Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
Op zondag 19 mei 2024 10:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Of vond je het langdurig doorgaan op de formatie en met name Plasterk nu geen probleem?
Vond het qua humor de slechtste in weken, en aan de lach en reacties uit het publiek te merken was ik daarin zeker niet de enige. Liedje van Marco Schuitmaker was erg leuk en to the point. Liedje Plasterk ook knap gemaakt en uitgevoerd, was een lastige volgens mij.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?quote:Op zondag 19 mei 2024 12:35 schreef GereDathan het volgende:
Vertel eens, hoeveel soortgelijke afleveringen zijn er al geweest over Plasterk en het feit dat er een akkoord op hoofdlijnen is?
Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij klaagde dat er te lang en teveel over politiek en een politicus doorgegaan werd. En waarin verschilde dat dan deze aflevering?
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef GereDathan het volgende:
Heb je het op jouw leeftijd echt nodig om dingen te verzinnen? Houd je bij de feiten zou ik zeggen.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:40 schreef GereDathan het volgende:
Prima om her en der een politiek persoon te betrekken bij een onderwerp, maar dat is wat anders dan het oeverloze gezever op 1 partij en 1 persoon wat vorig seizoen en begin dit seizoen de boventoon voerde.
Heb jij het niet gelezen? Hoe ouder hoe gekker zeker.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heeft leeftijd hier mee te maken?
Je hebt dit niet geschreven?
[..]
Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:03 schreef GereDathan het volgende:
Ging het gisteren over 1 persoon of 1 partij?
Doe toch niet zo ontzettend dom met allerlei kronkels om “gelijk te krijgen”. Je weet dat je het niet hebt en nogal voor joker staat. Maak het niet erger dan nodig.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, het ging gisteren helemaal niet lang over Plasterk.
Wat dom van mij om dat te verzinnen.
En GEEN alwetende meerquote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Hopelijk gaan ze de komende tijd hard werken om het weer een fris en leuk programma te maken in plaats van meer van hetzelfde
Dat met die laatste post-it mag nu weleens klaar zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, dat was ik nog vergeten. Ze laten het kleine leed altijd naar voren komen. Dat er daarna weer op de meest voorspelbare manier aan de haren bijgetrokken wordt voor het slot. Dat is misschien nog wel het meest slechte.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:05 schreef PeterKelder het volgende:
Voor de mensen die vinden dat een bepaald persoon/onderwerp teveel de boventoon voert in een aflevering:
Het is een satirisch programma over de actualiteit van de afgelopen week. Daar heb je nieuwsrijke en nieuwsluwe weken tussen zitten; weken waarin je harde keuzes moet maken qua te behandelen onderwerpen en weken waarin je het nieuws bij elkaar moet schrapen. Dat kun je als makers niet van tevoren bepalen, want je bent afhankelijk van die actualiteit*.
Als je dan een nieuwsweek hebt waarin er een kabinetsformatie is met een regeerakkoord op hoofdlijnen die alle kanten uit schieten én een premierskandidaat met een discutabel verleden, dan is dat logisch dat dat de boventoon voert en dat voor een groot deel de uitzending vult. Dan ga je het als makers niet een kwartier hebben over bijvoorbeeld een verdronken schaap of een kat die in de boom zit omdat dat ergens in een hoekje op pagina 5 van een regiokatern stond. Ze kunnen het tussen neus en lippen door benoemen, soms is het de opmaat naar het eindfilmpje, soms wordt het gewoon weggelaten.
En vergeet niet: ze schaven tot tijdens de opnames nog aan de inhoud én laten het "kleine leed" altijd naar voren komen in het eindfilmpje. Soms is dat echt bij de haren getrokken, maar meestal zitten ze er (in mijn ogen) boenk op. Denk alleen al aan de eerste van dit seizoen met de medicatie-actie, of die Koningsspelen die niet door konden gaan door het slechte weer, of (iets langer geleden) de awareness voor long-covid met dat lied van Geertje en de briljante persiflage op Duncan Laurence en z'n vriend.
Dat het deze laatste twee seizoenen veel over politiek ging is ook niet gek: vorig seizoen zat midden in de periode van de verkiezingen, dit seizoen in de voortslepende onderhandelingen. Dat kan je ding niet zijn, maar dan zal je als kijker in de coronaseizoenen ook geen prettige kijkervaring hebben gehad toen dat onderwerp de boventoon in de nieuwsmedia voerde, dunkt me.
Het enige zwakke punt in het format is het gedoe met de alwetende, maar dat is een erfenisje uit het oorspronkelijke format toen die nog fungeerde als deux-ex-machina in het slotstuk van de musical. Dat gedoe met de post-it hoeft voor mij ook niet, maar ze zullen het gevoel hebben dat ietwat te moeten inleiden. Maar dat is iets wat je nooit goed krijgt.
* Dat is ook de reden dat het liedje van de gastartiest de ene keer sterker is dan de andere: de artiesten zijn al weken op voorhand gestrikt voor een bepaalde aflevering en diens grootste hit staat ook al redelijk vast, dus moet er op basis daarvan een actueel liedje komen. Het liedje van André van Duin bijvoorbeeld was verre van actueel, want het onderwerp was maanden eerder al in het nieuws geweest.
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?quote:Op donderdag 7 november 2024 22:43 schreef NailQueen het volgende:
Zaterdag
Ze hebben mooi mogen aanpoten deze weekMijn gok is dat de bekende gastartiest gaat zingen over Derksen en VI
Dat wordt dan een deel 2quote:Op donderdag 7 november 2024 22:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of het is het onderwerp van het simpel liedje?
Ik heb nu wel zin om die snor af te zagenquote:Op donderdag 7 november 2024 22:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat wordt dan een deel 2
Bekijk deze YouTube-video
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |