abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 10:10:03 #176
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213590920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We hadden het gisteren over Aran, maar deze meneer vindt zichzelf echt briljant in de overtreffende trap hè :')
en het erge nog, de inspiratie moest hem ingefluisterd worden

twitter
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213590921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:03 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Hij is volledig omarmd door de fanbase in Eurovisie Oost-Europese landen. Ook goed zichtbaar op social media.

En achteraf hebben deze landen eerlijk gezegd ook ervoor gezorgd dat de televote slide van Israel minder hoog was dan erop ingezet.
Ongeacht het aantal publieksstemmen in het land kan per land maar max 12 punten worden gegeven aan een uitzending. En zo te zien waren mensen in Oost en Zuid Europa minder bereid om 60-100 keer te stemmen op eigen kosten. Gelukkig maar
Misschien is het een goed idee dat Martin Österdahl opgevolgd wordt door iemand uit Oost-Europa.
pi_213590928
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:08 schreef Sabata het volgende:

[..]
Hij heeft een hit gehad met Ski Aggu, dat nummer Friesenjung. Dat is ook aardig populair geworden in die regio. Zo is de link niet heel moeilijk
Dat klopt, ze kenden hem al. Maar afgaand op social media en streaming is het nu wel vrij extreem. Ik denk dat hij in Tallinn en Vilnius makkelijk een zaal van het kaliber AFAS vol krijgt.
pi_213590958
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:01 schreef Greys het volgende:
Dit is degene die het script schreef voor ESC2024. Superleuke grap. :')

[ x ]
Ja wat moet je hier nou mee. Er zit waarschijnlijk nog een kern van waarheid in ook, want er gaat ons natuurlijk echt niets meer gegund worden. :')

Weet je wat ook wel typisch is, hij en Bjorkman deden in 2021 het commentaar en waren de enigen waarvan we steeds hoorden hoe matig het allemaal in Rotterdam was. Alsof de SVT en NPO al niet helemaal goed op konden schieten. :')
pi_213590959
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Misschien is het een goed idee dat Martin Österdahl opgevolgd wordt door iemand uit Oost-Europa.
In elk geval zou het goed zijn als er geen Zweden meer betrokken zijn bij de organisatie van het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213590981
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:01 schreef Greys het volgende:
Dit is degene die het script schreef voor ESC2024. Superleuke grap. :')

[ x ]
Deze man heeft echt wel goede grappen geschreven voor het ESF, dit jaar was ie ook weer sterk. Dit is nu niet bepaald zijn sterkste actie. Als onderdeel van de organisatie moet je hier gewoon weg van blijven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 10:17:22 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213590990
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Of Ronald Plasterk

* Bosbeetle leer het nou eens af foei... :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213591007
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:14 schreef Em31 het volgende:

Weet je wat ook wel typisch is, hij en Bjorkman deden in 2021 het commentaar en waren de enigen waarvan we steeds hoorden hoe matig het allemaal in Rotterdam was. Alsof de SVT en NPO al niet helemaal goed op konden schieten. :')
Oh echt? Wat een eikels. Nou wisten we dat al van Bjorkman trouwens. Die editie van 2021 onder Covid-hoogspanning was echt een van de besten van de afgelopen 20 jaar, zeker gezien die omstandigheden.
pi_213591019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Deze man heeft echt wel goede grappen geschreven voor het ESF, dit jaar was ie ook weer sterk.
Nou, daar heb ik weinig van gemerkt. De enige keer in 4 uur finale dat ik even kon glimlachen, was met die mensen uit Brighton.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213591048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou, daar heb ik weinig van gemerkt. De enige keer in 4 uur finale dat ik even kon glimlachen, was met die mensen uit Brighton.
Die grappen van Petra vond ik dan vaak wel echt leuk, al was het ook een beetje "been there, done that" Maar smaken verschillen :P
pi_213591079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oh echt? Wat een eikels. Nou wisten we dat al van Bjorkman trouwens. Die editie van 2021 onder Covid-hoogspanning was echt een van de besten van de afgelopen 20 jaar, zeker gezien die omstandigheden.
Ja werd toen veel door Zweedse fans gedeeld, want dat was zo hilarisch. En dat Aftonbladet ging daar toen ook in mee want Nederland zou het optreden van Tusse verkloten ofzo. Ach ja. :D
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:33:27 #187
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213591188
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:57 schreef Greys het volgende:
Leeswaardig.
[ x ]
Sorry, maar dit is wel echt een heel brak artikel. De tijdslijn wordt volledig uit elkaar getrokken om het verhaal te ondersteunen en er worden dingen genoemd die gewoon niet waar zijn.

Het statement van de EBU waarin ze aangaven dat sommige delegaties zich niet netjes hebben gedragen, kwam pas op maandag na het Songfestival uit. Dit artikel presenteert het alsof dit een antwoord was op de vroege klachten omtrent de veiligheid en al gebeurde in aanloop naar de halve finale tijdens de hele affaire.

Het artikel stelt dat de EBU o.a. Joost verdacht probeerde te maken door berichten naar buiten te brengen over 'kansrijke vervolging' door de politie. Dit is gewoonweg niet waar – dat was een direct statement van de politie tegen journalisten, volledig buiten de EBU om en bovendien ook pas na het Songfestival.

Puur in de kwestie Joost is de communicatie van de EBU helemaal niet onredelijk, ook al wilden wij als publiek natuurlijk veel meer horen:

Vrijdag
EBU: "Wij zijn op de hoogte gebracht van een incident met de Nederlandse artiest. We onderzoeken de zaak en tot nader order doet hij niet mee."
EBU: "Het onderzoek loopt nog en we zijn in overleg met AvroTROS. Joost Klein doet ook niet mee aan de juryshow – we gebruiken de opname van de halve finale."

Zaterdag
EBU: "De politie onderzoekt een klacht tegen Joost Klein door een vrouwelijke medewerker van de productie. Het zou niet gepast zijn om hem nu verder deel te laten nemen. Wij hebben een zero-tolerance beleid voor wangedrag tegen medewerkers en vinden dat hij de regels heeft overtreden. Oh, en we hebben alle speculaties gezien, maar er zijn geen andere artiesten of delegaties bij dit geval betrokken."
AvroTROS: "We zijn heel erg boos en teleurgesteld en vinden diskwalificatie volledig buiten proporties. Joost werd tegen afspraken in gefilmd en maakte alleen een dreigend gebaar naar een camera. We hebben verschillende oplossingen aangedragen, maar de EBU wilde niet luisteren. We vinden de EBU stom en weigeren ook nog punten uit te delen."

Maandag
EBU: "Het dreigende gedrag van Joost Klein is door de politie onderzocht en gaat naar de openbaar aanklager. Dit toont aan dat er echt iets is voorgevallen dat tegen onze regels is, en we vinden het terecht dat we hem hebben uitgesloten. De beslissing is niet zomaar genomen, maar werd goedgekeurd door verschillende bestuursgroepen binnen de EBU. De versie die wij en de politie te horen hebben gekregen, is niet dezelfde als die door anderen wordt genoemd (we bedoelen jou, AvroTROS, en we vinden het niet leuk dat je ons nu publiekelijk aanvalt voor iets dat we intern al uitgebreid aan jullie hebben toegelicht), maar het is nu in handen van het rechtssysteem en wij hebben er verder niets over te zeggen."
EBU: "We zijn op de hoogte van klachten en vinden het jammer dat sommige delegaties zich niet netjes hebben gedragen (we bedoelen jou, Israël, maar de hoofdsponsor vindt het niet leuk als we dat zeggen en dan breekt er weer de pleuris uit) en hebben hier met verschillende delegaties over gesproken tijdens het festival. We gaan dit intern bespreken en kijken hoe we dit volgend jaar doen."

Daar lijkt me niet zo heel veel geks aan, en daar zit echt geen bijzondere verdachtmaking in.

De hele situatie rond Israël zal zeker een rol hebben gespeeld in de diskwalificatie van Joost, maar eerder als een geval "Ja, we hebben al dit gezeik met Israël al en nu kom je ook nog hiermee aanzetten? Nee, dit is gewoon tegen de regels, wegwezen, klaar nu", dan als een of ander meesterplan om Joost – die bij de bookmakers helemaal geen topfavoriet was – van de overwinning af te houden in het geval hij misschien, mogelijk, wellicht wel iets over Gaza zou gaan zeggen.

En die plaatsing vlak voor Israël in de finale kan ook prima een poging geweest te zijn om het publiek enthousiast en in een feeststemming te krijgen voordat Eden Golan op moest, zodat het publiek wellicht wat minder door het Israëlische nummer heen zou roeptoeteren.

Voor de hele situatie rond Joost is een veel belangrijkere vraag wie nu precies de Zweedse politie heeft ingeschakeld. Is de vrouw bij de EBU komen klagen, die vervolgens de politie erbij heeft gehaald om haar een klacht te laten indienen, of is de vrouw de volgende ochtend binnen gekomen met twee agenten om te zeggen dat ze een aanklacht heeft ingediend?

In het eerste geval kun je je inderdaad nog afvragen of de EBU voldoende heeft gedaan om de zaak anders op te lossen; als de politie door die cameravrouw rechtstreeks bij de situatie betrokken is, waren de handen van de EBU natuurlijk ook al bij voorbaat flink gebonden.
pi_213591204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We love eurovision too much was best leuk. Dat was ook de enige leuke interval act.
pi_213591208
Ik kan niet naar de finale kijken. Hoe tof ik Nemo's optreden ook vind en blij ik ben met hen winst, doet het teveel zeer omdat Joost er niet is.
Misschien gaat dat beter als we hem weer hebben gezien.

[ Bericht 17% gewijzigd door silverevlis op 17-05-2024 10:45:02 ]
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:37:50 #190
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213591221
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als we een statement willen maken, heb ik liever dat we een alternatief ESF uit de grond stampen, dan dat we Joost weer in die slangenkuil gooien.
Denk wel dat het volgend jaar dan anders is voor hem. Hij weet nu van de hoed en de rand.
En ik zeg ook: als hij zelf zou willen.
EBU, BE VERY AFRAID OF THE BOOM BOOM ~O>

Ik weet niet in welke fase van de ‘rouw’ ik nu zit, maar ik wil WRAAK. En op welke manier dat dan is, maakt me niet uit, als het maar effect heeft. Ik zou het ook prima vinden om een tijdje niet meer mee te doen.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:38:14 #191
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213591225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:32 schreef zatoichi het volgende:
Nu een week verder maar we hebben nog steeds niet vanuit EBU gehoord wat er nu precies is gebeurd. Pure speculatie, maar dat sterkt mijn gedachte dat het echt om een minimaal vergrijp gaat, en het EB helemaal niet bij gebaat is om het naar buiten te brengen. Die wachten gewoon totdat de wereld alweer met andere zaken bezig is, zoals het EK ofzo; dan valt het minder op.

Ondertussen bedacht ik me wel hoe bizar het is dat Joost Klein mede hierdoor zo succesvol is en zelfs in Groot Brittanië populair is. Ik bedoel Europapa in het land van de Brexit; hoe ironisch is dat? :D
Als het om iets groots ging waren de beelden allang gelekt. In het geval dat er geen beelden zijn, dan alsnog zou het allang gelekt zijn waarover het zou gaan. Nu is er helemaal niks, nada.
graag op anoniem
pi_213591282
Heeft Joost op Insta zijn Broadcast Channel verwijderd? Of zie ik het verkeerd? Daar had hij een blauw hartje gepost, na de DQ.
pi_213591302
Kan zijn dat de zaak van EBU zwakker wordt als je de beelden er bij hebt en dat dus alle beelden stelselmatig zijn vernietigd. Zelfs zo goed vernietigd dat de foto's van de turquoise carpet het ook moesten vergelden.
pi_213591340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:38 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Als het om iets groots ging waren de beelden allang gelekt. In het geval dat er geen beelden zijn, dan alsnog zou het allang gelekt zijn waarover het zou gaan. Nu is er helemaal niks, nada.
Natuurlijk zijn er wel beelden; namelijk van degene die aan het filmen was. Het kan zijn dat deze, omdat ze onderdeel zijn van het onderzoek nog geheim gehouden zijn... maar ja dat onderzoek is ondertussen afgerond. Nu weet ik niet zo goed wat de regels/wetten in Zweden zijn, maar dit zou het moment zijn dat je openheid geeft, door de beelden te laten zien en te vertellen wat nu exact de aanklacht is.

Maar nu komt er niets, zelfs geen statement, dus dat sterkt mij in mijn gedachten dat ze er niet zo gebaat bij zijn om op dit moment die beelden te delen en/of een statement hierover te maken..
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:52:00 #195
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213591349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:13 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat je met de kennis van nu en alle vage regeltjes die het EBU kent, je niet met goed fatsoen mee kan doen. Alles is erop gericht om iedereen monddood te maken. Je reinste slavernij. Ik denk dat wat er zich daar achter schermen af speelt in het niet valt met wat er bij DWDD of the voice is gebeurd. En dat op Europese schaal. Als we nu nog aan het ESF mee doen hoeven we nooit meer wat te vinden van grensoverschrijdend gedrag in de media.
Is het ook weer zo.
Het mooiste zou zijn om de bezem door de EBU te halen en dat Joost in 2025 weer meedoet en wint.

Of EBU blijft zo en meer landen trekken zich terug voor 2025. Het liefst ook (een deel van) de Big 5.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213591384
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef Rebel- het volgende:
Heeft Joost op Insta zijn Broadcast Channel verwijderd? Of zie ik het verkeerd? Daar had hij een blauw hartje gepost, na de DQ.
Ik zie het nog gewoon staan?
pi_213591402
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er wel beelden; namelijk van degene die aan het filmen was. Het kan zijn dat deze, omdat ze onderdeel zijn van het onderzoek nog geheim gehouden zijn... maar ja dat onderzoek is ondertussen afgerond. Nu weet ik niet zo goed wat de regels/wetten in Zweden zijn, maar dit zou het moment zijn dat je openheid geeft, door de beelden te laten zien en te vertellen wat nu exact de aanklacht is.

Maar nu komt er niets, zelfs geen statement, dus dat sterkt mij in mijn gedachten dat ze er niet zo gebaat bij zijn om op dit moment die beelden te delen en/of een statement hierover te maken..
Zou al het bewijsmateriaal niet overgedragen kunnen zijn aan de politie en dat we daar in juni meer over horen? Als we er al iets over horen (bewijsmateriaal).
pi_213591413
In ieder geval vind ik het het belangrijkste dat het redelijk tot oké gaat met Joost en hoop ik dat hij zondag op dat festival staat.
Als dat zo is, wat zal díe in een warm bad belanden!
pi_213591416
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:35 schreef NailQueen het volgende:

[..]
We love eurovision too much was best leuk. Dat was ook de enige leuke interval act.
Die was ook prima inderdaad, en Benjamin Ingrosso lijkt toch ook wel een aardige keus. Honey Boy lijkt een aardige zomerhit in wording
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 11:01:24 #200
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213591432
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:23 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja werd toen veel door Zweedse fans gedeeld, want dat was zo hilarisch. En dat Aftonbladet ging daar toen ook in mee want Nederland zou het optreden van Tusse verkloten ofzo. Ach ja. :D
Tusse is matig liedje + act. Het had beter voor Zweden geweest als ze zich toen niet kwalificeerde. Ik ben beetje dat standaard Zweedse concept van liedjes wel zat op het ESF
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')