hier snap ik ook niets van, je lijkt torentje welquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men doet alsof er geen competitie bestaat in die markt, en dat de winsten van die ondernemingen niet in verhouding staan tot het risico dat er genomen wordt met het betreffende kapitaal.
Nee. Dat zijn ze niet. Het zijn de maatschappijen die hun klanten willen naaien waar ze bij staan. Dat ze geld willen verdienen is prima he, willen we allemaal, alleen dit oeverloze genaai en eten van 2 walletjes daar wringt het enorm.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen zijn er plannen om zonnepanelen in het IJsselmeer te leggen...
Ik vraag me af of de particulier wel het probleem is van het energie overschot op zonnige dagen.
Weer zo'n politieke graaiparasiet verworden tot lobbykip.quote:Energie Nederland, de branchevereniging van energiemaatschappijen, is niet blij met het plan van NSC. Voorzitter Cora van Nieuwenhuizen noemt de politiek "onrustig".
De energieleveranciers brengen eerlijke kosten in rekening aan bezitters van zonnepanelen voor het terugleveren van stroom, zegt de branche. Die kosten moeten anders worden opgehoest door alle klanten.
Nee. Fuck hun.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard niet, verplaats je eens in de posite van de CEO van een energie bedrijf
Ik zou geen vaste contracten meer doen dan , helemaal niet meer, alleen nog per uur afrekenen
laat ze daar maar eens wat tegen doen dan
Gelukkig pakt overheidsregulatie vaak goed uit voor de consument.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Fuck hun.
Er dient vanuit de overheid keihard gereguleerd te worden in deze markt. Het is continu kommer en kwel met agressieve verkooptechnieken, nieuwe wurgcontracten, mazen en randen opzoeken, het zo onoverzichtelijk mogelijk maken en daarmee de klanten keihard willen naaien. Radar, Kassa, Consumentenbond staan er jaarlijks vol mee.
Consument dient centraal te staan. Niet een ceo in een land ver weg.
Duh. Groen is een sprookje. Keiharde pegels en ROI zijn realiteit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:58 schreef JeMoeder het volgende:
Hele zonnepanelenverhaal heeft niets, maar dan ook niets met milieu te maken. Voor 99% van de consumenten is dit een puur financiële afweging geweest.
Nope. Omdat ze zich vaak laten leiden door de commerciële partijen omdat die lijntjes kort zijn. Zie hier weer die cora van nieuwenhuizen die weer daar om de hoek komt kijken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:15 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Gelukkig pakt overheidsregulatie vaak goed uit voor de consument.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier snap ik ook niets van, je lijkt torentje wel
Moet ik ook altijd 5 minuten over prakezeren en dan denk ik , laat maar
Ga dan maar eens terug naar school om je leesvaardigheid te verbeterenquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier snap ik ook niets van, je lijkt torentje wel
Moet ik ook altijd 5 minuten over prakezeren en dan denk ik , laat maar
zo is dat weg met winstgevendheid , allemaal terug naar het communismequote:Op donderdag 23 mei 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Fuck hun.
Er dient vanuit de overheid keihard gereguleerd te worden in deze markt.
Voor de energieparasieten?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo is dat weg met winstgevendheid , allemaal terug naar het communisme
en jij wil zelf wel graag leuk verdienen en op zoek naar de beste baan, maar de aandeelhouders van essent mogen dat nietquote:
Exact. En ik wil ook een zo goedkoop mogelijk energiecontract.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en jij wil zelf wel graag leuk verdienen en op zoek naar de beste baan
Dat heet concurrentie, jij hebt de keuze om aan de hand van reviews en prijs een betrouwbare aanbieder te kiezen die een goede prijs rekent , net als bij je mobiel abonnement en je TV aanbieder , alhoewel dat vaak dezelfde leveranciers zijnquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. En ik wil ook een zo goedkoop mogelijk energiecontract.
Het feit alleen dat deze marktpartijen jarenlang de consument proberen te naaien op alle mogelijke manieren moet stoppen.
Die zitten er alleen voor zichzelf om zoveel mogelijk uit die consument te zuigen. En dat gun ik ze niet nee.
Even een stap terug en de consument in bescherming nemen. En dat heeft niets met vermeend communisme te maken, wat jij schetst.
.quote:Exact. En ik wil ook een zo goedkoop mogelijk energiecontract.
Daarom er bovenop zitten en de parasieten compleet stuk reguleren tot ze het leren
Als zelfs Ben Woldering tegenwoordig het 'onoverzichtelijk' en 'uitdagend' noemt, wat verwacht je dan hoe de consument het vindt?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat heet concurrentie, jij hebt de keuze om aan de hand van reviews en prijs een betrouwbare aanbieder te kiezen die een goede prijs rekent , net als bij je mobiel abonnement en je TV aanbieder , alhoewel dat vaak dezelfde leveranciers zijn
Yeah, right, ga jij lekker of the grid leven.quote:Sterker nog, je hoeft helemaal niet een energieleverancier te nemen , je kunt dat met zonnepanelen en batterij of generator ook helemaal zelf regelen , of met een hout kachel erbij
er is geen mens die jou dwingt om zaken te doen met een parasiet
[..]
.![]()
![]()
![]()
Ik heb ook een houtkachel gehad , is prima hoorquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als zelfs Ben Woldering tegenwoordig het 'onoverzichtelijk' en 'uitdagend' noemt, wat verwacht je dan hoe de consument het vindt?
[..]
Yeah, right, ga jij lekker of the grid leven.
Succes man.
Zekers.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb ook een houtkachel gehad , is prima hoor
Ondertussen blijven de energiemaatschappijen reclame maken voor zonnepanelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar gaat het niet om , men wil klanten waar wat aan te verdienen valt , die anderen mogen naar de concurrentie gaan , het is niet zaak dat ze hun winst gaan weggeven, zo werken bedrijven niet
Geen enkel bedrijf , behalve bij de communisten daar werkt het wel zo
ze weigeren geen klanten , hoe kom je daar nu bij,quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen blijven de energiemaatschappijen reclame maken voor zonnepanelen.
Beetje raar dat ze dan vervolgens klanten met die panelen willen weigeren.
En het einde is nog niet in zicht omdat dynamische gebruikers nooit meebetalen aan de salderingskosten. Als de overheid de overige energiebedrijven verplicht de salderingskosten door te berekenen aan al hun gebruikers dan worden variabele en vaste contracten t.o.v. dynamische contacten stukken duurder. Meer mensen zullen dan overstappen op dynamisch. Dat gaat dan tot toenemende betalingsproblemen leiden omdat ook mensen voor wie een dynamisch contract ongeschikt is dat dan toch maar gaan doen. Met name huishouden bij wie de portemonnee al voor het einde van de maand alweer leeg is, geen/ nauwelijks reserves hebben. En dan heb ik het nog niet eens over het stoppen van investeringen in opwekking voor de donkere maanden en dus een rap toenemend risico op Blackouts.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:40 schreef stinkie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)zonnepanelenbezitter
Wel that escalated quickly
quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:40 schreef stinkie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)zonnepanelenbezitter
Wel that escalated quickly
https://www.msn.com/nl-nl(...)e4831764b3fb3d&ei=28quote:DEN HAAG (ANP) - Energieleveranciers mogen toch geld blijven vragen van huishoudens die zonnestroom terugleveren aan het stroomnet, bevestigt VVD-Kamerlid Silvio Erkens in een debat. Over een voorstel dat NSC donderdagochtend presenteerde samen met coalitiepartijen PVV, VVD en BBB is verwarring ontstaan. Suzanne Kröger (GroenLinks-PvdA) beschuldigt de coalitie van "iets verkopen wat niet helemaal waar is".
"Volgens mij lopen een paar dingen door elkaar in de pers", reageert Erkens. "Je hebt de terugleverheffing en de terugleververgoeding." De heffing wil hij later afschaffen, de vergoeding mag volgens het donderdag aangekondigde voorstel niet negatief zijn.
De terugleverheffing draait om geld dat energieleveranciers innen bij mensen met zonnepanelen die stroom terugleveren. Volgens vergelijkingssite energievergelijk.nl liggen de kosten rond enkele tientjes per maand.
Salderingsregeling
Dit geld heffen energieleveranciers vanwege de salderingsregeling. Onder die regeling mogen huishoudens teruggeleverde elektriciteit wegstrepen tegen de stroom die ze zelf verbruiken. Dat kost de energiebedrijven veel geld, omdat de zonnestroom in de regel binnenkomt op momenten dat de energieprijs lager is. Om de kosten terug te leggen bij eigenaren van zonnepanelen, vragen energieleveranciers geld. Die heffing wordt ook wel een 'boete' op het terugleveren van stroom genoemd.
Als een huishouden meer elektriciteit teruglevert dan het gebruikt, kan het die extra stroom niet meer wegstrepen. Voor dat overschot aan elektriciteit moeten energieleveranciers volgens de wet een "redelijke vergoeding" betalen, de 'terugleververgoeding' waar Erkens op doelt. Deze vergoeding kan op momenten dat de zon hard schijnt negatief zijn. Dan moet een huishouden nog meer betalen voor de elektriciteit die zonnepanelen opleveren.
Andere kosten
Deze "redelijke vergoeding" mag niet negatief zijn, staat in het coalitievoorstel. Energieleveranciers mogen in de nieuwe wet dus geen geld innen voor stroom die huishoudens meer terugleveren dan ze gebruiken, maar andere kosten voor terugleveren mogen ze blijven rekenen.
Het overgrote deel van de huishoudens krijgt hoe dan ook geld voor de zonnestroom die ze over hebben, zegt Koen Kuijper van energievergelijk.nl. Volgens een grove schatting hebben slechts zo'n 100.000 huishoudens een contract waarop ze mogelijk moeten betalen voor stroom die ze terugleveren. De heffingen die energieleveranciers mogen blijven rekenen, kosten zo'n 2,5 miljoen huishoudens intussen honderden miljoenen per jaar, schat Kuijper.
'Bliksemafleider'
Een "niemendalletje", noemt Pieter Grinwis (ChristenUnie) het voorstel dan ook. Ilana Rooderkerk (D66) sprak van een "bliksemafleider".
Dus het overschot aan gesaldeerde stroom mag niet tegen een negatief bedrag worden afgerekend ,quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)e4831764b3fb3d&ei=28
Het escaleert volledig uit de hand
Dat mag de klant zelf opslaan in de auto of de accu dusquote:de vergoeding mag volgens het donderdag aangekondigde voorstel niet negatief zijn
Energieleveranciers mogen in de nieuwe wet dus geen geld innen voor stroom die huishoudens meer terugleveren dan ze gebruiken, maar andere kosten voor terugleveren mogen ze blijven rekenen.
.
Dat is niet off gridquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb ook een houtkachel gehad , is prima hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |