We kunnen elkaar niet nog rechtser inhalen dan we nu al gedaan hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef -XOR- het volgende:
Voortaan mag elkaar rechts inhalen trouwens ook gewoon.
Elitair denken en hypocrisie vooralquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dit is totaal niet waar, dus wat is dan wel het echte probleem?
Laat Thierry dit niet horen. Benieuwd trouwens of de constructieve oppositie nu gaat bestaan uit SGP, FvD en JA21.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We kunnen elkaar niet nog rechtser inhalen dan we nu al gedaan hebben.
Rechts inhalen alleen met raampje naar beneden en gestrekte middelvinger.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef -XOR- het volgende:
Voortaan mag elkaar rechts inhalen trouwens ook gewoon.
Ik heb eigenlijk maar weinig gezien wat er op zou duiden dat het wel Plasterk is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:22 schreef Arcee het volgende:
Plasterk lijkt me nog niet zeker als ze daar nog verder over moeten praten.
Hopelijk krijgen we alsnog Gom van Strien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:22 schreef Arcee het volgende:
Plasterk lijkt me nog niet zeker als ze daar nog verder over moeten praten.
Je vergeet dat homoseksualiteit wordt getolereerd doordat er zo hard voor gevochten is (het oh zo enge 'woke'), en dat het gevecht daar ook niet moet stoppen omdat iemands bestaan in theorie accepteren het absolute minimum hoort te zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Homoseksualiteit wordt door brede lagen van de samenleving gewoon geaccepteerd. Al jaren. Nederland staat in dat opzicht al decennia hoog in de lijsten.
De intolerantie zit in religieuze hoek, en niet alleen bij de SGP. En laat dat net zo onuitstaanbaar hypocriet zijn van een hoop linkse partijen (zoals Gül zeer terecht opmerkt): het aartsconservatisme dat heerst binnen een aanzienlijk gedeelte van islamitisch Nederland wordt stelselmatig ontkend.
Dan zij God dit land genadig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:26 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we alsnog Gom van Strien.
Ik denk dat iemand die nog in een strafrechterlijk verhaal verwikkeld is niet echt een goede kandidaat is.quote:
Nee, niet door 'woke'. Allesbehalve door 'woke'.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:27 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je vergeet dat homoseksualiteit wordt getolereerd doordat er zo hard voor gevochten is (het oh zo enge 'woke'), en dat het gevecht daar ook niet moet stoppen omdat iemands bestaan in theorie accepteren het absolute minimum hoort te zijn.
In de praktijk hebben LHBTI'ers (daar horen homo's ook bij) het nog steeds moeilijk. Zaken als homogenezing zijn nog steeds toegestaan; als iemand in transitie wil moet diegene eerst door een lange, bureaucratische en vernederende procedure eer diegene op een lijst komt. En zelfs dan doen we moeilijk over iemands identiteit op bijvoorbeeld officiële documenten.
Qua wetgeving en bescherming lopen we achter op omringende landen, niet omdat het per se slechter gaat, maar vooral omdat zij winst boeken terwijl wij een beetje stilstaan. LHBTI'ers krijgen hier ook van alles om hun oren en voelen zich juist steeds minder geaccepteerd omdat rechts hier per se een cultuuroorlog van moest maken. Natuurlijk zijn veel conservatieve moslims ook anti-woke, maar die zitten hier niet aan de knoppen.
Dus nee, ik denk niet dat je het allemaal kan wegwuiven met 'we accepteren ze toch'.
Van der Plas was vol lof over het voorzitterschap van Wilders tijdens de formatie. Zoals ik net al zei: het zou zo enorm logisch zijn als Wilders premier werd van deze coalitie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk maar weinig gezien wat er op zou duiden dat het wel Plasterk is.
Het zou wel enigzins logisch zijn, Wilders gaat geen persoon op die plek neerzetten die zich als tegenstander van hemzelf goed kan profileren met het risico dat die persoon een eigen partij start, zie een Verdonk, Pastors e.d.
Plasterk is dan een veiligere keuze.
Hallo Amerikaquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die nog in een strafrechterlijk verhaal verwikkeld is niet echt een goede kandidaat is.
Ware het niet dat Wilders eigenlijk een lafaard is die niets liever wil dan wat hij al meer dan 20 jaar doet en waar hij ook de komende kabinetsperiode weer vrolijk mee door kan gaan: schreeuwen vanaf de zijlijn en mensen uitschelden op twitter.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Van der Plas was vol lof over het voorzitterschap van Wilders tijdens de formatie. Zoals ik net al zei: het zou zo enorm logisch zijn als Wilders premier werd van deze coalitie.
Bizar met hoeveel overtuigingskracht hij dat weet te brengen en wat een contrast met de vier die we de afgelopen campagne zagen debatteren.quote:
Yesilgoz is ofwel enorm slecht geadviseerd ofwel enorm eigenwijs, ze had de Rutte lijn moeten vasthouden, dan was de VVD nu nog de grootste partij geweest en zij was premier geweest.quote:
Er is maar 1 Rutte.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz is ofwel enorm slecht geadviseerd ofwel enorm eigenwijs, ze had de Rutte lijn moeten vasthouden, dan was de VVD nu nog de grootste partij geweest en zij was premier geweest.
Gelukkig is dat in ieder geval niet gebeurdquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz is ofwel enorm slecht geadviseerd ofwel enorm eigenwijs, ze had de Rutte lijn moeten vasthouden, dan was de VVD nu nog de grootste partij geweest en zij was premier geweest.
Yesilgoz had wel Wilders uit kunnen sluiten inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet zo relevant. Er is ook maar een Wilders en een Timmermans.
Was mijn keuze ook niet maar je begrijpt mijn punt hopelijk, de VVD is nu de 3e partij en zelfs nog verder gezakt in de peilingen wat wel aantoont dat de Rutte tactiek werkte richting de PVV voor de VVD.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gelukkig is dat in ieder geval niet gebeurd
Tja....ik snap hier niet zo gek veel van, je zou toch verwachten dat de VVD fractie al lang weet waar Yesilgoz wel of niet mee akkoord gegaan is? Dat spreek je toch door met je fractie of ben ik nu gek?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Bij de vvd nemen ze het adagium “formeren is faseren" wel erg serieus.
In normale partijen wel. De VVD is echter een machtsmachine…quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja....ik snap hier niet zo gek veel van, je zou toch verwachten dat de VVD fractie al lang weet waar Yesilgoz wel of niet mee akkoord gegaan is? Dat spreek je toch door met je fractie of ben ik nu gek?
In dit stadium nog stuklopen op samenwerking met Wilders lijkt me ook vreemd. Die bezwaren moeten er dan bij aanvang ook geweest zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja....ik snap hier niet zo gek veel van, je zou toch verwachten dat de VVD fractie al lang weet waar Yesilgoz wel of niet mee akkoord gegaan is? Dat spreek je toch door met je fractie of ben ik nu gek?
Juist daarom zou ik ruggespraak met de fractie verwachten, Yesilgoz is geen Rutte en heeft niet zijn onvoorwaardelijke steun van de fractie, goedschiks of kwaadschiks, enig gevoel voor je eigen partij en het feit dat er divisies zijn in die partij lijkt mj toch wel een noodzakelijkheid voor een fractieleider.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In normale partijen wel. De VVD is echter een machtsmachine…
NPO opheffen zou rechtsstatelijk, volstrekt onjuist zijn want het instituut heeft wel degelijk een breed stimulerende en informatieve (overheids)functie. Ook al is dat verpakt in oeverloos gewauwel, cultuur/spelletjes of gymnastiek met tegenwoordig Barbra de Loor.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van mij part doeken ze de hele NPO op, zou ik geen enkele moeite mee hebben maar dit voelt gewoon als pesten en het kind een lolly geven.
Kijk even terug, Yesilgoz bezwoer bij hoog en laag dat de VVD niet zou gaan regeren maar alleen gedogen. Ik weet niet of dat (nog) een rol speelt maar samenwerken in een coalitie was sowieso niet meteen ok voor de VVD.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In dit stadium nog stuklopen op samenwerking met Wilders lijkt me ook vreemd. Die bezwaren moeten er dan bij aanvang ook geweest zijn.
Een Colijn V’tje zit niemand op te wachten natuurlijk. Een basale vorm van steun moet je wel verzekeren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Ik snap sws niet waarom je een program van een extraparlementair kabinet met je fractie moet bespreken.
Ja, dat was tenminste premiermateriaal.quote:
Omdat het hele extraparlementair verhaal een, exusez le mot, lulverhaal is. Ze schuiven de verantwoording voor de daadwerkelijke beslissingen gewoon af.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Ik snap sws niet waarom je een program van een extraparlementair kabinet met je fractie moet bespreken.
Omdat ook extraparlementaire kabinetten gewoon op partijen steunen, zie Den Uyl.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Dan hadden de heren formateurs met geen enkele partij aan tafel moeten gaan zitten en gewoon zelf de mensen voor een kabinet kunnen uitzoeken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Dus men wil goedkeuring van het parlementaire deel van de partijen, voor een extraparlementair kabinet?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ook extraparlementaire kabinetten gewoon op partijen steunen, zie Den Uyl.
Er is gewoon een regeerakkoord, volgens mij, er zijn er geweest die minder dan 25 pagina's hadden, dacht ik. De enige reden dat het een zgn. extraparlementaire regering zou zijn is omdat een aantal partij nul komma nul kwaliteit in huis hebben om minister of staatsec. te worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ook extraparlementaire kabinetten gewoon op partijen steunen, zie Den Uyl.
Ja, extraparlementair betekent ook niet volledig los van het parlement. Dat kan niet eens. Dan zou iedereen nu een kabinet op kunnen richten, naar de koning kunnen gaan en zich laten beëdigen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus men wil goedkeuring van het parlementaire deel van de partijen, voor een extraparlementair kabinet?
We gaan het zien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het hele extraparlementair verhaal een, exusez le mot, lulverhaal is. Ze schuiven de verantwoording voor de daadwerkelijke beslissingen gewoon af.
Wie haar geadviseerd heeft deze doos van Pandora te openen moet toch ook spijt hebben?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yesilgoz had wel Wilders uit kunnen sluiten inderdaad.
Wat maakt het dan extraparlementair? Behalve dat sommigen graag dwepen met die naam.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, extraparlementair betekent ook niet volledig los van het parlement. Dat kan niet eens. Dan zou iedereen nu een kabinet op kunnen richten, naar de koning kunnen gaan en zich laten beëdigen.
Dan komt de vluchtstrook in beeld.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We kunnen elkaar niet nog rechtser inhalen dan we nu al gedaan hebben.
Voor ik die conclusie deel, wil ik eerst het akkoord zien. Het lijkt er wel op, maar als ze nu straks buiten 4 vice-premiers alleen maar ministers van buiten de partijen halen lijkt het in elk geval een kabinet met een behoorlijke afstand tot het parlement. Dus voor de conclusie of dit extraparlementair gaat zijn of niet is het nog net te vroeg. Eerst het akkoord, dan de poppetjes, dan die conclusie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is gewoon een regeerakkoord, volgens mij, er zijn er geweest die minder dan 25 pagina's hadden, dacht ik. De enige reden dat het een zgn. extraparlementaire regering zou zijn is omdat een aantal partij nul komma nul kwaliteit in huis hebben om minister of staatsec. te worden.
In beginsel is een extraparlementair kabinet een kabinet dat geformeerd is buiten de Kamer om. Dat is dit dus niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat maakt het dan extraparlementair? Behalve dat sommigen graag dwepen met die naam.
Ik begrijp het begrip niet goed.
Zie Den Uyl. Die had een paar hoofdlijnen van de partijen, die heeft het kabinet zelf uitgewerkt en er waren ministers van buiten de partijen. Maar voor die hoofdlijnen heb je natuurlijk wel een akkoord nodig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat maakt het dan extraparlementair? Behalve dat sommigen graag dwepen met die naam.
Ik begrijp het begrip niet goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |