En waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier precies ligt het pijnpuntje, volgens mij is zo'n contract gemaakt tussen de omroep en de EBU.
Meerdere landen hadden ook geklaagd over de Israëlische persdelegatie, daar hadden ze dus duidelijk in moeten grijpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was toch zero tolerance? Als meer deelnemers zich niet aan de regels hielden, waarom is daar dan niets tegen gedaan. Ik blijf me verbazen over de EBU
Dat weet je nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:07 schreef Firuze60 het volgende:
Laten we absoluut niet die Zweedse cameravrouw bijvoorbaat al gaan vingerwijzen, de schuldigen van dit voorval zitten ver boven Joost en dit gedoe.
het is wel echt heel eventjes geleden dat ik mediarecht gehad heb, en ik ben zeker geen expert....quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:17 schreef Za het volgende:
[..]
Gezien Joost gediskwalificeerd is, en niet meer als deelnemer te boek staat, zij hem geschaad hebben, in hoeverre hebben zij nog recht op deze beelden.
Moet Joost deze niet zelf uploaden, zijn beide optredens en eisen dat zij ze eraf halen, en beslag leggen op hun inkomsten tot nu toe?
Nee, het kan ook in andere jurisdictie, maar dan moet je wel een rechter vinden daar die het Zwitserse recht kan toepassen. Ik weet niet of zulke rechter rondlopen in Nederland, maar volgens mij wel voor Common Law. Dus het zou me niet super verbazen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de zaak inderdaad alleen in Zwitserland kan starten.
Ja dat werkt twee kanten op, je mag best kritiek hebben op hoe een grote organisatie omgaat met echte mensen, ze kunnen ook overdrijven met zo'n lange tijd weinig privémomenten te hebben. Als veel artiesten hierover klagen kun je moeilijk gaan zeggen dat ze hun bek moeten houden, je kan er ook naar luisteren om het voor de mensen die uiteindelijk het middelpunt van de show zijn (miljoenen kijkers over de hele wereld), dan is het ook fijn dat je er alles aan doet om ze tegemoet te komen zodat ze enigszins comfortabeler zijn. Dan is roepen dat iedereen gek is behalve zij zelf heel raar en kun je wachten op een leegloop en dat landen dan zelf maar wat opzetten. Het moet ook menselijk blijven en de organisatie geeft het vermoeden dat ze de artiesten compleet uitbuiten voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:07 schreef Pharkus het volgende:
Als je regels oplegt dan moet je ook handhaven en sturen op naleving. Zeker als je zero tolerance aanvoert.
Maar helaas kan dat ook net zo goed andersom.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat werkt twee kanten op, je mag best kritiek hebben op hoe een grote organisatie omgaat met echte mensen, ze kunnen ook overdrijven met zo'n lange tijd weinig privémomenten te hebben. Als veel artiesten hierover klagen kun je moeilijk gaan zeggen dat ze hun bek moeten houden, je kan er ook naar luisteren om het voor de mensen die uiteindelijk het middelpunt van de show zijn (miljoenen kijkers over de hele wereld), dan is het ook fijn dat je er alles aan doet om ze tegemoet te komen zodat ze enigszins comfortabeler zijn. Dan is roepen dat iedereen gek is behalve zij zelf heel raar en kun je wachten op een leegloop en dat landen dan zelf maar wat opzetten. Het moet ook menselijk blijven en de organisatie geeft het vermoeden dat ze de artiesten compleet uitbuiten voor eigen gewin.
Zeker, daarom moet je juist met elkaar in gesprek, niet ineens de autoriteit spelen. Hoe kun je het voor alle betrokken partijen zo fijn mogelijk maken. Hoe het nu gaat is blijkbaar niet hoe alle partijen het willen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maar helaas kan dat ook net zo goed andersom.
Challenge the credibility of the victim.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:07 schreef Firuze60 het volgende:
Laten we absoluut niet die Zweedse cameravrouw bijvoorbaat al gaan vingerwijzen, de schuldigen van dit voorval zitten ver boven Joost en dit gedoe.
Zeer zeker, als ze een sterke zaak hebben en dat betwijfel ik helaas.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:19 schreef HiZ het volgende:
Avrotros zou bijvoorbeeld naar het Netherlands Commercial Court kunnen stappen als ze een zaak willen aanspannen tegen de EBU.
Maar zou dat heel veel indruk maken als het bij 1 land blijft?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:03 schreef Vis1980 het volgende:
Om dat te veranderen is gewoon een kwestie van niet meedoen totdat er veranderingen zijn. Dat lijkt mij sneller en effectiever dan geen WK voetbal spelen, want de FIFA is net effe wat groter en hardnekkiger dan de EBU.
Alleen als zo'n landje een dikke vette hoofdsponsor heeft geleverd en suunig Nederlandje hoef je daar niet op te rekenen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zou dat heel veel indruk maken als het bij 1 land blijft?
Inderdaad, ondanks mijn geringe sympathie voor haar denk ik wel dat zij (potentieel) het grootste slachtoffer is van deze kwestie. Dat ondanks het feit dat ik het heel zielig vind voor Joost.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:07 schreef Firuze60 het volgende:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:21 schreef Za het volgende:
Ik lees dat er een vrij strenge clausule is opgenomen, welke overigens ook in Joost's voordeel kan werken.
Voor het geld wat verdiend wordt met YT views krijgen de artiesten niets, omdat hun deelname gratis promotie voor hen zou zijn.
Maar wanneer het ipv promotie juist negatief op je afstraalt zoals in dit geval van uitzondering het geval is, is het de vraag of dat stand houdt.
Gedrags clausule EBU waarmee Joost akkoord is gegaan:
Tamelijk dichtgetimmerd:
“Not to behave or work in a manner which could infringe other persons’ rights or limit or hinder anyone else’s working capabilities. Physical and/or verbal and/or sexual abuse or aggression is strictly prohibited.”
“All decisions taken by the EBU, the Host Broadcaster and/or the Participating Broadcasters shall be final and binding and You agree that no remedy shall be possible.”
Maar goed, het ongevraagd filmen tegen de regels in kan ook gezien worden als het hinderen van zijn werk en het schenden van zijn recht niet gefilmd te willen worden op niet publieke plekken.
Dit alles even los van of EBU nog rechten heeft op inkomsten inzake het nummer/ de beelden van Joost.
Ik weet het niet. Ik weet niet eens of een veroordeling wat zou uitmaken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zeer zeker, als ze een sterke zaak hebben en dat betwijfel ik helaas.
Wel logischer, je mag niet eens drinken als je moet rijden maar dronken zingen is eerder regel dan uitzondering.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:26 schreef Jane het volgende:
Laten we gewoon Heineken vragen de F1 te droppen en in plaats daarvan het ESF te sponsoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |