Terwijl ze ook lekker op een terrasje een biertje hadden kunnen pakken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, het is tenminste niet hypocriet. En bij de vermisten groeien misschien wel zonnebloemen.
[ x ]
Ja, als die decadente westerlingen zeker? Dit zijn echte mannen. Of waren echte mannen, ik weet niet hoe oud het filmpje is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:45 schreef halfway het volgende:
[..]
Terwijl ze ook lekker op een terrasje een biertje hadden kunnen pakken.
Er zijn meer mensen die stoer op een paard gaan zitten. Zegt niets. Kijk naar Thierry. .quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, als die decadente westerlingen zeker? Dit zijn echte mannen. Of waren echte mannen, ik weet niet hoe oud het filmpje is.
Dat is toch ook het hele concept van oorlogsvoering; de voortzetting van politiek met andere middelen. Als je de opponent kunt dwingen te onderdelen heb je gewonnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:53 schreef luxerobots het volgende:
Dit is helemaal een mooie. Nu doet Rob de Wijk alsof het 't grootste goed is voor Oekraïene om Rusland te dwingen tot onderhandelingen. De Oekraïners weten ook wel dat onderhandelingen met Rusland vrij zinloos zijn. Oekraïne strijdt voor haar voortbestaan, niet om tot mogelijke onderhandelingen met Rusland te komen.
Uiteraard, want kernbommen is wel het allervervelendste scenario. Stel het komt ooit tot een kernbom op bijvoorbeeld Kiev, dan spreken we over honderdduizenden doden in een enkele aanval. Gelukkig zijn er experts als Rob de Wijk die dat uit alle macht willen voorkomen.quote:Ik vind De Wijk echt een matige deskundige. Toen Rusland Oekraïne net binnenviel wilde hij een gouden brug voor Poetin, zodat hij geen gezichtsverlies zou lijden. En toen de discussie speelde of er westerse vliegtuigen naar Oekraïne moesten, bleef hij maar in de 'o nee, escalatie' stand hangen. Ook het woordje 'nukes' doet hem stamelen dat het heel erg en serieus is.
Nee. Het lijkt mij een enorme enge man. Het was een grap.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom, omdat hij met twee woorden spreekt?
Ha okee, dat zijn we het helemaal eens. Ik kots van die vent.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Het lijkt mij een enorme enge man. Het was een grap.
We leveren te weinig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oekraine kan het gebied alleen zelf niet terugveroveren. We zijn nu geen wapens aan het leveren om Oekraine gebied terug te laten veroveren, maar om niet in te storten.
Dan zul je Rusland op het slagveld moeten verslaan, moeten vernederen, en niet zoals Rob stelt hier en daar met een tactische overwinning moeten komen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook het hele concept van oorlogsvoering; de voortzetting van politiek met andere middelen. Als je de opponent kunt dwingen te onderdelen heb je gewonnen.
Dankzij expert Rob wordt een kernoorlog voorkomen.quote:Uiteraard, want kernbommen is wel het allervervelendste scenario. Stel het komt ooit tot een kernbom op bijvoorbeeld Kiev, dan spreken we over honderdduizenden doden in een enkele aanval. Gelukkig zijn er experts als Rob de Wijk die dat uit alle macht willen voorkomen.
Dan maar Rob.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zul je Rusland op het slagveld moeten verslaan, moeten vernederen, en niet zoals Rob stelt hier en daar met een tactische overwinning moeten komen.
[..]
Dankzij expert Rob wordt een kernoorlog voorkomen.
Nederland staat op de 4de plek. En Oekraïne is ondertussen Hongarije al voorbij, welke op de 67ste plaats staat. Oekraïne is dus goed bezig. Al valt er nog veel te verbeteren in de aankomende jaren. Natuurlijk helpt de oorlog ook niet echt mee.quote:Ukraine’s Press Freedom Improves Despite the Ongoing War, Climbing 18 Spots in Global Ranking
Despite Russia’s full-scale invasion of Ukraine, the country has climbed up 18 spots in the Reporters Without Borders press freedom ranking in 2024, securing 61st place.
Ukraine’s media has faced multiple challenges with Russia waging a full-scale invasion in 2022. Along with the physical fight for its cities and civilians, Ukraine is at the frontline of the information war against Russian disinformation.
Reporters Without Borders’s annual ranking compares the freedom of the press in 180 countries. The ranking gets published before World Press Freedom Day on 3 May.
The 2024 press freedom ranking showed that, despite the wartime challenges, Ukraine has progressed in the media field, where it earned 61st place, thus climbing 18 spots from its previous position of 79 in 2023.
With war being the main agenda of every day’s news, the Ukrainian media continues to cover social issues and plays an essential role in exposing corruption within the country’s elite, despite being under pressure.
Russia’s attacks across the country have turned all journalists in Ukraine into war journalists. Although it has improved, compared to 2023, rising from 179 to 142, the security indicator remains the biggest problem.
Dat hoeft helemaal niet, ik quote jezelf even.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zul je Rusland op het slagveld moeten verslaan, moeten vernederen, en niet zoals Rob stelt hier en daar met een tactische overwinning moeten komen.
Het enige wat nodig is, is dat Rusland niet langer door wil vechten.quote:Wat De Wijk echter negeert, is dat er naast de strijd op het slagveld, ook een noodzakelijke ondersteuning van het thuisfront moet zijn.
De laatste tijd gaan er steeds meer geruchten dat we eigenlijk voldoende wapens leveren maar dat mankracht het probleem is aan Oekraïnse kant. Ik denk dat we langer moeten afwachten of dit daadwerkelijk klopt.quote:
In de logica van Rob zelf. Als je het militair wil doen, is ''hier en daar een tactische overwinning'', echt niet voldoende.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, ik quote jezelf even.
Dat zou ingaan tegen het principe: oorlog is een voortzetting van politiek met andere middelen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de logica van Rob zelf. Als je het militair wil doen, is een ''tactische overwinning hier en daar'', echt niet voldoende.
Er is al heel veel militaire steun geweest en er gaat nog meer komen, wat lul je nou?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat ook een kind kan zien is dat dat er niet in gaat zitten, militaire steun gaat er niet komen.
Dit. Oekraïne heeft gewoon niet genoeg mensen meer op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De laatste tijd gaan er steeds meer geruchten dat we eigenlijk voldoende wapens leveren maar dat mankracht het probleem is aan Oekraïnse kant. Ik denk dat we langer moeten afwachten of dit daadwerkelijk klopt.
Er zijn vele artikelen over geschreven en dit is er een van:
https://www.politico.eu/a(...)n-dodging-the-draft/
Rusland ook niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit. Oekraïne heeft gewoon niet genoeg mensen meer op een gegeven moment.
quote:Ukraine to receive six additional TRML-4D radars
The German company Hensoldt will supply Ukraine with 6 more TRML-4D air surveillance radars to strengthen the country’s air defense.
The manufacturer reported about this on its official website.
The customer is the Ministry of Defense of Ukraine, and the payment is made by the German government as part of military aid.
The cost of purchasing six TRML-4D radars is more than ¤100 million.
The new radars will be delivered to Ukraine this year. They are needed to strengthen the country’s air defense capabilities amid constant Russian missile and drone attacks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In ieder geval genoeg om het nog een jaar of vijf a tien vol te houden. Oekraine zeker niet. En dat snap jezelf natuurlijk ook wel als je gewoon naar de populatie kijkt van beide landen.quote:
Ik begrijp best dat je snakt naar een Russische overwinning.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg om het nog een jaar of vijf a tien vol te houden. Oekraine zeker niet. En dat snap jezelf natuurlijk ook wel als je gewoon naar de populatie kijkt van beide landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |