Ja, gewoon openlijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef aarontje112 het volgende:
Bedreiging? Isralische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties. Ik kan niet meer
Sorry maar dat is geen excuus, ik dacht dat we daar na dwdd en the voice wel achter waren als land...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:12 schreef alopio het volgende:
[..]
Menselijk he. Iemand die onder druk staat, spanning, focus op songfestival. Dan kan het wel eens zijn dat je misschien uit je slof schiet.
Ik weet nog niet of je vanavond moet juichen voor Joost .....quote:
Ik kan je zeggen dat het niet zo is en al helemaal niet als je adhd hebt dan ben je gevoelig voor wat iedereen van je vind en denkt, dan neem je het de rest van je leven mee en doet het enorm pijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Woorden doen geen pijn.
Althans, dat leerde ik op de basisschool.
Hij zou niets nalaten om te zorgen dat hij zou winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:10 schreef Paul het volgende:
Joost Klein wordt verdacht van het bedreigen van een medewerker van het Eurovisie Songfestival. Het incident gebeurde al donderdag, maar is vrijdag bij de politie gemeld, bevestigt de Zweedse politie aan deze site.
Wat Klein precies heeft gezegd, wil de politie niet zeggen. Hij is vrijdag verhoord. Ook het slachtoffer heeft een verklaring afgelegd en de politie heeft gesproken met getuigen. Volgens woordvoerster Evelina Olsson is het onderzoek afgerond en is het dossier nu ingestuurd naar de openbaar aanklager. Die moet een beslissing nemen over Joost Klein wordt vervolgd, maar dat kan nog weken duren, aldus de woordvoerster.
https://www.ad.nl/songfes(...)j-justitie~adf7cc86/
Als dat meisje een opmerking heeft gemaakt over dode ouders, dan had ze min of meer kunnen weten dat er een risico aan zit. Maar de reactie zou dan wel proportioneel moeten zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:13 schreef viceversa het volgende:
[..]
Zeker als mensen opmerkingen maken over je dode ouders of je op andere manieren treiteren (zoals die journalist).
Daar heb je vast een goede bron voor, laat maar zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef aarontje112 het volgende:
Bedreiging? Isralische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties. Ik kan niet meer
Een straf en een ordemaatregel zijn dan ook hele andere grootheden die je (juridisch) ook heel anders moet toetsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef Cirilico het volgende:
Maar er
[..]
Maar er valt dan dus niks te beschermen want je weet dan nog niks. Je kan niet iemand bij voorbaat straffen.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:14 schreef Aratanax het volgende:
Onrechtmatige bedreiging is trouwens geen pleonasme. Zie bijv. art. 3:44 lid 2 BW.
Niet eens vallen over als A zijnde.quote:
Dat die vlaggen zijn weggehaald vind ik beredenerend vanuit de bekrompenheid van de organisatie logisch. De organisatie zal wel vanuit strenge etiquette beredeneren en dat zal met het gegeven te maken hebben dat hij geen respect toonde voor een andere deelnemer of de organisatie om met de vlag over zijn hoofd te gaan zitten. Dan moet de vlag maar weg is de gedachte.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit alle informatie die er is, lijkt het me inderdaad ook dat het om iets ernstigs gaat. Joost mocht al niet meedoen aan de repetitie voor de juryleden. De Nederlandse vlaggen zijn weggehaald. En de politie doet onderzoek.
Een land schrappen is niet zomaar wat, dat heeft natuurlijk ook commercile en juridische gevolgen, vandaar dat het allemaal zo lang duurt voordat er gecommuniceerd wordt.
Zelf denk ik ook dat het iets ernstigs is, inderdaad geen scheldpartij. Ik denk dat er een gewelddadig incident geweest is, en dat Joost hierbij als dader betrokken was. Vanmiddag zal er dan een persconferentie komen, en dan zal Joost definitief geschrapt worden.
Just my two cents.
Zal ze leren dat bedreiging oke is en ze daar niet moeilijk over moeten doen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is simpel
Joost die deelneemt: Dan kijk ik
Joost neemt niet deel: Dan doe ik iets anders
zal ze leren
Als het slachtoffer maar gewoon aangifte doet, ben je de Sjaak. Blijkbaar deed niemand melding over Israls getreiter.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef aarontje112 het volgende:
Dat doen ze gewoon zelf op sociale media, daar hoef je niet zo lang voor te zoeken. Succes!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar heb je vast een goede bron voor, laat maar zien.
Kneusjeskermis.quote:
Zo werkt dat niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat doen ze gewoon zelf op sociale media, daar hoef je niet zo lang voor te zoeken. Succes!
Ik keur alle geweldsincidenten af, maar van man tot vrouw is wel echt extra treurig. Zelfs een ontzettend sterke vrouw, heeft vaak minder spierkracht dan een lullig kereltje, dat is nou eenmaal een evolutionair feit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:13 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
Mijn nekharen gaan overeind over alle speculaties dat het een geweldsincident richting een VROUW betreft. Mocht er sprake zijn van een fysieke uiting na provocatie, dan is dit enerzijds natuurlijk niet oke. Maar waarom is het dan direct een ding omdat het om een vrouw gaat? Is het minder erg zijn wanneer het om een ander geslacht zou gaan?
Het zal allemaal al stressvol zijn en mensen/ journalisten gaan ver. Over grenzen heen. Uitlokken is uitlokken. Maakt niet uit welk geslacht je hebt.
For the record, ik ben zelf een vrouw. Vooralsnog ben ik team Joost, en wacht ik verdere berichtgeving af.
Geen bron dus, dan doe ik het af als onzin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat doen ze gewoon zelf op sociale media, daar hoef je niet zo lang voor te zoeken. Succes!
Isral had gewoon niet mogen meedoenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat die vlaggen zijn weggehaald vind ik beredenerend vanuit de bekrompenheid van de organisatie logisch. De organisatie zal wel vanuit strenge etiquette beredeneren en dat zal met het gegeven te maken hebben dat hij geen respect toonde voor een andere deelnemer of de organisatie om met de vlag over zijn hoofd te gaan zitten. Dan moet de vlag maar weg is de gedachte.
Ze hadden zwart op wit regels moeten hebben dat agressors in politieke conflicten tussen landen uitsluit. Ze hebben zich eigenlijk nu door Isral laten gebruiken en inpakken. Artistieke vrijheid en vrijheid van deelname terwijl Palestijnen geen kant op kunnen. Hoe fantastisch krom. Isralisch sponsortje erbij ook nog.
Ik denk oprecht niet dat dit allemaal zo ingecalculeerd was, maar het is allemaal zo dom.
Ja, dit dus.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:18 schreef Pharkus het volgende:
Wat een sneeuwvlokken soap gaat dit worden.
Ja grof uit de hoek komen is ook wel een beetje Nederlands misschien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef Troel het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel niet elkaars moerstaal spreken ook nog eens meespeelt.
En zonder te willen victomblamen, want als je je bedreigt voelt, moet je gewoon inderdaad melding maken, maar zeker op zo'n evenement, waarom niet meteen?
Dit als hij iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, is het gewoon een domme actie van hem en vind ik het ook goed dat hij geschorst is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sorry maar dat is geen excuus, ik dacht dat we daar na dwdd en the voice wel achter waren als land...
Maar het is 2024. Het is in Zweden. Daar is het al verkrachting als je seks hebt met je vriendin zonder dat dat vooraf contractueel is vastgelegd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef Lt.Bookman het volgende:
Alsof er in bijna 70 jaar Eurovision nog nooit harde woorden zijn gevallen achter de coulissen
Als het niet erg zou zijn, dan duurt het wel erg lang om conclusies te trekken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef ikbenrond het volgende:
De Avrotros zou echt niet nog in overleg zijn geweest met de ebu als joost echt iets ergs had gedaan.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar heb je vast een goede bron voor, laat maar zien.
Met straf bedoel ik dus niet een juridische straf maar het niet laten deelnemen van een land. Als Joost niet mee mag doen dan wordt hij (lijkt mij vrij duidelijk) gestraft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een straf en een ordemaatregel zijn dan ook hele andere grootheden die je (juridisch) ook heel anders moet toetsen.
A zijndepisser..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet eens vallen over als A zijnde.
#boostkleinquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die extra aandacht zal hem een boost geven
Tenzij hij iemand naar een 'studio' heeft meegelokt en zich daarna aan iemand heeft opgedrongen, zie ik niet in wat de voice hier mee te maken heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sorry maar dat is geen excuus, ik dacht dat we daar na dwdd en the voice wel achter waren als land...
Als het wel heel erg zou zijn, dan was de conclusie al lang en makkelijk getrokken en was avrotros niet nog steeds in gesprek met de ebu.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:20 schreef prunus het volgende:
[..]
Als het niet erg zou zijn, dan duurt het wel erg lang om conclusies te trekken.
Er nog veel meer hoor van die delegatie van Isral, die sporen ook niet. Nog los gezien van dat hele oorlog gebeuren.quote:
Wel goed dat de Belgen dit al aan zagen komen en zichzelf hebben teruggetrokken voor de finale!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het is simpel
Joost die deelneemt: Dan kijk ik
Joost neemt niet deel: Dan doe ik iets anders
zal ze leren
'Met vriendelijke groet,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:13 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
Mijn nekharen gaan overeind over alle speculaties dat het een geweldsincident richting een VROUW betreft. Mocht er sprake zijn van een fysieke uiting na provocatie, dan is dit enerzijds natuurlijk niet oke. Maar waarom is het dan direct een ding omdat het om een vrouw gaat? Is het minder erg zijn wanneer het om een ander geslacht zou gaan?
Het zal allemaal al stressvol zijn en mensen/ journalisten gaan ver. Over grenzen heen. Uitlokken is uitlokken. Maakt niet uit welk geslacht je hebt.
For the record, ik ben zelf een vrouw. Vooralsnog ben ik team Joost, en wacht ik verdere berichtgeving af.
Jij kent duidelijk mijn ex-vrouw niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik keur alle geweldsincidenten af, maar van man tot vrouw is wel echt extra treurig. Zelfs een ontzettend sterke vrouw, heeft vaak minder spierkracht dan een lullig kereltje, dat is nou eenmaal een evolutionair feit.
Dus dat je dan geweld gaat gebruiken tegen iemand die zich biologisch gezien nooit als gelijke kan verdedigen is nog wel een tikje extra pathetisch - ik praat nu even in het algemeen want ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik snap wel dat er onderscheid wordt gemaakt in de berichtgeving - .
Voordat ik weggezet wordt als sexist:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7930971/
Een artikeltje over het verschil in spierkracht tussen mannen en vrouwen.
Dus dat... eventjes tussendoor.
Ja precies, als het echt zo is wil ik daar als Nederland helemaal niet achter staan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Dit als hij iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, is het gewoon een domme actie van hem en vind ik het ook goed dat hij geschorst is.
We moeten als maatschappij ook wel een signaal geven, dat dit soort gedrag gewoonweg niet correct is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |