Tja, fascisten gonna fascist, he. Elke groep mensen die met nuance en op basis van argumenten en feiten beleid willen maken, is uiteindelijk een vijand van de populist.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er vergif op innemen dat Geert na de media en de journalistiek ook achter de universiteiten aan zal gaan zo gauw hij de kans krijgt.
Die is in de roos idd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, fascisten gonna fascist, he. Elke groep mensen die met nuance en op basis van argumenten en feiten beleid willen maken, is uiteindelijk een vijand van de populist.
Zag toevallig gisteren nog een mooie quote van Kees van Kooten en Wim de Bie uit 1977.
[ afbeelding ]
Dat is wel een aardig vooruitziende blik gebleken.
Ik heb geen idee, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het activistische (deel van) GL en Timmermans nog minder lekker boteren dan Dilan en Timmermans, which begs the question wie dan wel. Ik blijf het maar een gedoemd te mislukken fusieprojectje vinden, voornamelijk op profilerings- en rechtlijnigheidsniveau, maar het stemgedrag zou veelal overeenkomen en dus zou de uitkomst groter zijn dan de som der delen lees ik hier en daar, dus we zullen zien.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar, om hoeveel GL-leden gaat het eigenlijk? (Volgens de Telegraaf() is het ook nog eens de "harde kern" van GL )
Maar dat idee haal je dus uit de Telegraaf? Want dit artikel botst gewoon met de moties bij het congres, heb wel vaker het idee dat de Telegraaf haar eigen nieuws verzint. Volgens mij gebeurt dat hier ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het activistische (deel van) GL en Timmermans nog minder lekker boteren dan Dilan en Timmermans, which begs the question wie dan wel. Ik blijf het maar een gedoemd te mislukken fusieprojectje vinden, voornamelijk op profilerings- en rechtlijnigheidsniveau, maar het stemgedrag zou veelal overeenkomen en dus zou de uitkomst groter zijn dan de som der delen lees ik hier en daar, dus we zullen zien.
Het idee dat die twee meer met elkaar botsen dan ze doen overkomen of qua stemgedrag gepercipieerd overkomen? Nee, ook bijvoorbeeld uit de verschillen op provinciaal niveau:quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:44 schreef Hanca het volgende:
Maar dat idee haal je dus uit de Telegraaf? Want dit artikel botst gewoon met de moties bij het congres, heb wel vaker het idee dat de Telegraaf haar eigen nieuws verzint. Volgens mij gebeurt dat hier ook.
Politiek is de T. gewoon redelijk goed ingevoerd. Natuurlijk spinnen ze dat graag naar rechts en blazen ze op, maar het is over het algemeen geen pertinente onzin.quote:Telegraaf is geen bron.
Maar het is toch op z'n minst storend dat een kritische lezer zich na het lezen van een Telegraaf-artikel af zou moeten vragen: 'in hoeverre is dit nou eigenlijk overeenkomstig met de realiteit?' in plaats van: 'hoe plaats ik dit in de context van wat ik hierover weet en wat vind ik daarvan?'quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
Politiek is de T. gewoon redelijk goed ingevoerd. Natuurlijk spinnen ze dat graag naar rechts en blazen ze op, maar het is over het algemeen geen pertinente onzin.
De kans dat een stel radicale GLers naar de Telegraaf stappen lijkt me kleiner dan 0%, die gaan dan gewoon naar joop oid. De Telegraaf is misschien een redelijke (maar ook niet meer dan dat) bron over de VVD en de PVV, maar als het over links gaat hebben ze echt geen enkele inside informatie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Het idee dat die twee meer met elkaar botsen dan ze doen overkomen of qua stemgedrag gepercipieerd overkomen? Nee, ook bijvoorbeeld uit de verschillen op provinciaal niveau:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oenlinks-opmerkelijk
[..]
Politiek is de T. gewoon redelijk goed ingevoerd. Natuurlijk spinnen ze dat graag naar rechts en blazen ze op, maar het is over het algemeen geen pertinente onzin.
Nou, ik denk dat een kritische lezer zich eerder dat eerste zou moeten afvragen dan dat laatste, want dat laatste probeert een (feiten)complex gedwongen in je eigen kokervisie te plaatsen in plaats van je af te vragen of die visie niet wat moet worden verbreed ("ik weet, ik vind").quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:52 schreef Blastbeat het volgende:
Maar het is toch op z'n minst storend dat een kritische lezer zich na het lezen van een Telegraaf-artikel af zou moeten vragen: 'in hoeverre is dit nou eigenlijk overeenkomstig met de realiteit?' in plaats van: 'hoe plaats ik dit in de context van wat ik hierover weet en wat vind ik daarvan?'
O, zo bedoel ik dat helemaal niet! Integendeel. Goede berichtgeving vernauwt niet, maar verbreedt juist.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat een kritische lezer zich eerder dat eerste zou moeten afvragen dan dat laatste, want dat laatste probeert een (feiten)complex gedwongen in je eigen kokervisie te plaatsen in plaats van je af te vragen of die visie niet wat moet worden verbreed ("ik weet, ik vind").
Alle Marokkanen Terug Naar Istanbulquote:Op woensdag 8 mei 2024 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wordt de titel van het coalitieakkoord?
De weg voorruit is de weg terug? Toekomst zoeken in het verleden? Pas op de plaats? Zoeken naar toekomstige wegen uit het verleden?
Voor Binnenlanders, Beleggers, Boeren en (goed) Bestuur!quote:
quote:'Twijfel over ongewis avontuur'
"Het is heel erg spannend, soms hoor je positieve geluiden, soms ronduit negatieve geluiden", zegt politiek verslaggever Xander van der Wulp over de stand van zaken in de formatie. "Maar het komt er nu wel op aan: gaan ze samen dit ongewisse avontuur aan of niet? Partijen twijfelen zelf of ze de sprong moeten wagen", aldus Van der Wulp.
"En in de formatiekamer loeren ze naar elkaar, omdat ze niet weten hoe de ander er precies in zit. Van onderling vertrouwen is amper sprake. Bij de vier hoofdrolspelers is echt wel onzekerheid. De deadline van de informateurs komt er aan. Ze hebben het zelf de week van de waarheid genoemd. Na Hemelvaart zullen ze weer verder praten."
Nog geen witte rook volgens de NOS.quote:Einde formatiedag rond 20.00 uur verwacht, dan duidelijkheid over planning
Zoals de informateurs gisteren al aankondigden, komt er vandaag geen duidelijkheid over de vorming van een nieuw kabinet. De onderhandelaars zullen rond 20.00 uur punt zetten achter de gesprekken, zo is de verwachting. Morgen is het Hemelvaartsdag en dan liggen de onderhandelingen waarschijnlijk een dag stil. Vanavond wordt er meer bekend over de verdere planning.
Afstoting is ook chemiequote:Op woensdag 8 mei 2024 19:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Onderste uit de kan halen, gebrek aan vertrouwen, details die uitgewerkt worden, tijd voor geven en nemen het kan allemaal.
Dat er weinig chemie tussen de partijen zit is wel duidelijk.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik heb de opvolger van Dilan gevonden. Deze man.
Als hij de opvolger wordt, dan mag van mij zelfs de VVD wel de grootste worden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Maar het waren wel hele goede gesprekken!quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, van de reacties bij 1Vandaag worden we ook niet wijzer. Volgens mij zijn ze nog even ver als in december.
wat een idoot. Vrijheid van meningsuiting betekent ook vrijheid in keuze van meningsuitingquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Het zegt dan ook niet dat het niet mag, hij zegt alleen dat hun motieven niet oprecht zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wat een idoot. Vrijheid van meningsuiting betekent ook vrijheid in keuze van meningsuiting
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |