Nouja als je kijkt wat die paar schaamharen aan land (in vergelijking met hun totaal) ze tot nu toe gekost heeft dan staat dat niet echt in proportiequote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rusland heeft meer land voor de inval dan na de inval = winst Rusland. Lijkt me niet meer dan logisch.
En daarvoor willen ze natuurlijk oa de gehele donbass regio en niet fragmenten er van.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja als je kijkt wat die paar schaamharen aan land (in vergelijking met hun totaal) ze tot nu toe gekost heeft dan staat dat niet echt in proportie
Als ze het kunnen behouden en op termijn exploiteren dan wellicht wel. Maar dat is op dit moment wel een grote als.
True, maar ik ben het wel 100% met -XOR- eens dat je Oekrane en Afghanistan niet n op n met elkaar kan vergelijken, zoals veel hier wel steeds doen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland haar rode lijnen bleken niets te zeggen.
Zijn ze ook niet, maar je kunt wel het eea vergelijken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
True, maar ik ben het wel 100% met -XOR- eens dat je Oekrane en Afghanistan niet n op n met elkaar kan vergelijken, zoals veel hier wel steeds doen.
En we hoeven ook niet echt bang te zijn voor Oekraners die over een tijdje "dood aan Europa" gaan roepen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:11 schreef Adrie072 het volgende:
Nou ben ik ook geen kenner, maar er was een serie op Canvas 'Afghanistan The Wounded Land' en die liet zien dat de Russen enorme aantallen Moujahideen/Afghanen doden, totdat de Amerikanen besloten Stingers te leveren en dat kantelde de oorlog.
Tsja wens Oekrane uiteraard hetzelfde toe, dus hup erin pompen dat wapentuig!
Met zelfmoordaanslagen 😱quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En we hoeven ook niet echt bang te zijn voor Oekraners die over een tijdje "dood aan Europa" gaan roepen.
Ze moeten Joost nog meemaken natuurlijk !quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En we hoeven ook niet echt bang te zijn voor Oekraners die over een tijdje "dood aan Europa" gaan roepen.
Dat vind ik wel een beetje natrappen eigenlijk, ze hebben het er al zwaar zat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ze moeten Joost nog meemaken natuurlijk !
Eerdmans?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ze moeten Joost nog meemaken natuurlijk !
Reality check? Europa(pa) is immers ook niet alles.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje natrappen eigenlijk, ze hebben het er al zwaar zat.
Die van Europapapapaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:43 schreef Barbusse het volgende:
Over welke Joost hebben we het hier? Ik vraag dit voor een Oekranse vriend.
Wat moeten ze daarmee? Ontginnen kan nauwelijks tijdens een oorlog. Op een gegeven moment is Oekraine weer door de EW defensie en slaan er bommen in op de mijnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rusland heeft meer land voor de inval dan na de inval = winst Rusland. Lijkt me niet meer dan logisch.
quote:
Snotverquote:
Op dit moment ziet het er inderdaad niet naar uit dat het Oekraense leger de Russen terug Rusland in kan dringen. Lijkt me ook niet dat iemand denk dat 't nu mogelijk is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:11 schreef -XOR- het volgende:
Wie optelt en aftrekt, ziet dat er een wonder moet gebeuren om Oekrane te laten winnen. Dat wonder is nodig om alle vreemde troepen het land uit te drijven en alle gebieden, inclusief de Krim, te heroveren. Dat kan met de kennis van nu alleen als de Russische krijgsmacht door een gebrek aan moreel instort.
Dit is helemaal een mooie. Nu doet Rob de Wijk alsof het 't grootste goed is voor Oekraene om Rusland te dwingen tot onderhandelingen. De Oekraners weten ook wel dat onderhandelingen met Rusland vrij zinloos zijn. Oekrane strijdt voor haar voortbestaan, niet om tot mogelijke onderhandelingen met Rusland te komen.quote:Maar winnen is zoals gezegd het punt niet. De crux is dat Oekrane in staat is de Russen tegen te houden, hier en daar een tactische overwinning te boeken en Poetin te dwingen tot een staakt-het-vuren en mogelijke onderhandelingen
Da's een vriend van Jan toch?quote:
Ik kom die smiley overal tegen hier op Fok, maar die staat niet in de smiley lijst onderaan, zowel op de mobiele als de desktop versie.quote:
En de broer van Josefien, van Euromamaquote:
Rob de Wijk is (net als ik) weldegelijk voorstander van continuering en intensivering van steun aan Oekraine, hij is alleen realistisch genoeg om in te zien dat het daarmee nog niet gaat lukken om het hele land terug te veroveren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op dit moment ziet het er inderdaad niet naar uit dat het Oekraense leger de Russen terug Rusland in kan dringen. Lijkt me ook niet dat iemand denk dat 't nu mogelijk is.
Wat De Wijk echter negeert, is dat er naast de strijd op het slagveld, ook een noodzakelijke ondersteuning van het thuisfront moet zijn. Oekrane moet gesteund blijven worden door het westen, valt die steun weg, dan zal Oekrane hoogstwaarschijnlijk verliezen (of louter een guerrilla-oorlog kunnen voeren).
Maar Rusland heeft het thuisfront ook nodig, om soldaten uit te werven en de oorlogsproductie op peil te houden. Als de Russische economie klapt, zullen zij ook (hoogstwaarschijnlijk) de oorlog verliezen.
[..]
Dit is helemaal een mooie. Nu doet Rob de Wijk alsof het 't grootste goed is voor Oekraene om Rusland te dwingen tot onderhandelingen. De Oekraners weten ook wel dat onderhandelingen met Rusland vrij zinloos zijn. Oekrane strijdt voor haar voortbestaan, niet om tot mogelijke onderhandelingen met Rusland te komen.
Ik vind De Wijk echt een matige deskundige. Toen Rusland Oekrane net binnenviel wilde hij een gouden brug voor Poetin, zodat hij geen gezichtsverlies zou lijden. En toen de discussie speelde of er westerse vliegtuigen naar Oekrane moesten, bleef hij maar in de 'o nee, escalatie' stand hangen. Ook het woordje 'nukes' doet hem stamelen dat het heel erg en serieus is.
Bij De Wijk kan ik maar twee dingen bedenken. Of hij denkt dat Rusland als plaatsvervanger van de Sovjet-Unie vrijwel onverslaanbaar is, zoals men tot eind jaren '80 nog wel eens dacht. Of hij heeft gewoon geldschieters uit Rusland.
Ook dat schreeuwen wordt nogal eens overdreven. Aan het begin was hij niet voor onbeperkte steun, dus waren de pro Oekraense mensen boos en nu is hij niet voor het in de steek laten van Oekrane en zijn de slaafjes van Russische propaganda kritische zelfstandige denkers juist boos. En iemand is het niet met mijn onderbuik eens dus wat een flutkenner met een te grote bek is het toch.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van wijk is een schreeuwert maar geen beroepsfantast imo
Er is wel heel veel meer steun nodig om de Russen uit heel Oekrane te trappen. Dat is niet alleen realistisch, maar ook iets dat zelfs een kind kan zien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:
Rob de Wijk is (net als ik) weldegelijk voorstander van continuering en intensivering van steun aan Oekraine, hij is alleen realistisch genoeg om in te zien dat het daarmee nog niet gaat lukken om het hele land terug te veroveren.
Wat ook een kind kan zien is dat dat er niet in gaat zitten, militaire steun gaat er niet komen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is wel heel veel meer steun nodig om de Russen uit heel Oekrane te trappen. Dat is niet alleen realistisch, maar ook iets dat zelfs een kind kan zien.
De Wijk is met zijn 69 jaar nog volop in de angst van de koude oorlog blijven hangen vermoed ik, dat 'ie geld krijgt van de Russen betwijfel ik echter ten zeerste.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij De Wijk kan ik maar twee dingen bedenken. Of hij denkt dat Rusland als plaatsvervanger van de Sovjet-Unie vrijwel onverslaanbaar is, zoals men tot eind jaren '80 nog wel eens dacht. Of hij heeft gewoon geldschieters uit Rusland.
Net zoals de tanks,vliegtuigen en langeafstandsraketten, komen er uiteindelijk ook boots on the ground.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat ook een kind kan zien is dat dat er niet in gaat zitten, militaire steun gaat er niet komen.
De knop wat betreft "schiet Rusland maar in puin met wat wij leveren" is nu wel om aan het gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat ook een kind kan zien is dat dat er niet in gaat zitten, militaire steun gaat er niet komen.
Maar ik noem hem geen flutkenner, hij heeft meer en betere bronnen dan wij. Je kunt lastig ontkennen dat zijn toon altijd hoog is, of het nou positief of negatief is. Niet in de laatste plaats omdat hij daar ook exposure voor zijn podcast mee creert.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ook dat schreeuwen wordt nogal eens overdreven. Aan het begin was hij niet voor onbeperkte steun, dus waren de pro Oekraense mensen boos en nu is hij niet voor het in de steek laten van Oekrane en zijn de slaafjes van Russische propaganda kritische zelfstandige denkers juist boos. En iemand is het niet met mijn onderbuik eens dus wat een flutkenner met een te grote bek is het toch.
De Wijk beweerde toch ooit dat 'ie door de Amerikanen op de hoogte gesteld was van de schuilplek van Bin Laden? Waarom die man sindsdien berhaupt nog als "expert" gezien wordt is me echt een raadsel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar ik noem hem geen flutkenner, hij heeft meer en betere bronnen dan wij. Je kunt lastig ontkennen dat zijn toon altijd hoog is, of het nou positief of negatief is. Niet in de laatste plaats omdat hij daar ook exposure voor zijn podcast mee creert.
Ik weet het niet. Maar zijn Haagse Centrum voor Strategische Studies is samen met Instituut Clingendael wel een belangrijke denktank als het over deze oorlog gaat. In politiek Den Haag wordt er zeker naar geluisterd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Wijk is met zijn 69 jaar nog volop in de angst van de koude oorlog blijven hangen vermoed ik, dat 'ie geld krijgt van de Russen betwijfel ik echter ten zeerste.
Poetin wordt geen held. Na zijn aftreden en/of zijn dood wordt hij door zijn opvolger net zo afgeserveerd als destijds Stalin door Chroetsjov.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het idee van Idisrom maakt van Poetin een held. Maakt van Oekrane een verliezer. En zorgt ervoor dat het conflict dichterbij komt omdat bij een potentieel NAVO-conflict onze jongens ook moeten gaan vechten.
Nee, dan is Poetin vastpinnen in Oekrane slimmer en goedkoper.
FB / We willen een Joost smileyquote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kom die smiley overal tegen hier op Fok, maar die staat niet in de smiley lijst onderaan, zowel op de mobiele als de desktop versie.
Als de oorlog voorbij is, en Poetin alle gebieden mag houden die Rusland veroverd heeft, dan zal dit in Rusland inderdaad verkocht worden alsof Poetin een held is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Poetin wordt geen held. Na zijn aftreden en/of zijn dood wordt hij door zijn opvolger net zo afgeserveerd als destijds Stalin door Chroetsjov.
Poetin zal nooit stoppen , ook niet nadat heel Ukraine Rusland is geworden , nooitquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de oorlog voorbij is, en Poetin alle gebieden mag houden die Rusland veroverd heeft, dan zal dit in Rusland inderdaad verkocht worden alsof Poetin een held is.
Sommigen hier zijn het debacle van: "IK WIST ALS ENIGE IN NL WAAR BIN LADEN ZICH OPHIELD!' -vergeten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ook dat schreeuwen wordt nogal eens overdreven. Aan het begin was hij niet voor onbeperkte steun, dus waren de pro Oekraense mensen boos en nu is hij niet voor het in de steek laten van Oekrane en zijn de slaafjes van Russische propaganda kritische zelfstandige denkers juist boos. En iemand is het niet met mijn onderbuik eens dus wat een flutkenner met een te grote bek is het toch.
Ik begrijp tekst niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sommigen hier zijn het debacle van: "IK WIST ALS ENIGE IN NL WAAR BIN LADEN ZICH OPHIELD!' -vergeten.
We gaan zo direct dood.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, het is tenminste niet hypocriet. En bij de vermisten groeien misschien wel zonnebloemen.
[ x ]
Goede speech. 10/10 zou top motivatie hebben nuquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, het is tenminste niet hypocriet. En bij de vermisten groeien misschien wel zonnebloemen.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |