Dat die verschillen mega zijn is niet iets unieks natuurlijk. Noordwesten van Spanje valt jaarlijks op veel plekken zelfs (veel) meer neerslag dan in Nederland.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:54 schreef INViCTuS het volgende:
De neerslagverschillen in het huidige hydrologisch jaar (vanaf 1 oktober) zijn trouwens onvoorstelbaar groot tussen het zuidoosten en noordwesten van Spanje. In Pulpí, Almeria is van 1 oktober 2023 tot 1 mei 2024 slechts 18 mm gevallen; in de westelijke provincies van Galicia op meerdere plaatsen meer dan 2500 mm.
Eind van de week staat het er weer.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een keer raden waar tot een paar dagen terug 7 maanden lang water heeft gestaan 😱
Geen idee, vertel eens?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
Een keer raden waar tot een paar dagen terug 7 maanden lang water heeft gestaan 😱
Ja, ik merk hetquote:Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
Het weer gaat veranderen. Al goed te merken want de luchtvochtigheid neemt aardig toe
Dramakat.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik merk het
Ben blij dat ik dit kutland ontvlucht nu het langdurig benauwd weer lijkt te worden.
Ik heb een astmamedicijn voor het sporten, laat dat even een hint zijn voor je me weer uit gaat lachenquote:
Hoge luchtvochtigheid is ook niet goed voor mijn reuma neequote:Op maandag 13 mei 2024 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een astmamedicijn voor het sporten, laat dat even een hint zijn voor je me weer uit gaat lachen
Ik woon in een huis waar het heel erg snel warm wordt en de combinatie met een hoge luchtvochtigheid ga ik heel slecht op. Heb oprecht nog liever een koude kutzomer dan die ellende van vorig jaar.
Hier is het geen korte broek weer meer. Gelukkig zijn alle stenen in de straat nog warm, anders had ik het nu niet echt lekker gevonden met mijn outfitkeuzequote:
Ik heb zelf astma.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb een astmamedicijn voor het sporten, laat dat even een hint zijn voor je me weer uit gaat lachen
18 Graden en daarboven is voor mij korte broek, regen of niet, zo'n of geen zonquote:Op maandag 13 mei 2024 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het geen korte broek weer meer. Gelukkig zijn alle stenen in de straat nog warm, anders had ik het nu niet echt lekker gevonden met mijn outfitkeuze
Komende 10 dagen in Los Angeles is het verrassend koel. Tussen de 18 en 20 graden slechts. Wellicht is het in Nederland op sommige dagen zelfs warmerquote:Op maandag 13 mei 2024 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik merk het
Ben blij dat ik dit kutland ontvlucht nu het langdurig benauwd weer lijkt te worden.
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Komende 10 dagen in Los Angeles is het verrassend koel. Tussen de 18 en 20 graden slechts. Wellicht is het in Nederland op sommige dagen zelfs warmer
Ik ga niet voor niets in meiquote:Op maandag 13 mei 2024 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Komende 10 dagen in Los Angeles is het verrassend koel. Tussen de 18 en 20 graden slechts. Wellicht is het in Nederland op sommige dagen zelfs warmer
Ik ben vooral het type "als de zon maar schijnt". Langzaam dood gaan aan benauwdheid is meer een fysiek ietsquote:Op maandag 13 mei 2024 14:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb zelf astma.Maar jij vindt het altijd te koud, nat of te warm.
Verfrissing = alles verdampt direct na de bui en het wordt afschuwelijk benauwd.quote:
Nee, gewoon een bui en dan weer 12 graden genot.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verfrissing = alles verdampt direct na de bui en het wordt afschuwelijk benauwd.
Hier is het geen 12 graden hoorquote:Op maandag 13 mei 2024 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, gewoon een bui en dan weer 12 graden genot.
Mag morgen het zonnetje weer schijnen bij 18 graden.
Morgen 26 graden vandaag 24quote:Op maandag 13 mei 2024 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen een herhaling van vandaag, hier althans.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:37 schreef Nattekat het volgende:
Zie nu pas dat het morgen gewoon zomers weer is
Hier veel warmer. Vandaag kwam er rond het middaguur een koufront over.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Morgen een herhaling van vandaag, hier althans.
Hier was het vandaag 27 graden.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier veel warmer. Vandaag kwam er rond het middaguur een koufront over.
Netjes tochquote:Op maandag 13 mei 2024 18:37 schreef StateOfMind het volgende:
Net de meterstanden doorgegeven aan Vattenfall voor de jaarafrekening, heb afgelopen jaar 314 kuub gas verbruikt, en 632 kWh meer teruggeleverd dan verbruikt (was vorig jaar in de 670)
12 graden is een fijne nacht temperatuurquote:Op maandag 13 mei 2024 18:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Achterhoek: Onweer en een stortbuitje.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Twente lijkt zich op te kunnen maken voor een bui.
Mei is gelukkig beter dan vorig jaar. Toen was het koud tot half mei. Dit is wel fijn, zeker na een lange herfstquote:Op maandag 13 mei 2024 21:27 schreef Elan het volgende:
Deze lente/zomer gaat alle denkbare records breken qua warmte
Ging d'r hier helaas allemaal weer net langsquote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef ACT-F het volgende:
Alles ruikt petrichor nu dankzij deze erg lokale onweersbui:
[ afbeelding ]
Dude, dacht even dat ik in een van die oorlogstopics in NWS was beland man.quote:
Is uit een gamequote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Dude, dacht even dat ik in een van die oorlogstopics in NWS was beland man.![]()
![]()
Die probeer ik te vermijden als de pest tegenwoordig.
Vandaag alleen maar vrolijkheid en positiviteit. Heb je geen leuker plaatje?
Deze ofzo.
[ afbeelding ]
Standaard, tochquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
Spaanse AEMET voorspelt een teringhete zomer in Spanje.
Goh.... En ik maar denken dat het deze zomer de hele tijd 15 graden ging blijven![]()
Omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:36 schreef INViCTuS het volgende:
Blijft relatief goed hier. Zuiden minder
[ x ]
Te harde wind, dat mag wel wat minderquote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
Momenteel boffen we inderdaad wel met het weer. 25/26 graden en een LV van iets meer dan 40. Bijna perfect
40, weet je dat zeker? Het voelt sinds gisteravond veel plakkeriger dan het weekend.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:55 schreef INViCTuS het volgende:
Momenteel boffen we inderdaad wel met het weer. 25/26 graden en een LV van iets meer dan 40. Bijna perfect
Mijn standaard weerapp op mijn Galaxy S22 (van The Weather Channel) geeft het wel correct aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:58 schreef Elan het volgende:
Volgens de telefoonapp (accuweather) is het 22 graden.
Het lokale weerstation geeft 28,3 aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |