abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 18:38:06 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213539431
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee Dijkgraaf is een slag erger.
Die christian familie values steekt hij maar in zijn eigen reet. Niet die van anderen.
Ja, nu is religie ineens een enorm probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213539443
Los daarvan; hoe dicht zouden ze nu daadwerkelijk bij een regeerakkoord zijn? Zullen we volgende week eindelijk witte rook zien?

Ik heb zelf vanaf de verkiezingen volgehouden dat ik verwacht dat er pas in de zomer een akkoord ligt (juli ofzo).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 12 mei 2024 @ 18:40:08 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539459
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nu is religie ineens een enorm probleem.
In de hoogste functie van de politiek, zeker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 mei 2024 @ 18:40:58 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213539474
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In de hoogste functie van de politiek, zeker.
Dan komt er gegarandeerd een calvinistische theocratie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 mei 2024 @ 18:41:48 #280
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539483
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Los daarvan; hoe dicht zouden ze nu daadwerkelijk bij een regeerakkoord zijn? Zullen we volgende week eindelijk witte rook zien?

Ik heb zelf vanaf de verkiezingen volgehouden dat ik verwacht dat er pas in de zomer een akkoord ligt (juli ofzo).
Moeilijk te zeggen omdat ze allemaal redelijk kunnen acteren.
Tijdje terug wist ik zeker dat het niks ging worden omdat er mensen weg blijven lopen.

Nu lijkt het toch er op dat ze er samen wel uit komen, maar alleen nog even de laatste puntjes op de i moeten zetten.
  zondag 12 mei 2024 @ 18:42:31 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539494
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan komt er gegarandeerd een calvinistische theocratie.
Waar doel je hier nu op? Ik snap hem niet.
pi_213539523
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tijdje terug wist ik zeker dat het niks ging worden omdat er mensen weg blijven lopen.

Nu lijkt het toch er op dat ze er samen wel uit komen, maar alleen nog even de laatste puntjes op de i moeten zetten.
Ja, ik heb nu ook de indruk dat ze eruit komen. NSC-fractie en de linker vleugel van de VVD moeten wel akkoord gaan, maar hier kan een geschikte premier die vertrouwen bij hen wekt helpen. Dus als Wilders slim is, heeft hij een geschikt persoon gevraagd.
pi_213539538
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik vind het ook moeilijk te zeggen. Meestal lekt er van alles uit gedurende zo’n formatie maar nu weten ze het aardig gesloten te houden.

Ik verwacht bijvoorbeeld een behoorlijk rechts kabinet met een aantal bezuinigingen bijvoorbeeld, maar zelfs dat is nog niet zeker.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 12 mei 2024 @ 18:51:19 #284
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539600
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het ook moeilijk te zeggen. Meestal lekt er van alles uit gedurende zo’n formatie maar nu weten ze het aardig gesloten te houden.

Ik verwacht bijvoorbeeld een behoorlijk rechts kabinet met een aantal bezuinigingen bijvoorbeeld, maar zelfs dat is nog niet zeker.
En naar rechtse traditie moeten die bezuinigingen vooral de onderlaag raken.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:07:11 #285
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213539765
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja, ik heb nu ook de indruk dat ze eruit komen. NSC-fractie en de linker vleugel van de VVD moeten wel akkoord gaan, maar hier kan een geschikte premier die vertrouwen bij hen wekt helpen. Dus als Wilders slim is, heeft hij een geschikt persoon gevraagd.
Als hij daar zelf in moet selecteren kan dat best nog wel ingewikkeld worden. Zijn eerste ingeving na de verkiezingen was met Gom niet echt briljant en de namen daarna lijken me eerder ingefluisterd dan eigen ingevingen.
pi_213539793
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als hij daar zelf in moet selecteren kan dat best nog wel ingewikkeld worden. Zijn eerste ingeving na de verkiezingen was met Gom niet echt briljant en de namen daarna lijken me eerder ingefluisterd dan eigen ingevingen.
Absoluut. Hopelijk heeft dezelfde persoon die hem Putters en het olijke duo heeft ingefluisterd deelgenomen aan de selectie van de premierskandidaat.
pi_213539798
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik vermoed dat ze woensdag met de mededeling gaan komen dat ze er op hoofdlijnen uit zijn, maar het op diverse onderwerpen nog verder uit gaan onderhandelen. Juli zou best kunnen.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:19:04 #288
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213539947
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Absoluut. Hopelijk heeft dezelfde persoon die hem Putters en het olijke duo heeft ingefluisterd deelgenomen aan de selectie van de premierskandidaat.
Tja. Denk dat de andere formerende partijen daar wel een rol in gespeeld hebben. Dat accepteren is toch wel wat anders dan invloed ode premierkeuze toelaten…
pi_213540064
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja. Denk dat de andere formerende partijen daar wel een rol in gespeeld hebben. Dat accepteren is toch wel wat anders dan invloed ode premierkeuze toelaten…
Hoe dan ook zal hij met een keuze moeten komen die ook acceptabel is voor de twijfelende NSC-fractie en het linker deel van de VVD.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:34:08 #290
13309 nostra
ask why
pi_213540157
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Als de VVD financiën claimt, wat ze claimen te claimen, zou dat in orde moeten komen. ER halveren is nog te overzien, minder naar klimaat is iedereen het wel over eens, maar wat levert de rest nog meer in?

Als ze nou eens zouden beginnen met de AOW niet-generiek te maken, al wordt dat pensioentechnisch een hel, maar dat wordt die hele hervorming sowieso. Én dat laatste raakt niemand morgen, dat scheelt altijd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213540224
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Als de VVD financiën claimt, wat ze claimen te claimen, zou dat in orde moeten komen. ER halveren is nog te overzien, minder naar klimaat is iedereen het wel over eens, maar wat levert de rest nog meer in?

Als ze nou eens zouden beginnen met de AOW niet-generiek te maken, al wordt dat pensioentechnisch een hel, maar dat wordt die hele hervorming sowieso. Én dat laatste raakt niemand morgen, dat scheelt altijd.
Zijn dat daadwerkelijk voorstellen die op tafel liggen?

Wat bedoel je concreet met het niet generiek maken van de AOW? Alleen nog als je een arbeidsverleden hebt bijvoorbeeld?
  zondag 12 mei 2024 @ 19:47:33 #292
13309 nostra
ask why
pi_213540273

Hem op VWS zou ook fraai zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213540294
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:47 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Hem op VWS zou ook fraai zijn.
Zeker, maar PvdA lid dus gaat in de huidige constellatie niet gebeuren.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:51:29 #294
13309 nostra
ask why
pi_213540307
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zijn dat daadwerkelijk voorstellen die op tafel liggen?

Wat bedoel je concreet met het niet generiek maken van de AOW? Alleen nog als je een arbeidsverleden hebt bijvoorbeeld?
Geen idee of dat werkelijke voorstellen zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat dat modi zijn waarbij iedereen wat winst kan presenteren.

Met de AOW bedoel ik een inkomens- of vermogensdrempel om die te ontvangen. En ja, dat is uitvoeringstechnisch allemaal hartstikke lastig, maar het is natuurlijk van de zotten dat iemand met 20 miljoen op de bank helikoptergeld uit de staatsruif krijgt omdat-ie 67 is.
  zondag 12 mei 2024 @ 20:00:28 #295
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213540393
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:34 schreef nostra het volgende:
Ik ken iemand die daar afstand van wou doen omdat hij zelf goed geboerd heeft. Maar dat gaat inderdaad niet.
pi_213540459
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Met de AOW bedoel ik een inkomens- of vermogensdrempel om die te ontvangen. En ja, dat is uitvoeringstechnisch allemaal hartstikke lastig, maar het is natuurlijk van de zotten dat iemand met 20 miljoen op de bank helikoptergeld uit de staatsruif krijgt omdat-ie 67 is.
Dat is wezenlijk niet iets anders dan wat we nu al voor bijvoorbeeld de bijstand doen met een inkomens en vermogensgrens. Kost alleen wel meer in de uitvoering dan het huidige systeem.

Uiteraard krijg je dan wel optimalisatie waarbij mensen schuiven tussen vermogen en inkomen middels bijvoorbeeld een lijfrente en vermogen vroegtijdig wegschenken, maar er is met wat moeite best wat voor te verzinnen.
  zondag 12 mei 2024 @ 20:12:45 #297
13309 nostra
ask why
pi_213540554
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:05 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat is wezenlijk niet iets anders dan wat we nu al voor bijvoorbeeld de bijstand doen met een inkomens en vermogensgrens. Kost alleen wel meer in de uitvoering dan het huidige systeem.

Uiteraard krijg je dan wel optimalisatie waarbij mensen schuiven tussen vermogen en inkomen middels bijvoorbeeld een lijfrente en vermogen vroegtijdig wegschenken, maar er is met wat moeite best wat voor te verzinnen.
Het voordeel is wel dat je niet weg kunt vluchten voor iets dat je krijgt. En het is geen verzekering, dus je hebt ook geen opbouwrecht (al zal iedereen dat wel zo voelen). Zit je alleen met die franchise die overal in verwerkt is en natuurlijk krijg je constructies die dat omzeilen - aan de andere kant hebben we het over 10k per kaar (?), daar zet je ook niet meteen Allen & Overy op.
pi_213540928
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En naar rechtse traditie moeten die bezuinigingen vooral de onderlaag raken.
Kabinet Rancune-1 gaat natuurlijk vooral de "linkse hobbies" proberen af te knijpen. Want daar gaat ons land immers aan te onder naar het schijnt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213541004
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ken iemand die daar afstand van wou doen omdat hij zelf goed geboerd heeft. Maar dat gaat inderdaad niet.
Jawel hoor. Kan wel degelijk. Ik heb toevallig gewerkt bij de SVB en je kan gewoon besluiten de formele aanvraagformulieren niet in te sturen, en je kunt ook als je al AOW krijgt gewoon aangeven dat je het niet meer wilt hoor.
pi_213541017
quote:
6s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kabinet Rancune-1 gaat natuurlijk vooral de "linkse hobbies" proberen af te knijpen. Want daar gaat ons land immers aan te onder naar het schijnt.
Als de NPO er maar niet aangaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')