelstaatregeringen toch hun kar. Daardoor kon de groene Oostenrijkse minister van Milieu Leonore Gewessler nu wel voor de natuurherstelwet stemmen.
...
De Oostenrijkse premier dreigt ermee naar het Hof van Justitie te stappen. Maar volgens de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo), die de vergadering voorzat, was er - althans juridisch - niets aan de hand. "We hebben net nog eens gecheckt of het wettelijk is om vandaag te stemmen, en dat is het wel degelijk", zei hij. "De minister kan rond de vergadertafel haar fiat geven. Voor het overige is dit een intern Oostenrijkse dispuut."

TOEVALLIG dat het toch weer de christendemocraten zijn die een pleurishekel blijken te hebben aan de natuur en nu een grote mond opzetten over de grondwet en procedures, terwijl ze na de volgende verkiezingen probleemloos aanschuiven bij de fascisten van de FPO natuurlijk, want dan zijn mensenrechten en -verdragen opeens weer heel erg rekbaar.

Overigens:

Nederland :') w/ w/
Wat een treurig hoopje land is dit ook.
Antifa
pi_213944448
NRC bericht dat de koers voor de EU topposities al gelopen is.

Von der Leyen blijft in functie, Costa vervangt Michel en Kallas word hoge commisaris voor het buitenland.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)jd-mogelijk-a4856592
pi_213944475
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:
Nou, het is gedaan. Lijkt ook procedureel weinig geks gebeurd.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)an-de-europese-unie/

Uiteindelijk was het Oostenrijk dat overstag ging. Dat land had zich eerder onthouden omdat er geen meerderheid was onder de deelstaten. Maar onlangs keerden 2 deelstaatregeringen toch hun kar. Daardoor kon de groene Oostenrijkse minister van Milieu Leonore Gewessler nu wel voor de natuurherstelwet stemmen.
...
De Oostenrijkse premier dreigt ermee naar het Hof van Justitie te stappen. Maar volgens de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo), die de vergadering voorzat, was er - althans juridisch - niets aan de hand. "We hebben net nog eens gecheckt of het wettelijk is om vandaag te stemmen, en dat is het wel degelijk", zei hij. "De minister kan rond de vergadertafel haar fiat geven. Voor het overige is dit een intern Oostenrijkse dispuut."

TOEVALLIG dat het toch weer de christendemocraten zijn die een pleurishekel blijken te hebben aan de natuur en nu een grote mond opzetten over de grondwet en procedures, terwijl ze na de volgende verkiezingen probleemloos aanschuiven bij de fascisten van de FPO natuurlijk, want dan zijn mensenrechten en -verdragen opeens weer heel erg rekbaar.

Overigens:
[ afbeelding ]

Nederland :') w/ w/
Wat een treurig hoopje land is dit ook.
Wat een treurigheid inderdaad.

Ik vind het ook altijd frappant dat rechtse partijen vaak de mond vol hebben over dat we de komende generaties niet moeten opzadelen met een enorme staatsschuld, maar een totaal vertyft land met erbarmelijke luchtkwaliteit is dan weer geen enkel probleem bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 11:27:18 #67
375570 crew  Cyan9
pi_213944513
Nederland staat er weer prachtig op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213944525
quote:
9s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:27 schreef Cyan9 het volgende:
Nederland staat er weer prachtig op.
Maar moet zich er gewoon aan houden dus da's wel prettig :D
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 11:29:05 #69
375570 crew  Cyan9
pi_213944530
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar moet zich er gewoon aan houden dus da's wel prettig :D
Ja, het is verder een prachtige uitkomst. We wensen de BBB veel succes.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213944536
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, het is verder een prachtige uitkomst. We wensen de BBB veel succes.
Ik wacht met spanning de rechtszaak bij het EU Hof af, dat word genieten.
pi_213944606
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Soms zou ik willen dat ik zo cynisch was dat ik genieten kan van dergelijke rechtzaken of van het gefaal van de PVV. Maar helaas word ik er eerder droevig van.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 11:47:16 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213944669
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat wordt weer met de vuist op tafel slaan inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213944676
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Soms zou ik willen dat ik zo cynisch was dat ik genieten kan van dergelijke rechtzaken of van het gefaal van de PVV. Maar helaas word ik er eerder droevig van.
Er komt geen rechtszaak, natuurlijk.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 11:48:36 #74
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213944677
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat een treurigheid inderdaad.

Ik vind het ook altijd frappant dat rechtse partijen vaak de mond vol hebben over dat we de komende generaties niet moeten opzadelen met een enorme staatsschuld, maar een totaal vertyft land met erbarmelijke luchtkwaliteit is dan weer geen enkel probleem bijvoorbeeld.
En vooral ook nog eens boos worden als je er over begint.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213944757
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
NRC bericht dat de koers voor de EU topposities al gelopen is.

Von der Leyen blijft in functie, Costa vervangt Michel en Kallas word hoge commisaris voor het buitenland.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)jd-mogelijk-a4856592
Ja, dat was eigenlijk al voor de verkiezingen duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')