Je had het over het 'volk'. Joden zijn niet gedoopt en geloven niet in Jezus.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Galaten 3:26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
27 Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.
28Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus.
29 En als u van Christus bent, dan bent u Abrahams nageslacht en overeenkomstig de belofte erfgenamen.
Feesten, nieuwe maan en sabbatten = ceremoniële wet, niet de tien geboden.
Ik vind het simpelweg niet relevant voor dit topic.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:43 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ah, dus nu claim je iets, en je verwijt mij diezelfde claim?
En mn huiswerk doen? Ik geloof dat ik hier de enige ben op dit forum die 5+++ religies aan het bestuderen ben of bestudeerd heb, als jij Shiva/Shakti al teveel vindt en niet begrijpt hoe dat in elkaar zit, wie doet hier zn huiswerk dan niet?
Projection projection where is my selfreflection
Ja, ik kan wel weer een heel verhaal afsteken , maar je kunt ook gewoon even de zoekfunctie gebruiken in dit forum van een jaar, of misschien 2 jaar terug, en ook nog langer terug, maak ik gigantische lappen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou God of het Goddelijke het allemaal zo intens complex en ingewikkeld maken voor zijn schepsels?
Ik heb je andere bijdragen gelezen en hoewel ik respect kan hebben voor je beleving, vind ik het op allerlei fronten compleet onnavolgbaar. Het lijkt nog het meest op een soort geheime kennis, een kennis die slechts voor enkeling is weggelegd, maar waar, als je die niet eigenmaakt, wel weer heel serieuze gevolgen aan verbonden zijn.
Ten eerste ging je op de brandstapel voor hekserij als je je hiermee bezighield (want magie)quote:Een 'cloak'... waarom?
Je weet dat Joden niet alleen slaat op een religieuze groep, maar ook een genetische groep?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:54 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Je had het over het 'volk'. Joden zijn niet gedoopt en geloven niet in Jezus.
En er staat 'of'. Je hoeft de boel niet te verdraaien.
En Sabbat is gewoon een gebod.
Bewustzijn is God, dus het is geheel on-topic.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het simpelweg niet relevant voor dit topic.
Net als Libertarisch kom je constant met allerlei off-topic dingen aan over 'bewustzijn' en 'ego' en allerlei zaken die werkelijk niets met het onderwerp te maken hebben, maar die jullie altijd per se bij iedereen door de strot willen duwen, waar het topic ook over gaat.
Weet je nog dat ik dit topic specifiek heb geopend omdat jij erop aandrong dat ik het over bijbelprofeties zou hebben?
Wat vind je er tot nu toe van?
Waarom zou men die geschriften niet mogen hebben? Het toch de bedoeling elkaar te verlichten?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, ik kan wel weer een heel verhaal afsteken , maar je kunt ook gewoon even de zoekfunctie gebruiken in dit forum van een jaar, of misschien 2 jaar terug, en ook nog langer terug, maak ik gigantische lappen.
[..]
Ten eerste ging je op de brandstapel voor hekserij als je je hiermee bezighield (want magie)
Ten tweede, wist niemand in hoeverre de vijand deze info tot zn beschikking had, en moest het cryptisch opgeschreven worden, er was veel oorlog tussen Perzie en Witten, dus mocht de vijand die documenten (bijbel) in handen krijgen, dat ze er niets van konden bakken, net zoals nu bijna niemand dat meer kan. En als je de geschiedenis verder bekijkt, zou dat ook de reden bij uitstek kunnen zijn dat Boeddhisme (thailand/tibet/japan en regio azie) en Hinduisme (India en ongeveer dezelfde overlappende regio azie) veel duidelijker zijn, óók vanwege deze reden, dat maakt ook weer perfect sense he, die landen waren nooit betrokken bij oorlog, of iig zeer zelden. Het ging vooral tussen Jihad versus Crusades, dus 2 gigantische cloaks, waar we nu de nadelen van ondervinden. Of naja, vooral de gelovigen in die cloak zelf dan.
Dus Nebukadnezer is ook letterlijk uit de hemel neergeworpen? Doe je uberhaubt iets met wat je leest?quote:Opmaandag 6 mei 2024 17:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat is wel hoe de slang beschreven wordt:
3En er verscheen een ander teken in de hemel. En zie: een grote vuurrode draak met zeven koppen en tien hoorns. En op zijn koppen zeven diademen.
4En zijn staart veegde het derde deel van de sterren van de hemel en wierp die op de aarde. En de draak stond voor de vrouw, die op het punt stond te baren, om haar Kind te verslinden, zodra zij Het gebaard zou hebben.
Deze draak wordt in hetzelfde hoofdstuk de slang genoemd.
9En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
12 Daarom, verblijd u, hemelen, en u die daarin woont! Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.
13En zodra de draak zag dat hij op de aarde was neergeworpen, ging hij de vrouw vervolgen die het mannelijke Kind gebaard had.
Dus wat is het nou? Griekse god of wat anders?
Ik begrijp je niet. Ik heb nog geen betere uitleg gezien.quote:Blijkbaar toch niet zo voor de hand liggend, of wel?
Ik constateer dat je de vraag ontwijkt. Helaas.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dus Nebukadnezer is ook letterlijk uit de hemel neergeworpen? Doe je uberhaubt iets met wat je leest?
[
We hadden het over de troon van 'satan' in Pergamum. Dat is een Griekse God zoals ik heb uitgelegd.
In Openbaringen wordenverschillende begrippen gebruikt om de vijanden van het koninkrijk Gods aan te duiden. Deze vijanden behoren allemaal tot de Romeinse cultuur. Daar heb ik best een behoorlijke uitleg over geschreven. Dus ik snap echt niet waarom je met deze reactie komt.
Het lijkt het erop dat je van alles door elkaar haalt en reageert vanuit onjuiste aannamen. Lees anders nog even rustig m'n eerdere reacties door. Anders moet ik weer alles herhalen.
[..]
Ik begrijp je niet. Ik heb nog geen betere uitleg gezien.
Probeer anders eerst te lezen wat ik je uitleg en kom dan nog maar een keertje terug.
Met het begrip 'kind' wordt hier overigens Israel bedoeld.
Zo heb je ook de cloak van spiritualiteit (hiermee kan ik t misschien wat duidelijker laten zien, want dit geeft een goed beeld tussen cloak en serieuze leer), die zie je doorgaans op spirituele beurzen;quote:
Ik ervaar een zeer innige, mystieke en spirituele relatie met Maria, bijvoorbeeld. Dat mogen anderen 'nep' vinden, voor mij is het essentieel. En een vorm van mystiek en spiritualiteit die ik niet elders ervaar.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:19 schreef Mijk het volgende:
[..]
Zo heb je ook de cloak van spiritualiteit (hiermee kan ik t misschien wat duidelijker laten zien, want dit geeft een goed beeld tussen cloak en serieuze leer), die zie je doorgaans op spirituele beurzen;
-handlezen
-toekomstvoorspellen
-aura foto
-geesten oproepen enz.
Dit lijkt in de verste verste niet op serieuze spiritualiteit. En ik kan je een lijst aan boeken geven die je kunt lezen, en dan moet je daarna eens op zo'n spirituele beurs gaan kijken wat voor publiek daar komt en wat die doen. Dán begrijp je exact wat ik bedoel met "een cloak".
En zo lijken de serieuze leren van die religies, in de verste verte ook niet op wat er op letterlijke wijze in die boeken staat, dit is hardcore encryption/symboliek. ipv avondmaaltje hier, wondertje hier, 40jaar tocht door woestijn daar, tovernaartje hier, opstaan uit een fysieke dood zus, mensen toveren uit een rib zo, uit een maagd geboren worden zus, drie-eenheid zo... Met allerlei tovenarij die erbij komt kijken waar mensen klakkeloos in geloven "omdat het er staat", tja, not my cup of tea, maargoed, tis wat het is.
Probeer vooral eens wat ik over spiritualiteit zei, dan krijg je een goed beeld van hóe verschillend die cloakwereld, versus de serieuze-leer wereld is.
Zelfde mechanisme, zelfde truuk, zelfde outcome; mensen belazeren, op die beurzen voor geld, maar religies doen t voor macht.
Een ervaring kan ook hallucinatie of psychose zijn, dus nee.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ervaar een zeer innige, mystieke en spirituele relatie met Maria, bijvoorbeeld. Dat mogen anderen 'nep' vinden, voor mij is het essentieel. En een vorm van mystiek en spiritualiteit die ik niet elders ervaar.
En daar gaat het toch om: de ervaring.
Ja ik ervaar het heel bewust wanneer ik een kaarsje brand.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Een ervaring kan ook hallucinatie of psychose zijn, dus nee.
Het gaat om bewustzijn.
Klopt, in de ideale wereld wel, dit is voor mij ook onduidelijk. Ik denk dat dit komt omdat men niet wist wat ze meemaakten in het begin en dat dat dus als gevaar werd gezien.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou men die geschriften niet mogen hebben? Het toch de bedoeling elkaar te verlichten?
Ik ervaar heel bewust nu ik dit bericht schrijfquote:Op maandag 6 mei 2024 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja ik ervaar het heel bewust wanneer ik een kaarsje brand.
Als typen voor jou een spirituele bezigheid is: go nuts!quote:Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik ervaar heel bewust nu ik dit bericht schrijf
Ja, typen is spiritueel naar het toilet gaan is spiritueel. Kaarsje branden is spiritueel. Ik maak geen onderscheid.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als typen voor jou een spirituele bezigheid is: go nuts!
Ik wel; het profane en het sacrale. Heel zelden komen die samen. Zoals bij mijn vriendin.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:35 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, typen is spiritueel naar het toilet gaan is spiritueel. Kaarsje branden is spiritueel. Ik maak geen onderscheid.
Exact, als jij dat ervaart, vooral blijven doen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ervaar een zeer innige, mystieke en spirituele relatie met Maria, bijvoorbeeld. Dat mogen anderen 'nep' vinden, voor mij is het essentieel. En een vorm van mystiek en spiritualiteit die ik niet elders ervaar.
En daar gaat het toch om: de ervaring.
Dit is dus puur collectivisme en om dat te realiseren zijn in de 20e eeuw alleen al letterlijk zo'n 150 miljoen mensen over de kling gejaagd (als het er niet veel en veel meer zijn).quote:Op maandag 6 mei 2024 19:19 schreef Mijk het volgende:
[..]
Zo heb je ook de cloak van spiritualiteit (hiermee kan ik t misschien wat duidelijker laten zien, want dit geeft een goed beeld tussen cloak en serieuze leer), die zie je doorgaans op spirituele beurzen;
-handlezen
-toekomstvoorspellen
-aura foto
-geesten oproepen enz.
Dit lijkt in de verste verste niet op serieuze spiritualiteit. En ik kan je een lijst aan boeken geven die je kunt lezen, en dan moet je daarna eens op zo'n spirituele beurs gaan kijken wat voor publiek daar komt en wat die doen. Dán begrijp je exact wat ik bedoel met "een cloak".
En zo lijken de serieuze leren van die religies, in de verste verte ook niet op wat er op letterlijke wijze in die boeken staat, dit is hardcore encryption/symboliek. ipv avondmaaltje hier, wondertje hier, 40jaar tocht door woestijn daar, tovernaartje hier, opstaan uit een fysieke dood zus, mensen toveren uit een rib zo, uit een maagd geboren worden zus, drie-eenheid zo... Met allerlei tovenarij die erbij komt kijken waar mensen klakkeloos in geloven "omdat het er staat", tja, not my cup of tea, maargoed, tis wat het is.
Probeer vooral eens wat ik over spiritualiteit zei, dan krijg je een goed beeld van hóe verschillend die cloakwereld, versus de serieuze-leer wereld is.
Zelfde mechanisme, zelfde truuk, zelfde outcome; mensen belazeren, op die beurzen voor geld, maar religies doen t voor macht.
Klopt, die cloak van spiritualiteit is idd even gevaarlijk als de cloak van religies, van beiden komt behoorlijk veel ellende, van beide komen oorlogen, dus hoe mensen erin blijven geloven, nadat het duizenden jaren laat zien geen vrede te brengen, beats me.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is dus puur collectivisme en om dat te realiseren zijn in de 20e eeuw alleen letterlijk zo'n 150 miljoen mensen over de kling gejaagd (als het er niet veel en veel meer zijn).
Het klinkt allemaal als peace and love and unity, totdat je ervoor kiest om er niet aan mee te doen, dan mag je veilig worden opgeruimd, want dan sta je simpelweg in de weg, met je 'egoïsme'.
Klopt; Maria is waar.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:39 schreef Libertarisch het volgende:
Er is een verschil tussen wat goed voelt, en wat waar is.
Hoe kun je nou zeggen 'klopt' terwijl je het net nog de hemel in prijst als geweldig?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Klopt, die cloak van spiritualiteit is idd even gevaarlijk als de cloak van religies, van beiden komt behoorlijk veel ellende, van beide komen oorlogen, dus hoe mensen erin blijven geloven, nadat het duizenden jaren laat zien geen vrede te brengen, beats me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |