Uiteraard. Goed bestuur of zo.quote:
Ik ben penningmeester van een vereniging, en ik heb in de begroting voor volgend jaar 25.000 euro aan subsidie ingeboekt. Als we die niet krijgen, dan ligt dat aan de gemeente, niet aan mij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dan ook volledig terecht natuurlijk. Of wil je anders impliceren?
Nederland kan prima bij de ECB lenen in het geval van een begrotingstekortquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland kan geen geld bijprinten, wij hebben de Euro, weet je nog? En de ECB gaat dat niet doen.
Nee, zijn punt is dat hij zijn boze kiezer moet bedienen, boos moet houden en toch niks van zijn onmogelijke programma uit moet voeren. En dan is boos zijn op de EU lekker makkelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt van Wilders hé. Hij vindt dat slecht, en zijn kiezers ook. Dat wil hij dus veranderen, door het op de spits te drijven.
Het asielrecht wordt als een fundamenteel recht gezien door het handvest van de EU.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zou je niet eens een keer de vraag kunnen stellen of het goed is dat er zo veel 'niet kan' omdat de EU nee zegt? En dat die opt-outs wel bestaan voor andere landen maar nu ineens niet meer mogen? Zomaar een tip hoor.
De premie gaat iig omhoog, de rest is nog onbekend, dacht ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.
De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
Dan heb je het echt niet begrepen hoor. Een betere analogie: een andere vereniging gelijkwaardig aan die van jou krijgt subsidie van de gemeente. Jij vraagt of je dat ook mag en krijgt nee terug.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben penningmeester van een vereniging, en ik heb in de begroting voor volgend jaar 25.000 euro aan subsidie ingeboekt. Als we die niet krijgen, dan ligt dat aan de gemeente, niet aan mij.
Voor de laagste salarissen zit het ER deels in de zorgtoeslag, dus dan zou hij eerder omlaag gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.
De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
Wat de NOS er niet bij vermeld is dat het Europese Parlement onlangs een proces is gestart voor een grote herziening van de EU-verdragen. Dat is het moment wanneer er dus over zo'n opt-out onderhandeld kan worden. Zo kansloos is dat het niet aangezien er nog steeds unanimiteit nodig is voordat er een verdragswijziging aangenomen kan worden. Volgens mij was dit zelfs al een plan onder Rutte IV.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:48 schreef Hanca het volgende:
Wilders zegt dus zelf in het buitenland dat dit akkoord hem niet gaat worden: https://nos.nl/artikel/25(...)r-zal-weinig-krijgen
[..]
Ik heb een nieuwe titel voor dit akkoord: bewust slecht bestuur voor meer bestaansonzekerheid.
Dat NSC hier blind achter Omtzigt aan loopt is een schande
Ja, dat kan, wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nederland kan prima bij de ECB lenen in het geval van een begrotingstekort
Ok manquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zijn punt is dat hij zijn boze kiezer moet bedienen, boos moet houden en toch niks van zijn onmogelijke programma uit moet voeren. En dan is boos zijn op de EU lekker makkelijk.
Dit is 5D schaak van Omtzigt. Die denkt gewoon een stuk verder vooruit. Die dienstauto gebruiken om Plassterk als minpres te proberen voorkomen maanden later is petje af hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo ongelooflijk dom ook van Plasterk. Puur uit rancune met zo’n anekdote over Omtzigt op de proppen komen en daarmee jezelf uiteindelijk mogelijk het premierschap ontnemen
De premie gaat helemaal niet omlaag als het eigen risico omlaag gaat lol. Eerder omhoog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook.
Dit is inhoudelijk, meer inhoud dan boos zijn en schreeuwen heeft Wilders niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok manJe zou het een keer inhoudelijk kunnen proberen.
Ik begrijp de BBB en de PVV wel. Maar dat de VVD hiermee akkoord gaat.. en NSC? Ongelooflijk.quote:
We hebben nog niet eens een regeerakkoord, dat moet de beoogde premier in elkaar gaan flansen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cyan9 het volgende:
Hebben we ooit eerder zo'n "haalbaar" regeerakkoord gehad?
Exact. Je kunt niet hervormen zonder ambitie. De tijd van 'kan niet want verdrag' is echt voorbij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Wat de NOS er niet bij vermeld is dat het Europese Parlement onlangs een proces is gestart voor een grote herziening van de EU-verdragen. Dat is het moment wanneer er dus over zo'n opt-out onderhandeld kan worden. Zo kansloos is dat het niet aangezien er nog steeds unanimiteit nodig is voordat er een verdragswijziging aangenomen kan worden. Volgens mij was dit zelfs al een plan onder Rutte IV.
Er doorheen gejast? Ze hebben zes maanden aan dit vodje gewerktquote:Op donderdag 16 mei 2024 17:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende: [..] Of als dit de koers van het land wordt juist niet (lol). Blijf het maar bijzonder vinden dat zo’n hersenloos broddelwerkje er doorheen gejast is.
Uh, haalbaar opzetje van 26 pagina's dan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben nog niet eens een regeerakkoord, dat moet de beoogde premier in elkaar gaan flansen.
Doe eens gek, post eens een link naar het verhaal wat je net vertelt want ik heb het gevoel dat je verhaal niet klopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Wat de NOS er niet bij vermeld is dat het Europese Parlement onlangs een proces is gestart voor een grote herziening van de EU-verdragen. Dat is het moment wanneer er dus over zo'n opt-out onderhandeld kan worden. Zo kansloos is dat het niet aangezien er nog steeds unanimiteit nodig is voordat er een verdragswijziging aangenomen kan worden. Volgens mij was dit zelfs al een plan onder Rutte IV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |