Het zit op de mobiele app, gebruik je de webvariant?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een account, kan het selecteren maar het activeert niet… weet iemand hoe dat moet?
De token limiet van gpt-4o is 128.000, dat is voor mij eigenlijk bijna altijd wel toereikend.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:46 schreef Ericr het volgende:
Prima tool voor een hoop doeleinden. Door de token limit vaak half dement maar daar valt om heen te werken.
Het blijft verder een getraind model, echte intelligentie duurt nog wel even. Maar boeit verder niet, als je de tools goed gebruikt kan je er veel voordeel uit halen. Ben een stuk creatiever en productiever dankzij Chatgpt en andere AI tools. Voor goede output heb je goede input nodig maar scheelt een hoop tijd als je bijna alleen hoeft na te denken over de input en een stuk minder over de output.
Binnenkort Dolphin-2.5-Mixtral-8x7b: op mijn laptop zetten. Uncensored 'AI' kan wel handig zijn en je bent minder afhankelijk van de grillen van AI bedrijven.
Heb je daadwerkelijk gpt-4o geprobeerd of is dit je conclusie op basis van de chat hulp van bol.com?quote:Op maandag 20 mei 2024 07:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Vind al die ophef on commotie maar allemaal overtrokken alsof AI een wonder van techniek is.![]()
Chatrobots en digitale assistent dat beschouw ik als hedendaagse AI. Vooral irritant en vermoeiend.
Wordt pas serieus als we dit in het echt gaan krijgen.![]()
De moordzuchtige computer HAL 9000 in Stanley Kubricks film 2001: A Space Odyssey
16.000 dollarquote:Op maandag 20 mei 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:
Humanoide robots zijn imo van belang als het gaat om A.G.I. Multimodaal zijn is onvoldoende, wel een vereiste. Het is mijnsinziens noodzakelijk om een belichaming te hebben zodat het kan experimenteren in de echte wereld en daar feedback info van krijgt.
Welke definitie van intelligentie hanteer je dan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
Er is niets intelligents aan wat men momenteel als AI verkoopt.
Tsja, ik vind GPT4o toch ook wel geavanceerder dan een puur door tekst prompts benutte LLM.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heb je daadwerkelijk gpt-4o geprobeerd of is dit je conclusie op basis van de chat hulp van bol.com?
Daarnaast zijn de definities vaak erg antropocentrisch.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Welke definitie van intelligentie hanteer je dan?
Als ik bij intelligentie op wikipedia kijk, lijkt het er toch wel op eigenlijk.
Maar die zie ik aan weer niet gauw een doctoraat in de quantummechanica halenquote:Op maandag 20 mei 2024 12:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarnaast zijn de definities vaak erg antropocentrisch.
Als het erom gaat in barre omstandigheden te kunnen overleven en zich te blijven voortplanten als criteria, dan komen mensen ver, maar vergeleken met de Deinococcus radiodurans winnen wij die race niet
Over grijpen gesproken:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Begrip komt van het woord 'grijpen', dat is ook de reden dat vaak veronderstelt wordt dat een A.I. alleen 'begrip' kan verkrijgen mits het 'agency' heeft en dus een belichaming benodigd zoals met een robot.
gobbledygookquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Begrip komt van het woord 'grijpen', dat is ook de reden dat vaak veronderstelt wordt dat een A.I. alleen 'begrip' kan verkrijgen mits het 'agency' heeft en dus een belichaming benodigd zoals met een robot.
Het weet de quantummechanica prima te benutten en die kennis te kunnen overdragen om te overleven en voort te planten.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar die zie ik aan weer niet gauw een doctoraat in de quantummechanica halen
quote:Deinococcus radiodurans is a bacterium, an extremophile and one of the most radiation-resistant organisms known. It can survive cold, dehydration, vacuum, and acid, and therefore is known as a polyextremophile. The Guinness Book Of World Records listed it in January 1998[1] as the world's most radiation-resistant bacterium or lifeform.
quote:
Een hand of tentakels zoals die van een octopus zijn van belang om met grote flexibiliteit en precisie de omgeving te kunnen manipuleren en aftasten.quote:
De beperking is de user zelf...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan het niet zijn omdat het ook gratis wordt aangeboden, maar dan met beperkingen.
[..]
De associatie met de stem van het O.S. in de film 'Her' was te verwachten met ChatGPT.oquote:OpenAI stopt met gebruik stem die 'griezelig veel' klinkt als Scarlett Johansson
OpenAI gaat stoppen met het gebruik van een virtuele stem van chatbot ChatGPT. De stem, met de naam Sky, lijkt erg op die van Scarlett Johansson. En de actrice is not amused.
De stem was onderdeel van een verbeterde versie van ChatGPT, die vorige week werd gelanceerd. Al snel hoorden gebruikers de stem van Johansson erin.
OpenAI-directeur Sam Altman ontkende maandag dat het bedrijf heeft geprobeerd de stem van Johansson te imiteren. "De stem van Sky is niet die van Scarlett Johansson en het was nooit de bedoeling dat die op haar stem zou lijken", schreef hij.
Volgens Altman is het de stem van een andere acteur. "Uit respect voor mevrouw Johansson hebben we het gebruik van de stem van Sky in onze producten stopgezet." Of de AI-stem ooit weer terugkeert, is niet duidelijk.
Een AI of AGI kan drect worden aangesloten op allerlei randapparatuur,op deze wijze kan het systeem (de intelligentie) zaken waarnemen en daarna handelen die ver uitgaan waartoe een mens in staat is (of je moet een neurochip implanteren voor de interfacing).quote:Op maandag 20 mei 2024 12:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een hand of tentakels zoals die van een octopus zijn van belang om met grote flexibiliteit en precisie de omgeving te kunnen manipuleren en aftasten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2024 14:57:04 ]
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:56 schreef Nober het volgende:
Ik hoef geen AI.Ik wed dat ze nu allemaal een smartphone hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat geldt ook voor de meeste mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
Er is niets intelligents aan wat men momenteel als AI verkoopt.
Waarom niet. Wat vertrouw je er niet aanquote:
Mijn vermoeden is dat er nog onvoldoende belichaming d.m.v. humanoide robots geïntegreerd wordt en dat een A.G.I. die menselijk begrip evenaart, laat staan overstijgt daarom wel even op zich laat wachten.quote:OpenAI begint training van model dat ‘slimmer is dan mensen’
OpenAI is begonnen met het trainen van het model dat vermoedelijk zal uitkomen als GPT-5. De training van het model kan nog maanden duren. OpenAI wil toewerken naar 'algemene kunstmatige intelligentie': een systeem dat slimmer is dan mensen.
De opvolger van GPT-4 moet onder meer de basis vormen voor chatbots, plaatjesgenerators en digitale assistenten, schrijft The New York Times. Ook introduceert OpenAI een nieuwe commissie voor veiligheid en beveiliging. De vorige commissie werd onlangs ontbonden. De nieuwe commissie moet ervoor zorgen dat AI-modellen veilig zijn om te worden gebruikt door het publiek en geen gevaar gaan vormen voor de maatschappij.
Nu de training is begonnen, is het afwachten wanneer de release plaatsvindt. Het trainen duurt doorgaans minstens enkele maanden, waarna bedrijven vaak ook nog maanden nemen voor het testen en afstemmen van het model op de eisen. Die tweede stap, reinforced learning from human feedback, is belangrijk om ervoor te zorgen dat een AI-model niet uit de bocht vliegt en bijvoorbeeld gaat suggereren om geweld te gebruiken of vragen beantwoordt op een manier die OpenAI in de problemen kan brengen. OpenAI zegt niet wanneer de opvolger van GPT-4 uitkomt. Het recentste model is GPT-4o.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |