quote:HBO Max is vanaf 8 maart 2022 beschikbaar in Nederland! Je kan je vanaf die dag abonneren op de nieuwe streamingdienst.
HBO Max in Nederland
Nederland heeft er een nieuwe streamingdienst bijgekregen. HBO Max lanceerde 8 maart officieel in ons land en gaat de concurrentie aan met de andere streamingdiensten die we hier al hebben. Denk aan Netflix, Disney Plus, Videoland en Amazon Prime Video.
Wat heeft HBO Max te bieden, wat betaal je ervoor in Nederland en welke series en films kun je kijken?
1. Wat is HBO Max?
Hoewel HBO Max nu pas beschikbaar is in Nederland, bestaat de streamingdienst al langer. In 2020 lanceerde het platform in de Verenigde Staten en later breidde HBO Max ook uit naar Europa. Je kent HBO misschien wel van topseries als Game of Thrones, The Sopranos, The Wire en Euphoria. De dienst is vooral interessant vanwege de exclusieve series en films die je erop vindt. Voorheen kon je het aanbod van HBO kijken via Ziggo.
2. Wat kost HBO Max?
Dat hangt af van welk abonnement je kiest. HBO Max komt in Nederland met een Basic- en Standaard-abonnement. Kies je voor Basic, dan betaal je het minst - maar krijg je ook minder functies. Zo ligt de maximale videokwaliteit op 720p, wat op grote 4K-televisies niet zo scherp oogt. Ook kun je minder films en series voor offline gebruik downloaden, en maar op één apparaat kijken.
Kies je voor het Standaard-abonnement, dan kijk je films en series in full-hd (1080p) of 4K-resolutie. Je kan tot 30 titels voor offline gebruik downloaden en op maximaal drie apparaten tegelijk naar HBO Max kijken. Omdat het prijsverschil tussen Basic en Standaard erg meevalt, is het interessanter om voor het 'beste' abonnement te gaan.
Voor Basic betaal je 5,99 euro, maar als je tussen 8 en 31 maart een abonnement neemt, krijg je 'levenslang' 50 procent korting. Oftewel: je betaalt dan slechts 2,99 euro per maand, waarmee HBO Max bijvoorbeeld even goedkoop is als Amazon Prime Video. Voor het Standaard-abonnement ben je tijdens de kortingsperiode 3,99 euro per maand kwijt, in plaats van 7,99 euro.
De korting vervalt trouwens als je besluit je HBO Max-abonnement stop te zetten. Wil je later weer van de dienst gebruikmaken, dan betaal je de volle pond en geldt de korting niet meer. Het annuleren van HBO Max kan - net als bij andere streamingdiensten - wanneer je maar wil.
3. Wat kan ik op HBO Max zien?
HBO Max verdeelt zijn aanbod in zogeheten 'hubs'. Je kan kijken naar alle exclusieve HBO-series, zoals Game of Thrones, Euphoria, The Sopranos, Friends en The Wire. Daarnaast vind je er de 'HBO Max Originals', oftewel series die specifiek voor de dienst worden gemaakt.
Verder kun je bij HBO Max terecht voor films van Warner Bros. en DC. Voorbeelden hiervan zijn de The Lord of The Rings-films, Godzilla, Harry Potter, The Suicide Squad en nog veel meer. Ook nieuwere films, zoals The Batman, zijn als eerste op de dienst te vinden, vaak al anderhalve maand na hun bioscooprelease.
Welke series hebben de Amerikanen die wij niet hebben?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:08 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik vind het aanbod van HBO Max NL maar karig. Ik had liever een abonnement op de Amerikaanse versie gehad.
Ik heb de titels niet opgeschreven en inmiddels zijn niet alle trailers meer aanwezig op het YouTube-kanaal van HBO Max USA maar er zaten toch echt wel wat goede Max Originals tussen die niet uitgezonden zijn in Nederland. Van één serie in het specifiek weet ik dat de hoofdrolspelers inmiddels op pensioensgerechtigde leeftijd zijn wat het nog jammerlijker maakt dat die serie niet uitgezonden is in Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:46 schreef superniger het volgende:
[..]
Welke series hebben de Amerikanen die wij niet hebben?
Fortitude is wel een aanrader.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:08 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik vind het aanbod van HBO Max NL maar karig. Ik had liever een abonnement op de Amerikaanse versie gehad.
Met een beetje mazzel heb je vanaf 11 juni weer toegang tot Max.com bijvoorbeeld als je de DNS of SmartVPN van www.smartdnsproxy.com gebruikt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:08 schreef Kaatje2658 het volgende:
Lekker handig op dinsdag een film van bijna 3 uur uitbrengen. Maar dan heb ik weer een keer een reden om die app te openen.quote:
Je hoeft deze film niet op dinsdag te kijken, neem hem maar op om later te kijken.. ow nee dat hoeft niet met streaming diensten..quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Lekker handig op dinsdag een film van bijna 3 uur uitbrengen. Maar dan heb ik weer een keer een reden om die app te openen.
Je kunt films op streamingdiensten kijken wanneer het jou uitkomt, wist je dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Lekker handig op dinsdag een film van bijna 3 uur uitbrengen. Maar dan heb ik weer een keer een reden om die app te openen.
Dat weet ik. Maar nu krijg ik op dinsdag een melding dat het erop staat maar komend weekend ben ik dat allang weer vergeten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt films op streamingdiensten kijken wanneer het jou uitkomt, wist je dat?
Nou dan wil je hem vast ook niet zo graag kijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar nu krijg ik op dinsdag een melding dat het erop staat maar komend weekend ben ik dat allang weer vergeten.
Zet 'm in je lijst voor later. Zo doe ik dat ook altijd met films waarvan ik anders vergeet dat ze op een bepaalde dienst staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar nu krijg ik op dinsdag een melding dat het erop staat maar komend weekend ben ik dat allang weer vergeten.
Kolere.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Goede tip, ik ga vragen of ze hem zondagavond 17 november 2024 om 20:35 online kunnen zetten. Dan heb ik tijd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kolere.
Stuur HBO anders even je agenda door.
Ja, ik dus.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:35 schreef wolfrolf het volgende:
Op TwitterX allemaal paniek bij mensen die niet meer in de HBO Max app komen en dat ze de nieuwe MAX app moeten installeren, die hier nog helemaal niet te krijgen is(vanaf 11 juni dus pas). In Zweden o.a. zijn ze vandaag al over gegaan naar de nieuwe service.
Bij mij werkt de HBO Max app echter nog gewoon prima.
Iemand anders hier inlogproblemen?
edit, aan de screenshots te zien een iPhone probleem. Apple troep
even geduld tot 11 juno want die hele database wordt dan pas over gezetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:01 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, ik dus.
App werkt niet meer op tv, op telefoon en kan ook niet meer inloggen via website op laptop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:17 schreef superniger het volgende:
Dune 2 nu op HBO.@PirESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schrijf je het op?
Tap tap tap
Ik heb een reminder in mijn agenda gezet voor komend weekend.quote:
say yes to the dress, verdomme!quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb die bende opgezegd, prijsverhoging en die TLC meuk erbij was mij te veel van het goede.
In een arm land zoals Portugal wonenquote:
Alles? Want het is een fusie, dus alles van Discovery+ wordt beschikbaar in HBO Max.quote:Op woensdag 22 mei 2024 @ 16:23 schreef Basp1 het volgende:
Wat gaan we nu dadelijk van discovery erbij krijgen is dat nu al duidelijk?
Dat zal toch maar heel tijdelijk zijn neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:37 schreef wolfrolf het volgende:
De Amerikaanse catalogus is weer te benaderen met je Nederlandse HBO Max login
misschien dan binnenkort toch eens Oz kijken
[ afbeelding ]
Ik gok dat je vpn aan hebt? Via de zoekfunctie zie ik je serie iig niet verschijnen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:37 schreef wolfrolf het volgende:
De Amerikaanse catalogus is weer te benaderen met je Nederlandse HBO Max login
misschien dan binnenkort toch eens Oz kijken
[ afbeelding ]
Smart DNS in dit geval. www.smartdnsproxy.comquote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik gok dat je vpn aan hebt? Via de zoekfunctie zie ik je serie iig niet verschijnen.
Het werkt net zo goed als voordat 23 mei vorig jaar ze in Amerika al over gingen naar Max. Dus ik voorzie weinig problemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Dat zal toch maar heel tijdelijk zijn neem ik aan?
Je abo verandert in de basis niet met zo'n add-on, dus lijkt me niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Effe vraagje: Als ik de add-on sport toevoeg, verlies ik dan de 50% korting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |