Ben je het met me eens dat als Jezus zegt dat je 'de Heer met heel je hart moet liefhebben', wat een samenvatting is van de tien geboden en dan met name de eerste vier geboden, inclusief het sabbatsgebod, dat onmogelijk kan stroken met jouw idee over god en Jezus?quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:08 schreef Mijk het volgende:
[..]
Eh nee, wetenschappelijke onderzoekers naar de bijbel twijfelen ook nog steeds over dat Gospel of Thomas waar ik het over had.
[..]
Ik ben geen Spirituele goeroe, verre van, dat is wat jij er van maakt, dat heb ik nooit gezegd. Jij doet je eerder voor als Jezus himself. Het dringt prima tot mij door wat jij me probeert duidelijk te maken, maar als je de andere grotere (en ook kleinere) leren hiernaast legt, strookt dat veel meer met wat ik te vertellen heb dan wat jij hier verkondigt.
Dat is dan ook veruit het meest logische wat er zou zijn in deze content; dat verschillende culturen en bevolkingsgroepen zélf iets uitgevonden hebben (zonder jezus, zonder bijbel, zonder kerk), en daar een eigen verhaal van hebben gemaakt. En dat zijn de verhalen waar we hier tegenaan kijken.
Jij doet alsof God pas toegankelijk is sinds Jezus, zoals wel meer christenen dit heel graag claimen, maar dát is de vorm van arrogantie en het op een voetstuk plaatsen van een bepaald iets waar je het notabene zelf eerder over had.
En het "aanbidden" of het "op een voetstuk zetten" van iets, is een hiërarchie creeeren, en hierarchie is énkel en áltijd afkomstig van ego omdat het een vorm van Pride is "hoger zijn dan", "beter zijn dan" enz, dus false truth, en daarmee ver buiten Jezus of God om.
Ja, hier ben ik het mee eens, en waarom? omdat Heartchakra, hier kun je voelbaar de energien stromen. Dat is ook waarom men zegt "zet je hart open voor god", om deze reden. Dit is de plek waar je VOELT ipv denkt, en een 100% focus daarop == een 0% focus op je denken, en dus ego. Met die opmerking kun je dus ego laten wegvallen, en zo heb ik véél meer voorbeelden gegeven in het verleden hiervan in andere topics.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat als Jezus zegt dat je 'de Heer met heel je hart moet liefhebben',
quote:The Heart Chakra, when open, activated and balanced allows us to invite love, empathy, compassion and positivity into our lives. It represents unconditional love, compassion and joy. It is associated with the heart, lungs, thymus and circulatory system. When energy is free-flowing, there is a feeling of infinite space.
quote:wat een samenvatting is van de tien geboden en dan met name de eerste vier geboden, inclusief het sabbatsgebod, dat onmogelijk kan stroken met jouw idee over god en Jezus?
Kan ik prima inkomen, omdat je hier ook met het label (imagination) probleem te maken krijgt als je dat zou doen. Conceptualisatie.quote:1. Vereer naast Mij geen andere goden.
2. Maak geen afgodsbeelden (het afbeelden van iets dat in de hemel, aarde of het water is, is verboden).
Nee, gewoon stukje basis respect en ook zelf protectie.quote:Misbruik de naam van de Heer niet.
Kan ik me voorstellen, dat gaat over de wederopstanding, en dus de dag waarop de rust en stilte erin kwam , exact hoe je een ego-death zou beschrijven.quote:Houd de sabbat in ere.
Nee dat ben ik oneens, want het ligt er puur en enkel aan hoe jij de bijbel interpreteert, en dat doe jij ongeveer zoals bijna elke religieuze, alleen dan in een bepaalde tak. Zo doen moslims dat ook. Joden ook.quote:En dat jouw idee van Jezus dus niet overeen kan komen met de Jezus die in de bijbel wordt voorgesteld?
Even los van welk idee over Jezus beter is of niet. Ben je dat met me eens?
Dus deze geboden zijn perfect in harmonie met hoe jij tegen god en Jezus aankijkt:quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:30 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het mee eens, en waarom? omdat Heartchakra, hier kun je voelbaar de energien stromen. Dat is ook waarom men zegt "zet je hart open voor god", om deze reden. Dit is de plek waar je VOELT ipv denkt, en een 100% focus daarop == een 0% focus op je denken, en dus ego. Met die opmerking kun je dus ego laten wegvallen, en zo heb ik véél meer voorbeelden gegeven in het verleden hiervan in andere topics.
[..]
[..]
[..]
Kan ik prima inkomen, omdat je hier ook met het label (imagination) probleem te maken krijgt als je dat zou doen. Conceptualisatie.
[..]
Nee, gewoon stukje basis respect en ook zelf protectie.
[..]
Kan ik me voorstellen, dat gaat over de wederopstanding, en dus de dag waarop de rust en stilte erin kwam , exact hoe je een ego-death zou beschrijven.
[..]
Nee dat ben ik oneens, want het ligt er puur en enkel aan hoe jij de bijbel interpreteert, en dat doe jij ongeveer zoals bijna elke religieuze, alleen dan in een bepaalde tak. Zo doen moslims dat ook. Joden ook.
Allen pretenderen ze "we leren vrede", deze leren bestaan al duizenden jaren, dus waar is de vrede? Zou dat kunnen komen omdat de overgrote, zegmaar gerust zéér overgrote meerderheid, het niet snapt of het niet goed doet?
En je maakt de fout dat je het hebt over; "Dat de bijbel het anders bedoelt en dat dat niet kan stroken met hoe ik denk".
Maar de correcte bewoording hiervoor is "Hoe JIJ het denkt te lezen versus hoe ik er tegenaan kijk".
Waarom negeer jij alle andere leren?
quote:
Ik begrijp dat je het druk hebt. En misschien meer vragen krijgt dan je kunt beantwoorden. Maar ik hoop dat je bovenstaande vragen nog kunt beantwoorden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Okay.
[..]
Een gewoonte, okay.
[..]
For the sake of the arguement, okay.
[..]
Eerst: jij denkt: JIJ denkt, okay. En dan: dat is geen feit, je zegt net zelf "het was een gewoonte om binnen de stam te trouwen". Een gewoonte, geen feit.
[..]
Dus nee.
Edit: Ik zie dat je alleen op vragen antwoordt: Wat vind je van bovenstaande opmerkingen?
Bedankt voor de ping.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:46 schreef Bargehassus het volgende:
@:Ali_Kannibali
[..]
[..]
Ik begrijp dat je het druk hebt. En misschien meer vragen krijgt dan je kunt beantwoorden. Maar ik hoop dat je bovenstaande vragen nog kunt beantwoorden.
Dit is altijd amusant.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus deze geboden zijn perfect in harmonie met hoe jij tegen god en Jezus aankijkt:
1Toen sprak God al deze woorden:
2Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft.
3U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
4 U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is.
5U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten,
6maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen.
7 U zult de Naam van de HEERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HEERE zal niet voor onschuldig houden wie Zijn Naam ijdel gebruikt.
8 Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt.
9 Zes dagen zult u arbeiden en al uw werk doen,
10maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE, uw God. Dan zult u geen enkel werk doen, u, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienaar, noch uw dienares, noch uw vee, noch uw vreemdeling die binnen uw poorten is.
11Want in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HEERE de sabbatdag, en heiligde die.
Jij ziet geen enkel verschil tussen jouw denkbeelden en deze klinkklare instructies?
Maar de Jezus van de bijbel leerde om al deze dingen te geloven en in de praktijk te brengen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:55 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit is altijd amusant.
Er zou een disclaimer bij moeten zitten met dat dit verhalen zijn waar NIEMAND bij was toen dit geschreven werd, verhalen waren die van generatie op generatie zijn doorverteld, waarvan ook NIEMAND het waarheidsgehalte kent. Ook jij niet Ali, niemand niet.
1. God spreekt niet, het is bewustzijn, het communiceert op een bepaalde manier zonder woorden, in bijv een Ayahuasca sessie is dit sterk merkbaar, maar je bent onderdeel van dat bewustzijn, dus natuurlijk heeft het geen woorden nodig om te spreken. Exact de reden waarom Rumi zei; "Silence is the language of God, all else is poor translation."
2. Ja, maar niemand weet hoe die God eruit ziet verder, dit is een aanname van degenen die uitbraken, en zie disclaimergedeelte.
3. Dat bestaat ook niet, want niemand weet hoe "Hij" eruit ziet.
4. is de mooiste en debunkt je hele verhaal at once, hier staat dus dat we op Flat Earth leven; "Het water onder de aarde". Het bewijs dat dit door mensen verzonnen is en er geen almachtige heerser meekeek, maar een mens die in de "goddelijke" staat verkeerde (dus egoloos en wedergeboren). Het mooiste is dat deze zichzelf nog even benadrukt ook "het wat er OP de aarde.... OF het water onder de aarde."
Ik denk dat ik niet meer verder hoef te gaan, want dat wordt wel heel unfortunate en treurig dan.
Ja dat kan, en ik geloof ook prima dat Jezus niet kon weten dat de aarde rond was en dacht dat deze plat was. Ook dit bewijst dat Jezus dus geen God was, althans, niet de God zoals jij deze ziet, eerder zoals ik deze zie, welke in IEDER mens aanwezig is, namelijk simpelweg; the source of life, of bewustzijn/consciousness.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar de Jezus van de bijbel leerde om al deze dingen te geloven en in de praktijk te brengen.
In die Jezus geloof ik.
The only demons are fear and anger.quote:Niet in een alternatieve esoterische Jezus waar je de ideeën over binnenkrijgt als je contact maakt met demonen via een alternatieve staat van bewustzijn.
Dus jouw interpretatie, dat daarmee 'flat earth' werd bedoeld, is de enige juiste en mogelijke interpretatie?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:07 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja dat kan, en ik geloof ook prima dat Jezus niet kon weten dat de aarde rond was en dacht dat deze plat was. Ook dit bewijst dat Jezus dus geen God was, althans, niet de God zoals jij deze ziet, eerder zoals ik deze zie, welke in IEDER mens aanwezig is, namelijk simpelweg; the source of life, of bewustzijn/consciousness.
Dus als jij zegt in díe Jezus te geloven, geloof je ook in Flat Earth, anders klop 4 van geen kant. En als je in Flat Earth geloof, mijn zegen heb je, maar dan heeft discussie verder helemaal geen zin meer
Dit klinkt net als de slang.quote:The only demons are fear and anger.
Laat je toch geen alternatieve waarheden aanpraten door je sektarische kerk demonen.
Ik hecht hier gewoon niet zoveel waarde aan, voor mij is het spijkers op laag water zoeken. Jozef was van de lijn van David en Jozef was het hoofd van de familie. Verder slaat die titel denk ik vooral op zijn koninklijke positie. Panterjong maakte wel een interessante opmerking over de twee stambomen. Ik zou daar nog eens in moeten duiken. Maar voor mij maakt het geen verschil.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Okay.
[..]
Een gewoonte, okay.
[..]
For the sake of the arguement, okay.
[..]
Eerst: jij denkt: JIJ denkt, okay. En dan: dat is geen feit, je zegt net zelf "het was een gewoonte om binnen de stam te trouwen". Een gewoonte, geen feit.
[..]
Dus nee.
Edit: Ik zie dat je alleen op vragen antwoordt: Wat vind je van bovenstaande opmerkingen?
Nou laat eens horen dan, welk water onder de aarde ?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus jouw interpretatie, dat daarmee 'flat earth' werd bedoeld, is de enige juiste en mogelijke interpretatie?
Ik zie dat heel anders namelijk.
[..]
Haha, dat kun je van HEEL DE BIJBEL afvragen, beste vrind, het is nog steeds door mensen geschreven, dus eigenlijk zeg jij jezelf hiermee dat je jezelf óók af zou moeten vragen of je niet op een vals pad zit via deze geschriften. En als je dat niet doet, ben je inconsequent naar jezelf.quote:Dit klinkt net als de slang.
"Is het echt zo dat God gezegd heeft...?"
Hahaquote:De enige die hier met alternatieve waarheden op de proppen komt, ben je toch echt zelf kerel.
Jozef was gewoon goedgelovigquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jozef was van het huis van David.
Het is waarschijnlijk dat Maria dat ook was.
Hoe je zwanger kan worden van de heilige geest? Dat is uiteraard een wonder. Waarom zou dat voor God onmogelijk zijn?
Met 'water onder de aarde' wordt simpelweg verwezen naar de zeeën, de oceanen en alles wat daarin leeft, omdat die lager liggen dan het droge aardoppervlak.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:27 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nou laat eens horen dan, welk water onder de aarde ?
Alles wat is geschreven is door mensen geschreven (of tegenwoordig door AI, maar goed).quote:Haha, dat kun je van HEEL DE BIJBEL afvragen, beste vrind, het is nog steeds door mensen geschreven, dus eigenlijk zeg jij jezelf hiermee dat je jezelf óók af zou moeten vragen of je niet op een vals pad zit via deze geschriften. En als je dat niet doet, ben je inconsequent naar jezelf.
[..]
Haha
Was de melkboer van Jozef de heilige geest?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Met 'water onder de aarde' wordt simpelweg verwezen naar de zeeën, de oceanen en alles wat daarin leeft, omdat die lager liggen dan het droge aardoppervlak.
[..]
Alles wat is geschreven is door mensen geschreven (of tegenwoordig door AI, maar goed).
Dat is een non-argument.
Alles waar jij het over hebt, is ook jouw subjectieve ervaring, ervaren door een mens. Al die wonderlijke dingen die je ervaart spelen zich puur en alleen in jouw hoofd af.
Daarom moet je wat geschreven is (en wat je ervaart) vergelijken met de praktijk.
Dat is wat ik in dit topic ook probeer te doen: bijbelprofetie vergelijken met de geschiedenis.
Ja dat maak jij ervan nu., zo zou er dan ook gewezen kunnen worden naar sloten en rivieren. Maar even buiten of dit waar is of niet wat je hier zegt, dan houden bijster weinig mensen zich aan die geboden, als dat alllemaal niet mag. Dat wordt een drukke bedoeling in de hel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Met 'water onder de aarde' wordt simpelweg verwezen naar de zeeën, de oceanen en alles wat daarin leeft, omdat die lager liggen dan het droge aardoppervlak.
[..]
Dit geldt voor jou ook, dus jouw ideeen spelen zich ook allemaal af in je hoofd. Jouw interpretaties ook, jouw openbaringen ook.quote:Dat is een non-argument.
Alles waar jij het over hebt, is ook jouw subjectieve ervaring, ervaren door een mens. Al die wonderlijke dingen die je ervaart spelen zich puur en alleen in jouw hoofd af.
O-m-f-g... dit verkondig ik al een jaar of 3 dat ik dat áltijd doe, meermaals, onder verschillende omdatndigheden. Fijn dat je die opvatting nu overneemt wel.quote:Daarom moet je wat geschreven is vergelijken met de praktijk.
...quote:Dat is wat ik in dit topic ook probeer te doen.
Een cyclus van een universum uit een ander "eindigend" universum is helemaal zo gek nog niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:46 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mensen kunnen zichzelf vanalles wijsmaken.
Een universum uit het niets is het gekst mogelijke idee.
Ok, maar wie heeft dan het universum zo ''gemaakt'' of ''ontworpen'' dat alles als een klokwerk in elkaar past en dat wij geevolueerd zijn uit eencelligen zodat we met elkaar kunnen praten?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een cyclus van een universum uit een ander "eindigend" universum is helemaal zo gek nog niet.
Het idee dat het universum door een evenveeld van de naakte homo sapiens aap is geschapen kan daar een dikke punt aan zuigen.
Dit is een prima voorbeeld van de symboliek. Ik geloof dat het Alan Watts was die hier een briljante uitleg over gaf, maar het gaat totaal niet om het "uiterlijke evenbeeld" waardoor er bedoeld zou worden "dat de mens er aan de buitenkant zo uit ziet als God". God heeft geen vorm, het is gewoon 1 groot quantumfield of consciousness, tijdloos.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:58 schreef Beathoven het volgende:
evenveeld van de naakte homo sapiens aap
Nee, jij maakt er een platte aarde van. Dat staat er al helemaal niet. Dit is 3500 jaar geleden geschreven, soms had men nu eenmaal andere manieren om dingen uit te drukken dan nu.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja dat maak jij ervan nu., zo zou er dan ook gewezen kunnen worden naar sloten en rivieren. Maar even buiten of dit waar is of niet wat je hier zegt, dan houden bijster weinig mensen zich aan die geboden, als dat alllemaal niet mag. Dat wordt een drukke bedoeling in de hel.
Nee, want de openbaringen waar ik me op baseer, staan geschreven, buiten mijn hoofd.quote:Dit geldt voor jou ook, dus jouw ideeen spelen zich ook allemaal af in je hoofd. Jouw interpretaties ook, jouw openbaringen ook.
Eh, ik neem die opvatting nu niet van jou over hoor. Ik ben 17 jaar geleden in de bijbel gaan geloven, en heb daarvoor ook 5 jaar gezocht toen ik nog 'new ager' was.quote:O-m-f-g... dit verkondig ik al een jaar of 3 dat ik dat áltijd doe, meermaals, onder verschillende omdatndigheden. Fijn dat je die opvatting nu overneemt wel.
Als we de route naar lala-land inslaan dan ga ik voor een godin die bevlekt is door de melkboer van Jozef.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ok, maar wie heeft dan het universum zo ''gemaakt'' of ''ontworpen'' dat alles als een klokwerk in elkaar past en dat wij geevolueerd zijn uit eencelligen zodat we met elkaar kunnen praten?
Dat kan alleen de allerhoogste intelligentie zijn geweest: God
Aha, dus "soms had men eenmaal andere manieren om dingen uit te drukken dan nu", maar toch wordt er elke keer vol overtuiging gezegd "het staat er toch !!11", hoe weten we dan zo zeker dat die teksten zo bedoeld zijn zoals ze er staan, als je nu komt met een contradictie daarvan; "andere manieren van uitdrukken" ?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, jij maakt er een platte aarde van. Dat staat er al helemaal niet. Dit is 3500 jaar geleden geschreven, soms had men nu eenmaal andere manieren om dingen uit te drukken dan nu.
Iedereen heeft die geboden overtreden inderdaad.
Daarom is het verzoenoffer van Jezus ook nodig, anders zouden we inderdaad allemaal in de hel belanden (lees: een eeuwige dood sterven).
Ik meende dat je zelf een openbaring gehad zei te hebben en daarom naar t christendom ging. Maar kan er naast zitten, spreek veel mensen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, want de openbaringen waar ik me op baseer, staan geschreven, buiten mijn hoofd.
Ja, dan zou je op zn minst moeten weten dat ik dit ook al even doe, alles in de praktijk testen, meermaals. Want ik post al even mee, met pauzes her en der.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Eh, ik neem die opvatting nu niet van jou over hoor. Ik ben 17 jaar geleden in de bijbel gaan geloven, en heb daarvoor ook 5 jaar gezocht toen ik nog 'new ager' was.
In de tijd dat het concept van het oude en latere nieuwe testament ontstond weten we een paar dingen zekerquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit is een prima voorbeeld van de symboliek. Ik geloof dat het Alan Watts was die hier een briljante uitleg over gaf, maar het gaat totaal niet om het "uiterlijke evenbeeld" waardoor er bedoeld zou worden "dat de mens er aan de buitenkant zo uit ziet als God". God heeft geen vorm, het is gewoon 1 groot quantumfield of consciousness, tijdloos.
Ten eerste moet je niet meteen naar de meest absurde uitleg (lees: flat earth) springen en gaan roepen 'Haha kijk, lolz, die domme bijbel haha, kijk nou hoe stom wat er staat!'quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:46 schreef Mijk het volgende:
[..]
Aha, dus "soms had men eenmaal andere manieren om dingen uit te drukken dan nu", maar toch wordt er elke keer vol overtuiging gezegd "het staat er toch !!11", hoe weten we dan zo zeker dat die teksten zo bedoeld zijn zoals ze er staan, als je nu komt met een contradictie daarvan; "andere manieren van uitdrukken" ?
Ik ben tot geloof gekomen door naar preken over de bijbel te luisteren en te gaan bidden.quote:]
Ik meende dat je zelf een openbaring gehad zei te hebben en daarom naar t christendom ging. Maar kan er naast zitten, spreek veel mensen.
Nou, dat zeg je wel, maar ik zie dat dus niet echt, aangezien je er stellig van overtuigd lijkt te blijven dat jouw idee van Jezus het 'ware' idee is, ongeacht wat er in de geschriften staan.quote:Ja, dan zou je op zn minst moeten weten dat ik dit ook al even doe, alles in de praktijk testen, meermaals. Want ik post al even mee, met pauzes her en der.
Lala-land?quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als we de route naar lala-land inslaan dan ga ik voor een godin die bevlekt is door de melkboer van Jozef.
God kan immers niets baren.
Ja, maar bestonden ze nog niet, of wisten we er nog niet van? Dat is een groot verschil wel. Het quantumfield of collective consciousness heeft altijd al bestaan, ook voor de aarde bestond, het is niet zo dat er pas iets is zodra het "ontdekt wordt door de mens".quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In de tijd dat het concept van het oude en latere nieuwe testament ontstond weten we een paar dingen zeker
- kwantumfysica en kwantumveldtheorie bestonden niet.
- men had nog nooit door een microscoop gekeken.
- De dinosaurussen van Ken Ham en Kent Hovind waren nog niet aan boord van de ark.
Ik snap niet zo goed waarom er met een schuin oog naar ontwikkelingen in de wetenschap wordt gekeken om vervolgens aan retrofitting te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |