Voor sommige mensen is het Midden-Oosten vanwege hun geloof heel belangrijkquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zegt dan ook niet dat het niet mag, hij zegt alleen dat hun motieven niet oprecht zijn.
Voor mij is het fundamentalistische smaldeel van GL reden genoeg niet op de lijstverbinding te stemmen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het activistische (deel van) GL en Timmermans nog minder lekker boteren dan Dilan en Timmermans, which begs the question wie dan wel. Ik blijf het maar een gedoemd te mislukken fusieprojectje vinden, voornamelijk op profilerings- en rechtlijnigheidsniveau, maar het stemgedrag zou veelal overeenkomen en dus zou de uitkomst groter zijn dan de som der delen lees ik hier en daar, dus we zullen zien.
Voor alle Abrahamitische godsdiensten is het Midden-Oosten heel belangrijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het Midden-Oosten vanwege hun geloof heel belangrijk
Ja, maar niet altijd in manier van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van demonstratie betekent namelijk niet: vrijheid voor het plegen van geweld, vrijheid van het lastigvallen van andere mensen en vrijheid om andere mensen het normaal leven onmogelijk te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wat een idoot. Vrijheid van meningsuiting betekent ook vrijheid in keuze van meningsuiting
Hij zegt ook niet dat ze dat niet zo mogen vinden. Je claimt dat hij mensen hun recht wilt ontzeggen, dat is gewoon niet correct. Hij spreekt ze aan op de keuze de ze maken hun vrijheid van meningsuiting in te zetten. En trekt hun motieven in twijfel. Daar is niet zoveel idioots aan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het Midden-Oosten vanwege hun geloof heel belangrijk
Eens, met de nuance dat dit niet voor alle christenen geldt. Net nog een preek gehad, met stevige en voor een christen redelijk onweerlegbare bewijsvoering vanuit de bijbel, in de kerk dat de huidige oorlog in Israël niets met het oude of nieuwe testament te maken heeft. Lang niet elke christen wacht op de herbouw van de tempel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor alle Abrahamitische godsdiensten is het Midden-Oosten heel belangrijk.
En het punt van hem is natuurlijk dat het ze helemaal niet gaat om het hebben van kritiek op Israël maar om het Joods zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar niet altijd in manier van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van demonstratie betekent namelijk niet: vrijheid voor het plegen van geweld, vrijheid van het lastigvallen van andere mensen en vrijheid om andere mensen het normaal leven onmogelijk te maken.
Demonstraties doe je niet op zo'n manier, net zo min als je met mini-baby's bij een abortuskliniek gaat staan, met tractors op een snelweg of wat voor geks we de laatste jaren ook tegen komen.
Deze mensen mogen hun mening uiten en demonstreren, maar dan wel met een het liefst aangekondigde demonstratie op een goede lokatie en in elk geval vreedzaam, niet door gebouwen te slopen: https://www.parool.nl/ned(...)-het-rokin~befdf2c0/
wAaRoM dEmOnStReErDeN dIe MeNsEn NiEt VoOr X,y of Z??quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik heb de opvolger van Dilan gevonden. Deze man.
Ook dat, maar zelfs verwerpelijke standpunten moet je zo lang ze niet strafbaar zijn op een normale demonstratie kunnen aanhangen. Maar dit heeft niks met een normale demonstratie te maken:quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En het punt van hem is natuurlijk dat het ze helemaal niet gaat om het hebben van kritiek op Israël maar om het Joods zijn.
Ik heb genoeg bordjes 'jews for peace' en dat soort kreten gezien. Iemand al geteld hoevaak Hamas/Palestijnse aanhangers hebben opgeroepen de gijzelaars vrij te laten?
Oppakken dat tuig en laten afkoelen in een cel, zou ik zeggen.quote:Ravage in sociëteitsgebouw
In een van de gebouwen op Binnengasthuisterrein is het een grote bende. Muren, meubels en radiatoren zijn beklad met verf en grafitti. Er liggen matrassen op de grond. Ook staan er nog grote boodschappentassen vol eten en drinken en liggen er stapels maandverband en andere verzorgingsproducten.
De muren van de ruimte zijn beklad met teksten als 'Free Palestina' en 'Ceasefire now'. Ook het nummer van een advocaat is op de muren gekalkt. Verder hangen er kartonnen borden met een plattegrond van het Binnengasthuisterrein en de barricades en een rooster. Op de wc is een kartonnen bordje opgehangen met 'Please do not pee standing up'.
op mij komt hij over als half China/de wereld niet in opstaat elk protest schijnheilig isquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat ze dat niet zo mogen vinden. Je claimt dat hij mensen hun recht wilt ontzeggen, dat is gewoon niet correct. Hij spreekt ze aan op de keuze de ze maken hun vrijheid van meningsuiting in te zetten. En trekt hun motieven in twijfel. Daar is niet zoveel idioots aan.
Ja, leuk. Een nog dommere drogredentube. Bring it on.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik heb de opvolger van Dilan gevonden. Deze man.
Ja, de minister uit de regering die gevallen is voor Ruttes NAVO-baantje en Israels massaslachting onder Palestijnen support voor datzelfde NAVO-baantje kan vast uitstekend de motieven van demonstranten inschatten en gemeraliseren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zegt dan ook niet dat het niet mag, hij zegt alleen dat hun motieven niet oprecht zijn.
Geopolitiek is bijna per definitie niet consequent en schijnheilig. Wat mij betreft is dat alleen geen excuus voor antisemitismequote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op mij komt hij over als half China/de wereld niet in opstaat elk protest schijnheilig is
Een volkomen achterlijk en verzonnen punt dat vooral de waard zelf goed weergeeft. Zijn VVD (en alle andere rechtse en christelijke clubs) steunen Israël vooral omdat de slachtoffers van die steun toch maar Palestijnen zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En het punt van hem is natuurlijk dat het ze helemaal niet gaat om het hebben van kritiek op Israël maar om het Joods zijn.
Aanstelling in april ging niet door dus nog even drie maanden langer braaf wegkijken en wegduiken. Zo is ie het vorige dozijn misstanden ook doorgekomen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hep Mark R. nou al gereageerd op aanvallen van Israel in Rafah?
Oh nee haha doorlopen nog steeds.
Toch zijn het niet vvd politic die onder vuur liggen maar mensen door het hele land met als gemene deler het zijn van een Jood. Als men jou punt zou willen uitdragen dan richten ze zich alleen op de verkeerde groep.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een volkomen achterlijk en verzonnen punt dat vooral de waard zelf goed weergeeft. Zijn VVD (en alle andere rechstse en christelijke clubs) steunen Israël vooral omdat de slachtoffers van die steun toch maar Palestijnen zijn.
Dus hij mag mensen niet aanspreken op hun mening op standpunt A omdat hij op onderwerp B niet levert? Goed verhaal wel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, de minister uit de regering die gevallen is voor Ruttes NAVO-baantje en Israels massaslachting onder Palestijnen support voor datzelfde NAVO-baantje kan vast uitstekend de motieven van demonstranten inschatten en gemeraliseren.
Moet hij geen alternatief rechtssysteem uitwerken voor asielzoekers of heeft hij daar eventjes vrij van genomen?
Ik snap ook niet waarom de VVD zo tekeer ging tegen de oorlog in Oekraïne. Ik heb ze ook niet gehoord tijdens de oorlog in de Centraal-Afrikaanse Republiek, stelletje hypocrieten. Zal vast russofobia zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op mij komt hij over als half China/de wereld niet in opstaat elk protest schijnheilig is
Toch is bovenstaande uitspraak niet waar en is er vooral veel intimidatie en criminalisering richting mensen die opkomen voor Palestijnen, onder andere doordat ze door analisten en politici van oa de ChristenUnie zonder enige grond allemaal beschuldigt worden van antisemitisme. En dan hebben we het nog niet eens over de virulente moslimhaat en het racisme dat daar vaak gepaard meegaat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Toch zijn het niet vvd politic die onder vuur liggen maar mensen door het hele land met als gemene deler het zijn van een Jood.
Ja jammer dat hij verder een racistisch asielbeleid voert en zijn regering en partij elke kritiek op israel wegzet als antisemitisme, omdat hij gewoon geen kritiek wil horen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dus hij mag mensen niet aanspreken op hun mening op standpunt A omdat hij op onderwerp B niet levert? Goed verhaal wel.
De steun voor uitspreken tegen antisemitisme is hartverwarmend
Ik zou ze een gebiedsverbod voor een maand of twee geven. Tegen die tijd zijn de tentamenweken wel voorbij.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:
Oppakken dat tuig en laten afkoelen in een cel, zou ik zeggen.
Moslimhaat is geen excuus om je niet uit te spreken tegen joden haat of daar tegen op te treden, en vica versa. Vind het dan ook stuitend dat dit erbij wordt gehaald, alsof de haat tegen de een iets van haar tegenover de ander vergoelijkt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch is bovenstaande uitspraak niet waar en is er vooral veel intimidatie en criminalisering richting mensen die opkomen voor Palestijnen, onder andere doordat ze door analisten en politici van oa de ChristenUnie zonder enige grond allemaal beschuldigt worden van antisemitisme. En dan hebben we het nog niet eens over de virulente moslimhaat en het racisme dat daar vaak gepaard meegaat.
De TK heeft zich nog geen seconde druk gemaakt on Palestijnse doden en plechtig verklaart alle oordelen van internationale instanties te negeren. Omdat Palestijnse levens er nou eenmaal niet toe doen.
Nogmaals, dan moet je hem dáár op pakken en niet hem gebruiken als excuus op het vergoelijken van fout gedrag van een ander.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja jammer dat hij verder een racistisch asielbeleid voert en zijn regering en partij elke kritiek op israel wegzet als antisemitisme, omdat hij gewoon geen kritiek wil horen.
Ik denk alleen dat je daar weinigen van de aanwezigen mee treft.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou ze een gebiedsverbod voor een maand of twee geven. Tegen die tijd zijn de tentamenweken wel voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |