abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213591443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die was ook prima inderdaad, en Benjamin Ingrosso lijkt toch ook wel een aardige keus. Honey Boy lijkt een aardige zomerhit in wording
Die heeft het heel slim aangepakt door met Purple Disco Machine in zee te gaan. Dan weet je zeker dat je een radiohit te pakken hebt.
pi_213591448
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef Rebel- het volgende:
Heeft Joost op Insta zijn Broadcast Channel verwijderd? Of zie ik het verkeerd? Daar had hij een blauw hartje gepost, na de DQ.
Ik zie het ook nog staan op z'n profiel
pi_213591450
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:03 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die heeft het heel slim aangepakt door met Purple Disco Machine in zee te gaan. Dan weet je zeker dat je een radiohit te pakken hebt.
+ Nile Rodgers :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213591476
Broadcast Channel van Joost ook weer gevonden. Dank @silverevlis en @Nashipeer.
pi_213591548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:37 schreef GeorgeM het volgende:
Ik weet niet in welke fase van de ‘rouw’ ik nu zit, maar ik wil WRAAK. En op welke manier dat dan is, maakt me niet uit, als het maar effect heeft. Ik zou het ook prima vinden om een tijdje niet meer mee te doen.
Als we volgend jaar gaan en daar moet heel wat voor veranderen. En het is niet Joost, dan hoop ik dat onze inzending heel niet subtiel naar Joostgate verwijst. ChatGPT maakt er zoiets van:

quote:
(Verse 1)
You packed your bags, you said goodbye
Left me in the dust, tears in my eyes
But I've got plans, I'm gonna rise
No more chains, no more lies

(Pre-Chorus)
You thought you had me, under your spell
But now I'm free, I wish you well
I'll spread my wings, like a bird in flight
Chasing dreams, through the night

(Chorus)
From Vienna to Berlin, Paris' bright lights
I'm dreaming big, taking back my life
No more revenge, just a new sunrise
Disqualified your love, and all your lies

(Verse 2)
Broken dreams, they weigh me down
But I'll rebuild, this time around
Personal boundaries, standing strong
In this new world, I belong

(Pre-Chorus)
You thought you had me, under your spell
But now I'm free, I wish you well
I'll spread my wings, like a bird in flight
Chasing dreams, through the night

(Chorus)

(Bridge)
I'll paint my path, in colors bold
No looking back, no stories untold
I'll chase the stars, and touch the sky
With broken dreams, I'll learn to fly
Running from myself, calling for help
Traveling through Europe on a broken heart

(Chorus)

(Outro)
So here's to freedom, and finding me
From city lights to endless seas
I'll live my life, beyond the scars
Dreaming big, reaching for the stars
pi_213591579
Ja die wordt bij voorbaat natuurlijk geweigerd want dat is politiek/kritiek op ESF; die gaat daar nooit doorheen komen.

Volgend jaar gewoon een jaartje niet mee doen; lijkt mij het beste.
pi_213591731
Het zou wel het ultieme statement zijn van de AVROTROS als ze zich voor volgend jaar terugtrekken.
Het geeft in ieder geval aan dat de EBU te ver is gegaan.

Het heilige vertrouwen in de EBU dat door sommigen in deze reeks tentoon is gesteld neigt IMO naar naīviteit.
Een grote organisatie is niet per definitie heilig, juist niet. En zeker de EBU niet.
Juist doordat mensen daar vanuit gaan wordt er misbruik van gemaakt.

Ik blijf erbij dat Joost is geslachtofferd en dat er van een mug een olifant is gemaakt. Een gevalletje "dit is dus hoe wij het niet willen".

[ Bericht 29% gewijzigd door silverevlis op 17-05-2024 11:44:05 ]
pi_213591753
Ik denk ook wel dat ze dat gaan doen.
Denk dat ze wachten tot dat onderzoek is gesloten.
pi_213591787
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:41 schreef Mandy040986 het volgende:
Dat denk ik ook ja
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:48:06 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213591793
Joost met 'F.E.B.U. (Fietsen En Brommers Uitgesloten)'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 11:48:26 #211
163650 Greys
pi_213591799
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef silverevlis het volgende:
Het zou wel het ultieme statement zijn van de AVROTROS als ze zich voor volgend jaar terugtrekken.
Het geeft in ieder geval aan dat de EBU te ver is gegaan.

Het heilige vertrouwen in de EBU dat door sommigen in deze reeks tentoon is gesteld neigt IMO naar naīviteit.
Een grote organisatie is niet per definitie heilig, juist niet. En zeker de EBU niet.
Juist doordat mensen daar vanuit gaan wordt er misbruik van gemaakt.

Ik blijf erbij dat Joost is geslachtofferd en dat er van een mug een olifant is gemaakt. Een gevalletje "dit is dus hoe wij het niet willen".

Dat ze niet heilig zijn kan niemand eigenlijk meer ontkennen, zelfs als Joost er dit jaar helemaal niet was geweest. Zo veel dingen gingen mis. De vlaggen, Producers Choice, de pestende delegatie, het belangrijker vinden van de sponsor en social media dan het welzijn van de deelnemers (dit gaat niet alleen op voor Joost namelijk), het tķch veranderen van het publieksgeluid ondanks eerdere beloftes etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 11:48:42 #212
163650 Greys
pi_213591800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
:D :D :D

Ik wil dit. Heb je dit zelf bedacht. _O- Want dan ga ik er even een tweetje van maken met een screenshot.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:49:56 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213591805
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:48 schreef Greys het volgende:

[..]
:D :D :D

Ik wil dit. Heb je dit zelf bedacht. _O-
Ja heb zelfs nog een tijdje staan hannesen met waar de letters voor stonden. Ik begon met Fear, maar kwam niet echt verder. Met Nederlandse woorden bleek ie leuker. Zo heeft het mijn Amerikaanse vrouw lange geduurd dat ze doorhad waar Britney's If You Seek Amy voor stond haha (die was dan weer niet van mij).
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 11:50:36 #214
163650 Greys
pi_213591813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja heb zelfs nog een tijdje staan hannesen met waar de letters voor stonden. Ik begon met Fear, maar kwam niet echt verder. Met Nederlandse woorden bleek ie leuker.
Hahaha tof.
Ik maak er even een leuk twietje van :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213591821
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:41 schreef Mandy040986 het volgende:
Het wordt denk ik een hele moeilijke beslissing die weloverwogen genomen moet worden omdat er allerlei belangen bij komen spelen. De EBU schijnt echt een grootmacht te zijn en de monopolie te bezitten op allerlei uitzendrechten rondom Europese uitzendingen als sport e.d. Uiteraard kun je gewoon kiezen om geen inzending te sturen. Maar aangezien de reden wel bekend is zal het niet in dank worden afgenomen.
pi_213591842
Ik denk dat de AvroTros eigenlijk geen andere keuze meer heeft dan terugtrekken. Want het grote publiek is terecht boos en anders krijg je als AT zijnde dat ook allemaal over je heen. Bovendien: welke Nederlandse artiest zou willen? Waarschijnlijk krijg je dan een flutliedje van een c-artiest die volgend jaar zijn enige kans ziet, maar in andere jaren nooit door de selectie was gekomen. Alleen gaan als Joost zelf nog een keer zou willen, anders op z'n minst volgend jaar niet meedoen. Lijkt me voor alle partijen en het Nederlandse publiek de beste oplossing.
pi_213591866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:51 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het wordt denk ik een hele moeilijke beslissing die weloverwogen genomen moet worden omdat er allerlei belangen bij komen spelen. De EBU schijnt echt een grootmacht te zijn en de monopolie te bezitten op allerlei uitzendrechten rondom Europese uitzendingen als sport e.d. Uiteraard kun je gewoon kiezen om geen inzending te sturen. Maar aangezien de reden wel bekend is zal het niet in dank worden afgenomen.
Ik hoop oprecht dat de AVROTROS ballen toont en zich gewoon terugtrekt. Zeker met straks (hopelijk) bewijs dat de DQ disproportioneel was.
Dat dat door de EBU niet in dank zal worden afgenomen is dan jammer, maar deze DQ wordt hun ook niet in dank afgenomen en dat moeten ze maar voelen.
pi_213591878
Ik denk je met een paar landen een bondje moet sluiten en afdwingen dat de regels drastisch veranderd worden en anders gewoon niet meer meedoen, niet voor 1 jaar maar gewoon zolang het huidige regelement waarbij de EBU alle rechten opeist en verplichtingen oplegt die niet menselijk zijn.
pi_213591895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
Tof!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat ze niet heilig zijn kan niemand eigenlijk meer ontkennen, zelfs als Joost er dit jaar helemaal niet was geweest. Zo veel dingen gingen mis. De vlaggen, Producers Choice, de pestende delegatie, het belangrijker vinden van de sponsor en social media dan het welzijn van de deelnemers (dit gaat niet alleen op voor Joost namelijk), het tķch veranderen van het publieksgeluid ondanks eerdere beloftes etc.
Dat klopt en dat weet ik. Er is echt schandalig mee omgegaan. Het was een puinhoop dit jaar.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 12:01:11 #220
163650 Greys
pi_213591899
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:03:06 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213591919
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:01 schreef Greys het volgende:
[ x ]
:* :* :* :*
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:04:13 #222
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213591929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja heb zelfs nog een tijdje staan hannesen met waar de letters voor stonden. Ik begon met Fear, maar kwam niet echt verder. Met Nederlandse woorden bleek ie leuker.
Ach, die was toch allang gedaan
https://songmeanings.com/songs/view/67344/

edit: ik begreep m verkeerd denk ik
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_213591930
Ik was het gister eigenlijk wel eens wat Aran Bade opperde: de landen die tot nu toe openlijk geklaagd hebben, moeten zich verenigen en samen druk gaan uitoefenen. Misschien gebeurt dat ook wel achter de schermen trouwens, maar dat zou wellicht ook een effectief statement zijn.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:55 #224
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_213591948
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:04 schreef d_elise het volgende:
Ik was het gister eigenlijk wel eens wat Aran Bade opperde
Oei, dit lijkt me niet de bedoeling natuurlijk :o
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:11:37 #225
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213591978
Maargoed, ik heb, de laatste dagen zeker, niet alles hier meer gelezen, maar we zijn nu een week verder na de afgebroken rehearsal van Joost...Wat zijn we nu vanaf het weekend écht wijzer geworden?
Alleen die unanieme DSQ?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:13:45 #226
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213591997
Europapa binnengekomen op plaats 31 in de Spotify Topnummers Wereld.

Damn nice. Het is Joost en de producers gegund.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 12:15:11 #227
163650 Greys
pi_213592008
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:13 schreef Keyos het volgende:
Europapa binnengekomen op plaats 31 in de Spotify Topnummers Wereld.

Damn nice. Het is Joost en de producers gegund.
Is dat waar hij eergister 22e stond, dat was iets met Spotify Global. Of is dit weer iets anders. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213592010
Ik durf te zeggen dat Joost dít nooit had kunnen bedenken. Zo'n massale steunbetuiging.
pi_213592019
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Is dat waar hij eergister 22e stond, dat was iets met Spotify Global. Of is dit weer iets anders. 😅
Daar staat hij nu op 29 met 2,8 miljoen streams.
pi_213592021
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:06 schreef Strani het volgende:

[..]
Oei, dit lijkt me niet de bedoeling natuurlijk :o
Ik schrok er zelf ook van.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:20:21 #231
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213592065
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:15 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat was de daily. Eens per week (op de vrijdag) komen ze met een lijst wereldwijd. Dat is dan ook de lijst waar je als artiest in zou willen zitten.

Voor de liefhebbers: de enig andere inzending in de top 50 weekly is The Code op plaats 44.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:22:09 #232
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213592079
Ik hoop zo dat Joost nog een keer in de finale z’n droom waar kan maken en dus de belofte naar z’n ouders. Het is nu niet af :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213592088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die grappen van Petra vond ik dan vaak wel echt leuk, al was het ook een beetje "been there, done that" Maar smaken verschillen :P
Petra was dinsdag en donderdag veel meer in haar element, zaterdag stond ze volledig onder spanning. Het was echt pijnlijk zichtbaar.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 12:28:05 #234
163650 Greys
pi_213592125
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:20 schreef Keyos het volgende:

[..]
Dat was de daily. Eens per week (op de vrijdag) komen ze met een lijst wereldwijd. Dat is dan ook de lijst waar je als artiest in zou willen zitten.

Voor de liefhebbers: de enig andere inzending in de top 50 weekly is The Code op plaats 44.
Dank!
Ik ben 👵🏻 dus ik weet dat verschil soms allemaal niet haha. Nu wel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:33:57 #235
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213592178
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef silverevlis het volgende:
Er is niet zozeer sprake van een "heilig vertrouwen in de EBU", maar meer van een dosis realiteitszin over hoe grote (leden-)organisaties in de praktijk werken en welke politiek daarbij komt kijken.

Denken dat de EBU een beetje tegen het zere been van de grote geldschieter gaat schoppen en zich in een politiek wespennest gaat mengen door Israël niet mee te laten doen zonder een juridisch zeer houdbare reden, dat is naīviteit. Verwachten dat de EBU beelden openbaar gaat maken van één van de topacts op hun liedjesfestival die mot heeft met een medewerker, dat is naīviteit. Denken dat er allerlei andere deelnemers op de één of andere manier in opstand gaan komen of zich terug gaan trekken uit solidariteit met toffe peer Joost, dat is naīviteit.

Ja, de EBU had proactiever moeten ingrijpen met betrekking tot het Israëlische wangedrag door die leden van de delegatie die zich daar schuldig aan maakten, er direct uit te zetten. De EBU zou waarschijnlijk ook meer moeten doen om het welzijn van de deelnemers te beschermen. En afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is en hoe een ander is verlopen, had de EBU de situatie rond Joost mogelijk ook beter kunnen afhandelen.

Genoeg redenen om kritisch te zijn op de EBU. Daar hoeven geen hele theorieën bij verzonnen te worden over hoe ze al dagen zaten te broeden op een manier om van Joost Klein af te komen.
pi_213592192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er wel beelden; namelijk van degene die aan het filmen was. Het kan zijn dat deze, omdat ze onderdeel zijn van het onderzoek nog geheim gehouden zijn... maar ja dat onderzoek is ondertussen afgerond. Nu weet ik niet zo goed wat de regels/wetten in Zweden zijn, maar dit zou het moment zijn dat je openheid geeft, door de beelden te laten zien en te vertellen wat nu exact de aanklacht is.

Maar nu komt er niets, zelfs geen statement, dus dat sterkt mij in mijn gedachten dat ze er niet zo gebaat bij zijn om op dit moment die beelden te delen en/of een statement hierover te maken..
Ik denk dat alleen de politie deze vrij zou mogen geven, en dan ook met de expliciete (juridische) toestemming.
Denk niet dat EBU dat nu aandurft zonder toestemming van Joost.

Maar ik ben er stellig van overtuigd dat ze in hun statement zouden noemen dat er ook ‘belastend beeldmateriaal’ is als dat zo was.
pi_213592254
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:55 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ik zie het nog gewoon staan?
Waar is die precies te vinden?
Ik ben 1 van die 1,6mln die hem volgen 😊, maar zie nergens de broadcast Chanel. Ook niet toen bekend werd dat ie een hartje had gepost.
pi_213592275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:23 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Petra was dinsdag en donderdag veel meer in haar element, zaterdag stond ze volledig onder spanning. Het was echt pijnlijk zichtbaar.
Bij de jurys vroeg ze alleen maar 'can i have your 12 points?' Met andere woorden 'opschieten ik wil hier weg!'
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 12:41:11 #239
163650 Greys
pi_213592279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:35 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ik denk dat alleen de politie deze vrij zou mogen geven, en dan ook met de expliciete (juridische) toestemming.
Denk niet dat EBU dat nu aandurft zonder toestemming van Joost.

Maar ik ben er stellig van overtuigd dat ze in hun statement zouden noemen dat er ook ‘belastend beeldmateriaal’ is als dat zo was.
Er werd wel al eens gezegd 'sterk bewijs'. En ik geloof ook zeker dát er iets gebeurd is, anders zou Joost nooit z'n excuses willen hebben aanbieden.

Maar als je al die verschillende beschikbare filmpjes ziet van hoe hij van het podium kwam na de shows die hij wel deed en op weg naar de greenroom al die mensen aan het omhelzen en high fiven was enzo wordt het wel een steeds groter mysterie wat er nou echt helemaal gebeurd is en hoe agressief (bedoeld) dat nou echt was. Op geen van de best uitgebreide filmpjes van het verlaten van het podium komt hij ook maar enigszins geīrriteerd of agressief over. Integendeel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 17-05-2024 12:49:30 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 12:51:58 #240
163650 Greys
pi_213592418
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213592430
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:40 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Bij de jurys vroeg ze alleen maar 'can i have your 12 points?' Met andere woorden 'opschieten ik wil hier weg!'
Ik was zelf totaal gefrustreerd en zenuwachtig tijdens de puntenuitreiking (ben meerdere keren de kamer uitgelopen)
ga het binnenkort nog eens terugkijken en dan samen met de puntenuitreiking die Petra vorige keer deed. Wat een universum aan verschil qua houding, energie en fun was dat!
Ik had me zo verheugd om weer een Eurovisie met Petra, ook weer eentje voor op de lijst van teleurstellingen bij deze editie.

Petra zal nooit meer terugkeren op het esf podium. Dit was ook een mega afgang voor haar, wat de kroon op haar esf-carričre had moeten zijn.
pi_213592498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:33 schreef Leshy het volgende:

[..]
Er is niet zozeer sprake van een "heilig vertrouwen in de EBU", maar meer van een dosis realiteitszin over hoe grote (leden-)organisaties in de praktijk werken en welke politiek daarbij komt kijken.

Denken dat de EBU een beetje tegen het zere been van de grote geldschieter gaat schoppen en zich in een politiek wespennest gaat mengen door Israël niet mee te laten doen zonder een juridisch zeer houdbare reden, dat is naīviteit. Verwachten dat de EBU beelden openbaar gaat maken van één van de topacts op hun liedjesfestival die mot heeft met een medewerker, dat is naīviteit. Denken dat er allerlei andere deelnemers op de één of andere manier in opstand gaan komen of zich terug gaan trekken uit solidariteit met toffe peer Joost, dat is naīviteit.

Ja, de EBU had proactiever moeten ingrijpen met betrekking tot het Israëlische wangedrag door die leden van de delegatie die zich daar schuldig aan maakten, er direct uit te zetten. De EBU zou waarschijnlijk ook meer moeten doen om het welzijn van de deelnemers te beschermen. En afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is en hoe een ander is verlopen, had de EBU de situatie rond Joost mogelijk ook beter kunnen afhandelen.

Genoeg redenen om kritisch te zijn op de EBU. Daar hoeven geen hele theorieën bij verzonnen te worden over hoe ze al dagen zaten te broeden op een manier om van Joost Klein af te komen.
Ik had het niet over jou persoonlijk, maar blijkbaar voel je je aangesproken. Dat mag.

En tja, naīviteit versus realiteitszin. Die hoeft nog niet juist te zijn. Joost is hier door sommigen volledig afgefakkeld want EBU en die doen dit niet zomaar. Wie zegt dat het terecht was? Dat bedoel ik met naīeve heiligheid.

Dat er iets is gebeurd is duidelijk, maar het vervolgens stilzwijgen en alleen een beetje vaag hinten is ook overduidelijk.

De EBU is verrot en blijkbaar was Joost degene die dat duidelijk moest maken. Twijfelachtige eer.

Afijn.
pi_213592516
Reactie van de advocaat van Joost. Let op: dit komt wel uit Aftonbladet.

quote:
The Netherlands' Eurovision artist Joost Klein risks being prosecuted for illegal threats after his stay in Malmö.
Now his lawyer is commenting on the incident.
- He denies crime, says Jan-Åke Fält.

The Netherlands' Eurovision artist Joost Klein was reported for illegal threats in connection with the competition and was stopped from participating in the final.
The police have previously stated that they used faster prosecution because they consider the evidence to be good in combination with the fact that it is not a more serious crime.
According to Jan-Åke Fält, Joost Klein denies any crime.
- As I understand it, there was an agreement between him and the management. It was a sensitive occasion where he would not be photographed when he left the stage. He was to be met by his team but there is a photographer. He asks the person to stop filming.
Jan-Åke Fält says that the photographer did not listen to Joost Klein.
- Then he pushed the camera away to remove it. He denies threatening this person.
According to Jan-Åke Fält, a preliminary trial date is set for the beginning of June. The police are not yet finished with their investigation.

- We have had access to the investigation and now have the opportunity to comment on it. We will request that some Dutch people be heard. Then we'll see if we get it through. I see the chances of release as good.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213592520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:39 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Waar is die precies te vinden?
Ik ben 1 van die 1,6mln die hem volgen 😊, maar zie nergens de broadcast Chanel. Ook niet toen bekend werd dat ie een hartje had gepost.
Boven de blauwe Follow button zie je in vetgedrukt zwart staan Eurovision 2024 met 341K members (of leden). Dat is 'm.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:00:58 #245
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213592533
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:41 schreef Greys het volgende:
Er werd wel al eens gezegd 'sterk bewijs'.
Dat was de Zweedse politie. En dat kan er natuurlijk ook prima op slaan dat de verklaringen die zij opgenomen hebben met elkaar in overeenstemming waren, zodat ook zonder beeldmateriaal al voldoende duidelijk was wat er was voorgevallen.

Maar inderdaad, je zou zeggen dat gezien het verhaal er ook beeldmateriaal zou moeten zijn.

quote:
Maar als je al die verschillende beschikbare filmpjes ziet van hoe hij van het podium kwam na de shows die hij wel deed en op weg naar de greenroom al die mensen aan het omhelzen en high fiven was enzo wordt het wel een steeds groter mysterie wat er nou echt helemaal gebeurd is en hoe agressief (bedoeld) dat nou echt was. Op geen van de best uitgebreide filmpjes van het verlaten van het podium komt hij ook maar enigszins geīrriteerd of agressief over. Integendeel.
Ja, dit is wel opvallend. Tot nog toe ging ik er ook van uit dat Joost nog geëmotioneerd van zijn optreden min of meer direct een backstage-ruimte in zou zijn gegaan, waar hij tegen zijn zin in zou zijn gefilmd. Maar nu blijkt daar nog een redelijk stuk van enthousiaste reacties en vrolijke interactie met publiek tussen te zitten. Dan moet er nog wel een flinke stemmingswisseling hebben plaatsgevonden.
pi_213592545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:33 schreef Leshy het volgende:

[..]

Denken dat de EBU een beetje tegen het zere been van de grote geldschieter gaat schoppen en zich in een politiek wespennest gaat mengen door Israël niet mee te laten doen zonder een juridisch zeer houdbare reden, dat is naīviteit.

Verwachten dat de EBU beelden openbaar gaat maken van één van de topacts op hun liedjesfestival die mot heeft met een medewerker, dat is naīviteit. Denken dat er allerlei andere deelnemers op de één of andere manier in opstand gaan komen of zich terug gaan trekken uit solidariteit met toffe peer Joost, dat is naīviteit.

Dit zijn precies de twee dingen die me het meeste storen en dat heeft weinig met naīviteit te maken.

De EBU zou er moeten zijn voor alle broadcasters, want United by Music en zo. Nu is het vooral United for Israel, want hoofdsponsor. Ze hebben wat dat betreft gewoon alle schijn tegen nu.

En wat betreft Joost, dat hadden ze zeker beter kunnen afhandelen, zeker als het incident met dreigende beweging naar een camera straks wellicht geen reet heeft voorgesteld in vergelijking met andere incidenten de afgelopen 68 jaar.
pi_213592583
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]
Er werd wel al eens gezegd 'sterk bewijs'. En ik geloof ook zeker dát er iets gebeurd is, anders zou Joost nooit z'n excuses willen hebben aanbieden.

Jij zegt het beter dan ik. Dat is dus inderdaad het grote vraagteken.
pi_213592588
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:59 schreef Fred_B het volgende:
Reactie van de advocaat van Joost. Let op: dit komt wel uit Aftonbladet.
[..]

Dus volgens zijn advocaat heeft hij de camera weggeduwd?

En wie is Jan-Åke Fält?
Een Zweed of een Zweedse schrijfwijze van een Nederlandse naam (Jan-Ake(?) Felt?)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sandrie op 17-05-2024 13:08:16 (Aanvulling) ]
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 13:07:20 #249
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213592596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Klinkt niet heel spannend allemaal.
Your beauty never ever scared me.
pi_213592622
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef Sandrie het volgende:

[..]

En wie is Jan-Åke Fält?
Een Zweed of een Zweedse schrijfwijze van een Nederlandse naam (Jan-Ake(?) Felt?)
Zo te zien een Zweedse advocaat.
https://www.advokatacta.se/divi_overlay/jan-ake-falt/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')