Sterker nog, hij beschrijft het hele voorval amper. Het gaat vooral over hoe slecht Joost zich gedroeg, vooral tegen dat vriendelijke en professionele meisje van Israël.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik trek dit soort dingen zó slecht. Lekker veroordelen als er nog geen oordeel is. En geen woord zeker over nee is nee en afspraken?
Alleen heeft de politie niet meegespeeld. En het zou mij niks verbazen als er morgen wordt gezegd dat er niets te vervolgen is. Bijvoorbeeld omdat de opnames er niet zijn en er verder geen aantoonbare strafbare feiten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zo is dat gewoon gegaan hoor, geen haar op m’n hoofd die daaraan twijfelt. Direct met de schorsing was het toch wel duidelijk dat Joost niet meer terug mocht komen. Dan ga je alles doen om je verhaal aan te dikken.
Iedereen met een beetje juridische kennis weet dat het weken/maanden kan duren voordat een OM een definitief besluit neemt of er wel/geen vervolging komt, de EBU dus ook. En ow ja, dan is het dus niet meer appropriate om Joost op te laten treden zolang hij niet ‘cleared’ is; Job done, negatief imago saved (not).
Ik heb vrijdag een live-verslag aangehoord van een Spanjaard, volgens zeggen een redelijke oude rot op ESF gebied, die bijna moest huilen om zn eigen relaas ...quote:Op zondag 12 mei 2024 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alleen van Spanje. Er hebben er meer geklaagd, op social media en bij de EBU.
En de klagers lijken zich alleen uit te breiden. De deelneemster van Polen heeft het nu ook verbaal geuit (na de actie met de rode cape/jas) las ik in de S.
Huh. Van Israël? Is dat dan weer iets anders dan de cameravrouw van de EBU? Of was dat een Israëlische?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Sterker nog, hij beschrijft het hele voorval amper. Het gaat vooral over hoe slecht Joost zich gedroeg, vooral tegen dat vriendelijke en professionele meisje van Israël.
Denk dat ze persco bedoelen na halve finale.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Van Israël? Is dat dan weer iets anders dan de cameravrouw van de EBU? Of was dat een Israëlische?
Wow, wat?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:14 schreef Claudia_x het volgende:
Schimmelpenninck in de Volkskrant: we hebben als volk een gebrek aan beschaving en Joost is daar een exponent van.
Als-ie het nou alleen over zichzelf had, dan klopte het wel.![]()
Denk nog steeds dat die slogan ironisch bedoelt was (of in elk geval zo opgevat is).quote:Op zondag 12 mei 2024 23:35 schreef chratnox het volgende:
De slogan van Eurovision was "United by Music"
quote:Op zondag 12 mei 2024 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Van Israël? Is dat dan weer iets anders dan de cameravrouw van de EBU? Of was dat een Israëlische?
Tijdens die persco na de semi idd.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat ze persco bedoelen na halve finale.
Er is van alles getolereerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Onbeschoft gedrag wordt niet meer getolereerd, van niemand, dat is de boodschap die de EBU nu naar buiten brengt.
Ik denk dat de EBU het zoveel mogelijk onder de mat heeft proberen te schuiiven maar dat die cameravrouw daar niet tevreden mee was en naar de politie is gestapt.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn gevoel is dat het alleen maar naar de politie gestuurd is zodat ze kunnen zeggen "Ja we konden toch niet met een gerust hart iemand deel laten nemen die door de politie onderzocht werd?"
Maar ook dat is koffiedik kijken uiteraard.
Dus volgend jaar kan iedereen een klacht indienen tegen degene wie ze niet mogen, waarna de EBU een onderzoek moet instellen en ten tijde van dat onderzoek kan de "verdachte" niet meedoen en wordt gediskwalificeerd. Succes EBUquote:Op zondag 12 mei 2024 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Onbeschoft gedrag wordt niet meer getolereerd, van niemand, dat is de boodschap die de EBU nu naar buiten brengt.
"Laten we het negeren tot het niet meer te negeren valt" klinkt wel als een plausibele strategie voor dit managementteam.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk dat de EBU het zoveel mogelijk onder de mat heeft proberen te schuiiven maar dat die cameravrouw daar niet tevreden mee was en naar de politie is gestapt.
Joost werd vlak voor de repetities tegengehouden, dat is wel een heel erg last minute beslissing maar ik denk dat de EBU dat moest doen omdat er opeens een officiele klacht bij de politie lag.
Maar dat is mijn gevoel bij de situatie, geen idee of dat klopt.
Bron?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Mij ook jaquote:Op zondag 12 mei 2024 23:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Laten we het negeren tot het niet meer te negeren valt" klinkt wel als een plausibele strategie voor dit managementteam.
Van niemandquote:Op zondag 12 mei 2024 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Dan mogen ze zichzelf meteen opheffen.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:42 schreef Firuze60 het volgende:
Alleen voor medewerkers schijnbaar. Dat is wat ze tot nu toe gecommuniceerd hebben i.i.g...quote:
Mwuah, ze hadden er ook voor kunnen kiezen om niet te komen (of publiekelijk aan te geven dat er praktisch amper iets aan de hand is) maar ik kan mij voorstellen dat als er iets is gebeurt bij het grootste evenement in je stad dan je dan met een paar agentjes langsgaat om de verhalen aan te horen en door de formele weg te kiezen door de bevindingen bij het OM neer te leggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alleen heeft de politie niet meegespeeld. En het zou mij niks verbazen als er morgen wordt gezegd dat er niets te vervolgen is. Bijvoorbeeld omdat de opnames er niet zijn en er verder geen aantoonbare strafbare feiten zijn.
Je voelt jezelf geen onderdeel van deze barbaarse beschavingsloze maatschappij?quote:
En reken maar dat ik ook pissed-off ben, fuck die EBU, maar kennelijk stond in de statuten dat je als artiest/deelnemer je volledige medewerking moest geven, inclusief filmpjes voor hun SM.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen voor medewerkers schijnbaar. Dat is wat ze tot nu toe gecommuniceerd hebben i.i.g...
Ik ga er van uit dat AvroTros zich meer dan wij bewust is van dat risico en daar hun strategie op baseert.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:50 schreef marcodej het volgende:
Maar als hij zich agressief gedroeg en een telefoon uit iemands handen heeft geslagen, staat AVROTROS voor joker.
Als m'n oma wielen had...quote:Op zondag 12 mei 2024 23:50 schreef marcodej het volgende:
Maar als hij zich agressief gedroeg en een telefoon uit iemands handen heeft geslagen, staat AVROTROS voor joker.
Dus AVROTROS liegt dat er afspraken gemaakt zijn?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En reken maar dat ik ook pissed-off ben, fuck die EBU, maar kennelijk stond in de statuten dat je als artiest/deelnemer je volledige medewerking moest geven, inclusief filmpjes voor hun SM.
Neehoor, want er zijn ook klachten tegen Israël ingediend. Niks mee gedaan. Dus het werkt alleen als de EBU je al niet mag oid.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dus volgend jaar kan iedereen een klacht indienen tegen degene wie ze niet mogen, waarna de EBU een onderzoek moet instellen en ten tijde van dat onderzoek kan de "verdachte" niet meedoen en wordt gediskwalificeerd. Succes EBU
Bij een melding moeten ze komen en bij een aangifte moet het OM de zaak onderzoeken om te kijken of er strafbare feiten zijn gepleegd.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mwuah, ze hadden er ook voor kunnen kiezen om niet te komen (of publiekelijk aan te geven dat er praktisch amper iets aan de hand is) maar ik kan mij voorstellen dat als er iets is gebeurt bij het grootste evenement in je stad dan je dan met een paar agentjes langsgaat om de verhalen aan te horen en door de formele weg te kiezen door de bevindingen bij het OM neer te leggen.
Dan heeft het OM de aap op de schouder, organisatie blij, job done.
Eenzijdige afspraken, Joost kan wel geroepen hebben, geen camera in mijn smoel, maar dat stond gewoon in zijn contract.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus AVROTROS liegt dat er afspraken gemaakt zijn?
Dat deed ie toch ook. Hij heeft staan karaoke douchen, z'n favoriete foto op z'n telefoon laten zien etc. Maar het kan prima zijn dat ze er daar pas achter kwamen dat je dit jaar ineens óók nog gefilmd werd voor hun socials als je zwetend of jankend van het podium kwam. Kan me prima indenken dat iemand zegt 'ja doei, veel is goed maar dit niet hoor, nog even en je wilt me op de plee filmen voor je socials'. Er zitten ook gewoon grenzen aan hoeveel je aapje wilt spelen voor hun socials wmb.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En reken maar dat ik ook pissed-off ben, fuck die EBU, maar kennelijk stond in de statuten dat je als artiest/deelnemer je volledige medewerking moest geven, inclusief filmpjes voor hun SM.
Tot de finale begon had ik geen moeite met een winst van Zwitserland etc. Maar tijdens de finale voelde ik mijn woede groeien en ik raakte helemaal ook het kookpunt toen Nemo en Isaac als brave EBU flesh puppets heel luchtig over het drama heen stapten.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:12 schreef Greys het volgende:
Ja ik ben ook prima tevreden over Nemo als winnaar! En supertof voor Baby Lasagna dat hij het zo goed deed. Ben ook blij met de Franse inzending die het zo goed deed. Oekraïne mooie plek. Helemaal niet ontevreden. Oh en Duitsland en Letland verdiend hoger dan menigeen vooraf dacht.
Dus daar komt het oneerlijk gevoel zeker niet vandaan. Allen van harte gegund.
Maar dat je TERWIJL HET ONDERZOEK NOG LOOPT (dus terwijl iemand niet bewezen schuldig) z'n finale gewoon afpakt trek ik nog steeds echt niet. Ik word er zo boos en verdrietig van. Laat staan hoe Joost zich moet voelen na z'n perfecte maandenlange voorbereiding.
Bron ajb dat dat in z'n contract stond dat hij gefilmd moest worden als hij net van het podium kwam?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eenzijdige afspraken, Joost kan wel geroepen hebben, geen camera in mijn smoel, maar dat stond gewoon in zijn contract.
Bron? Eenzijdige afspraken zijn geen afsprakenquote:Op zondag 12 mei 2024 23:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eenzijdige afspraken, Joost kan wel geroepen hebben, geen camera in mijn smoel, maar dat stond gewoon in zijn contract.
Moest of kon ? voor TV ok maar voor SM?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron ajb dat dat in z'n contract stond dat hij gefilmd moest worden als hij net van het podium kwam?
Dan moet ik hard graven, maar het is langs gekomen, elke artiest tekende voorwaarden, waaronder o.a. filmen bij het afgaan na een optreden.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Bron ajb dat dat in z'n contract stond dat hij gefilmd moest worden als hij net van het podium kwam?
Oh, maar dat denk ik ook. De politie vindt het onzin (want geen formele acties tegen Joost) en heeft het over de schutting geflikkerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mwuah, ze hadden er ook voor kunnen kiezen om niet te komen (of publiekelijk aan te geven dat er praktisch amper iets aan de hand is) maar ik kan mij voorstellen dat als er iets is gebeurt bij het grootste evenement in je stad dan je dan met een paar agentjes langsgaat om de verhalen aan te horen en door de formele weg te kiezen door de bevindingen bij het OM neer te leggen.
Dan heeft het OM de aap op de schouder, organisatie blij, job done.
Nemo zei dan in elk geval nog dat Eurovision needs some fixing.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tot de finale begon had ik geen moeite met een winst van Zwitserland etc. Maar tijdens de finale voelde ik mijn woede groeien en ik raakte helemaal ook het kookpunt toen Nemo en Isaac als brave EBU flesh puppets heel luchtig over het drama heen stapten.
Ik merkte ook iets anders: ik heb het ESF 50 jaar gekeken en liefgehad. Vaak ook verdedigd tegen 'ongelovigen'.
Maar gisteravond waren we zoals afgesproken bijelkaar en de finale stond aan. En toen gebeurde er iets wat ik nooit had verwacht. Wat een TV hoogtepunt was altijd was een achtergrond ding geworden, met weinig aandacht voor de liedjes. Er werd ook veel doorheen gepraat (vroeger een doodzonde). Wat de rest van de show betrof; die werd bekeken met een ongekende kilheid. Alsof de sluiers van de ogen waren getrokken en plotseling zichtbaar was hoe vals, oppervlakkig en voorspelbaar het allemaal was. De onleuke grapjes uit uit gestreken botox-koppen. Kortom er ging real-time iets kapot. En ik denk niet dat het nog gerepareerd zal kunnen worden. Ik wil dat Nederland het gewoon links laat liggen vanaf nu. Die Nemo is over 4 weken vergeten. En gelet op streaming sites is het vergeten al begonnen. Dus zoveel verliezen we er niet mee.
Vraag me af of anderen ook zoiets hebben.
Sowieso kreeg ik dit jaar wel heel erg het idee dat EBU de deelnemers ziet als poppetjes die maar "ja en amen" moeten blijven roepen tegen alles wat de EBU ze blijft opleggen. Het houdt een keer op. Dit zou ik ook gezegd hebben buiten wat er met Joost is gebeurd.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat deed ie toch ook. Hij heeft staan karaoke douchen, z'n favoriete foto op z'n telefoon laten zien etc. Maar het kan prima zijn dat ze er daar pas achter kwamen dat je dit jaar ineens óók nog gefilmd werd voor hun socials als je zwetend of jankend van het podium kwam. Kan me prima indenken dat iemand zegt 'ja doei, veel is goed maar dit niet hoor, nog even en je wilt me op de plee filmen voor je socials'. Er zitten ook gewoon grenzen aan hoeveel je aapje wilt spelen voor hun socials wmb.
Yo Greys! Ik wilde je nog bedanken. Je hebt me dit jaar helemaal lopen ophypen voor ESF. Ik heb voor het eerst alles rondom het festival gevolgd: rehearsals, carpet, de hele mik mak. En ik heb heel erg van de Joost-achtbaan genoten. Met jou als een van de grote enthousiasmerende krachten op dit forum.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat deed ie toch ook. Hij heeft staan karaoke douchen, z'n favoriete foto op z'n telefoon laten zien etc. Maar het kan prima zijn dat ze er daar pas achter kwamen dat je dit jaar ineens óók nog gefilmd werd voor hun socials als je zwetend of jankend van het podium kwam. Kan me prima indenken dat iemand zegt 'ja doei, veel is goed maar dit niet hoor, nog even en je wilt me op de plee filmen voor je socials'. Er zitten ook gewoon grenzen aan hoeveel je aapje wilt spelen voor hun socials wmb.
Waarna, volgens AvroTros, dit opkwam en er nieuwe afspraken zijn gemaakt. Van twee kanten, want zo werken afspraken.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan moet ik hard graven, maar het is langs gekomen, elke artiest tekende voorwaarden, waaronder o.a. filmen bij het afgaan na een optreden.
Hulde.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:00 schreef Em31 het volgende:
Deze Nederlander deed voorheen de social media bij Eurovision:
[ x ]
Iederéén was er gewoon trad op en liep min of meer in het gareel. Waarom neem je het Nemo alleen kwalijk? Die nota bene nog iets zei als dat de EBU of het esf óók gefixt moest worden (na het breken vd trofee)?quote:Op zondag 12 mei 2024 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tot de finale begon had ik geen moeite met een winst van Zwitserland etc. Maar tijdens de finale voelde ik mijn woede groeien en ik raakte helemaal ook het kookpunt toen Nemo en Isaac als brave EBU flesh puppets heel luchtig over het drama heen stapten.
Ik merkte ook iets anders: ik heb het ESF 50 jaar gekeken en liefgehad. Vaak ook verdedigd tegen 'ongelovigen'.
Maar gisteravond waren we zoals afgesproken bijelkaar en de finale stond aan. En toen gebeurde er iets wat ik nooit had verwacht. Wat een TV hoogtepunt was altijd was een achtergrond ding geworden, met weinig aandacht voor de liedjes. Er werd ook veel doorheen gepraat (vroeger een doodzonde). Wat de rest van de show betrof; die werd bekeken met een ongekende kilheid. Alsof de sluiers van de ogen waren getrokken en plotseling zichtbaar was hoe vals, oppervlakkig en voorspelbaar het allemaal was. De onleuke grapjes uit uit gestreken botox-koppen. Kortom er ging real-time iets kapot. En ik denk niet dat het nog gerepareerd zal kunnen worden. Ik wil dat Nederland het gewoon links laat liggen vanaf nu. Die Nemo is over 4 weken vergeten. En gelet op streaming sites is het vergeten al begonnen. Dus zoveel verliezen we er niet mee.
Vraag me af of anderen ook zoiets hebben.
Als het donderdag gebeurd is en vrijdagochtend officieel gerapporteerd zou ik daar niet teveel achter zoeken. Even tijd voor jezelf nemen om te bepalen of je wel een officiele klacht wilt indienen, wachten tot bijv. een HR-medewerker tijd voor je heeft (of de politie kantooruren heeft). Geen vreemde vertraging wat mij betreft.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:01 schreef JeanLucDiscard het volgende:
Is het mogelijk dat die medewerker nog onder druk is gezet door een 3e partij om die aangifte te doen? Want die is pas vrijdagochtend opeens gedaan toch? Of denk ik dan ook in teveel complotten?
Denk niet onder druk, maar het is ofquote:Op maandag 13 mei 2024 00:01 schreef JeanLucDiscard het volgende:
Is het mogelijk dat die medewerker nog onder druk is gezet door een 3e partij om die aangifte te doen? Want die is pas vrijdagochtend opeens gedaan toch? Of denk ik dan ook in teveel complotten? Ook na die verhalen dat zij er ook hulp voor krijgt nu, misschien wist zij ook niet wat voor impact zo’n aangifte had (meteen diskwalificatie). Daarom ook het niet willen praten verder meer met Joost, nadat alles helemaal is geëscaleerd door de EBU
Lieve Greys, dat "onderzoek" is een grote farce.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:12 schreef Greys het volgende:
Ja ik ben ook prima tevreden over Nemo als winnaar! En supertof voor Baby Lasagna dat hij het zo goed deed. Ben ook blij met de Franse inzending die het zo goed deed. Oekraïne mooie plek. Helemaal niet ontevreden. Oh en Duitsland en Letland verdiend hoger dan menigeen vooraf dacht.
Dus daar komt het oneerlijk gevoel zeker niet vandaan. Allen van harte gegund.
Maar dat je TERWIJL HET ONDERZOEK NOG LOOPT (dus terwijl iemand niet bewezen schuldig) z'n finale gewoon afpakt trek ik nog steeds echt niet. Ik word er zo boos en verdrietig van. Laat staan hoe Joost zich moet voelen na z'n perfecte maandenlange voorbereiding.
zoals Max zei;quote:
Lief!quote:Op maandag 13 mei 2024 00:01 schreef StellaClark het volgende:
[..]
Yo Greys! Ik wilde je nog bedanken. Je hebt me dit jaar helemaal lopen ophypen voor ESF. Ik heb voor het eerst alles rondom het festival gevolgd: rehearsals, carpet, de hele mik mak. En ik heb heel erg van de Joost-achtbaan genoten. Met jou als een van de grote enthousiasmerende krachten op dit forum.
Afgelopen week zelfs een account gemaakt met de intentie iedereen hier te bedanken.
Toen gebeurde er iets onvoorstelbaars en dat was tot. Maar desalniettemin was het een geweldige rit de afgelopen maanden.
Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |