Omdat Israel verkeerde dingen doet... En deze instelling daaraan bijdraagt.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het een Israelische instelling is.
quote:Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat Israel verkeerde dingen doet... En deze instelling daaraan bijdraagt.
"omdat de school kort na de Hamas-aanslagen van 7 oktober een naaicentrum runde waar Isralische soldaten hun gevechtskleding konden laten repareren."quote:Op zondag 12 mei 2024 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin, dan kunnen alle instellingen in Nederland die zich bezighouden met wapenleveringen aan Oekrane ook niets meer. Sowieso is de betrokkenheid niet 'actief', zie ook het statement van de academie.
[..]
Correct. Het was er wel, maar nu niet meer. Dus wordt er gediscrimineerd op afkomst. Isralische studenten worden gestraft voor iets wat hun regering doet, dat is natuurlijk absurd.
Kort na de aanslagen. De Israli hadden toen een bakje thee moeten gaan drinken of iets? Dat maakt de argumentatie eigenlijk nog verwerpelijker, net als "een instituut dat geen weerstand tegen haar overheid biedt", hoe ziet de academie dat concreet voor zich en hoe kan dat in vredesnaam verwijtbaar zijn?quote:Op zondag 12 mei 2024 15:32 schreef tizitl2 het volgende:
"omdat de school kort na de Hamas-aanslagen van 7 oktober een naaicentrum runde waar Isralische soldaten hun gevechtskleding konden laten repareren."
Hoe actief wil je het hebben?
Dat is niet de reden die door de academie wordt gegeven, heb je dat gewoon gemist? Daarnaast is gevechtskleding laten repareren natuurlijk niet actief meedoen aan een oorlog. Nogmaals, met die redenering kun je vrijwel alle Nederlandse instellingen uitsluiten van internationale deelname.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:32 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
"omdat de school kort na de Hamas-aanslagen van 7 oktober een naaicentrum runde waar Isralische soldaten hun gevechtskleding konden laten repareren."
Hoe actief wil je het hebben? Nogmaals je kunt het erover hebben of dit nu het meest handige is, maar doen alsof er geen enkele grond is en niets aan de hand is ook veel te kort door de bocht.
Een Isralische instelling.quote:Er wordt enkel niet samengewerkt met deze instelling waardoor een specifieke groep die daar studeert iets meer moeite moet doen.
Je kunt prima als school tegen samenwerking met militaire instanties zijn en moeite hebben met instanties die wel militair betrokken raken natuurlijk. Ik zeg nergens dat dit de juiste keuze was h, ik zie alleen wel in dat er argumenten voor te geven zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
Kort na de aanslagen. De Israli hadden toen een bakje thee moeten gaan drinken of iets? Dat maakt de argumentatie eigenlijk nog verwerpelijker, net als "een instituut dat geen weerstand tegen haar overheid biedt", hoe ziet de academie dat concreet voor zich en hoe kan dat in vredesnaam verwijtbaar zijn?
Dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Dat is gewoon toegeven aan chantage.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk een gevalletje symboolpolitiek betreft aangezien de regeling al sinds 2019 niet meer gebruikt werd. Het is derhalve een makkelijke toezegging zonder feitelijke inhoud gedaan om van het gedoe af te zijn die nu als een publicitaire boemerang terug komt.
Dan zou er gechanteerd moeten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar erger natuurlijk. Dat is gewoon toegeven aan chantage.
Chantage is inderdaad niet het juiste woord, maar wat ik bedoel is dit:quote:Op zondag 12 mei 2024 16:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dan zou er gechanteerd moeten zijn.
Het enige wat er lag was bij mijn weten een petitie, de allertamste vorm van demonstratierecht waarvan er jaarlijks vele duizenden routinematig genegeerd worden
Dit is waarom je niet onderhandelt met terroristen (nb ik zeg niet dat deze studenten terroristen zijn).quote:Zij vieren de beleidswijziging nu als een eerste zege van de boycot-beweging. “We zijn trots, want dit zal betekenen dat andere scholen in Nederland hopelijk volgen”, schrijft de studentenvakbond van de KABK op Instagram. “We zijn allemaal deel van een wereldwijde intifada (Palestijnse opstand, red.) en dit is een stap op weg naar rechtvaardigheid.”
Ze kan veel praten en toch niets zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 23:27 schreef archito het volgende:
[..]
Welke kwaliteiten van Mona komen overeen met de benodigde kwaliteiten van een premier?
Ik kan echt niks bedenken waar ze goed in is.
We kunnen Dijkgraaf schrappen.quote:Beide informateurs zijn in elk geval niet beschikbaar als premier van een mogelijk nieuw kabinet, lieten zij weten.
Aperatiefje kickt stevig in, zo in het zonnetje.quote:
Ik ook. Ik vraag mij ook af: heeft Wilders ooit waardering uitgesproken voor een bewindspersoon, toppoliticus of topambtenaar. Volgens mij heeft hij wel ooit positieve termen gebruikt voor Rutte en Arib, maar verder kan ik mij niet veel waardering herinneren.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die premierkandidaat overigens, en of de andere formerende partijen zich daar ook in kunnen vinden.
Ach, mensen als Rita Verdonk, Fred Teeven of Henk Bleker kunnen volgens mij best op de goedkeuring van Wilders rekenen zonder daarbij ook gelijk de overige partijen volledig tegen zich in het harnas te jagen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ook. Ik vraag mij ook af: heeft Wilders ooit waardering uitgesproken voor een bewindspersoon, toppoliticus of topambtenaar. Volgens mij heeft hij wel ooit positieve termen gebruikt voor Rutte en Arib, maar verder kan ik mij niet veel waardering herinneren.
Ben ik blij om.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:02 schreef Jojoke het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)teurs-weten-niet-wie
[..]
We kunnen Dijkgraaf schrappen.
Maar alle 3 stuk voor stuk verschrikkelijke kandidaten wat mij betreft. Gelukkig maar een stel voorbeelden.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, mensen als Rita Verdonk, Fred Teeven of Henk Bleker kunnen volgens mij best op de goedkeuring van Wilders rekenen zonder daarbij ook gelijk de overige partijen volledig tegen zich in het harnas te jagen.
Activistische breintjes werken niet zo helder. Jammer alleen dat die thans vooral academia overheersen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Kort na de aanslagen. De Israli hadden toen een bakje thee moeten gaan drinken of iets? Dat maakt de argumentatie eigenlijk nog verwerpelijker, net als "een instituut dat geen weerstand tegen haar overheid biedt", hoe ziet de academie dat concreet voor zich en hoe kan dat in vredesnaam verwijtbaar zijn?
Ik zou pas blij zijn over het afstrepen van een redelijk capabele kandidaat als Dijkgraaf (ook als je niks met de SGP hebt) als je weet wat de andere kandidaten zijn. Als de keuze is tussen Teeven, Bleker, Verdonk, Keijzer en Dijkgraaf kiest neem ik aan iedereen hier toch blind voor Dijkgraaf?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ben ik blij om.
Al is het nu wel nog steeds de vraag welke arme kloot (of klotin) dan naar voren wordt geschoven.
Bleker is wel de minst erge van die drie. En dat is eigenlijk al erg genoeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar alle 3 stuk voor stuk verschrikkelijke kandidaten wat mij betreft. Gelukkig maar een stel voorbeelden.
Al sluit ik niet uit dat een vergelijkbaar verschrikkelijke kandidaat wordt voorgesteld.
Eens. SGP zit toch niet in het kabinet.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou pas blij zijn over het afstrepen van een redelijk capabele kandidaat als Dijkgraaf (ook als je niks met de SGP hebt) als je weet wat de andere kandidaten zijn. Als de keuze is tussen Teeven, Bleker, Verdonk, Keijzer en Dijkgraaf kiest neem ik aan iedereen hier toch blind voor Dijkgraaf?
Nee Dijkgraaf is een slag erger.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou pas blij zijn over het afstrepen van een redelijk capabele kandidaat als Dijkgraaf (ook als je niks met de SGP hebt) als je weet wat de andere kandidaten zijn. Als de keuze is tussen Teeven, Bleker, Verdonk, Keijzer en Dijkgraaf kiest neem ik aan iedereen hier toch blind voor Dijkgraaf?
Ik weet niet of de NSC-fractie en de linker vleugel van de VVD daar gelukkig van wordenquote:Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, mensen als Rita Verdonk, Fred Teeven of Henk Bleker kunnen volgens mij best op de goedkeuring van Wilders rekenen zonder daarbij ook gelijk de overige partijen volledig tegen zich in het harnas te jagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |