https://www.nu.nl/songfes(...)festival-finale.htmlquote:Joost Klein mag niet meer meedoen aan het Eurovisie Songfestival. De artiest is gediskwalificeerd omdat hij een medewerker van het festival zou hebben bedreigd. Nooit eerder werd een land uit de wedstrijd gehaald terwijl het festival al bezig was.
Een vrouwelijke medewerker van het Songfestival heeft een klacht ingediend tegen Joost. "Hoewel het onderzoek nog loopt, lijkt het ons niet gepast om hem te laten deelnemen aan de finale", schrijft Songfestival-organisator EBU. "We hanteren een zerotolerancebeleid rondom ongewenst gedrag tegenover onze medewerkers. Zijn gedrag heeft die regels geschonden."
AVROTROS reageert geschokt op de verklaring van de EBU. "We hebben kennis genomen van de diskwalificatie, maar vinden de straf disproportioneel. We betreuren het enorm en komen er later inhoudelijk op terug."
Ook de NPO zegt de beslissing van de EBU te betreuren. "Dit is een zeer ingrijpende beslissing. Voor de miljoenen Songfestival-fans in Nederland en andere landen in Europa is dit een teleurstelling. We zullen de gang van zaken na het Songfestival uitgebreid evalueren met AVROTROS, de EBU en andere betrokkenen."
Het is in de 68 jaar dat het Songfestival plaatsvindt nog nooit gebeurd dat een land zich tijdens het festival terugtrok of werd gediskwalificeerd. Belarus werd in 2021 nog geweigerd vanwege de politieke lading van het nummer dat het land toen wilde inzenden.
Vrijdag al hele dag onduidelijkheid rondom Joost Klein
Voor het grote publiek werd tijdens de repetitie van de finale duidelijk dat er iets speelde rond Joost. De artiest had als vijfde op het podium moeten staan, maar Nederland werd overgeslagen.
Later bleek dat Joost ook niet mocht meedoen aan de juryshow, die ongeveer de helft van de punten bepaalt. Tijdens de show werd zijn optreden in de tweede halve finale getoond en beoordeeld.
Zonde! Ik ga nog wel kijken hoor, Eurovision 2024: Drama Editionquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ikga slapen, wat denk je daarvan. Niet meer tot 1 uur wachten tot het klaar is. Genot
Je hebt dan even het podium en een microfoon, dus.....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou jij, stel je bent Joost, nog wel wíllen optreden?
en anders gewoon zn optreden van donderdag uitzendenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, aan de andere kant, je eist je plek toch op? Je hebt recht er te staan. Mensen willen je zien. Je laat je niet wegsturen. JA. Ik zou het doen.
Met wat deze shitstorm veroorzaakt heeft 100% overwinning? Ik denk het wel!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou jij, stel je bent Joost, nog wel wíllen optreden?
Denk ik ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Als hij mee mag doen wint hij denk ik.
Die zenden het vanavond sowieso wel met vertraging uitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:39 schreef ETA het volgende:
[..]
Je hebt dan even het podium en een microfoon, dus.....
Maar als hij daadwerkelijk op het podium komt, dan gaat de EBU het met 10s vertraging uitzenden om eventuele onvoorziene acties te censureren
Nou nou nouquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef UitStraling het volgende:
Dit is echt het grootste topique van Fok! ooit
Ah, ok. Thanks!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die filmt het, maar zij speelt het spelletje mee.
Minimaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef RipCity het volgende:
[..]
en anders gewoon zn optreden van donderdag uitzenden
FOK LEEFTquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef UitStraling het volgende:
Wel bijzondere reactie in dat filmpje. Lijkt nog niet helemaal over te zijn toch, anders doe je niet zo geheimzinnigquote:
Ik meende echt Joost te horen, en er zat nog een tekstje voor, iets als "oh gaan we het zo spelen"maar dan in het engelsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik hoorde 'in what way' echt door een andere stem dan die van Joost gevraagd worden.
Ik snap nu een beetje waarom mensen in van die hele drukke SC’s zitten. Gezellig is het welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef UitStraling het volgende:
Israel moet sowieso bepaalde mensen uit de delegatie niet laten terugkeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef kilon het volgende:
De EBU moet het zo bekijken:
Als Israël wint dan gaan meerdere landen het volgend jaar boycotten. De politieke spanningen zijn dan echt nog niet weg dus wordt sowieso geen feest.
Als Israël niet wint dan moet je Israël volgend jaar wellicht uitsluiten, maar is dat qua PR en financiën een stuk aantrekkelijker en kan het oude samenhorigheidsgevoel wel terugkeren.
Ze hebben het stemmen niet in eigen hand (al zou me dat niet verbazen), maar ze kunnen het wel beïnvloeden in hoe ze de komende paar uur nog gaan aanpakken.
Sturen we stiekem Pino van Sesamstraatquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Minimaal.
Maar wie neemt de prijs dan in ontvangst? DE VOGEL? PAKAAAAAK
Je ziet hem ook lachen. Joost is back genotquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wel bijzondere reactie in dat filmpje. Lijkt nog niet helemaal over te zijn toch, anders doe je niet zo geheimzinnig
Ja, dat filmpje zegt helemaal niks, net als degene in het filmpje, die zegt letterlijk dat ie niks kan zeggen..quote:
De meeste Europeanen willen Israël niet uitsluiten, dus het uitsluiten van Israël gaat de saamhorigheid zeker niet verhogen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef kilon het volgende:
De EBU moet het zo bekijken:
Als Israël wint dan gaan meerdere landen het volgend jaar boycotten. De politieke spanningen zijn dan echt nog niet weg dus wordt sowieso geen feest.
Als Israël niet wint dan moet je Israël volgend jaar wellicht uitsluiten, maar is dat qua PR en financiën een stuk aantrekkelijker en kan het oude samenhorigheidsgevoel wel terugkeren.
Ze hebben het stemmen niet in eigen hand (al zou me dat niet verbazen), maar ze kunnen het wel beïnvloeden in hoe ze de komende paar uur nog gaan aanpakken.
Relschopper van me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
We gaan vanavond vanuit de zaal massaal Europapa inzetten na Luxemburg, de Noorse fans zijn al aan boord en het woord verspreidt zich
Gewoon het optreden van Israël verstoren door Europapapapapaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
We gaan vanavond vanuit de zaal massaal Europapa inzetten na Luxemburg, de Noorse fans zijn al aan boord en het woord verspreidt zich
Ik stuur je straks een DM voor de specs en de details.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap nu een beetje waarom mensen in van die hele drukke SC’s zitten. Gezellig is het wel
Held.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Zou ik ook doen. Luxemburg vakantie noemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ga maar mn zomervakantie afzeggen.
Standaard avondje DTSquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap nu een beetje waarom mensen in van die hele drukke SC’s zitten. Gezellig is het wel
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Hallo ik ben een echte ESF kijkert.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik stuur je straks een DM voor de specs en de details.
Ik zou gewoon podium oplopenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
HOU ONS OP DE HOOGTEquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef TheVulture het volgende:
99,9% man voelt toch andersquote:
Mijn dopamine receptoren zijn inmiddels doorgebrand door alle nieuwe posts elk moment van de dagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Of publieksaudio wegdraaien en klapbandje instarten, zoals bij halve finale Israëlquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Hopelijk gaan ze niet een filmpje inzetten...
Welkom in de echte wereldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Kijk je kunt een zero-tolerance beleid hanteren. Maar je kunt niet in het ene geval zero tolerancen en het andere geval alles maar laten gaan.
Je kan ook whataboutisms op alles gaan lopen gooien nu. Beetje zinloosquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Kijk je kunt een zero-tolerance beleid hanteren. Maar je kunt niet in het ene geval zero tolerancen en het andere geval alles maar laten gaan.
21:00quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe laat begint deze topshow eigenlijk?
Zal me niks verbazenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of publieksaudio wegdraaien en klapbandje instarten, zoals bij halve finale Israël
En zit vanavond waarschijnlijk gewoon in the greenroom... Meten met twee maten, noemen ze dat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:40 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die filmt het, maar zij speelt het spelletje mee.
Dit is toch eigenlijk oneerlijk en volksverlakkerij?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of publieksaudio wegdraaien en klapbandje instarten, zoals bij halve finale Israël
Zou het? Toch nog een maanlanding, maar dan anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je ziet hem ook lachen. Joost is back genot
Dat is de EBUquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is toch eigenlijk oneerlijk en volksverlakkerij?
Welkom in het media land, ik merk dat het je eerste dag is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niets whatsboutism. Dit is dezelfde organisatie op hetzelfde evenement. Ze praten zelf over zero tolerance. Dan mag je verwachten dat ze wangedrag van delegaties aanpakken. Met name het feit dat er al de hele week klachten over en bewijzen van heel vervelend gedrag van de Israëli zijn en daar niemand wat aan doet maakt het geheel potsierlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan ook whataboutisms op alles gaan lopen gooien nu. Beetje zinloos
Oud nieuwsquote:
Nee, helemaal niet, regels zijn om er rechtlijnig te worden toegepast. Met je whataboutisms. Vrouwe Justitia moet blind zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan ook whataboutisms op alles gaan lopen gooien nu. Beetje zinloos
Trust the procesquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:45 schreef libranl het volgende:
[..]
Zou het? Toch nog een maanlanding, maar dan anders.
Altijd schattig als een papa gerucht en een mama gerucht samenkomen en een nieuw baby geruchtje maken.quote:
Beste pre-show ooitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je ziet hem ook lachen. Joost is back genot
Wow, wat een klap in het gezicht van de VBL SC.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welkom in 2024. Boe roepen en je wordt al aangeklaagd. Word tijd dat ze hier heel snel mee gaan stoppenquote:
Ja een postcard bijvoorbeeld. Ze moeten dat doen als de hosts aan het praten zijn.. daar doorheen tetteren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Hopelijk gaan ze niet een filmpje inzetten...
Mag niet.quote:
Scrummiegodquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat echt zo is had ie gewoon gelijk een stomp moeten geven.
Nee het betreft een bedreiging en het gerucht tot nu toe is 'I'll hit you next time'. tegen een vrouw van de productie die voor de tweede keer in de weg stond. Het is mogelijk meer 'bump into you' maar de vrouw dacht vuistslag blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef ToT het volgende:
"Inappropriate behaviour" tegen een vrouwelijke medewerkster.
#metoo?
Maar dan kan het verhaal over de cameravrouw van de organisatie de prullenbak in.quote:
Nu worden er verschillende geruchten door elkaar gehusseld, geloof ik. Het verhaal dat die vrouw in de weg stond leek me geloofwaardiger.quote:
Zero tolerance beleid is een zwaktebod. Context moet je altijd meenemen en dat maakt sommige beslissingen moeilijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef trein2000 het volgende:
Nee, maar boeit dat iets? Er wonen heul veul van origine Russen in Israëlquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:46 schreef Za het volgende:
Was dit hier al bekend:
Eden Golan was born to parents from the former Soviet Union. She spent much of her childhood in Russia. She began her career by taking part in the Russian selection for the Junior Eurovision Song Contest 2015, and afterwards in the Russian television competition The Voice Kids.
Of ze dacht dat niet maar dacht hier kan ik mooi misbruik van makenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee het betreft een bedreiging en het gerucht tot nu toe is 'I'll hit you next time'. tegen een vrouw van de productie die voor de tweede keer in de weg stond. Het is mogelijk meer 'bump into you' maar de vrouw dacht vuistslag blijkbaar.
Sinds wanneer is dat een hele drukke SC?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Wow, wat een klap in het gezicht van de VBL SC.
![]()
Dus een gevalletje:quote:
Tha zelfde als vrouwen die sexy uitdagen op straat ook met hun kleding etc. zeg je er wat van heb jij het gedaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus een gevalletje:
"Haha! Je ouders zijn dood!"
- "Alweer? De volgende keer verkoop ik je een tik!"
"WHAAAAA!!! Onacceptabel gedrag!!!!"
Nee maar maakt het uit? De Tsjechische zangeres is ook geboren in Rusland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:46 schreef Za het volgende:
Was dit hier al bekend:
Eden Golan was born to parents from the former Soviet Union. She spent much of her childhood in Russia. She began her career by taking part in the Russian selection for the Junior Eurovision Song Contest 2015, and afterwards in the Russian television competition The Voice Kids.
Waarom doe je er dan als mod vrolijk aan mee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze staat zelfs op een lijst van Oekraine voor Pro Russisch geluid. Maar goed dit lijkt mij offtopic nu.
Binnenkort gesponsord door WWE.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoe laat begint deze topshow eigenlijk?
Yes dit is hoe het is gegaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus een gevalletje:
"Haha! Je ouders zijn dood!"
- "Alweer? De volgende keer verkoop ik je een tik!"
"WHAAAAA!!! Onacceptabel gedrag!!!!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |