abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:07:19 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:07:46 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213391547
Gekaapt!

@Hexagon
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:22:58 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213391689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef VoMy het volgende:
Gekaapt!

@:Hexagon
Gekoloniseerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213391746
twitter

Volgens dit bericht is er al twee weken een concept regeerakkoord.. Zijn jullie ook zo nieuwsgierig naar 15 mei?

De nieuwsgierigheid is voor mij niet gelijk aan die die ik vroeger voor sinterklaas voelde, het is meer de nieuwsgierigheid die je voelt voor je eerste wortelkanaalbehandeling.

[ Bericht 22% gewijzigd door KaheemSaid op 02-05-2024 13:34:42 ]
pi_213391894
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[ x ]
Volgens dit bericht is er al twee weken een concept regeerakkoord.. Zijn jullie ook zo nieuwsgierig naar 15 mei?

De nieuwsgierigheid is voor mij niet gelijk aan die die ik vroeger voor sinterklaas voelde, het is meer de nieuwsgierigheid die je voelt voor je eerste wortelkanaalbehandeling.
Afgezien van de duur, stelt zo'n wkb uiteindelijk niet veel voor, de pijn zit hem erin terwijl je erop wacht.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:44:25 #6
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213391908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[ x ]

Stel er komt een recessie of een crisis dan gaan er wel een flink aantal miljarden verdampen in de pensioenen. Bizar dat de PVV dat op dat onderwerp groot is geworden weer toegeeft
  donderdag 2 mei 2024 @ 14:16:10 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213392211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Stel er komt een recessie of een crisis dan gaan er wel een flink aantal miljarden verdampen in de pensioenen. Bizar dat de PVV dat op dat onderwerp groot is geworden weer toegeeft
Dat is nu niet anders. Als er minder geld is, is er minder geld.
pi_213392550
Ik vind dat hele oensioengebeuren eerlijk gezegd maar matig interessant. Ver van mijn bed show. Maar dat er hier met geld van een hele grote groep Nederlanders kennelijk beleid gekocht wordt, met op chantage lijkende praktijken. Daar maak ik mij wel heel erg druk om.
zie email 27 oktober
pi_213392648
Pensioenfondsen moeten weten waar ze aan toe zijn, je kan niet elke paar jaar het beleid 180 graden draaien. Er zitten honderden miljoenen in de huidige transitie.

Vroeg of laat moet het systeem aangepast worden, beter nu dan later.
pi_213392698
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:13 schreef BEFEM het volgende:
Pensioenfondsen moeten weten waar ze aan toe zijn, je kan niet elke paar jaar het beleid 180 graden draaien. Er zitten honderden miljoenen in de huidige transitie.
Tuurlijk maar dat betekent nog niet dat ze aan de onderhandelingstafel moeten zitten? En al helemaal niet met schimmige deals moeten komen. Dit is het grootkapitaal aan de macht zo.
pi_213392711
Gezien mijn leeftijdsgroep flink genaaid wordt met de stelselwijziging ben ik uiteraard tegen.

Het hele idee van verplicht geld stoppen in een beleggingspot waarvan je geen idee hebt hoeveel je er uiteindelijk van terug gaat zien staat me nog veel meer tegen.

Van mij mag het veel simpeler.
Laat iemand zelf kiezen of hij het geld laat beleggen door een fonds, het netto op een spaarrekening laat zetten of netto per maand laat uitkeren, klaar.
pi_213392731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Tuurlijk maar dat betekent nog niet dat ze aan de onderhandelingstafel moeten zitten? En al helemaal niet met schimmige deals moeten komen. Dit is het grootkapitaal aan de macht zo.
We weten niet wat er aan de onderhandelingstafel wordt gezegd maar dat ze worden uitgenodigd lijkt me niet zo raar, het gaat om vrij veel publiek geld.

Dat ze aan het chanteren zijn is geen bewijs voor. Tenzij iemand van FOK! erbij was.
pi_213392735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien mijn leeftijdsgroep flink genaaid wordt met de stelselwijziging ben ik uiteraard tegen.

Het hele idee van verplicht geld stoppen in een beleggingspot waarvan je geen idee hebt hoeveel je er uiteindelijk van terug gaat zien staat me nog veel meer tegen.

Laat iemand zelf kiezen of hij het geld laat beleggen door een fonds, het netto op een spaarrekening laat zetten of netto per maand laat uitkeren, klaar.
Netto uitkeringen kan je sowieso niet doen want je weet niet hoe het belastingstelsel er over 50 jaar eruit ziet.

Vroeger had je wel, een paar, nettoregelingen maar die zijn niet voor niks afgeschaft.
pi_213392977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:13 schreef BEFEM het volgende:

Vroeg of laat moet het systeem aangepast worden, beter nu dan later.
Dan moet je vooral dit zo laten lekken. Door de pomp gaan wordt zo niet makkelijker voor Omtzigt
zie email 27 oktober
pi_213392998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet je vooral dit zo laten lekken. Door de pomp gaan wordt zo niet makkelijker voor Omtzigt
Misschien heeft hij zelf het wel gelekt, weten wij veel.
pi_213393563
quote:

Nee, want dat houdt in de praktijk in dat pensioen alleen nog voor de bovenste helft van de samenleving beschikbaar is.

Dit soort 'zelfredzaamheid' werkt in de praktijk niet. Het gevolg is dan dat je over dertig jaar met een enorme groep ouderen zit die geen cent meer over heeft en waar je iets mee moet. Kun je op straat laten staan of met enorme staatsprogramma's alsnog weer ondersteunen. Beide is zeker niet wenselijk.

Nou komt straks natuurlijk weer het 'eigen schuld' argument, maar dat gaat voorbij aan de druk op de samenleving die je krijgt als er een significante groep mensen door het ijs zakt.

Pensioen absoluut niet vrijwillig maken. Dat is een ongelofelijk slecht idee.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213393615
quote:

Er wordt geen enkele generatie flink genaaid, de generatie 'tussen wal en schip' wordt gecompenseerd, dat staat in de wet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213393780
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:59 schreef BlackLining het volgende:
Dat is het al. In de praktijk via cao's over het algemeen niet, maar er is geen pensioenverplichting.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213393839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
de generatie 'tussen wal en schip' wordt gecompenseerd, dat staat in de wet.
Ah, de "daar gaan we wel voor zorgen", zoals de compensatie van de Groningers, de studenten, de toeslagenouders, de Molukkers...
pi_213393920
Er wordt altijd een groep genaaid. Dat is inherent aan politiek.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 17:38:32 #21
236264 crew  capricia
pi_213393921
quote:

[..]
Er wordt geen enkele generatie flink genaaid, de generatie 'tussen wal en schip' wordt gecompenseerd, dat staat in de wet.
Nou, ik hou mijn hart vast. Als vijftiger.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 17:39:08 #22
236264 crew  capricia
pi_213393930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:38 schreef MoreDakka het volgende:
Er wordt altijd een groep genaaid. Dat is inherent aan politiek.
Ja. Van mij had het niet gehoeven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213394023
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee, want dat houdt in de praktijk in dat pensioen alleen nog voor de bovenste helft van de samenleving beschikbaar is.

Dit soort 'zelfredzaamheid' werkt in de praktijk niet. Het gevolg is dan dat je over dertig jaar met een enorme groep ouderen zit die geen cent meer over heeft en waar je iets mee moet. Kun je op straat laten staan of met enorme staatsprogramma's alsnog weer ondersteunen. Beide is zeker niet wenselijk.

Nou komt straks natuurlijk weer het 'eigen schuld' argument, maar dat gaat voorbij aan de druk op de samenleving die je krijgt als er een significante groep mensen door het ijs zakt.

Daarvoor is aow
pi_213394068
quote:

[..]
Net als die pech generatie van studenten zeker? Of die Groningers? Of de toeslagen ouders?

Papieren beloftes die niks waard zijn en/of niet uitvoerbaar.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:59:55 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213394158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Net als die pech generatie van studenten zeker? Of die Groningers? Of de toeslagen ouders?

De pechgeneratie stelt zich inderdaad aan. De Groningers is een ingewikkelder verhaal, maar dat is ook wel lokaler dan heel Groningen en niet voor iedereen daar even erg.

Er zijn altijd mensen voor wie het net even iets negatiever uit kan pakken, zoals het ook juist net mee kan vallen. Hoeveel ga je er precies op achteruit denk je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')