abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 15:20:43 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213537141
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat het een Israelische instelling is.
Omdat Israel verkeerde dingen doet... En deze instelling daaraan bijdraagt.
pi_213537148
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omdat Israel verkeerde dingen doet... En deze instelling daaraan bijdraagt.
:')
pi_213537236
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin, dan kunnen alle instellingen in Nederland die zich bezighouden met wapenleveringen aan Oekrane ook niets meer. Sowieso is de betrokkenheid niet 'actief', zie ook het statement van de academie.
[..]
Correct. Het was er wel, maar nu niet meer. Dus wordt er gediscrimineerd op afkomst. Isralische studenten worden gestraft voor iets wat hun regering doet, dat is natuurlijk absurd.
"omdat de school kort na de Hamas-aanslagen van 7 oktober een naaicentrum runde waar Isralische soldaten hun gevechtskleding konden laten repareren."

Hoe actief wil je het hebben? Nogmaals je kunt het erover hebben of dit nu het meest handige is, maar doen alsof er geen enkele grond is en niets aan de hand is ook veel te kort door de bocht.

En nee er wordt niet gediscrimineerd op afkomst, want Isralische studenten houden dezelfde rechten als ieders andere student. Er wordt enkel niet samengewerkt met deze instelling waardoor een specifieke groep die daar studeert iets meer moeite moet doen. Als ze bijvoorbeeld geen Isralirs meer zouden aannemen zou dat natuurlijk wel discriminatie zijn.

Maar op jouw manier kan ik ook beargumenteren dat Burundezen gediscrimineerd worden, immers is er geen overeenkomst en schept hun regering de voorwaarden voor samenwerking niet. Daardoor worden ze bestraft voor het handelen van hun regering. Zo lust ik er nog wel een paar.
  zondag 12 mei 2024 @ 15:36:38 #254
13309 nostra
ask why
pi_213537273
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:32 schreef tizitl2 het volgende:
"omdat de school kort na de Hamas-aanslagen van 7 oktober een naaicentrum runde waar Isralische soldaten hun gevechtskleding konden laten repareren."

Hoe actief wil je het hebben?
Kort na de aanslagen. De Israli hadden toen een bakje thee moeten gaan drinken of iets? Dat maakt de argumentatie eigenlijk nog verwerpelijker, net als "een instituut dat geen weerstand tegen haar overheid biedt", hoe ziet de academie dat concreet voor zich en hoe kan dat in vredesnaam verwijtbaar zijn?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213537375
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Hoe actief wil je het hebben? Nogmaals je kunt het erover hebben of dit nu het meest handige is, maar doen alsof er geen enkele grond is en niets aan de hand is ook veel te kort door de bocht.
Dat is niet de reden die door de academie wordt gegeven, heb je dat gewoon gemist? Daarnaast is gevechtskleding laten repareren natuurlijk niet actief meedoen aan een oorlog. Nogmaals, met die redenering kun je vrijwel alle Nederlandse instellingen uitsluiten van internationale deelname.

quote:
Er wordt enkel niet samengewerkt met deze instelling waardoor een specifieke groep die daar studeert iets meer moeite moet doen.
Een Isralische instelling.

Kijk, als je niet geinteresseerd bent in academische vrijheid dan kun je dat ook gewoon zeggen.
pi_213537613
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
Kort na de aanslagen. De Israli hadden toen een bakje thee moeten gaan drinken of iets? Dat maakt de argumentatie eigenlijk nog verwerpelijker, net als "een instituut dat geen weerstand tegen haar overheid biedt", hoe ziet de academie dat concreet voor zich en hoe kan dat in vredesnaam verwijtbaar zijn?
Je kunt prima als school tegen samenwerking met militaire instanties zijn en moeite hebben met instanties die wel militair betrokken raken natuurlijk. Ik zeg nergens dat dit de juiste keuze was h, ik zie alleen wel in dat er argumenten voor te geven zijn.

Andersom geeft het artikel evengoed aan dat dit een instelling is die zich inzet voor harmonieuzer samenwerken in Isral dus er zijn ook best argumenten om juist door te gaan met dit programma. Dus ik denk dat ze ook een andere afweging hadden kunnen maken, maar dat maakt de huidige weging niet bij definitie invalide.

Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk een gevalletje symboolpolitiek betreft aangezien de regeling al sinds 2019 niet meer gebruikt werd. Het is derhalve een makkelijke toezegging zonder feitelijke inhoud gedaan om van het gedoe af te zijn die nu als een publicitaire boemerang terug komt.

Waar ik me tegen verzet is vooral de inhoudsloze aantijging van discriminatie hier omdat met niet uitsluit of onderscheidt op nationaliteit of afkomst. Er wordt namelijk anders dan Etto beweerde hier geenzins Isralirs de toegang ontzegt of ook maar iets wat daarbij in de buurt zou komen.
pi_213537631
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk een gevalletje symboolpolitiek betreft aangezien de regeling al sinds 2019 niet meer gebruikt werd. Het is derhalve een makkelijke toezegging zonder feitelijke inhoud gedaan om van het gedoe af te zijn die nu als een publicitaire boemerang terug komt.
Dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Dat is gewoon toegeven aan chantage.
pi_213538039
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Dat is gewoon toegeven aan chantage.
Dan zou er gechanteerd moeten zijn.

Het enige wat er lag was bij mijn weten een petitie, de allertamste vorm van demonstratierecht waarvan er jaarlijks vele duizenden routinematig genegeerd worden :P
pi_213538109
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:36 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dan zou er gechanteerd moeten zijn.

Het enige wat er lag was bij mijn weten een petitie, de allertamste vorm van demonstratierecht waarvan er jaarlijks vele duizenden routinematig genegeerd worden :P
Chantage is inderdaad niet het juiste woord, maar wat ik bedoel is dit:

quote:
Zij vieren de beleidswijziging nu als een eerste zege van de boycot-beweging. “We zijn trots, want dit zal betekenen dat andere scholen in Nederland hopelijk volgen”, schrijft de studentenvakbond van de KABK op Instagram. “We zijn allemaal deel van een wereldwijde intifada (Palestijnse opstand, red.) en dit is een stap op weg naar rechtvaardigheid.”
Dit is waarom je niet onderhandelt met terroristen (nb ik zeg niet dat deze studenten terroristen zijn).
pi_213538321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:27 schreef archito het volgende:

[..]
Welke kwaliteiten van Mona komen overeen met de benodigde kwaliteiten van een premier?

Ik kan echt niks bedenken waar ze goed in is.
Ze kan veel praten en toch niets zeggen.
  zondag 12 mei 2024 @ 16:59:05 #261
13309 nostra
ask why
pi_213538337
twitter
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 12 mei 2024 @ 17:01:44 #262
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213538365
quote:
81s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:59 schreef nostra het volgende:
[ x ]
:')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213538376
https://www.rtl.nl/nieuws(...)teurs-weten-niet-wie

quote:
Beide informateurs zijn in elk geval niet beschikbaar als premier van een mogelijk nieuw kabinet, lieten zij weten.
We kunnen Dijkgraaf schrappen.
  zondag 12 mei 2024 @ 17:16:18 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213538573
quote:
81s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:59 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Aperatiefje kickt stevig in, zo in het zonnetje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213538654
Ik ben wel benieuwd naar die premierkandidaat overigens, en of de andere formerende partijen zich daar ook in kunnen vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213538757
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die premierkandidaat overigens, en of de andere formerende partijen zich daar ook in kunnen vinden.
Ik ook. Ik vraag mij ook af: heeft Wilders ooit waardering uitgesproken voor een bewindspersoon, toppoliticus of topambtenaar. Volgens mij heeft hij wel ooit positieve termen gebruikt voor Rutte en Arib, maar verder kan ik mij niet veel waardering herinneren.
pi_213538796
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik ook. Ik vraag mij ook af: heeft Wilders ooit waardering uitgesproken voor een bewindspersoon, toppoliticus of topambtenaar. Volgens mij heeft hij wel ooit positieve termen gebruikt voor Rutte en Arib, maar verder kan ik mij niet veel waardering herinneren.
Ach, mensen als Rita Verdonk, Fred Teeven of Henk Bleker kunnen volgens mij best op de goedkeuring van Wilders rekenen zonder daarbij ook gelijk de overige partijen volledig tegen zich in het harnas te jagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 12 mei 2024 @ 17:41:38 #268
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213538813
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:02 schreef Jojoke het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)teurs-weten-niet-wie
[..]
We kunnen Dijkgraaf schrappen.
Ben ik blij om.
Al is het nu wel nog steeds de vraag welke arme kloot (of klotin) dan naar voren wordt geschoven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213538913
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach, mensen als Rita Verdonk, Fred Teeven of Henk Bleker kunnen volgens mij best op de goedkeuring van Wilders rekenen zonder daarbij ook gelijk de overige partijen volledig tegen zich in het harnas te jagen.
Maar alle 3 stuk voor stuk verschrikkelijke kandidaten wat mij betreft. Gelukkig maar een stel voorbeelden.

Al sluit ik niet uit dat een vergelijkbaar verschrikkelijke kandidaat wordt voorgesteld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 12 mei 2024 @ 18:10:23 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213539091
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Activistische breintjes werken niet zo helder. Jammer alleen dat die thans vooral academia overheersen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213539115
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ben ik blij om.
Al is het nu wel nog steeds de vraag welke arme kloot (of klotin) dan naar voren wordt geschoven.
Ik zou pas blij zijn over het afstrepen van een redelijk capabele kandidaat als Dijkgraaf (ook als je niks met de SGP hebt) als je weet wat de andere kandidaten zijn. Als de keuze is tussen Teeven, Bleker, Verdonk, Keijzer en Dijkgraaf kiest neem ik aan iedereen hier toch blind voor Dijkgraaf?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 12 mei 2024 @ 18:17:36 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539170
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar alle 3 stuk voor stuk verschrikkelijke kandidaten wat mij betreft. Gelukkig maar een stel voorbeelden.

Al sluit ik niet uit dat een vergelijkbaar verschrikkelijke kandidaat wordt voorgesteld.
Bleker is wel de minst erge van die drie. En dat is eigenlijk al erg genoeg.
  zondag 12 mei 2024 @ 18:20:14 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213539209
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zou pas blij zijn over het afstrepen van een redelijk capabele kandidaat als Dijkgraaf (ook als je niks met de SGP hebt) als je weet wat de andere kandidaten zijn. Als de keuze is tussen Teeven, Bleker, Verdonk, Keijzer en Dijkgraaf kiest neem ik aan iedereen hier toch blind voor Dijkgraaf?
Eens. SGP zit toch niet in het kabinet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 12 mei 2024 @ 18:34:01 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213539381
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee Dijkgraaf is een slag erger.
Die christian familie values steekt hij maar in zijn eigen reet. Niet die van anderen.
pi_213539425
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet of de NSC-fractie en de linker vleugel van de VVD daar gelukkig van worden :D

Ik heb even gezocht op de termen 'respect' en 'geweldig' bij Geert's account en ik kon het volgende vinden over potentile kandidaten.

twitter

twitter

twitter

twitter

Het is wel interessant dat hij deze termen vooral gebruikt voor dames en de SGP. Complimenten zijn zeldzaam, ook interessant dat hij een Plasterk en Teeven volledig onderuit heeft geschoffeld in zijn tweets, en nu wel als informateurs heeft gekozen/overwogen. Dus waarschijnlijk zegt het ook weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')