abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2024 @ 12:48:04 #201
13309 nostra
ask why
pi_213465020
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:
De meeste partijen geven toch duidelijk aan bij welke Europese fractie ze horen (zelfs op het stembiljet volgens mij)?
Nou ja, het is mij ook niet goed duidelijk wat er nou allemaal op dat vlak gebeurt met bijvoorbeeld ALDE en In 't Veld, waar ik in het verleden op stemde en die dan weer naar Volt België vliegt, wat dan weer niet mag en dan weer wel, ik vind het maar raadselachtig. Dat kan ook goed aan mijzelf liggen, maar ik denk tegelijkertijd dat nog niet eens 20% van de kiesgerechtigden überhaupt van ALDE heeft gehoord of hun peers.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_213465051
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, het is mij ook niet goed duidelijk wat er nou allemaal op dat vlak gebeurt met bijvoorbeeld ALDE en In 't Veld, waar ik in het verleden op stemde en die dan weer naar Volt België vliegt, wat dan weer niet mag en dan weer wel, ik vind het maar raadselachtig. Dat kan ook goed aan mijzelf liggen, maar ik denk tegelijkertijd dat nog niet eens 20% van de kiesgerechtigden überhaupt van ALDE heeft gehoord of hun peers.
Ze mogen zich inderdaad wel wat prominenter profileren.
pi_213465093
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben voor een duidelijk onderscheid tussen supra-nationale c.q. geopolitieke problemen die EU-breed aangepakt moeten worden in het licht van een China, terugtrekkende VS en Rusland, maar ook op het gebied van privacy bij Big Tech en economische blokvorming tegen andere grootmachten. Voor vrijhed van verkeer van personen en goederen. Tegelijkertijd ben ik voor meer nationale autonomie op terreinen die dat niet overstijgen en bijvoorbeeld vooral cultureel gegrond zijn. Een beetje á la de VS.
Precies dit. Dan wil ik nog toevoegen dat niet alleen cultuur maar ook natuur en infrastructuur beter nationaal geregeld kan worden. Met uitzondering van een EU-breed snel treinnetwerk, maar ja dat gaat er toch nooit komen.
pi_213465161
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 12:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Betrouwbare Bronnen bestede hier laatst aandacht aan in Podcast 411, negen opmerkelijke aspecten van de Europese Unie, wat mij betreft zeker de moeite waard. Ze begonnen de Podcast met het aanhalen van de Eurobarometer, een halfjaarlijks onderzoek naar de kiezers.

Enkele conclusies waren

- 25% van de Nederlanders denken dat de gemiddelde Nederlandse bevolking geïnformeerd is over de Europese Unie.
- 76% van de Nederlanders zegt precies te weten hoe Europa werkt.

Vragenlijst
Maar bij een simpele onverwachte schriftelijke overhoring met slechts drie vragen scoorde Nederland het slechtst van heel de EU.

De vragen:
- Maakt Zwitserland deel uit van de EU.
- Wat is de Eurozone
- Hoe worden de leden van het Europees Parlement gekozen

Slechts 14% van de Nederlanders had alle 3 goed, 44% had er 2 goed en 33% slechts 1. Saillant detail, kandidaat EU lid Servië scoorde aanzienlijk beter!
pi_213465287
Hier weer een extra reden om de toeslagen af te schaffen: https://www.ad.nl/geld/jo(...)toeslag-br~aead4ee1/

Het geld bereikt juist een groot deel van de mensen die het het allerhardst nodig hebben niet, omdat die het niet snappen of niet durven. Ben ik ook al veel tegengekomen en mensen overhalen om toch die toeslagen aan te vragen is soms enorm lastig. Zal nu, met de hoeveelheid wantrouwen richting de overheid, alleen nog maar erger zijn geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:36 #206
13309 nostra
ask why
pi_213465302
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Betrouwbare Bronnen bestede hier laatst aandacht aan in Podcast 411, negen opmerkelijke aspecten van de Europese Unie, wat mij betreft zeker de moeite waard. Ze begonnen de Podcast met het aanhalen van de Eurobarometer, een halfjaarlijks onderzoek naar de kiezers.

Enkele conclusies waren

- 25% van de Nederlanders denken dat de gemiddelde Nederlandse bevolking geïnformeerd is over de Europese Unie.
- 76% van de Nederlanders zegt precies te weten hoe Europa werkt.

Vragenlijst
Maar bij een simpele onverwachte schriftelijke overhoring met slechts drie vragen scoorde Nederland het slechtst van heel de EU.

De vragen:
- Maakt Zwitserland deel uit van de EU.
- Wat is de Eurozone
- Hoe worden de leden van het Europees Parlement gekozen

Slechts 14% van de Nederlanders had alle 3 goed, 44% had er 2 goed en 33% slechts 1. Saillant detail, kandidaat EU lid Servië scoorde aanzienlijk beter!
Als we het dan toch over de NPO hebben, lijkt me dat nou een uitstekend thema om objectief uit te diepen. En ik vermoed, maar onderbuikgevoel, dat als je dat in een beetje kek jasje gooit, er nog best veel vraag naar is ook.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:25:54 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213465307
Tussen de verstandige mensen.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213465311
Ik kwam in de kieswijzer trouwens recht bovenop de PvdD terecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213465459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:
Ik kwam in de kieswijzer trouwens recht bovenop de PvdD terecht.
De CU zal een traantje plengen ;)
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:47:12 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213465491
Bijna geschokt dat ik zelfde visie (tot nu toe :P) heb als @nostra voor EU
pi_213465493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die krijgen alsnog mijn stem, ik ben alleen wat meer pro-natuur en minder voor uitzonderingen voor boeren dan de CU. Maar dat wist ik al. Ik vind de houding van de CU tegenover de EU (noodzakelijk, maar wel voorzichtig zijn met het overdragen van bevoegdheden en het uitbreiden van de EU) wel heel erg goed.
pi_213465506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:24 schreef Hanca het volgende:
Hier weer een extra reden om de toeslagen af te schaffen: https://www.ad.nl/geld/jo(...)toeslag-br~aead4ee1/

Het geld bereikt juist een groot deel van de mensen die het het allerhardst nodig hebben niet, omdat die het niet snappen of niet durven. Ben ik ook al veel tegengekomen en mensen overhalen om toch die toeslagen aan te vragen is soms enorm lastig. Zal nu, met de hoeveelheid wantrouwen richting de overheid, alleen nog maar erger zijn geworden.
Dat de toeslagen er vanaf moeten is iedereen het wel over eens toch? De pijn zit volgens mij vooral in de route daar naartoe. En of we kunnen accepteren dat bepaalde groepen er dan dik op achteruit gaan, zonder dat we een nieuw bureaucratisch monster optuigen om alle koopkrachtplaatjes weer op 0 te krijgen.
pi_213465507
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan wie denk je dan bijvoorbeeld? De namen die ik kan verzinnen hebben diverse vlekjes of al meerdere partijen in die hoek versleten.
Pieter Elbers, voormalig CEO KLM (maar die wil waarschijnlijk niet weg uit India)
Pieter Hasekamp, Directeur CPB
Jacco Vonhof, voorzitter MKB

Kwam er net achter dat Elbert Dijkgraaf getrouwd is met VVD-politica Tamara van Ark. Ken de best man verder niet, maar misschien ook nog een optie.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:50:04 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een samenvoeging van antwoorden. Het kan best zijn dat je bij partij A veel vaker hetzelfde antwoord vergeleken met partij B, maar alle afwijkingen dezelfde richting op zijn; tegelijkertijd kunnen je afwijkende antwoorden ten opzichte van partij B elkaar precies opheffen. Zo kom je in het plaatje dan op partij B terecht, terwijl A dichterbij je staat.

Er is altijd ook zo'n lijstje met welke partij percentueel het dichtst bij je staat toch? Daar zou je het verschil dan kunnen zien.
Antifa
pi_213465513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:50 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een samenvoeging van antwoorden. Het kan best zijn dat je bij partij A veel vaker hetzelfde antwoord dan bij partij B, maar alle afwijkingen dezelfde richting op zijn; tegelijkertijd kunnen je afwijkende antwoorden ten opzichte van partij B elkaar precies opheffen. Zo kom je in het plaatje dan op partij B terecht, terwijl A dichterbij je staat.

Er is altijd ook zo'n lijstje met welke partij percentueel het dichtst bij je staat toch? Daar zou je het verschil dan kunnen zien.
Het was dan ook een grap van mij :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:51:04 #216
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar ik vind het wel een interessant punt wat je toch maakt, want het is eigenlijk een hele rare manier van je plek weergeven in het landschap.
Antifa
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:51:14 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213465524
Ik kom ergens net links van D66 uit.
pi_213465535
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Als we het dan toch over de NPO hebben, lijkt me dat nou een uitstekend thema om objectief uit te diepen. En ik vermoed, maar onderbuikgevoel, dat als je dat in een beetje kek jasje gooit, er nog best veel vraag naar is ook.
De propagandaserie van Bassie en Adriaan over Europa is nog steeds een culthit dus ik zie kansen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:56:06 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213465552
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De propagandaserie van Bassie en Adriaan over Europa is nog steeds een culthit dus ik zie kansen.
Laatst nog in een pubquiz gebruikt als vraag. Wie was de opdrachtgever.
pi_213465565
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Afgelopen herfst nog alle afleveringen gezien :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 14:00:04 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213465585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb er even over nagedacht, en eigenlijk zou het plaatje anders moeten zijn.

De invuller staat altijd centraal. Vervolgens worden de politieke partijen eromheen geplaatst volgens bepaalde criteria, maar die wisselen afhankelijk van wat de positie het beste 2D weergeeft. Een soort Principal Component Analysis dus, waarbij de politieke partijen worden geschaald op zo'n manier dat je zoveel mogelijk relevante info in een 2D-assenstelsel weet te proppen.

Dat betekent dat niet voor iedereen de partijen op dezelfde plek ten opzichte van elkaar staan.

Ik vraag wel subsidie aan bij ProDemos om dit eventjes te ontwikkelen :P.
Antifa
  woensdag 8 mei 2024 @ 14:01:07 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213465599

Wat nu?
pi_213465601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik heb er even over nagedacht, en eigenlijk zou het plaatje anders moeten zijn.

De invuller staat altijd centraal. Vervolgens worden de politieke partijen eromheen geplaatst volgens bepaalde criteria, maar die wisselen afhankelijk van wat de positie het beste 2D weergeeft. Een soort Principal Component Analysis dus, waarbij de politieke partijen worden geschaald op zo'n manier dat je zoveel mogelijk relevante info in een 2D-assenstelsel weet te proppen.

Dat betekent dat niet voor iedereen de partijen op dezelfde plek ten opzichte van elkaar staan.

Ik vraag wel subsidie aan bij ProDemos om dit eventjes te ontwikkelen :P.
Ik keur dit goed maar ik verwacht dan wel bij je dankwoord een eervolle vermelding voor dit forum ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2024 14:01:34 ]
pi_213465616
Stemwijzer staat ook online. Ondergetekende komt op vvd, cda NSC als eerste drie. Wordt die laatste als ik nu moet stemmen. Maar er kan nog wat gebeuren.
zie email 27 oktober
pi_213465629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:03 schreef trein2000 het volgende:
Stemwijzer staat ook online. Ondergetekende komt op vvd, cda NSC als eerste drie. Wordt die laatste als ik nu moet stemmen. Maar er kan nog wat gebeuren.
Wel interessant om te zien of de uitslag overeenkomt met die van het Kieskompas.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')