Ik neem aan Frans de Munck, maar heb de op gewoon gekopieerd. @GwaiLow mag de volgende vraag stellen overigens.quote:
Ha ha. Ik was net wakker.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik neem aan Frans de Munck, maar heb de op gewoon gekopieerd. @:Gwailow mag de volgende vraag stellen overigens.
Geen idee. Iets met Sheringham en FA-cup ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:56 schreef GwaiLow het volgende:
Wat is in het Engelse voetbal 'St Totteringham's Day'?
Nee, heeft met beide niets te maken.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen idee. Iets met Sheringham en FA-cup ?
Echt geen idee. Hintje ?quote:
Als we afwachten weeg ik drie ons en een jutte zak muttemus.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:01 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nog even afwachten of iemand anders het weet. Anders zal ik wel een hint geven!
quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als we afwachten weeg ik drie ons en een jutte zak muttemus.
Dat vermoeden had ik al. Maar lag te veel voor de hand. Misschien gewoon wedstrijddag van de derby ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]Oke, het heeft te maken met Arsenal en Tottenham te maken.
Nee, ik zal het antwoord wel geven. Vind 'm wel heel grappig: De datum waarop het voor Tottenham wiskundig onmogelijk is om boven Arsenal te eindigen. Dus dan is het groot feest bij de Arsenal fans.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Maar lag te veel voor de hand. Misschien gewoon wedstrijddag van de derby ?
Ha ha.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:28 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nee, ik zal het antwoord wel geven. Vind 'm wel heel grappig: De datum waarop het voor Tottenham wiskundig onmogelijk is om boven Arsenal te eindigen. Dus dan is het groot feest bij de Arsenal fans.
Ik geloof je.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:51 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het is een onofficiële feestdag, maar dit is echt de naam.
Charlie George ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik geloof je.
Door wie werd ik Arsenal-fan?
FA-Cup finale 71.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:34 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Oh echt? Was een pure gok. Niet verwacht dat 't direct goed zou zijn!
Coen Moulijnquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:27 schreef tong80 het volgende:
Wie werd gekozen tot Feijenoorder van de eeuw? (de 20e)
Sliert van de Vliertquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:52 schreef slaveloos het volgende:
Bijnaam van Jan van Grinsven?
Ik moet weg maar makkelijk te checken
Rapid JCquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:37 schreef tong80 het volgende:
Roda JC werd onder een andere naam ooit landskampioen. Welke naam ?
Juistquote:
Tuurlijkquote:
DWS ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
Wat is de laatste kampioen van de eredivisie die momenteel geen proflicentie heeft??
Israel is goed.quote:
Barry Hulshoff?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
Welke drie spelers van dat DWS speelden op het WK-74 ?
Dus ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
Iets met een paal 4 jaar later...
Rensenbrink al blijkt hij pas na het kampioenschap naar DWS te zijn gegaanquote:Op maandag 13 mei 2024 11:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus ?
Die andere speelde ook in twee WK-finales.
Zeker. En die andere ?quote:
Neeskens?quote:
Nee, een echte Amsterdammer. Vorig jaar overleden.quote:
Jongbloed dan? Verder zijn er niet zoveel die beide finales hebben gespeeld uit Amsterdamquote:Op maandag 13 mei 2024 15:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, een echte Amsterdammer. Vorig jaar overleden.
Correct.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:58 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Jongbloed dan? Verder zijn er niet zoveel die beide finales hebben gespeeld uit Amsterdam
Frans de Munck en Cudicini ?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:01 schreef slaveloos het volgende:
Noem 2 keepers met als bijnaam de zwarte panter
De Munck Is goed, die van Cudicini moest ik even opzoeken maar dat was de zwarte spin.quote:
Dan Victor Bayha ?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:07 schreef slaveloos het volgende:
[..]
De Munck Is goed, die van Cudicini moest ik even opzoeken maar dat was de zwarte spin.
Nog 1 te gaan
Nope, beetje langer geleden..quote:
Gewoon Yashin natuurlijk ?quote:
Daarom twijfelde ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:26 schreef Bomenverzameling het volgende:
Volgens mij heeft Yashin een hele dierentuin aan bijnamen gekregen. Misschien dat Panter daar ook bij zat..
Yupp zwarte panter was wel een van de bekendste volgens mijquote:Op maandag 13 mei 2024 17:26 schreef Bomenverzameling het volgende:
Volgens mij heeft Yashin een hele dierentuin aan bijnamen gekregen. Misschien dat Panter daar ook bij zat..
Blokhinquote:Op maandag 13 mei 2024 17:32 schreef tong80 het volgende:
Yashin is de enige doelman die Europees voetballer van het jaar werd. Noem nog 4 "oostblokkers" die deze prijs wonnen.
Ik gaat legge. Tot morgen.
Toen PSV er tegen Milan uitvloog in de CL werd volgens mij Shevchenko of hoe je dat schrijft Europees voetballer van het jaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:35 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Blokhin
Belanov
Puskas
Verder kom ik niet..
Josef Chovanecquote:Op maandag 13 mei 2024 17:32 schreef tong80 het volgende:
Yashin is de enige doelman die Europees voetballer van het jaar werd. Noem nog 4 "oostblokkers" die deze prijs wonnen.
Ik gaat legge. Tot morgen.
Ik denk dat je hier een andere Josef (Masopust) bedoeltquote:
Klopt inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2024 20:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een andere Josef (Masopust) bedoelt![]()
Eerste twee zijn goed.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:35 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Blokhin
Belanov
Puskas
Verder kom ik niet..
Correct.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen PSV er tegen Milan uitvloog in de CL werd volgens mij Shevchenko of hoe je dat schrijft Europees voetballer van het jaar.
Juistquote:Op maandag 13 mei 2024 20:28 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een andere Josef (Masopust) bedoelt![]()
Yep. Het laatste jaar dat alleen Europeanen konden winnen. Anders was het Romario geweest na het WK-94. Zoals in 86 natuurlijk Maradona. Of Pelé een paar keer, en Garrincha in 58.quote:
Dat had dan 74 zijn geweest, maar toen was het Cruijff.quote:
Ja logisch wel, wel een goede voetballer ookquote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat had dan 74 zijn geweest, maar toen was het Cruijff.
Will Griggsquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:13 schreef slaveloos het volgende:
Welke speler die geen minuut speelde was t populairst tijdens euro 2016?
Will griggs on fire your defence is terrified!!!quote:
In mijn herinnering speelde Massaro inderdaad voor Fiorentina en ik denk dat AS Roma hem heeft gehuurd van AC Milan. Alleen heeft Massaro volgens mij 'maar' 2 CL's op zijn naam staan. '90 en '94. Maar weet het niet zeker.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:05 schreef GwaiLow het volgende:
Borgonovo? Al zat die doorgaans op de bank. En Simone.
Ik denk dat dat Zeman was.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:13 schreef tong80 het volgende:
Welke coach werd bestraft omdat-ie Juventus in de jaren 90 van dopinggebruik beschuldigde ? En welke speler nam ie als voorbeeld ?
Klopt.quote:
En quoten ook jaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:26 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander was in de Premier Leaque topscorer?
De enige Nederlander wel. Maar toen samen met Owen dacht ik.quote:
Schuster ?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:31 schreef slaveloos het volgende:
Wie werd de Mozart van het voetbal genoemd?
Van Nistelrooij volgens mij ook.quote:
Ik neem aan Matthias Sindelarquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:31 schreef slaveloos het volgende:
Wie werd de Mozart van het voetbal genoemd?
Zeker!! Uit de echte oude doos, knap! Tragisch verhaalquote:
Cincinatti FC.quote:
Al ken ik de bovenste drie niet keur ik het goed.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Cincinatti FC.
Chicago Fire
Columbus Crew
Charlerois
Club Brugge
Cercle Brugge
Cruz Azul
Chelsea
Crystal Palace
Como
Volg je de MLS niet?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Al ken ik de bovenste drie niet keur ik het goed.
Oh wacht. Chicago ken ik wel. Verder volg ik het niet. Kom soms wat tegen her en der.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Volg je de MLS niet?
Moet zeggen, sinds Messi er speelt zie ik er veel van.
Dan moet ik gokken. Zal ik één keer doen. Daarna mag je hintjes geven. Preston North End ?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
In Engeland zijn de stadions wat groter dan hier.
Het laagste niveau van de football league, league 2, is het vierde niveau.
Welke club speelt komend seizoen (24/25) in het grootste stadion in league 2?
Nee.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan moet ik gokken. Zal ik één keer doen. Daarna mag je hintjes geven. Preston North End ?
Millwall ?quote:Op zondag 19 mei 2024 13:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee.
Het gaat om een uitermate controversiële club.
Millwall speelt geloof ik Championship.quote:
Eén van de twee W's Wimbledon of Watford? Alhoewel die hebben een FA-geschiedenis ?quote:Op zondag 19 mei 2024 14:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Millwall speelt geloof ik Championship.
En het stadion in kwestie is 10000 plekken groter dan dat van Millwall.
Het is een club zonder veel geschiedenis.
Nee.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eén van de twee W's Wimbledon of Watford? Alhoewel die hebben een FA-geschiedenis ?
Wycohmb ?quote:Op zondag 19 mei 2024 14:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee.
Al zit je met Wimbledon enorm dichtbij.
Sunderland ?quote:Op zondag 19 mei 2024 14:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, met dichtbij bedoelde ik niet de letter.
Maar ze hebben geschiedenis met Wimbledon.
MK Donsquote:Op zondag 19 mei 2024 14:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, met dichtbij bedoelde ik niet de letter.
Maar ze hebben geschiedenis met Wimbledon.
Jan Siemerink moest kiezen tussen voetbal en tennis, voor Boem Boem Boris zal dan wel hetzelfde gelden.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:32 schreef tong80 het volgende:
Wat hebben de tennisers Jan Siemerink en Boris Becker gemeen ?
Correct de één bij PSV de ander bij Bayern.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jan Siemerink moest kiezen tussen voetbal en tennis, voor Boem Boem Boris zal dan wel hetzelfde gelden.
OFI is goed, Tenerife en Bastia hebben het afgelopen jaar niet in de hoogste divisie van hun land gespeeld.quote:Op maandag 20 mei 2024 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bastia , alhoewel ik niet eens meer weet welke divisie die tegenwoordig spelen.
Tenerife
OFI Kreta
Daar vreesde ik al voorquote:Op maandag 20 mei 2024 12:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tenerife en Bastia hebben het afgelopen jaar niet in de hoogste divisie van hun land gespeeld.
Gagliari ? Bari ?quote:Op maandag 20 mei 2024 12:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
OFI is goed, Tenerife en Bastia hebben het afgelopen jaar niet in de hoogste divisie van hun land gespeeld.
Cagliari is correct, op Sardinie. Bari is op het vasteland.quote:
Nicosia ?quote:Op maandag 20 mei 2024 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Cagliari is correct, op Sardinie. Bari is op het vasteland.
Het land Cyprus is zelf een eiland dus dat telt niet. Er zit nog wat laaghangend fruit in Spanje sowieso.quote:
Las Palmas ?quote:Op maandag 20 mei 2024 12:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het land Cyprus is zelf een eiland dus dat telt niet. Er zit nog wat laaghangend fruit in Spanje sowieso.
Mallorca is ook goed trouwens.quote:
Nee, ik hou het bij zee-eilanden.quote:
Hoeveel nog ? En hintje ?quote:
Nog eentje, waar je niet snel aan zou denken. Denk wat noordelijker.quote:
Lingby ?quote:Op maandag 20 mei 2024 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nog eentje, waar je niet snel aan zou denken. Denk wat noordelijker.
Correct, heel netjes.quote:
Was "gokje"quote:Op maandag 20 mei 2024 15:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Correct, heel netjes.
FC Kopenhagen, OB, Brondby en FC Nordsjaelland hadden ook nog gekund.
Maceo Rigters naar Newcastle?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:10 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander kreeg na het jeugd WK in 2007 een droomtransfer?
Drenthe naar Real Madrid?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:10 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander kreeg na het jeugd WK in 2007 een droomtransfer?
Die zocht ik.quote:
Heitinga, Musampa(?), Depayquote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:36 schreef Bomenverzameling het volgende:
Noem alle Nederlandse spelers die voor Atletico Madrid hebben gespeeld
(het zijn er 4 waarvan 1 iemand ook nog een andere nationaliteit bezit)
Die kloppenquote:
Jimmy Floydquote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:08 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Die kloppen
dan missen we er nog 1.
Dat is een speler zonder eredivisie ervaring, maar wel met interlands achter zijn naam.
Ik weet dat van 't Schip en Hargreaves in Canada geboren zijn. Dus ik gok de andere 2 ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:12 schreef -XOR- het volgende:
Wat hebben Bryan Cristante, John van 't Schip, Owen Hargreaves en Fikayo Tomori met elkaar gemeen?
Correct, was eigenlijk te makkelijk met Van 't Schip ertussen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik weet dat van 't Schip en Hargreaves in Canada geboren zijn. Dus ik gok de andere 2 ook.
Hilversum 1 denk ik.quote:Op donderdag 23 mei 2024 03:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Allemaal namen die vroeger op zaterdagmiddag op Hilversum 3 voorbij kwamen, NCRV sport met Jaap Bax.
(Maar ik ben dan ook een oude lul aan het worden)
Quick Boys zit er net naast.quote:
Nee, was echt NCRV op zaterdagmiddag, Hilversum 3. Korfbal en amateurvoetbal zaterdag klasse. Wijlen Heinze Bakker heeft Daar gewerkt voordat hij naar studio sport vertrokquote:Op donderdag 23 mei 2024 04:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hilversum 1 denk ik.Langs de Lijn. Jaap Bax idd. De man van het amateurvoetbal.
Katwijk en TOP-Oss ?quote:Op donderdag 23 mei 2024 04:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Quick Boys zit er net naast.
De ander is een profclub.
Katwijk is correct. De tweede niet.quote:
Emmen ?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Katwijk is correct. De tweede niet.
Een andere club komt zeker niet uit het westen.
Heerenveen lang geleden ?quote:
Ik dacht Haarlem, maar die komen toch wel uit het westen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Cambuur. Meer noordelijks is er niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee.Maar is inderdaad lang geleden.
Veendam vergetenquote:Op donderdag 23 mei 2024 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cambuur. Meer noordelijks is er niet.
Bestaan die nog danquote:
Dan moet het haast Heracles wel zijn.quote:
Dat is toch altijd een profclub geweest?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan moet het haast Heracles wel zijn.
Tweede divisie was "vroeger" ook betaald voetbal.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is toch altijd een profclub geweest?
En nu ?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Go Ahead ?quote:
Sorry, topic was uit mijn lijst.quote:
Heette vroeger PEC al zo ?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Sorry, topic was uit mijn lijst.
Is mooi geweest. Was PEC.
Mooiste acroniem van alle Nederlandse fusieclubs: Prins hendrik Ende desespereert nimmer Combinatie.quote:
Na Inspanning Volgt Ontspanning. N.I.V.O. in de jaren 50 een jongensclubje voetballers dat fuseerde met wandelvereniging Sparta.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mooiste acroniem van alle Nederlandse fusieclubs: Prins hendrik Ende desespereert nimmer Combinatie.
2 goed. Ranieri niet.quote:
Nee, of ik moet het mis hebben. De drie die ik nog zoek hebben allemaal in Nederland gewerkt.quote:
Happel, Kovacs?quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, of ik moet het mis hebben. De drie die ik nog zoek hebben allemaal in Nederland gewerkt.
Happel is goed.quote:
Kohn, Knobel, Ivic of Reynolds dan?quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Happel is goed.
Nu nog een misschien verrassende naam en de ander uit een langer geleden verleden.
Ivic is goed.quote:
Nee een international die ook als speler successen vierde.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:07 schreef -XOR- het volgende:
Jimmy Calderwood misschien, of anders Pieter The Champ de Jong in vier verschillende exotische oorden?
PEC is nooit kampioen van de Tweede Divisie geweest.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Sorry, topic was uit mijn lijst.
Is mooi geweest. Was PEC.
Gerets is goed.quote:
José Mourinhoquote:Op woensdag 29 mei 2024 08:06 schreef tong80 het volgende:
Noem 5 coaches die in 4 verschillende landen kampioen zijn geweest
Ook goed.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:01 schreef stokj het volgende:
[..]
José Mourinho
Carlo Ancelotti
Tomislav Ivic
Giovanni Trappatoni
Bobby Robson
Correct.quote:
quote:01
03 Andreas Brehme
04
05 Klaus Augenthaler
06 Guido Buchwald
14 Thomas Berthold
07
08
10 Lothar Matthäus
09 Rudi Völler
18 Jürgen Klinsmann
01 Immel ?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:46 schreef -XOR- het volgende:
Zoek de Mof. Welke namen ontbreken er in de basisopstelling van Duitsland in de WK-finale 1990 tegen Argentinie?
[..]
Hässler is goed, Immel, Thon en Frontzcek niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
01 Immel ?
03 Andreas Brehme
04 Frontzcek ?
05 Klaus Augenthaler
06 Guido Buchwald
14 Thomas Berthold
07 Hässler ?
08 Thon ?
10 Lothar Matthäus
09 Rudi Völler
18 Jürgen Klinsmann
Ik denk dat ze allemaal fout zijn. Dacht overigens dat Thon wel heerlijk op het bankie zat in de finale.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
01 Immel ?
03 Andreas Brehme
04 Frontzcek ?
05 Klaus Augenthaler
06 Guido Buchwald
14 Thomas Berthold
07 Hässler ?
08 Thon ?
10 Lothar Matthäus
09 Rudi Völler
18 Jürgen Klinsmann
Ilgner ?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hässler is goed, Immel, Thon en Frontzcek niet.
Andreas Müller ?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kohler ?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Opgezocht. L dus. Dacht wel aan hem, maar vind hem eerder een aanvaller. En normaal spelen er geen twee creative spelers op het middenveld bij Duitsland. En was L ook al op het WK-82 actief. Toen werd in de finale gekozen voor Magath. Dacht ik.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:52 schreef -XOR- het volgende:
Illgner en Kohler zijn ook goed, ik zoek nog een mooie, beetje atypisch Duitse middenvelder.
Dacht ze allebei op de bank zaten in 1982, maar wellicht vergis ik mij.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Opgezocht. L dus. Dacht wel aan hem, maar vind hem eerder een aanvaller. En normaal spelen er geen twee creative spelers op het middenveld bij Duitsland. En was L ook al op het WK-82 actief. Toen werd in de finale gekozen voor Magath. Dacht ik.
Klopt.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
Die L is denk ik Pierre Littbarski?
Dan moet ik gelijk aan Juventus denken met dat gedoe.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 06:58 schreef tong80 het volgende:
Welke club werd in één van de grootste competities van Europa landskampioen en degradeerde het seizoen erna ?
Nee, niet dat het niet klopt, ik heb namelijk geen idee, maar in mijn geval was het op sportieve basis.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 09:31 schreef stokj het volgende:
[..]
Dan moet ik gelijk aan Juventus denken met dat gedoe.
Klopt, die werden in het eerste jaar van hun promotie gelijk landskampioen. Daarna moesten ze tegen Barcelona. Vlak voor tijd scoorde Barca en wonnen hun eerste EC1. Zo dicht ligt eeuwige roem en vergeteheid bij elkaar.quote:
Schmid ?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Welk Duits politics (kanselier) was fan van Kaiserslautern?
Nürnbergquote:Op zaterdag 1 juni 2024 06:58 schreef tong80 het volgende:
Welke club werd in één van de grootste competities van Europa landskampioen en degradeerde het seizoen erna ?
Kohl?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Welk Duits politics (kanselier) was fan van Kaiserslautern?
Wiekensquote:Op zondag 2 juni 2024 01:39 schreef -XOR- het volgende:
Noem 5 Nederlandse spelers die Premier League-wedstrijden voor Manchester City hebben gespeeld.
Alle 5 correct inderdaad. Karim Rekiki Musampa had ook nog gekund.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:43 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Wiekens
Vonk
de Jong
Ake
Groenendijk
??
Musampa ?quote:Op zondag 2 juni 2024 01:39 schreef -XOR- het volgende:
Noem 5 Nederlandse spelers die Premier League-wedstrijden voor Manchester City hebben gespeeld.
Frits Korbach, de held,toen Ajax hem over wilde nemen van Pec Zwolle of Heerenveen meen ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 17:43 schreef tong80 het volgende:
Wie vroeg tijdens transfer onderhandelingen hoe laat het neuken begon?
Stormde het kantoor van Ajax binnen waar de bestuurders zijn contract aan het bespreken waren.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:43 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Frits Korbach, de held,toen Ajax hem over wilde nemen van Pec Zwolle of Heerenveen meen ik.
Ja prachtig verhaalquote:Op zondag 2 juni 2024 20:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stormde het kantoor van Ajax binnen waar de bestuurders zijn contract aan het bespreken waren.
Aad de Mos in 1988 EC2 finale Ajax- KV Mechelen. Vroeg in de wedstrijd rood voor Danny Blind omdat-ie de Belgische spits Mark Emmers neerhaalde. Vlak daarna scoorde Piet de Boer de 1-0. De Mos was in 1983 vlak voor het einde van het seizoen ontslagen door voorzitter Ton Harmsen. Wiens zoon Sven Nederlands kampioen Dressuur rijden werd. Allebei inmiddels overleden. K.V. Mechelen had naast de Boer nog meer Nederlanders onder contract. O.a. Wim Hofkens en Erwin Koeman. Mechelen werd gesponsord door de louche voorzitter Courtois. Na zijn vertrek bleef er weinig meer over van de club.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:46 schreef slaveloos het volgende:
Wie stak zijn middelvinger op naar het bestuur van Ajax na het winnen van welke wedstrijd? Twee vragen in een dus, lekker efficiënt
Grappig dat van die zoon van Harmsen als dressuur kampioen kende ik nietquote:Op zondag 2 juni 2024 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Aad de Mos in 1988 EC2 finale Ajax- KV Mechelen. Vroeg in de wedstrijd rood voor Danny Blind omdat-ie de Belgische spits Mark Emmers neerhaalde. Vlak daarna scoorde Piet de Boer de 1-0. De Mos was in 1983 vlak voor het einde van het seizoen ontslagen door voorzitter Ton Harmsen. Wiens zoon Sven Nederlands kampioen Dressuur rijden werd. Allebei inmiddels overleden. K.V. Mechelen had naast de Boer nog meer Nederlanders onder contract. O.a. Wim Hofkens en Erwin Koeman. Mechelen werd gesponsord door de louche voorzitter Courtois. Na zijn vertrek bleef er weinig meer over van de club.
Jong overleden.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:57 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Grappig dat van die zoon van Harmsen als dressuur kampioen kende ik niet
Graeme Rutjes speelde er ook. Zo'n naam uit het Panini album Italia '90 waar ik verder eigenlijk niets van weet.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Aad de Mos in 1988 EC2 finale Ajax- KV Mechelen. Vroeg in de wedstrijd rood voor Danny Blind omdat-ie de Belgische spits Mark Emmers neerhaalde. Vlak daarna scoorde Piet de Boer de 1-0. De Mos was in 1983 vlak voor het einde van het seizoen ontslagen door voorzitter Ton Harmsen. Wiens zoon Sven Nederlands kampioen Dressuur rijden werd. Allebei inmiddels overleden. K.V. Mechelen had naast de Boer nog meer Nederlanders onder contract. O.a. Wim Hofkens en Erwin Koeman. Mechelen werd gesponsord door de louche voorzitter Courtois. Na zijn vertrek bleef er weinig meer over van de club.
Klopt. Kwam effe niet op z'n naam. Verdediger. Intellectueel. Volgens mij was ie advocaat en heeft ij in voetbalbesturen gezeten. Of iets bij de spelersvakbond. Half Canadees meen ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Graeme Rutjes speelde er ook. Zo'n naam uit het Panini album Italia '90 waar ik verder eigenlijk niets van weet.
Maar waarschijnlijk omdat hij nauwelijks in Nederland heeft gespeeld. Van buitenlands voetbal kreeg ik nauwelijks iets mee, zeker niet toen ik 8 was.
Ja, toevallig zat ik net op zijn wiki bij te lezen, hij is half Australisch en idd een van de weinige voetballers die een universitaire studie heeft afgerond tijdens zijn voetballoopbaan.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Kwam effe niet op z'n naam. Verdediger. Intellectueel. Volgens mij was ie advocaat en heeft ij in voetbalbesturen gezeten. Of iets bij de spelersvakbond. Half Canadees meen ik.
Keje Molenaar ook En Theo van Duivenbode. Kan tegenwoordig niet meer.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, toevallig zat ik net op zijn wiki bij te lezen, hij is half Australisch en idd een van de weinige voetballers die een universitaire studie heeft afgerond tijdens zijn voetballoopbaan.
Chielini nog vrij recentquote:Op zondag 2 juni 2024 21:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Keje Molenaar ook En Theo van Duivenbode. Kan tegenwoordig niet meer.
Yep. Terwijl -ie een kop als een bouwvakker heeft. Was Frankie Vercauteren ook niet afgestuurd universitair ?quote:
Geen topper, wel een goede voetballer/verdediger.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Kon hij goed voetballen, weet jij dat?
Stan Collymore ?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Met wie vormde Bryan Roy een aanvalskoppeltje bij Nottingham Forrest ?
Correct..... Twee technische spelers, moesten ze wel even aan wennen in Engeland.quote:
Collymore was meer het type van Hooydonk dacht ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Correct..... Twee technische spelers, moesten ze wel even aan wennen in Engeland.
Neuh, in mijn herinnering waren ze beide technisch en - met name Collymore - snel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Collymore was meer het type van Hooydonk dacht ik.
Ik dacht groot en snel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Neuh, in mijn herinnering waren ze beide technisch en - met name Collymore - snel.
Even gekeken, hij scoorde iets van 50 keer in 70 wedstrijden voor Het Bos van Nottingham.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hoe het ook zij, het liep wel lekker tussen die twee
Co Adriaansequote:Op woensdag 5 juni 2024 10:50 schreef tong80 het volgende:
Je hebt Co Adriaanse en je hebt/had Cor Adriaanse. Waar voetbalden ze en waar werd Cor Adriaanse jeugdtrainer?
Co Adriaanse speelde idd bij de Volewijckers. Die werd later samen met DWS en Blauw Wit FC Amsterdam. Daar speelde ook Gerard van der Lem die samen met Adriaanse hulp trainers waren toen Ajax de EC1 won in 1995. Hij was ook jeugdtrainer. De anders Adriaanse heb je ook goed. Volgens mij is ie nog steeds bij Feijenoord. Maar ben niet zeker.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:46 schreef stokj het volgende:
[..]
Co Adriaanse
• Speelde bij De Volewijckers en FC Utrecht. Was volgens mij geen jeugdtrainer maar hoofd jeugdopleidingen bij Ajax in de periode dat Louis I daar regeerde.
Cor Adriaanse
• Toevallig zag ik deze naam laatst voorbij komen toen ik iets opzocht. Als ik het me goed herinner alleen bij Feyenoord en FC Den Bosch gespeeld en jeugdtrainer bij Feyenoord.
Blinkerquote:Op woensdag 5 juni 2024 21:48 schreef tong80 het volgende:
Noem 4 spelers die zowel bij FC Den Bosch hebben gesteeld als bij Feijenoord.
Heeft Lucius ook bij Feijenoord gespeeld ? De anderen zijn zeker goed.quote:
Yep. Ik heb er nog 2. Misschien zijn er nog meer. De één was kort international.quote:
Paauwe?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Yep. Ik heb er nog 2. Misschien zijn er nog meer. De één was kort international.
Niet dat ik weet. Volgens mij PSV en Feijenoord.quote:
quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heeft Lucius ook bij Feijenoord gespeeld ? De anderen zijn zeker goed.
Kon het me niet meer herinneren.quote:
Roger Milla ?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:17 schreef -XOR- het volgende:
De Duitse Eurodance-groep Snap! scoorde in 1990 een grote hit met het nummer "Ooops up". Welke speler is voor eeuwig aan dit nummer verbonden?
Oeh ah Ed de Goeijquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:17 schreef -XOR- het volgende:
De Duitse Eurodance-groep Snap! scoorde in 1990 een grote hit met het nummer "Ooops up". Welke speler is voor eeuwig aan dit nummer verbonden?
Stefan Postmaquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:42 schreef slaveloos het volgende:
De keeper van Den Haag die heeft een dildo in zijn maag..
Om welke keeper ging dit?
Ja hahahahahahahahahahahhahaquote:
Met een legendarisch afscheid.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:34 schreef slaveloos het volgende:
Frank Kramer... Met zijn commentaar bij eurosport
Yup geweldig!quote:
Heini Otto ? Eén interland gespeeld. Hij moest een andere international afzetten op Schiphol en de bondscoach vroeg of-ie z'n schoenen wilde ophalen want er had op het laatst een speler afgezegd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:05 schreef slaveloos het volgende:
Wiens loopbaan is dit?
1974–1977 fc amsterdam
1977–1980 fc twente
1981–1985 middlesborough
1985–1992 fc den haag
Lijkt er inderdaad wel op. Door ziekte moest hij stoppen met hoofdtrainer zijn en kwijnt nu weg in de jeugdopleiding.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:36 schreef tong80 het volgende:
Heini Ott
[..]
Heini Otto ? Eén interland gespeeld. Hij moest een andere international afzetten op Schiphol en de bondscoach vroeg of-ie z'n schoenen wilde ophalen want er had op het laatst een speler afgezegd.
XXXXXXXXXXXXXXX (Amsterdam, 6 maart 1948) is een voormalig Nederlands voetballer. XXXXXXXXXXX werd na zijn loopbaan als voetballer en trainer bekend door als eerste profvoetballer werkzaam te worden in het Nederlands hockey.quote:
Goeieavondquote:Op zondag 9 juni 2024 16:58 schreef slaveloos het volgende:
Opgezocht, een heel vaag belletje rinkelt er. Tot straks bij de atletiek tong
Jij mag me altijd verbeteren.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
met
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Bianchi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |