abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213606447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 15:34 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dan zag je het beter dan ik. Ik ben erin getrapt.
Ik ook helaas
pi_213606483
Kan me zo voorstellen dat dat ook voor veel fractieleden geldt.

Je zult maar vol goede moed begonnen zijn aan een normale centrumpartij, en dan in deze tragikomische voorstellen terecht komen. Je zult er maar je goeie baan voor opgezegd hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213606491
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:13 schreef BlackLining het volgende:
kabinet Wildplas I
Kan dit soort onzin verwijderd worden, kinderachtig gedoe.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 16:16:57 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213606505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kan dit soort onzin verwijderd worden, kinderachtig gedoe.
Wild(ers)Plas(terk).

Te moeilijk voor je?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213606511
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:13 schreef BlackLining het volgende:
En volgens Yesilgoz is er dus nog 'geen naam genoemd'. Gelul natuurlijk, maar het ziu toch wel lachen zijn als Omtzigt nu kabinet Wildplas I gaat blokkeren en we nu weer maanden gaan bakkeleien over wie deze puinhoop aan moet gaan sturen :D
Gisteren bij OP1 zei Van Groningen dan het volgens een hoge NSC’er die hij gesproken had 50/50 was of dit kabinet er daadwerkelijk komt…
zie email 27 oktober
pi_213606610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wild(ers)Plas(terk).

Te moeilijk voor je?
Zoek eens op wat kinderachtig betekent.
pi_213606619
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gisteren bij OP1 zei Van Groningen dan het volgens een hoge NSC’er die hij gesproken had 50/50 was of dit kabinet er daadwerkelijk komt…
Haha, de wanhoop :D
pi_213606678
quote:

[..]
Dat kabinet komt er heus wel. De vraag is eerder hoelang ze het volhouden.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 16:29:12 #234
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213606700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:27 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Dat kabinet komt er heus wel. De vraag is eerder hoelang ze het volhouden.
Ik mag toch hopen dat we de levensduur gaan tellen in uren of dagen en niet in maanden of jaren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213606731
quote:

[..]
Zo van "het is 50/50, want het komt er wel of het komt er niet"?
pi_213606740
quote:

[..]
Dit zou toch wel een heel raar moment zijn om de shitshow alsnog af te blazen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213606768
quote:

[..]
Ik heb het ook gezien, maar het is me even ontgaan of die 50/50 komt door de onenigheid met de benoeming van Plasterk of doordat er nu pas een hoofdlijnenakkoord ligt en de ministersploeg over enkele weken van dat hoofdlijnenakkoord nog een regeerakkoord moet uitonderhandelen, wat ook gepaard kan gaan met de nodige discussie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213606792
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zeker. Aan de andere kant moet er nog een hoop uitgewerkt worden richting een regeerakkoord/bemensing en het lijkt erop dat ze wel wat onmogelijkheden hebben bedacht met zijn vieren... dus hoewel ik denk dat het er bijna zeker wel komt, zijn er nog wel wat drempels zo lijkt het.
pi_213606952
Het wordt iig weer interessant om te zien. Kan me voorstellen dat ze bij de VVD maar zeker bij NSC op een gegeven moment wel klaar zijn met het steeds verder optuigen van een wangedrocht.

Het zoeken van poppetjes die voor iedereen te pruimen zijn is al een hele kluif. Als dat dan gebeurd is moet er nog een regeerakkoord komen waar waarschijnlijk ook weer over elke millimeter flink gesteggeld moet worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213606978
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe je dat dan moet verkopen na de hele glunder show van deze week is mij ook een raadsel.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 16:48:54 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213607027
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:15 schreef BlackLining het volgende:
Kan me zo voorstellen dat dat ook voor veel fractieleden geldt.

Je zult maar vol goede moed begonnen zijn aan een normale centrumpartij, en dan in deze tragikomische voorstellen terecht komen. Je zult er maar je goeie baan voor opgezegd hebben.
Die fractieleden hebben zich gewoon aangesloten bij een persoon in plaats van bij een partij met een achterliggende ideologie. Dat was dus niet zo slim van ze.
Antifa
pi_213607053
Daar komt nog bij dat als er een regeerakkoord komt, wat zeker geen één-tweetje is, heeft de VVD ook bedongen dat bij financiële tegenvallers er zal moeten worden bezuinigd op nader te bepalen onderwerpen.

Tegenvallers gaan er gegarandeerd komen omdat een deel van de financiële onderbouwing voort komt uit wensdenken (hard op de tafel slaan bij de EU).

Dus die financiële tegenvallers gaan ook allemaal potentiële struikelblokken worden. Misschien al wel binnen een half jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213607093
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar komt nog bij dat als er een regeerakkoord komt, wat zeker geen één-tweetje is, heeft de VVD ook bedongen dat bij financiële tegenvallers er zal moeten worden bezuinigd op nader te bepalen onderwerpen.

Tegenvallers gaan er gegarandeerd komen omdat een deel van de financiële onderbouwing voort komt uit wensdenken (hard op de tafel slaan bij de EU).

Dus die financiële tegenvallers gaan ook allemaal potentiële struikelblokken worden. Misschien al wel binnen een half jaar.
Credit aan de VVD, dat was gewoon enorm slim en tekent toch wel de impotentie van de andere drie, denk ik, want als je echt gelooft dat de sprookjes van dit akkoord bewaarheid worden dan ben je gewoon niet echt intelligent of goed beslagen ten ijs gekomen.

Ik noemde het gisteren al spiegeltjes en kraaltjes handel, naar mijn opinie hebben PVV, BBB en NSC gewoon spiegeltjes en kraaltjes geruild met de VVD die vermoedelijk ook MinFin in handen gaan krijgen. Vooral waardeloze spiegeltjes en kraaltjes tegen hard economisch rechts beleid.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2024 16:54:35 ]
pi_213607150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Credit aan de VVD, dat was gewoon enorm slim en tekent toch wel de impotentie van de andere drie, denk ik, want als je echt gelooft dat de sprookjes van dit akkoord bewaarheid worden dan ben je gewoon niet echt intelligent of goed beslagen ten ijs gekomen.
Ik denk dat ze het bij NSC ook wel snappen hoor. Het wordt vooral kijken hoe ze bij de PVV en BBB reageren als er financiële tegenwind komt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213607169
Mijn indruk van het akkoord is dat iedereen een eigen “hoofdstukje” heeft gekregen. De PVV Migratie, VVD veiligheid, NSC het goed bestuur en BBB landbouw. De rest van de teksten lezen als een compromis.

Tegelijkertijd zijn PVV en BBB naar mijn idee blij gemaakt met een fopspeen. Want de plannen op hun terrein zijn onhaalbaar of onmogelijk. Als ze daar onvermijdelijk hun zin niet zullen krijgen, gaat dat nog wel knetteren.

Financieel denk ik dat de VVD het meeste heeft binnengehaald. De grote beloning voor Geert, 5 miljard voor het eigen risico, krijgt hij pas over 2 jaar. Als de boel voor die tijd klapt heeft hij er niks aan. Allerlei belastingverlagingen voor bedrijven gaan wel al volgend jaar in. En in de tussentijd moeten er wel allerlei bezuinigingen doorgevoerd worden want zoals hierboven al terecht opgemerkt, veel van de bezuinigingen die er nu in staan zijn onhaalbaar.

Denk dat vooral de eerste periode cruciaal gaat worden. Als ze die doorkomen, geef ik het kabinet minstens tot 2027.
pi_213607195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het bij NSC ook wel snappen hoor. Het wordt vooral kijken hoe ze bij de PVV en BBB reageren als er financiële tegenwind komt.
Als ze het snappen dan vraag ik mij af waarom ze akkoord gegaan zijn want al hun punten over bestuurlijke vernieuwing zijn zo dood als een pier bij de volgende verkiezingen waar NSC gedecimeerd gaat worden, dat tekent zich al geruime tijd in de peiling af en Omtzigt wint geen stemmen met zijn plannen.
pi_213607225
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Mijn indruk van het akkoord is dat iedereen een eigen “hoofdstukje” heeft gekregen. De PVV Migratie, VVD veiligheid, NSC het goed bestuur en BBB landbouw. De rest van de teksten lezen als een compromis.

Tegelijkertijd zijn PVV en BBB naar mijn idee blij gemaakt met een fopspeen. Want de plannen op hun terrein zijn onhaalbaar of onmogelijk. Als ze daar onvermijdelijk hun zin niet zullen krijgen, gaat dat nog wel knetteren.

Financieel denk ik dat de VVD het meeste heeft binnengehaald. De grote beloning voor Geert, 5 miljard voor het eigen risico, krijgt hij pas over 2 jaar. Als de boel voor die tijd klapt heeft hij er niks aan. En in de tussentijd moeten er wel allerlei bezuinigingen doorgevoerd worden want zoals hierboven al terecht opgemerkt, veel van de bezuinigingen die er nu in staan zijn onhaalbaar.

Denk dat vooral de eerste periode cruciaal gaat worden. Als ze die doorkomen, geef ik het kabinet minstens tot 2027.
ER is geen beloning maar die mag de consument zelf gaan betalen via hogere premies, natuurlijk. Dat is nu nog voor velen een niet helder maar dat komt nog wel.
pi_213607306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
ER is geen beloning maar die mag de consument zelf gaan betalen via hogere premies, natuurlijk. Dat is nu nog voor velen een niet helder maar dat komt nog wel.
Het had een heel klein voordeel kunnen opleveren voor chronisch zieken en gehandicapten, ware het niet dat de regeling Tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten wordt afgeschaft en ze er onderaan de streep dus op achteruit gaan.

Al denk ik niet dat dit kabinet 2027 haalt, dus denk niet dat het eigen risico omlaag zal gaan uiteindelijk.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 17:05:29 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213607329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Omtzigt heeft niet voor niets 4 maanden hoofdschuddend aan tafel gezeten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213607339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is waar, maar ze maken ook geld vrij om mensen en bedrijven hiervoor te compenseren lees ik.

Uiteindelijk is het met een snel vergrijzend land natuurlijk oliedom beleid maar dit was nou eenmaal het grote ding van Geert, zeker na het SBS debat. Dus zelfs al schieten mensen er weinig mee op in de portemonnee (en komt het ook bij mensen terecht die het niet nodig hebben), met minder dan dit kon hij echt niet thuiskomen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')