Video: ChatGPT verbaast met update: ‘Alsof je met écht persoon praat’quote:ChatGPT kan na update vloeiender en natuurgetrouw praten
OpenAI heeft een verbeterde versie van ChatGPT gepresenteerd. De nieuwe versie van de AI-chatbot kan naast tekst nu ook spraak en beeld begrijpen. Daardoor kun je volgens de ontwikkelaar binnenkort een vloeiend en natuurgetrouw gesprek voeren met de chatbot.
De update van de populaire chatbot wordt de komende weken uitgerold. Zodra de nieuwe versie beschikbaar is, kunnen gebruikers een mondelinge vraag stellen die ChatGPT binnen milliseconden zal beantwoorden.
Het was al mogelijk om met ChatGPT te praten, maar daarbij was er een vertraging. De nieuwe versie zorgt ervoor dat de gesprekken vloeiender verlopen.
"Het voelt als AI uit de films", schrijft topman Sam Altman op de OpenAI-website. "Praten met een computer heeft nooit echt natuurlijk gevoeld voor mij, maar nu wel."
Nova?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een account, kan het selecteren maar het activeert niet… weet iemand hoe dat moet?
Je moet betalen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een account, kan het selecteren maar het activeert niet… weet iemand hoe dat moet?
Dat kan het niet zijn omdat het ook gratis wordt aangeboden, maar dan met beperkingen.quote:
quote:There will be a limit on the number of messages that free users can send with GPT-4o depending on usage and demand. When the limit is reached, ChatGPT will automatically switch to GPT-3.5 so users can continue their conversations.
Werkt de gratis versie bij jou dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan het niet zijn omdat het ook gratis wordt aangeboden, maar dan met beperkingen.
Ik heb nu geen account. Had een 3.5 proef account, maar daarmee kan ik niet meer inloggen, waarschijnlijk omdat ik het maanden niet gebruikt had.quote:
Zie je het dan niet op je ChatGPT startpagina staan?quote:
Je moet op het koptelefoon-icoontje klikken en dan kan je praten. Althans op telefoon werkt t zo.quote:
Ja, maar dat had ik al een werkt helemaal niet zo responsivequote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:12 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Je moet op het koptelefoon-icoontje klikken en dan kan je praten. Althans op telefoon werkt t zo.
Dat wisselt nog weleens ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dat had ik al een werkt helemaal niet zo responsive
Begrip komt van het woord 'grijpen', dat is ook de reden dat vaak veronderstelt wordt dat een A.I. alleen 'begrip' kan verkrijgen mits het 'agency' heeft en dus een belichaming benodigd zoals met een robot.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:21 schreef -XOR- het volgende:
Verfijnder natuurlijk taalgebruik != daadwerkelijk begrip
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het gpt zelf gevraagd, die weet het ook niet, snapt mijn vraag niet
quote:How can I access GPT-4, GPT-4 Turbo and GPT-4o?
ChatGPT Plus and Team
ChatGPT Plus and Team subscribers have GPT-4 and GPT-4o access on chatgpt.com with a larger usage cap.
ChatGPT Plus and Team users will be able to select GPT-4o from the drop down menu at the top of the page:
As of May 13th 2024, Plus users will be able to send up to 80 messages every 3 hours on GPT-4o and up to 40 messages every 3 hours on GPT-4. We may reduce the limit during peak hours to keep GPT-4 and GPT-4o accessible to the widest number of people.
The GPT-4 and GPT-4o message caps for a user in a ChatGPT Team workspace is higher than that of ChatGPT Plus.
Please note that unused messages do not accumulate (i.e. if you wait 6 hours, you will not have 80 messages available to use for the next 3 hours on GPT-4).
quote:On the day of the ChatGPT-4o announcement, Sam Altman sat down to share behind-the-scenes details of the launch and offer his predictions for the future of AI. Altman delves into OpenAI's vision, discusses the timeline for achieving AGI, and explores the societal impact of humanoid robots. He also expresses his excitement and concerns about AI personal assistants, highlights the biggest opportunities and risks in the AI landscape today, and much more
Is er koffiequote:
Het controleren op de juistheid van antwoorden is iets wat nog niet optimaal is. Voor het rekenwerk zou 'agency' bij het rekenen sowieso behulpzaam zijn omdat het dan een interne calculator kan benutten om het antwoord te checken. Zo blijkt het tellen van het aantal woorden in een zin met ChatGPT4.o nog steeds tot foutieve antwoorden te leiden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 06:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Volgens ChatGPT zeker, en volgens ChatGPT is 2+3=6 want dat is op Facebook geschreven.
Ze komen vaak met de meest rare antwoorden op simpele vragen. Heb het getest voor het werk maar mijn advies was niet gebruiken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het controleren op de juistheid van antwoorden is iets wat nog niet optimaal is. Voor het rekenwerk zou 'agency' bij het rekenen sowieso behulpzaam zijn omdat het dan een interne calculator kan benutten om het antwoord te checken. Zo blijkt het tellen van het aantal woorden in een zin met ChatGPT4.o nog steeds tot foutieve antwoorden te leiden.
Wat dat betreft is het dan wat al te menselijkquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:21 schreef Basp1 het volgende:
Dat is natuurlijk inherent aan de voeden van de ai met de meeste stupide meningen die de ai als het veel gezegd wordt toch als erg betrouwbaar classificeert.
Dan valt het precies nog wel mee met die AGI voorspellingenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:01 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het gpt zelf gevraagd, die weet het ook niet, snapt mijn vraag niet
Te menselijk? Ja als je in een wappie bubbel zit en alle stupide meningen voor waar aanneemt en elkaar maar naar de mond praat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het dan wat al te menselijk
Er zijn gelukkig ook open source LLM's zoals Llama.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:33 schreef Zoddie het volgende:
AI is natuurlijk meteen al verziekt omdat men er geld aan wilt verdienen.
Dus je gaat straks resultaten krijgen als
"Hoe warm wordt het vandaag?"
"het wordt vandaag flink warm en kan gevaarlijk zijn voor een mens, denk daarom eens aan een Airconditioner van Whirlpool zoals de S8 die een ruimte van 40m² gemakkelijk kan koelen.
Daarnaast kan de zon verblindend werken neem daarom een zonnebril van Ray Ban, die zorgen ervoor dat u niet verblind raak en er toch stylistisch uit ziet!
Overige informatie: Het wordt 28 graden celcius af en toe bewolkt."
AI zal worden gestuurd voor het adverteren.
Ik mag hopen dat er een open source volledig vrije AI model komt zonder schil erom heen van allerlei regeltjes en limiteten.
Tsja, garbage in, garbage outquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Te menselijk? Ja als je in een wappie bubbel zit en alle stupide meningen voor waar aanneemt en elkaar maar naar de mond praat.![]()
Zelfs een beetje kritische mensen kunnen toch echt wel door de lading stupide meningen de enkele kloppende feiten destilleren.
Reddit, Facebook erg fantastische data toch, mischien hebben ze ook wel fok gebruikt, heeft iemand als eens gevraagd wat 450 isquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, garbage in, garbage out![]()
De bronnen van de gebruikte data dienen dan ook van goede kwaliteit te zijn, ik vermoed dat daar vanwege de competitie en kosten te lichtvaardig mee wordt omgegaan.
Dit zie je ook bij users op Fok!quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe GPT is leuk (met stem), maar echt vooruitgang in redeneren zie ik al een tijdje niet meer.
Dus ik vraag het me af of dit wel het pad naar AGI is.
Welk subforum zou een agi versie van ChatGPT het liefste lezen? ONZ?quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit zie je ook bij users op Fok!
Of de Klaagbaak.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welk subforum zou een agi versie van ChatGPT het liefste lezen? ONZ?
Eens, ook de menselijke hersenen bestaan uit een combinatie van verschillende hersendelen. Heb ook het idee dat 'agency' en dus een vorm van belichaming nodig is. De visuele cortex neemt erg veel capaciteit in en bestaat ook weer uit verschillende delen. Dat blijkt nogal van belang te zijn. Er bestaan echter vormen van intelligentie die het zonder neuronen en visuele info redden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus ik vraag het me af of dit wel het pad naar AGI is. Denk dat je uiteindelijk een combinatie van systemen nodig hebt.
Dan moet het al een robot zijn die op een mens lijkt. Wij kijken met onze ogen, we voelen met onze handen, we denken met ons hoofd; en niet met onze hersenen. Je hebt belichaming nodig, in-de-wereld-zijn, zoiets als wat wij zijn. In een programmaatje ga je dat allemaal niet voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eens, ook de menselijke hersenen bestaan uit een combinatie van verschillende hersendelen. Heb ook het idee dat 'agency' en dus een vorm van belichaming nodig is. De visuele cortex neemt erg veel capaciteit in en bestaat ook weer uit verschillende delen. Dat blijkt nogal van belang te zijn. Er bestaan echter vormen van intelligentie die het zonder neuronen en visuele info redden.
CNN's zoals AlfaGo blijken in staat nieuwe informatie te kunnen genereren en GAN's zullen daar ook wel toe in staat zijn. Voor zover mij bekend zijn LLM's daar (nog) niet toe in staat. Het ligt nogal voor de hand dat men een combinatie van deze technieken gaat gebruiken, wil men AGI bereiken. Dat A.I. multimodaal wordt binnen een LLM betekent nog niet dat het A.G.I. is imo.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Het is echt niet zo bijzonder als het lijkt. Het plakt gewoon bestaande informatie bij elkaar. Er is niks AGI's aan. Dat hebben we nog niet en het is de vraag of we dat binnenkort gaan krijgen.
Eens, je ziet nu ook dat er veel meer aandacht en investeringen uitgaan naar humanoide robots. Voor het optimaliseren van ANN's is een feedback loop nodig die combinaties van ANN's testen die het zelf 'verzint'. Ook kan een feedback loop waarbij ANN's biologische neuronen probeert te optimaliseren voor een taak tot nieuwe informatie leiden. Dat kan al met zoiets als de BCI van Neuralink en/of met neuronen in een 'petrischaal'.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan moet het al een robot zijn die op een mens lijkt. Wij kijken met onze ogen, we voelen met onze handen, we denken met ons hoofd; en niet met onze hersenen. Je hebt belichaming nodig, in-de-wereld-zijn, zoiets als wat wij zijn. In een programmaatje ga je dat allemaal niet voor elkaar krijgen.
Dit, het is gewoon een veredelde chatbot.quote:Op woensdag 15 mei 2024 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
Er is niets intelligents aan wat men momenteel als AI verkoopt.
quote:Op maandag 20 mei 2024 07:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Vind al die ophef on commotie maar allemaal overtrokken alsof AI een wonder van techniek is.![]()
Chatrobots en digitale assistent dat beschouw ik als hedendaagse AI. Vooral irritant en vermoeiend.
Wordt pas serieus als we dit in het echt gaan krijgen.![]()
De moordzuchtige computer HAL 9000 in Stanley Kubricks film 2001: A Space Odyssey
Geen idee wat de officiële definities zijn, maar het voelt voor mij wel degelijk als intelligent.quote:Op woensdag 15 mei 2024 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
Er is niets intelligents aan wat men momenteel als AI verkoopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |