Paars II heeft de gigantische fout gemaakt nadat ze na 1 jaar het gehele regeerakkoord al hadden bereikt, op hun reet zijn gaan zitten en uitgezeten hebben, ipv door te zetten met verdere ombuigingen en veranderingen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:45 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat is best wel een tijd geleden hoor. Laatste was Rutte II en daarin was het absoluut de VVD die de boventoon voerde. Ik denk dat Paars II het laatste echte polderkabinet was.
Nou, dat vind ik niet hoor. CDA en VVD zijn rechtsconservatief, D66 wordt wel links genoemd, maar is eigenlijk vooral progressief, maar niet links. Goed, de CU is dan wat links van het centrum, maar ook hartstikke conservatief. Het zwaartepunt lag al met al sterk op rechts.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Rutte 4 was echt wel een middenkabinet.
Er is gedurende Rutte II juist teveel bezuinigd en “omgebogen” cq “hervormd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Paars II heeft de gigantische fout gemaakt nadat ze na 1 jaar het gehele regeerakkoord al hadden bereikt, op hun reet zijn gaan zitten en uitgezeten hebben, ipv door te zetten met verdere ombuigingen en veranderingen.
CDA is conservatief, maar niet rechtser dan laten we zeggen, de PVDA onder Kokquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:49 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet hoor. CDA en VVD zijn rechtsconservatief, D66 wordt wel links genoemd, maar is eigenlijk vooral progressief, maar niet links. Goed, de CU is dan wat links van het centrum, maar ook hartstikke conservatief. Het zwaartepunt lag al met al sterk op rechts.
Ik vond het wel bijzonder dat er toen recordcijfers werden gehaald bij de tevredenheid van de bevolking over het kabinet. Hoogste ooit. Kort daarna zei Fortuyn dat Nederland een puinhoop was geworden door Paars en hop, toen was dat ineens het oordeel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Paars II heeft de gigantische fout gemaakt nadat ze na 1 jaar het gehele regeerakkoord al hadden bereikt, op hun reet zijn gaan zitten en uitgezeten hebben, ipv door te zetten met verdere ombuigingen en veranderingen.
In het afgelopen kabinet nam D66 de rol van de PvdA wel een beetje aan. Er is een forse stijging van het minimumloon geweest en er is heel veel aan armoedebestrijding gedaan. Ook CU kun je economisch echt wel als links beschouwen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:49 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik niet hoor. CDA en VVD zijn rechtsconservatief, D66 wordt wel links genoemd, maar is eigenlijk vooral progressief, maar niet links. Goed, de CU is dan wat links van het centrum, maar ook hartstikke conservatief. Het zwaartepunt lag al met al sterk op rechts.
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. In die tijd van Verhagen en zo was het een guurrechtse club. Nu met Bontenbal is het dan weer de redelijkheid zelve. Dus ja, wat is hét CDA?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CDA is conservatief, maar niet rechtser dan laten we zeggen, de PVDA onder Kok
Niet meer van betekenis.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:52 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. In die tijd van Verhagen en zo was het een guurrechtse club. Nu met Bontenbal is het dan weer de redelijkheid zelve. Dus ja, wat is hét CDA?
Er is een groot verschil tussen kritiek, islamofobie of moslimhaat. Kritiek op de Islam is er meer dan genoeg, en dan nog even los van de vraag of het gefundeerd is of niet. Echter claimen dat anti-semitisme inherent is aan de islamitische cultuur om vervolgens te verwijzen naar Hamas.. dat heeft niets te maken met kritiek. Echt nul komma nul.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeer serieuze vraag: mag dat uberhaupt, kritiek hebben op een religie als de Islam?
Kritiek op Calvinisme?
Kritiek op Hindoëisme?
Kritiek op Zoroastrianisme?
Ik was niet van alles fan, maar de nare realiteit is wel dat het op het gebied van zorg gewoon iets moest en nog steeds moet om het niet uit de klauwen te laten lopen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er is gedurende Rutte II juist teveel bezuinigd en “omgebogen” cq “hervormd.
Daar plukken we nú nog steeds de wrange vruchten van, zoals invoering van de participatiewet, sluiten bejaardentehuizen, en zorgtaken naar gemeenten met minder geld.
Tegelijkertijd is het een gevaarlijk fenomeen om je eigen ervaringen te projecteren op een groep, cultuur of religie. Om tegengas te geven, ik kom uit een gezin met 5-tal kinderen, die nagenoeg allemaal met of autochtonen of allochtonen van andere komaf zijn getrouwd en waarvan een deel of niet religieus is of Christelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik zie hoe een aangetrouwde Marokkaanse (vrijgevochten vrouw die geen religie nodig heeft) door een groot deel van haar familie behandeld is (uitgesloten, verketterd en gedemoniseerd) omdat ze én afvallige is én het waagde te trouwen met een 'Hollander', kan ik dit enkel onderschrijven.
Edoch geloof ik ook dat religie voor veel mensen juist heel rustgevend en positief kan zijn. Het probleem begint wanneer die religie onaantastbaar wordt en er mensen bekeerd dienen te worden.
In campagnetijd en in de oppositie is het een heel redelijke en sociale partij vaak. En dan stappen ze in een regering met de VVD (en eventueel andere rechtse partners) en is het ineens weer die guurrechtse club. Zo gaat het eigenlijk altijdquote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:52 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. In die tijd van Verhagen en zo was het een guurrechtse club. Nu met Bontenbal is het dan weer de redelijkheid zelve. Dus ja, wat is hét CDA?
Ja in die omslag kwamen 2 dingen samen:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik vond het wel bijzonder dat er toen recordcijfers werden gehaald bij de tevredenheid van de bevolking over het kabinet. Hoogste ooit. Kort daarna zei Fortuyn dat Nederland een puinhoop was geworden door Paars en hop, toen was dat ineens het oordeel.
Het gaat nooit worden zoals jij dat wenst. Dat is ook maar iets dat je moet accepteren vrees ik. Het is namelijk zo dat mensen veel van mening en van leefstijl zullen blijven verschillen. Wat jij onder progressief verstaat zal weer erg afwijken van hoe anderen erover denken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe lang moet daar op gewacht worden?
Omtzigt is wat mij betreft echt de grootste politieke teleurstelling van de 21e eeuw tot nu toe. Dat hij rechtsconservatief is, oké. Dat wisten we. Maar hij leek wél iemand met een scherp afgesteld moreel kompas. Iemand die zag wat er mis is met het politieke systeem en volhield als hij onrecht zag.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In campagnetijd en in de oppositie is het een heel redelijke en sociale partij vaak. En dan stappen ze in een regering met de VVD (en eventueel andere rechtse partners) en is het ineens weer die guurrechtse club. Zo gaat het eigenlijk altijd. Twee compleet verschillende gezichten.
De vergelijking met NSC is ook snel gemaakt, toen Omtzigt kwam met zijn partij zei hij louter verstandige, redelijke dingen en had je hem op het politieke spectrum in het midden of zelfs wat links daarvan geplaatst. Toen kwam zijn ronduit rechtse programma, daarna het uitspreken in de campagne dat hij wel een kabinet met JA21 en SGP voor zich zag en daarna stapte hij in een kabinet wat je niet meer guurrechts kan noemen maar meer 'wintersrechts'.
Ook twee compleet verschillende gezichten. De hoeveelheid hersengymnastiek die Christendemocratisch-achtige partijen moeten kunnen verzetten om steeds die tegenstrijdigheden met elkaar te kunnen rijmen moet waarachtig kolossaal zijn
Omtzigt is gewoon een grauwe CDA'er die toevallig tot nationale held is uitgeroepen omdat hij in het vaarwater van Renske Leijten tegen het zittende kabinet durfde ingaan en daar tot zondebok is gemaakt met "functie elders".quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:12 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Omtzigt is wat mij betreft echt de grootste politieke teleurstelling van de 21e eeuw tot nu toe. Dat hij rechtsconservatief is, oké. Dat wisten we. Maar hij leek wél iemand met een scherp afgesteld moreel kompas. Iemand die zag wat er mis is met het politieke systeem en volhield als hij onrecht zag.
Paar maanden later is hij een assistent van extreemrechts geworden en blijken al die mooie eigenschappen verdwenen. Hoop dat hij na de volgende verkiezingen opflikkert.
Dan zag je het beter dan ik. Ik ben erin getrapt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:32 schreef tufkac het volgende:
[..]
Omtzigt is gewoon een grauwe CDA'er die toevallig tot nationale held is uitgeroepen omdat hij in het vaarwater van Renske Leijten tegen het zittende kabinet durfde ingaan en daar tot zondebok is gemaakt met "functie elders".
Ik heb die hoge verwachtingen nooit zo begrepen.
quote:
Ik vind het vooral stuitend dat stemmers van verstandige partijen als D66 en GLPvdA ook zijn gevallen voor Omtzigt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:32 schreef tufkac het volgende:
[..]
Omtzigt is gewoon een grauwe CDA'er die toevallig tot nationale held is uitgeroepen omdat hij in het vaarwater van Renske Leijten tegen het zittende kabinet durfde ingaan en daar tot zondebok is gemaakt met "functie elders".
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:32 schreef tufkac het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |