abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 19 mei 2024 @ 12:31:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213615732
Niels van der Laan en Jeroen Woe, bekend van hitshow ‘De Kwis’, zijn vanaf zaterdagavond 9 november weer wekelijks terug op tv met een nieuw satirisch programma ‘Even tot hier’. Samen met de Miguel Wiels Band, een ensemble van 7 zingende acteurs, een expert en een muzikale grootheid zal in rap tempo ál het nieuws van die week hun revue passeren. Ze proberen zich letterlijk een voorstelling te maken van de week.

9 november weer terug. Duurt te lang. :{ Deze zomer wel op tour. :)

Terugkijken: Hierr

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 19 mei 2024 @ 12:33:57 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213615748
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Laffe huichelaar
pi_213615769
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
Op zondag 19 mei 2024 10:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Of vond je het langdurig doorgaan op de formatie en met name Plasterk nu geen probleem?
Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?
pi_213615883
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Vond het qua humor de slechtste in weken, en aan de lach en reacties uit het publiek te merken was ik daarin zeker niet de enige. Liedje van Marco Schuitmaker was erg leuk en to the point. Liedje Plasterk ook knap gemaakt en uitgevoerd, was een lastige volgens mij.
  zondag 19 mei 2024 @ 13:17:39 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213616248
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:35 schreef GereDathan het volgende:

Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 mei 2024 @ 14:07:36 #6
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_213616706
Wat een gezeur, ik vond het weer een topshow. Volgens mij kunnen sommigen het ook maar moeilijk los zien wanneer er terechte kritiek komt op hun kabinetje ofzo.
Rini dankjewel.
pi_213619143
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?
Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.
  zondag 19 mei 2024 @ 16:38:47 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213619268
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef GereDathan het volgende:

Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?
Je hebt dit niet geschreven?
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
Prima om her en der een politiek persoon te betrekken bij een onderwerp, maar dat is wat anders dan het oeverloze gezever op 1 partij en 1 persoon wat vorig seizoen en begin dit seizoen de boventoon voerde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213619667
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?
Je hebt dit niet geschreven?
[..]

Heb jij het niet gelezen? Hoe ouder hoe gekker zeker.

Ging het gisteren over 1 persoon of 1 partij? Was het gister de zoveelste aflevering over hetzelfde? Inderdaad, voor beide gevallen is het antwoord nee.

Dus houd je gekkigheid lekker voor je en stop met je gedragen als een kleuter welke een ander napraat en die je allang in de steek heeft gelaten en je hard uitlacht omdat je jezelf zo voor joker zet
  zondag 19 mei 2024 @ 17:17:17 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213619867
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:03 schreef GereDathan het volgende:

Ging het gisteren over 1 persoon of 1 partij?

Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.
Wat dom van mij om dat te verzinnen. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_213619905
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.
Wat dom van mij om dat te verzinnen. :')
Doe toch niet zo ontzettend dom met allerlei kronkels om “gelijk te krijgen”. Je weet dat je het niet hebt en nogal voor joker staat. Maak het niet erger dan nodig.

Welke afleveringen ging het nog meer over Plasterk? Was dit al de 5e aflevering? En was het ook het enige onderwerp? Inderdaad, ga daar maar eens over nadenken.
pi_213620417
quote:
En GEEN alwetende meer :( ;)
pi_213620847
Voor de mensen die vinden dat een bepaald persoon/onderwerp teveel de boventoon voert in een aflevering:

Het is een satirisch programma over de actualiteit van de afgelopen week. Daar heb je nieuwsrijke en nieuwsluwe weken tussen zitten; weken waarin je harde keuzes moet maken qua te behandelen onderwerpen en weken waarin je het nieuws bij elkaar moet schrapen. Dat kun je als makers niet van tevoren bepalen, want je bent afhankelijk van die actualiteit*.
Als je dan een nieuwsweek hebt waarin er een kabinetsformatie is met een regeerakkoord op hoofdlijnen die alle kanten uit schieten én een premierskandidaat met een discutabel verleden, dan is dat logisch dat dat de boventoon voert en dat voor een groot deel de uitzending vult. Dan ga je het als makers niet een kwartier hebben over bijvoorbeeld een verdronken schaap of een kat die in de boom zit omdat dat ergens in een hoekje op pagina 5 van een regiokatern stond. Ze kunnen het tussen neus en lippen door benoemen, soms is het de opmaat naar het eindfilmpje, soms wordt het gewoon weggelaten.

En vergeet niet: ze schaven tot tijdens de opnames nog aan de inhoud én laten het "kleine leed" altijd naar voren komen in het eindfilmpje. Soms is dat echt bij de haren getrokken, maar meestal zitten ze er (in mijn ogen) boenk op. Denk alleen al aan de eerste van dit seizoen met de medicatie-actie, of die Koningsspelen die niet door konden gaan door het slechte weer, of (iets langer geleden) de awareness voor long-covid met dat lied van Geertje en de briljante persiflage op Duncan Laurence en z'n vriend.

Dat het deze laatste twee seizoenen veel over politiek ging is ook niet gek: vorig seizoen zat midden in de periode van de verkiezingen, dit seizoen in de voortslepende onderhandelingen. Dat kan je ding niet zijn, maar dan zal je als kijker in de coronaseizoenen ook geen prettige kijkervaring hebben gehad toen dat onderwerp de boventoon in de nieuwsmedia voerde, dunkt me.

Het enige zwakke punt in het format is het gedoe met de alwetende, maar dat is een erfenisje uit het oorspronkelijke format toen die nog fungeerde als deux-ex-machina in het slotstuk van de musical. Dat gedoe met de post-it hoeft voor mij ook niet, maar ze zullen het gevoel hebben dat ietwat te moeten inleiden. Maar dat is iets wat je nooit goed krijgt.

* Dat is ook de reden dat het liedje van de gastartiest de ene keer sterker is dan de andere: de artiesten zijn al weken op voorhand gestrikt voor een bepaalde aflevering en diens grootste hit staat ook al redelijk vast, dus moet er op basis daarvan een actueel liedje komen. Het liedje van André van Duin bijvoorbeeld was verre van actueel, want het onderwerp was maanden eerder al in het nieuws geweest.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213623182
Ga ze nu al weer missen. Erg moeten lachen om de Plasterk'bash' met zijn hoed. Zal een beste man zijn, maar manoman, liever geen minister-president met zijn briefjes (wat voor pr-medewerkers die man heeft is om te janken) in de Telegraaf. Het wordt toch een sooitje, doe dan maar die Volendamse 'Thatcher' look-a-like.
  zondag 19 mei 2024 @ 23:28:54 #15
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_213623442
quote:
Dat met die laatste post-it mag nu weleens klaar zijn.

De rest vind ik nog wel oke eigenlijk, vind de vaste elementen en voorspelbaarheid wel fijn.
Koel en donker bewaren
  maandag 20 mei 2024 @ 00:52:47 #16
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213623847
Ik na gelemaal los op Froukje :+ *;
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 20 mei 2024 @ 07:12:14 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213624460
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:05 schreef PeterKelder het volgende:
Voor de mensen die vinden dat een bepaald persoon/onderwerp teveel de boventoon voert in een aflevering:

Het is een satirisch programma over de actualiteit van de afgelopen week. Daar heb je nieuwsrijke en nieuwsluwe weken tussen zitten; weken waarin je harde keuzes moet maken qua te behandelen onderwerpen en weken waarin je het nieuws bij elkaar moet schrapen. Dat kun je als makers niet van tevoren bepalen, want je bent afhankelijk van die actualiteit*.
Als je dan een nieuwsweek hebt waarin er een kabinetsformatie is met een regeerakkoord op hoofdlijnen die alle kanten uit schieten én een premierskandidaat met een discutabel verleden, dan is dat logisch dat dat de boventoon voert en dat voor een groot deel de uitzending vult. Dan ga je het als makers niet een kwartier hebben over bijvoorbeeld een verdronken schaap of een kat die in de boom zit omdat dat ergens in een hoekje op pagina 5 van een regiokatern stond. Ze kunnen het tussen neus en lippen door benoemen, soms is het de opmaat naar het eindfilmpje, soms wordt het gewoon weggelaten.

En vergeet niet: ze schaven tot tijdens de opnames nog aan de inhoud én laten het "kleine leed" altijd naar voren komen in het eindfilmpje. Soms is dat echt bij de haren getrokken, maar meestal zitten ze er (in mijn ogen) boenk op. Denk alleen al aan de eerste van dit seizoen met de medicatie-actie, of die Koningsspelen die niet door konden gaan door het slechte weer, of (iets langer geleden) de awareness voor long-covid met dat lied van Geertje en de briljante persiflage op Duncan Laurence en z'n vriend.

Dat het deze laatste twee seizoenen veel over politiek ging is ook niet gek: vorig seizoen zat midden in de periode van de verkiezingen, dit seizoen in de voortslepende onderhandelingen. Dat kan je ding niet zijn, maar dan zal je als kijker in de coronaseizoenen ook geen prettige kijkervaring hebben gehad toen dat onderwerp de boventoon in de nieuwsmedia voerde, dunkt me.

Het enige zwakke punt in het format is het gedoe met de alwetende, maar dat is een erfenisje uit het oorspronkelijke format toen die nog fungeerde als deux-ex-machina in het slotstuk van de musical. Dat gedoe met de post-it hoeft voor mij ook niet, maar ze zullen het gevoel hebben dat ietwat te moeten inleiden. Maar dat is iets wat je nooit goed krijgt.

* Dat is ook de reden dat het liedje van de gastartiest de ene keer sterker is dan de andere: de artiesten zijn al weken op voorhand gestrikt voor een bepaalde aflevering en diens grootste hit staat ook al redelijk vast, dus moet er op basis daarvan een actueel liedje komen. Het liedje van André van Duin bijvoorbeeld was verre van actueel, want het onderwerp was maanden eerder al in het nieuws geweest.
Je hebt helemaal gelijk, dat was ik nog vergeten. Ze laten het kleine leed altijd naar voren komen. Dat er daarna weer op de meest voorspelbare manier aan de haren bijgetrokken wordt voor het slot. Dat is misschien nog wel het meest slechte.

De finaleronde skip ik nu altijd, door de alwetende maar ook door het verschrikkelijk voorspelbare 'kleine leed' zoals jij het noemt.

Wat je ook vaak terug ziet is dat ze dan over een situatie een conclusie trekken en een grap hebben, en daar dan gedurende de uitzending 5x op terugkomen. Dat werkte in het verleden erg goed, maar dat vind ik de laatste tijd ook wel erg gezocht, want het meer een zuchtmoment maakt als je er weer op terugkomt, zeker omdat je dat telkens mijlenver aan ziet komen.

Het format is gewoon te lang ongewijzigd gebruikt, de lol is eraf, tijd voor vernieuwing.
Laffe huichelaar
  maandag 20 mei 2024 @ 09:59:30 #18
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_213625512
Ik zie genoeg potentie voor Samson en Goebbels. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_215458703
Zaterdag 9 november, 21.25

Seizoen 12! *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215480358
Die mogen meteen lekker aan de slag :') zal krap worden, er gaat deze week nog heel veel gebeuren.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215482058
Zolang we maar niet wéér een seizoen krijgen met enkel een politieke partij/kabinet bashen. Net als de laatste post-it is dat ondertussen enkel nog vervelend.

Ze zullen de VS er wel in willen hebben, dat wordt stevig aanpoten inderdaad :)
pi_215514311
Zaterdag *O*

Ze hebben mooi mogen aanpoten deze week :) Mijn gok is dat de bekende gastartiest gaat zingen over Derksen en VI :P
pi_215514409
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:43 schreef NailQueen het volgende:
Zaterdag *O*

Ze hebben mooi mogen aanpoten deze week :) Mijn gok is dat de bekende gastartiest gaat zingen over Derksen en VI :P
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_215514444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:51 schreef Felagund het volgende:

[..]
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?
Dat wordt dan een deel 2 :P

Bekijk deze YouTube-video
pi_215514543
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:55 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dat wordt dan een deel 2 :P

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb nu wel zin om die snor af te zagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: