Ik ook helaasquote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:34 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan zag je het beter dan ik. Ik ben erin getrapt.
Wild(ers)Plas(terk).quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan dit soort onzin verwijderd worden, kinderachtig gedoe.
Gisteren bij OP1 zei Van Groningen dan het volgens een hoge NSC’er die hij gesproken had 50/50 was of dit kabinet er daadwerkelijk komt…quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:13 schreef BlackLining het volgende:
En volgens Yesilgoz is er dus nog 'geen naam genoemd'. Gelul natuurlijk, maar het ziu toch wel lachen zijn als Omtzigt nu kabinet Wildplas I gaat blokkeren en we nu weer maanden gaan bakkeleien over wie deze puinhoop aan moet gaan sturen
Zoek eens op wat kinderachtig betekent.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wild(ers)Plas(terk).
Te moeilijk voor je?
Haha, de wanhoopquote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gisteren bij OP1 zei Van Groningen dan het volgens een hoge NSC’er die hij gesproken had 50/50 was of dit kabinet er daadwerkelijk komt…
Dat kabinet komt er heus wel. De vraag is eerder hoelang ze het volhouden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gisteren bij OP1 zei Van Groningen dan het volgens een hoge NSC’er die hij gesproken had 50/50 was of dit kabinet er daadwerkelijk komt…
Ik mag toch hopen dat we de levensduur gaan tellen in uren of dagen en niet in maanden of jaren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:27 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dat kabinet komt er heus wel. De vraag is eerder hoelang ze het volhouden.
Zo van "het is 50/50, want het komt er wel of het komt er niet"?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit zou toch wel een heel raar moment zijn om de shitshow alsnog af te blazen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, maar het is me even ontgaan of die 50/50 komt door de onenigheid met de benoeming van Plasterk of doordat er nu pas een hoofdlijnenakkoord ligt en de ministersploeg over enkele weken van dat hoofdlijnenakkoord nog een regeerakkoord moet uitonderhandelen, wat ook gepaard kan gaan met de nodige discussie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker. Aan de andere kant moet er nog een hoop uitgewerkt worden richting een regeerakkoord/bemensing en het lijkt erop dat ze wel wat onmogelijkheden hebben bedacht met zijn vieren... dus hoewel ik denk dat het er bijna zeker wel komt, zijn er nog wel wat drempels zo lijkt het.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit zou toch wel een heel raar moment zijn om de shitshow alsnog af te blazen.
Hoe je dat dan moet verkopen na de hele glunder show van deze week is mij ook een raadsel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit zou toch wel een heel raar moment zijn om de shitshow alsnog af te blazen.
Die fractieleden hebben zich gewoon aangesloten bij een persoon in plaats van bij een partij met een achterliggende ideologie. Dat was dus niet zo slim van ze.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:15 schreef BlackLining het volgende:
Kan me zo voorstellen dat dat ook voor veel fractieleden geldt.
Je zult maar vol goede moed begonnen zijn aan een normale centrumpartij, en dan in deze tragikomische voorstellen terecht komen. Je zult er maar je goeie baan voor opgezegd hebben.
Credit aan de VVD, dat was gewoon enorm slim en tekent toch wel de impotentie van de andere drie, denk ik, want als je echt gelooft dat de sprookjes van dit akkoord bewaarheid worden dan ben je gewoon niet echt intelligent of goed beslagen ten ijs gekomen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar komt nog bij dat als er een regeerakkoord komt, wat zeker geen één-tweetje is, heeft de VVD ook bedongen dat bij financiële tegenvallers er zal moeten worden bezuinigd op nader te bepalen onderwerpen.
Tegenvallers gaan er gegarandeerd komen omdat een deel van de financiële onderbouwing voort komt uit wensdenken (hard op de tafel slaan bij de EU).
Dus die financiële tegenvallers gaan ook allemaal potentiële struikelblokken worden. Misschien al wel binnen een half jaar.
Ik denk dat ze het bij NSC ook wel snappen hoor. Het wordt vooral kijken hoe ze bij de PVV en BBB reageren als er financiële tegenwind komt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Credit aan de VVD, dat was gewoon enorm slim en tekent toch wel de impotentie van de andere drie, denk ik, want als je echt gelooft dat de sprookjes van dit akkoord bewaarheid worden dan ben je gewoon niet echt intelligent of goed beslagen ten ijs gekomen.
Als ze het snappen dan vraag ik mij af waarom ze akkoord gegaan zijn want al hun punten over bestuurlijke vernieuwing zijn zo dood als een pier bij de volgende verkiezingen waar NSC gedecimeerd gaat worden, dat tekent zich al geruime tijd in de peiling af en Omtzigt wint geen stemmen met zijn plannen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het bij NSC ook wel snappen hoor. Het wordt vooral kijken hoe ze bij de PVV en BBB reageren als er financiële tegenwind komt.
ER is geen beloning maar die mag de consument zelf gaan betalen via hogere premies, natuurlijk. Dat is nu nog voor velen een niet helder maar dat komt nog wel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Mijn indruk van het akkoord is dat iedereen een eigen “hoofdstukje” heeft gekregen. De PVV Migratie, VVD veiligheid, NSC het goed bestuur en BBB landbouw. De rest van de teksten lezen als een compromis.
Tegelijkertijd zijn PVV en BBB naar mijn idee blij gemaakt met een fopspeen. Want de plannen op hun terrein zijn onhaalbaar of onmogelijk. Als ze daar onvermijdelijk hun zin niet zullen krijgen, gaat dat nog wel knetteren.
Financieel denk ik dat de VVD het meeste heeft binnengehaald. De grote beloning voor Geert, 5 miljard voor het eigen risico, krijgt hij pas over 2 jaar. Als de boel voor die tijd klapt heeft hij er niks aan. En in de tussentijd moeten er wel allerlei bezuinigingen doorgevoerd worden want zoals hierboven al terecht opgemerkt, veel van de bezuinigingen die er nu in staan zijn onhaalbaar.
Denk dat vooral de eerste periode cruciaal gaat worden. Als ze die doorkomen, geef ik het kabinet minstens tot 2027.
Het had een heel klein voordeel kunnen opleveren voor chronisch zieken en gehandicapten, ware het niet dat de regeling Tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten wordt afgeschaft en ze er onderaan de streep dus op achteruit gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ER is geen beloning maar die mag de consument zelf gaan betalen via hogere premies, natuurlijk. Dat is nu nog voor velen een niet helder maar dat komt nog wel.
Omtzigt heeft niet voor niets 4 maanden hoofdschuddend aan tafel gezeten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het bij NSC ook wel snappen hoor. Het wordt vooral kijken hoe ze bij de PVV en BBB reageren als er financiële tegenwind komt.
Dat is waar, maar ze maken ook geld vrij om mensen en bedrijven hiervoor te compenseren lees ik.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ER is geen beloning maar die mag de consument zelf gaan betalen via hogere premies, natuurlijk. Dat is nu nog voor velen een niet helder maar dat komt nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |