quote:Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival
Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.
Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.
Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.
Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
quote:
Geruchten
Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd. De Songfestivalorganisatie geeft verder geen commentaar na de eerdere verklaring. Ook het Nederlandse kamp is niet bereikbaar.
Opvallend is dat Klein op Instagram sinds vrijdagmiddag is gestopt met het volgen van Eurovision. Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
Zou kunnen. Ik vind dat de Israëlische delegatie wel een zware tik op de vingers mag krijgen. Als er iemand een eventuele DQ zou verdienen. Nu EBU een tijd terug al besloten heeft dat Israel mee mag doen, mag Israel wmb ook mee doen. Maar als zo'n delegatie zich niet kan gedragen, andere landen lastig valt, stiekem filmt etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Tja, voor de hand ligt dat dit gedaan is voor Israël, gezien de incidenten die hieraan vooraf gingen.
Ownee, niet zijn grens?! Wat een kuthoer zeg. Nou, dan vraagt ze er ook wel om hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er werd eerst over zijn grens gegaan. Niet 1 keer maar meerdere keren.
Van het slachtoffer de dader maken.quote:
Kan jij me uitleggen wat de Israëliërs met deze schorsing te maken hebben? Was die cameravrouw deel vd Israëlische delegatie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vind dat de Israëlische delegatie wel een zware tik op de vingers mag krijgen. Als er iemand een eventuele DQ zou verdienen. Nu EBU een tijd terug al besloten heeft dat Israel mee mag doen, mag Israel wmb ook mee doen. Maar als zo'n delegatie zich niet kan gedragen, andere landen lastig valt, stiekem filmt etc.
Tja...
Of dat een DQ verantwoordt, laat ik er even buiten maar het compleet (publiekelijk) negeren door de EBU is weer het andere uiterste.
Jij erkent niet dat zij zich ook grensoverschrijdend heeft gedragen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ownee, niet zijn grens?! Wat een kuthoer zeg. Nou, dan vraagt ze er ook wel om hoor.
Hoe haalt die kuthoer het in haar hoofd hé?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Van het slachtoffer de dader maken.
#BelieveAllWoman
Doe eens normaal, er was afgesproken dat er niet gefilmd zou worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe haalt die kuthoer het in haar hoofd hé?
Dit ja, bijna weer een femicide en dan maken ze die vrouw die zo van slag is dat ze niemand te woord kan staan ook nog dader.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Die vrouw is een slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag. Beetje respect graag.
Ze lees niet mee joh. Zoek gewoon een leuke meid in de kroeg vanavond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe haalt die kuthoer het in haar hoofd hé?
Het is de drogreden,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan jij me uitleggen wat de Israëliërs met deze schorsing te maken hebben? Was die cameravrouw deel vd Israëlische delegatie?
Of is dit gewoon een 'ja maar hunnie ook!'-drogreden?
Dader is geen oude witte man dus dan is de situatie kennelijk ineens helemaal anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit ja, bijna weer een femicide en dan maken ze die vrouw die zo van slag is dat ze niemand te woord kan staan ook nog dader.
Hij wilt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Maar Nico de Jager gaat natuurlijk wel punten geven.
Jammer dat je niet doorhebt dat het een grapje was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
Tekaschi die zelfs in een ESF topique het niet kan laten om moslims en/of het midden oosten erbij te betrekken.
Dan ben je ook niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Wat triest zeg,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
Alsof een jonge witte man beter is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dader is geen oude witte man dus dan is de situatie kennelijk ineens helemaal anders.
Ik zou zeggen, zoek het op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jammer dat je niet doorhebt dat het een grapje was.
Maar hoevaak heb jij al naar Israël gewezen vandaag?
Ik wist niet dat ze die wielersupporters inhuurdenquote:
Kon je toch mooi even je transfobie kwijt...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef potjecreme het volgende:
[ x ]
@Whiskers2009 kom er maar in, was toch geen wegdraaien van de camera?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:
https://www.nu.nl/308397/(...)ck-de-ebu.html#nujij
Dus Joost heeft een mobieltje of camera naar de grond gedrukt en dat wordt gezien als bedreiging?
Het gemiddelde PowNews filmpje "oprotten met die camera" gaat al verder.
Neem eens een kijkje in het ESF forumquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
Tekaschi die zelfs in een ESF topique het niet kan laten om moslims en/of het midden oosten erbij te betrekken.
Dan ben je ook niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Wellicht, we weten niets zeker zonder die beelden. Maar daar dient hij dan maar een klacht over in. Ipv op een gelijke manier te reageren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij erkent niet dat zij zich ook grensoverschrijdend heeft gedragen.
Vreemd.
Gezien het feit dat de politie erbij is gehaald en er nog nooit eerder iemand halverwege is weggestuurd zal het vast niet een simpele "rot op" zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar NWS of R&P want dit gaat over het ESF. Wellicht zit je verkeerd.
Edit; ik zie nu dat je nog wat alinea's hebt toegevoegd. Blijf wel bij mij antwoord. Niemand heeft het over het negeren van een medewerker.
quote:By entering the premises where the Accreditation Card is required for access, You hereby agree and accept:
...
Not to behave or work in a manner which could infringe other persons' rights or limit or hinder anyone else's working capabilities. Physical and/or verbal and/or sexual abuse or aggression is strictly prohibited;
https://eurovision.tv/press/accreditation/code-of-conductquote:You hereby acknowledge and accept that
The rights granted to any accredited individual may be modified or cancelled discretionally at any time under any circumstance and for any reason, should this be deemed necessary by the Host Broadcaster and/or the EBU, without the need to provide justification; in any case, breach of the accreditation rules (including any provisions of the Delegate Handbook and of the Accreditation Handbook) or non-compliance with any instructions given by authorised representatives of the EBU and/or of the Host Broadcaster shall result in being denied access to the premises or being evicted therefrom;
...
In case of cancellation or withdrawal of an accreditation, all privileges granted by accreditation shall cease immediately. Denial of access and/or accreditation from the on-going event shall be permanent, unless decided otherwise.
Maar dat is dus niet waar de avrotros in eerste instantie mee kwam.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Oh dat kan, dan excuses daarvoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.
Je kan altijd sorry zeggen, of het slachtoffer hier wat mee wil is inderdaad de vraag. Om dan vervolgens weer heel boos te worden en op social media de journaliste nog even een trap nageeft en de massa tegen haar opzet is ronduit verwerpelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Van het slachtoffer de dader maken.
#BelieveAllWoman
Liever niet, tijdelijke subfora vind ik over het algemeen best eng.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje in het ESF forum
Ik hoop vooral dat als het dan toch moet, dat Nikkie een leuk statement maakt om te trollen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja toch! Gewoon terugtrekken. Blij dat jij het ook triest vindt dat er punten worden gegeven.
Dit is de cultuuromslag waar de progressieven voor staan. Totdat ze er zelf slachtoffer van worden. Dan is het ineens niet zo nobel meer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
#metoo is dus komen in te houden dat cameravrouwen nog vervelender en opdringeriger mogen zijn dan mannen met een camera met behulp van de politie en subsidiesponzen als de EBU. Althans, in het land van de gemuilkorfde zitplassers Zweden.
In dit geval is het erg disproportioneel. Een boete had ik beter gevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht, we weten niets zeker zonder die beelden. Maar daar dient hij dan maar een klacht over in. Ipv op een gelijke manier te reageren.
Andere wang en zo. Two wrongs..
Doen volwassenen nog wel eens, zich volwassen gedragen. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd voor Joost.
En dan heb ik er nul medelijden mee dat hij de consequenties van zijn gedrag ondervindt.
Zou ik ook niet hebben met die vrouw, als blijkt dat haar gedrag niet door de beugel kon en ze daarvan consequenties ondervindt.
Terwijl jij hier al tig posts zit te maken die impliceren dat haar gedrag, zijn reactie goed praat.
En daar heb ik een broertje dood aan.
Verzoening is geen recht hè, het kan ook dat je op de blaren moet zitten en that's it.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef W00fer het volgende:
Dus de cameravrouw heeft volgens Eenvandaag alle contact geweigerd.
Dan weten we gelijk weer dat de organisatie volgend jaar iedere cateringmedewerker of straatveger de hand boven het hoofd houdt.
Tja, alles is de schuld van Israëlquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje in het ESF forum
Guilty until proven innocentquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de politie erbij is gehaald en er nog nooit eerder iemand halverwege is weggestuurd zal het vast niet een simpele "rot op" zijn geweest.
Transfobie??? Ik vind Kelly een tof wijf. Gun haar het beste.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:05 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Kon je toch mooi even je transfobie kwijt...
Je bent toch ook niet verplicht om met je verkrachter in gesprek te gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef W00fer het volgende:
Dus de cameravrouw heeft volgens Eenvandaag alle contact geweigerd.
Dan weten we gelijk weer dat de organisatie volgend jaar iedere cateringmedewerker of straatveger de hand boven het hoofd houdt.
Het recht in eigen hand nemen en iemand een zware straf toedichten is ook niet betamelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Verzoening is geen recht hè, het kan ook dat je op de blaren moet zitten en that's it.
Wat heeft Kelly met Nikkie de Jager te maken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Transfobie??? Ik vind Kelly een tof wijf. Gun haar het beste.
Vergelijking die nergens op slaat. Dat het brutaal is wat hij deed is zeker maar het is geen misdrijf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:11 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet verplicht om met je verkrachter in gesprek te gaan.
Eerst roepen dat Woke/cancel culture er niets mee te maken heeft en nu met een Anti Israël complot komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:57 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vind dat de Israëlische delegatie wel een zware tik op de vingers mag krijgen. Als er iemand een eventuele DQ zou verdienen. Nu EBU een tijd terug al besloten heeft dat Israel mee mag doen, mag Israel wmb ook mee doen. Maar als zo'n delegatie zich niet kan gedragen, andere landen lastig valt, stiekem filmt etc.
Tja...
Of dat een DQ verantwoordt, laat ik er even buiten maar het compleet (publiekelijk) negeren door de EBU is weer het andere uiterste.
Noem haar dan gewoon Nikkie ipv Nico.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Transfobie??? Ik vind Kelly een tof wijf. Gun haar het beste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |