quote:Wereldwijd zijn miljoenen van ons op zoek naar ware liefde. Maar hoe en waar vind je nu de liefde van je leven? Voor een nieuw programma opent BNN speciaal een restaurant waar singles op eerste date gaan. Het ‘First Dates’ restaurant. De kandidaten die meedoen zijn jong, oud, hetero, homo en uit alle lagen van de bevolking. Met slechts één doel stappen ze naar binnen: de liefde van hun leven vinden
First Dates is elke doordeweekse dag te zien op NPO 3 om 19.30 uur.
MURICAquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ook in Turkije geweest voor de tanden?
Dan weten wij genoegquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:44 schreef Pisces29 het volgende:
Ik herken ook echt nog bijna alle kandidaten
Ik niet, maar mogelijk dat deze herhalingen nog uit de tijd stammen dat ik niet alle afleveringen keek.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:44 schreef Pisces29 het volgende:
Ik herken ook echt nog bijna alle kandidaten
Als ik HR adviseur zie swipe ik direct wegquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:49 schreef Sapstengel het volgende:
Zij is ook echt een HR type. Vreselijk.
''Nee hoor staat gewoon in je contract'', in lettertype 1 maar he het staat er welquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:49 schreef Sapstengel het volgende:
Zij is ook echt een HR type. Vreselijk.
De Brabanders merken op dat het eten mooi op het bord ligt. Zij smijten het gewoon op het bord. Klaarblijkelijk.quote:
Zal voor mijn clubje wat te overheersend zijnquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:52 schreef Pisces29 het volgende:
Zowi is wel een leuke voor in je vriendenkring
Heet hij echt zo?
Herken al die mensen nogquote:
Mortaxx popje tochquote:
niet heel goed gemonteerd misschien, ze praten allebei wel behoorlijk zacht.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:01 schreef Mortaxx het volgende:
geluid is wel slecht, je hoort steeds mensen erdoorheen praten
Hoe kun jij als audiofan niet van voicememo houden?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:01 schreef Mortaxx het volgende:
geluid is wel slecht, je hoort steeds mensen erdoorheen praten
heb zelf geen mooie stemquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe kun jij als audiofan niet van voicememo houden?
quote:
quote:Op donderdag 16 december 2021 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh vandaar. Niet om aan te horen. Beter mondje dicht en mooi zijn.
Het is juist wel efficiënt en veel sneller dan even 4 zinnen typenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:04 schreef Sapstengel het volgende:
Voice memo is vooral inefficient. Zit je naar 2 minuten onzin te luisteren. Bel dan gewoon als je te lui bent om te typen.
doe dan voortaan voicememo's hier postenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is juist wel efficiënt en veel sneller dan even 4 zinnen typenstel auti mensen hier
wat ik wilde zeggen euhm..... dat ik euh.. niet thuis kom euh.. voor het ... eten.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is juist wel efficiënt en veel sneller dan even 4 zinnen typenstel auti mensen hier
Ja om in te spreken wel, om te luisteren niet. Gewoon egoistisch dus.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij post hier net een half seizoen, terug in je mand gek.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
doe dan voortaan voicememo's hier posten
Dat soort mensen ken ik gelukkig niet.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
wat ik wilde zeggen euhm..... dat ik euh.. niet thuis kom euh.. voor het ... eten.
Ik ben heel blij dat ik nooit aan meets doe als ik jullie gezelligheid hier zo lees.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja om in te spreken wel, om te luisteren niet. Gewoon egoistisch dus.
Ik heb een vriendin die altijd voicememos stuurt, maar die duren altijd 4 minuten ofzo. Berichtjes lezen gaat veel sneller.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja om in te spreken wel, om te luisteren niet. Gewoon egoistisch dus.
Met bootschoenen aanquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:09 schreef Mortaxx het volgende:
dit is echt zo'n type dat een trui om z'n nek hangt
hoe vaak hoor je euhm in zo'n bericht?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:10 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die altijd voicememos stuurt, maar die duren altijd 4 minuten ofzo. Berichtjes lezen gaat veel sneller.
Maar vooral vervelend dat ze ze onder werktijd stuurt, dan moet ik oortjes indoen om ze te luisteren. Meestal doe ik dat niet, en dan vergeet ik ze s avonds te luisteren
Ik durf met mn accent geen voicememos te sturen hoorquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben heel blij dat ik nooit aan meets doe als ik jullie gezelligheid hier zo lees.
kom je wel op de meet?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:12 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik durf met mn accent geen voicememos te sturen hoor
Ik luister van meer mensen naar een memo van 4 minuten mét accentquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:12 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik durf met mn accent geen voicememos te sturen hoor
Keer of 10 denk ik. Maar ook heel veel bijzaken die ze nog in zo'n berichtje weet te proppen, op zich wel knapquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
hoe vaak hoor je euhm in zo'n bericht?
Ja precies dit, zit je naar 4 minuten onzin te luisteren terwijl je aan de telefoon gewoon het gesprek kan sturen,wat sommige mensen echt nodig hebben. En inderdaad net als je op werk bent of door de supermarkt loopt ofzo. Dan ga ik ook geen voice memo's afspelen op de luidspreker.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:10 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin die altijd voicememos stuurt, maar die duren altijd 4 minuten ofzo. Berichtjes lezen gaat veel sneller.
Maar vooral vervelend dat ze ze onder werktijd stuurt, dan moet ik oortjes indoen om ze te luisteren. Meestal doe ik dat niet, en dan vergeet ik ze s avonds te luisteren
is wel veel toch? 10x euhmquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:14 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Keer of 10 denk ik. Maar ook heel veel bijzaken die ze nog in zo'n berichtje weet te proppen, op zich wel knap
En als je die tijd niet hebt is even snel over en weer inspreken echt een uitkomstquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies dit, zit je naar 4 minuten onzin te luisteren terwijl je aan de telefoon gewoon het gesprek kan sturen,wat sommige mensen echt nodig hebben. En inderdaad net als je op werk bent of door de supermarkt loopt ofzo. Dan ga ik ook geen voice memo's afspelen op de luidspreker.
Knappe blonde jongen, jammer van het mondjequote:Op dinsdag 30 april 2024 20:15 schreef RipCity het volgende:
Alsof hij constant bij de tandarts zit.
Leuk meisje verder
Heb je de hele dag airpods in?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En als je die tijd niet hebt is even snel over en weer inspreken echt een uitkomst
Natuurlijk! Dan ga ik gewoon stil in een hoekje zitten als mn accent niet gewaardeerd wordtquote:
Neequote:
Als er geen normale berichtjes of telefoontjes bij komen, dan snap ik dat welquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb serieus met een stuk of 3 mensen het contact laten doodbloeden omdat ze steeds voice memo's gingen spreken. Heb dat niet nodig in mijn leven.
bijzonder dat ze dat doenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb serieus met een stuk of 3 mensen het contact laten doodbloeden omdat ze steeds voice memo's gingen spreken. Heb dat niet nodig in mijn leven.
Gesprekken via voice memo's zijn nooit leuk. Ik heb vandaag in totaal 4,5 uur gebeld, heb ik geen enkel probleem mee.quote:
Ben je een unieke man.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gesprekken via voice memo's zijn nooit leuk. Ik heb vandaag in totaal 4,5 uur gebeld, heb ik geen enkel probleem mee.
Story of my lifequote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee
Maar jullie krijgen eerder eenrichtingsverkeer memo’s, zo klinkt heten hebben geen leuke gesprekken.
werk je in een callcenter?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gesprekken via voice memo's zijn nooit leuk. Ik heb vandaag in totaal 4,5 uur gebeld, heb ik geen enkel probleem mee.
Ik kom hier zeker op terug!quote:
Wil jij 4,5 uur per dag bellen?quote:
Gelukkig niet, gewoon ICT, geen helpdesk. Maar kan telefoon op speaker zetten, naast me leggen en ondertussen mijn werk doen zolang ik mij niet te hard hoef te concentreren. En vandaag was zo'n dag. Tijdens het koken en eten hetzelfde, zit je zo anderhalf uur aan de telefoon.quote:
quote:In het nieuwe KRO-NCRV programma Onderweg naar Liefde gaan Nederlandse vanlifers tijdens een van hun droomreizen op zoek naar de liefde.
Samen een keer bellenquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig niet, gewoon ICT, geen helpdesk. Maar kan telefoon op speaker zetten, naast me leggen en ondertussen mijn werk doen zolang ik mij niet te hard hoef te concentreren. En vandaag was zo'n dag. Tijdens het koken en eten hetzelfde, zit je zo anderhalf uur aan de telefoon.
Dit klinkt als rirareizuh. Ik tag meteen m’n reisvriend @DKUpquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:21 schreef MizzezAmy het volgende:
Meteen even gekeken op www.onderwegnaarliefde.nl
Weer een nieuw woord geleerd, vanlifers...
[..]
Wel elk weekend een ander juffie daten zeker?quote:
Is helemaal hip tegenwoordig. Misschien iets minder hip na Gabby Petito.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:21 schreef MizzezAmy het volgende:
Meteen even gekeken op www.onderwegnaarliefde.nl
Weer een nieuw woord geleerd, vanlifers...
[..]
gaat met pieken en dalen. Deze week 2 al wordt er nog al eens last minute gecanceldquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wel elk weekend een ander juffie daten zeker?
Ok, even Gabby Petito gegoogled, ik ga me maar niet opgeven voor dat programmaquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is helemaal hip tegenwoordig. Misschien iets minder hip na Gabby Petito.
Ja, dan is ICT wel een goede keuze voor jequote:Op dinsdag 30 april 2024 20:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik durf niet met onbekenden te bellen.
Zijn dat allemaal first dates? Of heb je ook nog wel eens een 2e date?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
gaat met pieken en dalen. Deze week 2 al wordt er nog al eens last minute gecanceld
“Knapste mannelijke user”quote:
Ja via de apps. Maar het valt reuze mee hoor. Denk drie weken terug dat ik een date had. En dat was wel echt leuk juffie. Maar die stond er wat serieuzer in dan ik ben. Misschien moet ik minder eerlijk zijnquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:33 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Zijn dat allemaal first dates? Of heb je ook nog wel eens een 2e date?
Allemaal gefixt via de apps?
Ja, dat is wel duidelijk.quote:
quote:
Gewoon schrijven dat je FWB zoekt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja via de apps. Maar het valt reuze mee hoor. Denk drie weken terug dat ik een date had. En dat was wel echt leuk juffie. Maar die stond er wat serieuzer in dan ik ben. Misschien moet ik minder eerlijk zijn
Nee. Dat kan pas als er nieuwe verkiezingen zijn geweest.quote:
Ik weet het niet, ik vind het vermoeiend om niet eerlijk te zijn en hou er ook niet van om mensen voor te liegen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja via de apps. Maar het valt reuze mee hoor. Denk drie weken terug dat ik een date had. En dat was wel echt leuk juffie. Maar die stond er wat serieuzer in dan ik ben. Misschien moet ik minder eerlijk zijn
Merk daarin nu wel veel verschil met 10 jaar terug. Vrouwen rond de dertig zijn lastigquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:48 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik vind het vermoeiend om niet eerlijk te zijn en hou er ook niet van om mensen voor te liegen.
Maar ik vind allebei wel prima, gewoon een leuke scharrel, maar zou het ook geen ramp vinden weer eens een relatie te krijgen. Dat maakt het daten een stuk makkelijker
Over 10 jaar zijn ze weer makkelijkerquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Merk daarin nu wel veel verschil met 10 jaar terug. Vrouwen rond de dertig zijn lastig
Meeste mensen zoeken toch een vaste, serieuze relatie dus die tienertijd is helaas voorbij voor je.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Merk daarin nu wel veel verschil met 10 jaar terug. Vrouwen rond de dertig zijn lastig
ik vind het leeftijdsdiscriminatiequote:Op dinsdag 30 april 2024 21:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meeste mensen zoeken toch een vaste, serieuze relatie dus die tienertijd is helaas voorbij voor je.
Zijn vast genoeg juffies van 19 die een knappe FOK!ker willen daten.quote:
je mag ze naar me doorsturenquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn vast genoeg juffies van 19 die een knappe FOK!ker willen daten.
elke keer willen winnen en fijn vinden als mensen verliezen, tja ik weet niet wat ik erover moet denkenquote:
cda-christendomquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:30 schreef DKUp het volgende:
Ieder mens kan goed zijn, zonder te geloven.
Daar is hij achtergekomen
Neukt allesquote:
serieuzen zullen ook niet gauw aan een tv-prog meedoen denk ikquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Hel en verdoemenis prediken bij First Dates zou ook zo wat zijn.
Geen idee wat er komtquote:
Eens, dat verwacht ik ook.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
serieuzen zullen ook niet gauw aan een tv-prog meedoen denk ik
Ik zeg wel gewoon jaquote:
Ik verbaas me vaak om jouw ideeenquote:
Dit was echt zo'n meme vroeger. Kwam ook in South Park aflevering voor toen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik verbaas me vaak om jouw ideeen
Wel geklikt
Die heeft donker haar en donkere ogenquote:
Zijn ogen leken ook donker, maar nu aan de bar niet meer idd.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die heeft donker haar en donkere ogen
quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:42 schreef Pisces29 het volgende:
Maatje
Oud mee worden
@:mortaxx hoeft ze NIET te bellen
Antillen is ook nlquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:44 schreef Sapstengel het volgende:
Ben je helemaal Nederlands. Wat een vraag. Ja echte Fries dit.
dan ben ik maar geen nederlanderquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:45 schreef Joop_W het volgende:
Meer Nederlands dan anderen omdat hij met zangers meezingt.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:47 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Kijk, wat een begrip voor elkaar in dit warme bad!
quote:
Dit inderdaad. Het land, het accent, de insecten. En ik knap altijd af op vrouwen die willen backpacken in Australië. Zit je daar in een of ander warm kutland met alleen zand met white trash als enige cultuur. Oh en boomerangs.quote:
UK is leuk, Canada lijkt me tof. Amerika heb ik ook niks mee.quote:
Ik zou er een kangoeroe ophalen en dan weer snel retour.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het land, het accent, de insecten. En ik knap altijd af op vrouwen die willen backpacken in Australië. Zit je daar in een of ander warm kutland met alleen zand met white trash als enige cultuur. Oh en boomerangs.
Wat trekt jou wel?quote:
Graziano Pellè in dit warme bad.quote:
quote:
Mijn broer woont in de UK dus kan niet haten, inderdaad leuk. Canada zou ik sowieso ook wel willen zien. Mijn beste vriendin heeft er jaren gewoond en is er enthousiast over. Erg mooie natuur ook.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
UK is leuk, Canada lijkt me tof. Amerika heb ik ook niks mee.
Fijn dat jij het stokje overneemt als @Mortaxx afwezig isquote:
Zou inderdaad leuk zijn. Maar vast niet divers genoeg dus word het Nikkietutorials ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:54 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik hoop dat Sergio de nieuwe barmens wordt
ander huidskleur altyd +1quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zou inderdaad leuk zijn. Maar vast niet divers genoeg dus word het Nikkietutorials ofzo.
Ja, ik denk het ook, ik verwacht geen standaard man of vrouw iigquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zou inderdaad leuk zijn. Maar vast niet divers genoeg dus word het Nikkietutorials ofzo.
Niks mis met andere huidskleurquote:
Stopt Victor? Dat zou goed nieuws zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, ik denk het ook, ik verwacht geen standaard man of vrouw iig
Volgens mij ben ik te oud voor dit warme badquote:
Ja, Victor stopt!quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Stopt Victor? Dat zou goed nieuws zijn.
Dat vind ik niet divers eigenlijk. Gewoon normaal.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
o nee, maar dat is juist divers toch?
Blijft wel drijven.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik te oud voor dit warme bad![]()
Zwarte heteromannen zijn de blanken van de mensen van kleur.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
o nee, maar dat is juist divers toch?
O ok, ja dat houd ik allemaal niet bij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zwarte heteromannen zijn de blanken van de mensen van kleur.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
O ok, ja dat houd ik allemaal niet bij.
Dat dan weer welquote:
Waar komt hij dan vandaan?quote:
je bent over de helft heenquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:04 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dat dan weer wel
En ik heb toch maar mooi de respectabele leeftijd van 40 jaar weten te bereiken
Dan trekt de zak gelijk in zeg.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:07 schreef Pisces29 het volgende:
Oh je bent niet het type waar ik normaal op val.
Ook fijn voor mensen met autisme die duidelijkheid.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:08 schreef Pisces29 het volgende:
Alleen kneuzen zeggen dat ze het fijn vinden dat een vrouw WeEt WaT zE WiL
Hier schrik ik vanquote:
Mensen zonder tact. Niet mijn ding.quote:
Gaat vanzelf wegquote:
100%quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:10 schreef MizzezAmy het volgende:
Iemand die niet alleen kan zijn, dat zou voor mij wel een red flag zijn
Wilde hem ook al posten ja. Elke dag iemand moeten entertainen en aan de hand meenemen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:10 schreef MizzezAmy het volgende:
Zakt je zak van in?quote:
En iedere dag een dagboek van de dag aanhorenquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wilde hem ook al posten ja. Elke dag iemand moeten entertainen en aan de hand meenemen.
Eensquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:10 schreef MizzezAmy het volgende:
Apart is wel leuk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Zakt je zak van in?
Ik vind haar wel leuk eigenlijk. Buiten die lip.
We gaan even verder na gister: hoe zit je met voice memo?quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:11 schreef Coco het volgende:
[..]
En iedere dag een dagboek van de dag aanhoren
Ja, moet er niet aan denken. Maar ze is nog jong, misschien dat het nog bijtrekt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wilde hem ook al posten ja. Elke dag iemand moeten entertainen en aan de hand meenemen.
stuur maar een voice memo over de voice memoquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We gaan even verder na gister: hoe zit je met voice memo?
Heerlijkquote:
Hoe zit je met laat reageren op apps?quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We gaan even verder na gister: hoe zit je met voice memo?
Nog nooit een probleem geweestquote:
Tot morgenquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:17 schreef MizzezAmy het volgende:
Hmm, weinig succes weer, maar het is de schuld van corona.
Tot morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |