Niet!! Ik dacht dat ze 18 was.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:28 schreef michiel_merk het volgende:
Marina Satti (Griekenland) is 37, ik dacht dat ze een jaartje of 25 was
Dat wil Joost ongetwijfeld niet. Ook omdat hij al een tournee in 2025 aan het plannen is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:50 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dit en publieke excuses en/of rectificatie of zo. Misschien dat ze hem idd een plek als interval act gunnen, maar dat komt denk ik eerder van de Zwitserse organisatie dan van de EBU. En of Joost dat nog wil is een tweede...
Ik mag het hopen ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef Strani het volgende:
Het zou me overigens ook helemaal niet verbazen als AVROTROS zelf nog een rechtszaak aanspant tegen de EBU als niet vastgesteld kan worden dat de beslissing van de EBU terecht was.
Dat staat inderdaad los van elkaar. Ik denk dat er wel iets van een boete zal worden opgelegd (voor de Aftonbladets en de Telegraafs van deze wereld is hij dan natuurlijk SCHULDIG!!!1!!) maar dan volgt dus de vraag of het een proportionele straf was van de EBU. Dat is een volgende rechtszaak. Eentje waar GJ Knoops en dat soort figuren vast wel hun tanden in willen zetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat er gebeurt als het een boete wordt. Was het dan terecht of nog steeds buitenproportioneel?
En of al die verhalen over de druk backstage ook helpen tijdens een eventuele rechtszaak.
Ik denk dat het idd een boete wordt, puur omdat het OM kijkt naar strafbare feiten oid en niet naar de gehele sfeer en context van alles wat er zich daar afspeelde, ben ik bang. Dan kan de EBU natuurlijk altijd zeggen: zie je wel! We hebben goed gehandeld want hij heeft een boete gekregen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af wat er gebeurt als het een boete wordt. Was het dan terecht of nog steeds buitenproportioneel?
En of al die verhalen over de druk backstage ook helpen tijdens een eventuele rechtszaak.
Ik hoop dat de AVROTROS idd evenveel ballen blijft houden als bij het geven van die statementquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef Strani het volgende:
Het zou me overigens ook helemaal niet verbazen als AVROTROS zelf nog een rechtszaak aanspant tegen de EBU als niet vastgesteld kan worden dat de beslissing van de EBU terecht was.
Gecompenseerd worden voor gemaakte kosten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef NailQueen het volgende:
Even een stel dat. Stel dat de EBU idd fout zat en met excuses komt. Wat zou dan een terechte compensatie zijn? Joost volgend jaar als interval act in de finale?
En misschien Joost zelf ook nog tegen die roddelkranten die onterechte verhalen de wereld in geslingerd hebben die door sommige mensen nu nog steeds geloofd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef Strani het volgende:
Ja ik zou dat daarom dus echt niet laten als AVROTROS. Een deel zal het inderdaad zien als schuldig, maar dat staat inderdaad nog los van meteen diskwalificeren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad los van elkaar. Ik denk dat er wel iets van een boete zal worden opgelegd (voor de Aftonbladets en de Telegraafs van deze wereld is hij dan natuurlijk SCHULDIG!!!1!!) maar dan volgt dus de vraag of het een proportionele straf was van de EBU. Dat is een volgende rechtszaak. Eentje waar GJ Knoops en dat soort figuren vast wel hun tanden in willen zetten.
Omarm het. Vechten heeft geen zin.quote:
quote:Heel Nederland kan volgende week zien hoe het echt is, optreden op zo’n gigantisch festival met een persoonlijk liedje en dan direct daarna weer 'geleefd’ worden. Precies waar het een week geleden dus misging met Joost Klein. Met hun camera waren Linda Hakeboom en Rolf Hartogenis twee jaar geleden ‘backstage’, direct na het optreden van S10 in Turijn.
S10 - dat het goed blijft gaan met mij is vanaf 20 mei te streamen op NPO Start en op woensdag 22 mei te zien op NPO3.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Zweden zit, maar ik heb in Nederland een paar jaar geleden wel wat strafzaken bijgewoond (kleine vergrijpjes waar meestal een tolk nodig was, maar zal in dit geval ook zijn) en het verbaasde mij wel hoe zeer rechters ook vragen naar de context. Ze vragen echt door en zijn daarin menselijker dan je zou verwachten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn rechters inderdaad net mensen. Maar wel mensen die kijken naar de wet en daarom (in mijn optiek) vaak onbegrepen uitspraken doen, omdat wij als gewone mensen veel haatdragender zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:19 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Zweden zit, maar ik heb in Nederland een paar jaar geleden wel wat strafzaken bijgewoond (kleine vergrijpjes waar meestal een tolk nodig was, maar zal in dit geval ook zijn) en het verbaasde mij wel hoe zeer rechters ook vragen naar de context. Ze vragen echt door en zijn daarin menselijker dan je zou verwachten.
Zo was er bv iemand die de auto van zijn vriend helemaal kort en klein had geslagen. Die vriend was vreemdgegaan met zijn vriendin en nog een heel verhaal wat ik me niet meer goed kan herinneren. Hij had ook al aangeboden om de kosten van reparatie te vergoeden, etc. In de afweging van de straf woog dat toen echt zwaar mee. Die kwam er toen echt maar met iets kleins van af.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat Zweden heel anders gaat zijn en dus ik zou zeggen dat een aantal zaken wel in Joost zijn voordeel gaan spelen, o.a. dat hij naar het schijnt meteen zijn excuses aangeboden zou hebben, maar ook de gemoedstoestand waar hij in zat.
In dat geval zou die hele afhandeling van EBU wel als een bom in hun gezicht ontploffen. Maar ik denk anderzijds dat het festival en de organisator erachter te groot zijn voor ook maar iets wat lijkt op een gevolg of effect.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:19 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Zweden zit, maar ik heb in Nederland een paar jaar geleden wel wat strafzaken bijgewoond (kleine vergrijpjes waar meestal een tolk nodig was, maar zal in dit geval ook zijn) en het verbaasde mij wel hoe zeer rechters ook vragen naar de context. Ze vragen echt door en zijn daarin menselijker dan je zou verwachten.
Zo was er bv iemand die de auto van zijn vriend helemaal kort en klein had geslagen. Die vriend was vreemdgegaan met zijn vriendin en nog een heel verhaal wat ik me niet meer goed kan herinneren. Hij had ook al aangeboden om de kosten van reparatie te vergoeden, etc. In de afweging van de straf woog dat toen echt zwaar mee. Die kwam er toen echt maar met iets kleins van af.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat Zweden heel anders gaat zijn en dus ik zou zeggen dat een aantal zaken wel in Joost zijn voordeel gaan spelen, o.a. dat hij naar het schijnt meteen zijn excuses aangeboden zou hebben, maar ook de gemoedstoestand waar hij in zat.
Het OM hoeft daar ook niet naar te kijken, de rechter wel, en die zal dat soort zaken meenemen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:55 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd een boete wordt, puur omdat het OM kijkt naar strafbare feiten oid en niet naar de gehele sfeer en context van alles wat er zich daar afspeelde, ben ik bang. Dan kan de EBU natuurlijk altijd zeggen: zie je wel! We hebben goed gehandeld want hij heeft een boete gekregen.
Terwijl we allemaal nu wel weten dat er veel meer aan de hand was en dat een eventuele boete ook gewoon intern geregeld had kunnen worden. Ik heb nog hoop dat de verzachtende omstandigheden worden meegenomen in het besluit idd.
Aangezien het contract redelijk dichtgetimmerd is, zullen ze nooit terug hoeven te komen op de DQ. Want als zij vinden dat er iets niet in orde was, dan mochten ze op basis daarvan een besluit nemen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In dat geval zou die hele afhandeling van EBU wel als een bom in hun gezicht ontploffen. Maar ik denk anderzijds dat het festival en de organisator erachter te groot zijn voor ook maar iets wat lijkt op een gevolg of effect.
lees nu iets over een knul van 13 die met dreiging van een mes een fatbike heeft afgenomen..quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn rechters inderdaad net mensen. Maar wel mensen die kijken naar de wet en daarom (in mijn optiek) vaak onbegrepen uitspraken doen, omdat wij als gewone mensen veel haatdragender zijn.
Ik heb een jaar of 20 geleden meegedaan met een proef met lekenrechtspraak en daar werd dat heel erg duidelijk door.
Ja en de rechter neemt gelukkig mee hoe hij door zijn ouders is opgevoed (en of die uberhaupt in beeld zijn) en zal kijken wat de beste manier is om het jochie op het rechte pad te krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
lees nu iets over een knul van 13 die met dreiging van een mes een fatbike heeft afgenomen..
kind blijkt al een bekende van de politie enzo..
bij de reacties.
13 jaar en nu al bekende van de politie, euthanasie is het beste voor zo'n crimineeltje. Als hij ouder wordt zorgt hij alleen maar voor grotere problemen.
dat ik denk... ja Troel u heeft gelijk
precies. en dan lijkt het voor het publiek gewone en foei te zijn maar zit er echt wel wat meer achter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja en de rechter neemt gelukkig mee hoe hij door zijn ouders is opgevoed (en of die uberhaupt in beeld zijn) en zal kijken wat de beste manier is om het jochie op het rechte pad te krijgen.
Best wel respect voor Ilse en Douwe Bob, dat ze nog een keer willen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:20 schreef d_elise het volgende:
Het lijkt er gewoon op dat het continu een heksenketel is geweest backstage en dat het wachten was op een escalatie. Toen dat gebeurde bij Joost en de DQ die erop volgde, heeft dat de emmer doen overlopen van veel andere delegaties die net als Nederland al eerder geklaagd hadden. En dat heeft de EBU niet goed ingeschat. Dat duidt van een arrogantie en niet in contact staan met je mensen.
Even terug naar Joostquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:30 schreef Strani het volgende:
Die van Armenië, Jaklin Baghdasaryan, komt uit 1997. Dat strookt wel aardig met hoe oud ze eruit ziet. Was trouwens met afstand degene met het leukste charisma tijdens dit ESF, vond ik.
wat ik las bij het artikel met de chocoladeletters van douwe bob was het bij hem net als bij een topsporter van het gapen en trage hartslag wat hij dus had opgezocht en een overlevingsstand bleek te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:41 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Best wel respect voor Ilse en Douwe Bob, dat ze nog een keer willen.
Maar misschien was het toen nog niet zo heftig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |