quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer eens de paellapan gebruiken om deze paella te maken met als extra wat grote gamba's erbij.
Volgens mij is het palingquote:Op dinsdag 30 april 2024 16:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zolang de haring maar lekker was.
Lekker wel denk ik, hier was ook wel keer lekker huiselijke kost. Morgen rest van de balletjes in tomatensaus pasta bij maken ook snel klaar. Heb ook nog wat pizza en lasagne voor in de middag van afhaal over (goede wel), word italiaans dagje morgenquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Volgens mij is het paling
OT, hier gevulde puntpaprika's in elkaar geknutseld. Vulling was rundergehakt, uitje, kleine stukjes wortel en selderij, knoflook, tomatenpuree, bouillon, rijst, zwarte boontjes, maiskorrels en verschillende kruiden en specerijen, even onder de grill met wat mozzarella. Beetje sla en tomaat erbij. Was lekker.
Ja hoor, prima te eten, wel veel over, dus morgen misschien iets verzinnen met de restjes.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:17 schreef anndb het volgende:
[..]
Lekker wel denk ik, hier was ook wel keer lekker huiselijke kost. Morgen rest van de balletjes in tomatensaus pasta bij maken ook snel klaar. Heb ook nog wat pizza en lasagne voor in de middag van afhaal over (goede wel), word italiaans dagje morgen
Zo simpel, zo lekkerquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:08 schreef Karzai het volgende:
Okay eerst de tzatziki maken, kan de knoflook een uurtje intrekken
[ afbeelding ]
Oh verkeerd gezienquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Volgens mij is het paling
OT, hier gevulde puntpaprika's in elkaar geknutseld. Vulling was rundergehakt, uitje, kleine stukjes wortel en selderij, knoflook, tomatenpuree, bouillon, rijst, zwarte boontjes, maiskorrels en verschillende kruiden en specerijen, even onder de grill met wat mozzarella. Beetje sla en tomaat erbij. Was lekker.
Een beetje vreemd, maar ik vond het lekkerquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Molo het volgende:
Ketjap daarbij klinkt echt heel vreemd qua smaak
Wat is dirty rice trouwens @:smart_ass ?
Hier was het left overs van de traybake van gisteren. Beetje droge bende na het opwarmen dus wat crème fraiche overheen gemikt. Een klodder vet doet het altijd goed immers
Merk doet er niet toe, de combinatie is gewoon weird en lijkt me niet lekkerquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een beetje vreemd, maar ik vond het lekker![]()
Wel een goede natuurlijk. Niet van Improba of Conimex, of zo![]()
Ik gebruik A-merk.
En dan gaan mensen waarschijnlijk nog over ABC beginnen![]()
Zal ik de volgende ronde eens proberen, goed
Rijst met gehakt, bleekselderij, groene paprika, knoflook, ui, en ik doe er een jalapenootje doorheen. Gewoon allemaal in één pan, lekker makkelijk. Maar er zullen wel verschillende versies zijnquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:16 schreef Molo het volgende:
Ketjap daarbij klinkt echt heel vreemd qua smaak
Wat is dirty rice trouwens @:smart_ass ?
Hier was het left overs van de traybake van gisteren. Beetje droge bende na het opwarmen dus wat crème fraiche overheen gemikt. Een klodder vet doet het altijd goed immers
Ik heb ABC bij gebrek aan beterquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:23 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een beetje vreemd, maar ik vond het lekker![]()
Wel een goede natuurlijk. Niet van Improba of Conimex, of zo![]()
Ik gebruik A-merk.
En dan gaan mensen waarschijnlijk nog over ABC beginnen![]()
Zal ik de volgende ronde eens proberen, goed
Ik hoor toch overal dat dat de beste zou zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Rijst met gehakt, bleekselderij, groene paprika, knoflook, ui, en ik doe er een jalapenootje doorheen. Gewoon allemaal in één pan, lekker makkelijk. Maar er zullen wel verschillende versies zijn.
En ja crème fraiche maakt veel goed.
[..]
Ik heb ABC bij gebrek aan beter. Gebruik het weinig.
Nou ja, hoe ik eraan kwam weet ik niet, maar ik eet het iig al zo sinds ik 6 jaar was.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:05 schreef Smart_ass het volgende:
De combinatie van ketjap en kaas vind ik overigens ook niet super lekker klinken.
Of er echt wat mee mis is, weet ik niet.quote:Maar wat is er trouwens mis met Conimex ketjap trouwens?
quote:Welke gebruik jij dan @:marc0871 ?
Oke, grappig. Ik had de sweet soy sauce van ABC. Opzich wel aardig qua smaak maar wel een stuk dikker en stroperiger (en misschien is sweet soy sauce wel net iets anders dan ketjap manis? Ik ben geen kenner). Nu heb ik Bango ketjap manis en die vind ik gewoon echt niet lekker. Lijkt bijna naar drop te smaken ofzo, hele vreemde smaak vind ik. Nee, doe mij maar conimex danquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Of er echt wat mee mis is, weet ik niet.
In filmpjes zijn ze niet altijd onverdeeld gelukkig met Conimex.
Liever ABC of Bango, zeggen ze dan.
Kweenie. Ik vind het gewoon niet lekker.
Improba nog minder.
[..]
[ afbeelding ]
Ketjap manis is een zoete sojasaus. Sweet soy sauce klopt dan aardig.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oke, grappig. Ik had de sweet soy sauce van ABC. Opzich wel aardig qua smaak maar wel een stuk dikker en stroperiger (en misschien is sweet soy sauce wel net iets anders dan ketjap manis? Ik ben geen kenner). Nu heb ik Bango ketjap manis en die vind ik gewoon echt niet lekker. Lijkt bijna naar drop te smaken ofzo, hele vreemde smaak vind ik. Nee, doe mij maar conimex dan. Die jij gebruikt ken ik niet!
Ja togquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ah zo zie je maar ja. Smaken verschillen.
Bango hoort ook bij de Conimex familiequote:Op dinsdag 30 april 2024 22:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oke, grappig. Ik had de sweet soy sauce van ABC. Opzich wel aardig qua smaak maar wel een stuk dikker en stroperiger (en misschien is sweet soy sauce wel net iets anders dan ketjap manis? Ik ben geen kenner). Nu heb ik Bango ketjap manis en die vind ik gewoon echt niet lekker. Lijkt bijna naar drop te smaken ofzo, hele vreemde smaak vind ik. Nee, doe mij maar conimex dan. Die jij gebruikt ken ik niet!
Die fles op dat plaatje heb ik ook in huis, is gewoon cheap ass prima spul.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik hoor toch overal dat dat de beste zou zijn.
[..]
Nou ja, hoe ik eraan kwam weet ik niet, maar ik eet het iig al zo sinds ik 6 jaar was.
[..]
Of er echt wat mee mis is, weet ik niet.
In filmpjes zijn ze niet altijd onverdeeld gelukkig met Conimex.
Liever ABC of Bango, zeggen ze dan.
Kweenie. Ik vind het gewoon niet lekker.
Improba nog minder.
[..]
[ afbeelding ]
Die is top iddquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:17 schreef anndb het volgende:
Ik ben geen ketjap fan maar die van tomasu sweet spicy soy is heerlijk.
Ohhh jaloersmakend ditquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:52 schreef anndb het volgende:
Pomton, prosecco, bruine fruitschaal
[ afbeelding ]
Maar welke is dat dan? “De” traditionele? Want er heten er dus veel ketjap manis maar ze smaken toch allemaal beduidend anders.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Die fles op dat plaatje heb ik ook in huis, is gewoon cheap ass prima spul.
Ik gebruik vrijwel nooit ketjap en ook nooit in de constructies waarbij dure shizzle het verschil gaat maken, maar als ik echt echt kwaliteit zou willen zou ik voor de traditionele gaan die niet even quick fix in elkaar is gehackt zeg maar.
Dat is niet Conimex. Dat vind ik eigenlijk een waardeloos merk, matige kwaliteit en wel dik geprijst.
Sambal, zakjes en dat soort zaken neem ik altijd van Koningsvogel
Dit is topniveau acclimatiseren, alleen de sigaar ontbreekt nog.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:52 schreef anndb het volgende:
Pomton, prosecco, bruine fruitschaal
[ afbeelding ]
Wat eet jij een lekkere dingen vandaag! Nu vanavond nog wat lekkers en dan heb je een fantastische dagquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:36 schreef Molo het volgende:
Kladdkaka gebakken vanmorgen, nu met beetje slagroom eten. Heerlijk
Klinkt goed, lekker weer daar dus! Wat is popeye pasta?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Zo fijn iedereen buiten, bankjes en gras bezet, ijssalons vol. Enige jammere is dat de brug constant open gaat![]()
Maar genoten van een bol monchoutaart ijs, nu een 1/2 liter water.
Vanavond popeye pasta.
Vermoed met spinaziequote:Op woensdag 1 mei 2024 16:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt goed, lekker weer daar dus! Wat is popeye pasta?
Oja dat klinkt wel logischquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:26 schreef anndb het volgende:
[..]
Vermoed met spinazie
Vanavond spaghetti gehaktballen tomatensaus
Pasta met spinazie, ui, boursin en bacon. Snel klaar en altijd lekker. Studentenmaal dacht ik.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klinkt goed, lekker weer daar dus! Wat is popeye pasta?
Oh wat lekker! Ik heb toevallig vrijwel hetzelfde op het menu voor morgen (maar dan met gehakt ipv bacon), had al super lang geen pasta+spinazie combinatie meer gegetenquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pasta met spinazie, ui, boursin en bacon. Snel klaar en altijd lekker. Studentenmaal dacht ik.
Ooh vergeten! Vanmorgen had ik een verse appelflap bij de koffieBen geen groot bladerdeeg fan maar af en toe een verse vind ik heel lekker.
Mag ik mee-etenquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Poffertjes met roomboter, poedersuiker en aardbeien.
Had nou maar in de buurt gewoondquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mag ik mee-eten
Klinkt zo goed
Dan maar cyber-smullenquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had nou maar in de buurt gewoond![]()
Lang niet meer op!quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Poffertjes met roomboter, poedersuiker en aardbeien.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:43 schreef golfer het volgende:
Avondeten: sousvide gegaarde en daarna nog even hard gebakken varkenshaas met een champignon-roomsaus, daarbij witte rijst en in de oven geroosterde spitskool.
Ook nog ingelegde rode ui erbij gemaakt, een snelle versiequote:Op woensdag 1 mei 2024 16:27 schreef Kanaroe het volgende:
Straks restant van gisteren (rode gevulde paprika), maar dan met extra bonen, nacho's en kaas uit de oven, guacamole en mesclunsla met cherrytomaatjes
Was voor mij ookal een jaar of 2 geleden denk ikquote:
Zooooooo lekker manquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:41 schreef Bzzzzt het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bij onze vakantievilla wat zalm en tournedos op de bbq.
Hoe maak je die spitskool? Ziet er heerlijk uitquote:
@golfer kookt altijd dus ff vragenquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:00 schreef Molo het volgende:
Hoe maak je die spitskool? Ziet er heerlijk uit
Die van o.a. Tomasu, waar Anndb ook naar refereert. Prijzig maar echt lekker, vast ook in de VS dat soort authentieke bereidingswijzen van sojasaus te verkrijgenquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Maar welke is dat dan? “De” traditionele? Want er heten er dus veel ketjap manis maar ze smaken toch allemaal beduidend anders.
Vanavond Grieks gegeten, pita gyros. Het was een ideale dag in alle opzichtenquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat eet jij een lekkere dingen vandaag! Nu vanavond nog wat lekkers en dan heb je een fantastische dag
Heerlijk! Ook lekker op brood de volgende dag als er wat over is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Nomnomnom met honing/mosterdsaus net een paar plakjes op
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 02-05-2024 16:17:47 ]
Das een flinke ham, lekker zeg!quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Nomnomnom met honing/mosterdsaus net een paar plakjes op
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:41 schreef Blues het volgende:
Wij deden -voor ons onbekende- biertjes op het strand.![]()
![]()
Allebei lekker!Wel ooit Mannenliefde van Oedipus geproefd? Die vind ik erg lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ga ik proberen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel ooit Mannenliefde van Oedipus geproefd? Die vind ik erg lekker.
Lekker roze risotto!quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Straks mijn lekkere, maar goor uitziende, risotto met bietjes
Hier ook zo risotto. Alleen met prei en parmezaanquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Barbie-risottequote:Op donderdag 2 mei 2024 17:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker roze risotto!
Rijst en rode biet vind ik een lekkere combinatie, zeker als er ook nog een uitje bijzit
Oh yumm!quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook zo risotto. Alleen met prei en parmezaan
quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:41 schreef Blues het volgende:
Wij deden -voor ons onbekende- biertjes op het strand.![]()
![]()
Allebei lekker!Die namenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk op het strand!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond: een paar fondant-aardappels, een salade van gegrilde aubergine, courgette en komkommer en een stukje gebakken zeewolf.
Hmmm, lekker zeg!quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Enjoy!quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik neem een lekker koud, wit, zoet wijntje
Wat een kunstige foto!quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Risotto met prei en parmezaan dus. En beenham die ik vanmiddag al gebraden had.
Had je geen beenham meer over?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Zo fijn dit
[ link | afbeelding ]
Nu thee en een paar stukjes Toblerone
asperges ja, ik denk zondagquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk weer allemaal!
Ik krijg gelukkig morgen asperges, zo'n trek in na iedereen hier die dit eet.
Ik eet straks makkelijk; kapucijners met gebakken uiringen en chilisaus.
Jaah, dat kan zo ongelooflijk lekker zijn!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Balletje gehakt, bloemige aardappelen, Jus, verse spinazie.
Ouderwets Nederlands AGV, heerlijk.
Ter kroning ben ik net ff bij de ijssalon langsgereden en mezelf verwend met 3 bolletjes.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaah, dat kan zo ongelooflijk lekker zijn!
Wij gaan morgen naar een Chinees-Indisch buffet, lekker tempura garnalen, pangsit en de ordinaire andere gerechten
Ooh, ik lees het nu pas van de verdeling des hams, lekker slapen zoquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee
Maar had 'm door drieën gedeeld he
Nu lekker met kop thee richting mijn bedje
Chocolade door warm eten?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:22 schreef mascara-klodder het volgende:
En pruttelen maar (500gr gehakt, 3 uien, anderhalve gele paprika, 1 chili-peper, pure chocolade, pak passata, blik tomatenblokjes, een shitload aan kruiden/specerijen)
Straks nog bonen, linzen en mais erbij
[ link | afbeelding ]
Bij de chili is wel een dingetje hoor, geeft extra volle smaak.quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de chili is wel een dingetje hoor, geeft extra volle smaak.
Door je spruitjesstampot of snert zou ik het bijv niet doen
Ik mis het echt als ik het niet doe. En dan wel pure chocolade vanaf 70%, niet de cacao-fantasie meukquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]weer wat geleerd. Had er nog nooit van gehoord
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond: buikspek met krokant zwoerd met daarbij miehoen en gewokte paksoi met knoflook en rode ui en met door B. zelf geplukte konings-oesterzwammen van de Oesterzwammerij, bij ons op de hoek.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze kookblunder moet ik even delen: ik had erg trek en wilde dus een halve tosti maken in de oven. Dus ik die boterham in de oven gooien, lampje brandt, en de kaas smolt maar niet (na een half uur nog steeds geen resultaat). Ander merk kaas, gecheckt of het wel goede kaas was. Niks raars aan.
Ben ik vergeten de temperatuur aan te zetten. Had enkel de ovenlamp aangedaan zonder hem te verwarmenNu heb ik het brood en de kaas maar teruggelegd (gewoon in een zakje in de koelkast, eet het morgen wel als brunch). Gooi er straks het avondeten vast in.
Soms ben ik zo'n loser en moet zo hard om mezelf lachen. Dacht serieus dat mijn oven stuk was en baalde enorm (eet echt vaak oven-eten)
Dat overkomt de beste weleensquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze kookblunder moet ik even delen: ik had erg trek en wilde dus een halve tosti maken in de oven. Dus ik die boterham in de oven gooien, lampje brandt, en de kaas smolt maar niet (na een half uur nog steeds geen resultaat). Ander merk kaas, gecheckt of het wel goede kaas was. Niks raars aan.
Ben ik vergeten de temperatuur aan te zetten. Had enkel de ovenlamp aangedaan zonder hem te verwarmenNu heb ik het brood en de kaas maar teruggelegd (gewoon in een zakje in de koelkast, eet het morgen wel als brunch). Gooi er straks het avondeten vast in.
Soms ben ik zo'n loser en moet zo hard om mezelf lachen. Dacht serieus dat mijn oven stuk was en baalde enorm (eet echt vaak oven-eten)
Maar nee, het overkomt zelfs de beste koks.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die red velvet lijkt meer op de wortel-notentaart.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Latte en appelkruimel
[ link | afbeelding ]
Flat white (sterk!) en red velvet.
[ link | afbeelding ]
Beide gebakjes van Dudok.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Bij de chili is wel een dingetje hoor, geeft extra volle smaak.
Door je spruitjesstampot of snert zou ik het bijv niet doen
Ik ook de laatste keren toen ik geen chocolade in huis had. Wel een ander merk geloof ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:24 schreef Curiosity het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik gebruik deze altijd.
Ik ga serieus nog keer chili bij jou komen eten, denk dat jij inmiddels wel de Koningin van de Chili genoemd mag wordenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:22 schreef mascara-klodder het volgende:
En pruttelen maar (500gr gehakt, 3 uien, anderhalve gele paprika, 1 chili-peper, pure chocolade, pak passata, blik tomatenblokjes, een shitload aan kruiden/specerijen)
[ link | afbeelding ]
Moet je eens op die pakken of zakjes kruidenmix voor chili kijken.quote:
Welke kruiden gooi jij erin?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb deze in de kast staanquote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:24 schreef Curiosity het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik gebruik deze altijd.
Normaal hier ook geen linzen, maar had maar 1 blikje kidneybonen. Maar met linzen ook een dikke prima!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Welke kruiden gooi jij erin?
Ik doe er nog een paar tenen knoflook, komijnzaad, paprikapoeder, oregano, kaneel en een bouillonblokje met wat water in.
En Roma tomaten in blokjes en puree.
Linzen en mais laat ik er uit.
Ik ook, was de enige die ze hadden hier bij de buurt Jumbo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik heb deze in de kast staan
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ga serieus nog keer chili bij jou komen eten, denk dat jij inmiddels wel de Koningin van de Chili genoemd mag worden
Begreep ikquote:Op zondag 5 mei 2024 12:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Normaal hier ook geen linzen, maar had maar 1 blikje kidneybonen. Maar met linzen ook een dikke prima!
Qua kruiden/specerijen veeeeeeel komijn, kaneel en paprikapoeder. In mindere mate chilipoeder, zout en ketoembar en op het laatst nog oregano.
Geen water en bouillonblokjes, het is al vochtig genoeg door de passata en het blik tomatenblokjes.
Ik maak meestal niet al te pittig. Wil ik het pittig hebben dan gooi ik er een dot sriracha doorheen als mijn bordje in de magnetron doe.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Begreep ik![]()
Komt aardig overeen dan.
Ik gooi er dan meestal één of twee verse pepers of een dot sambal in.
Beetje korianderblad op het eind is idd ook lekker.
Mja. De puree is wat droog, hè![]()
Het bouillonblokje voegt nog wat meer umami toe.
Oh ja, en een blaadje laurier.
Uit Duitsland?.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik heb deze in de kast staan
[ afbeelding ]
Oke, die heb ik niet in de buurt.quote:
Dank jequote:Op zondag 5 mei 2024 18:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wilde eigenlijk zeggen: hoe kan je nu geen Jumbo in de buurt hebben maar realiseerde me dat ik bijv geen AH in de buurt heb
Je goulash ziet er heerlijk uit!
Hier dus salade
[ link | afbeelding ]
Ik heb aardig wat chili recepten uitgeprobeerd (wordt hier ook regelmatig gegeten want dochter is er gek op) maar ik heb er ook nooit eentje gezien met chocolade en/of cacao eigenlijkquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Moet je eens op die pakken of zakjes kruidenmix voor chili kijken.
Steevast dat er cacao op staat.
Tenminste, in 2014, toen ik een fotoreportage maakte van mijn chili en ik rare reacties kreeg omdat ik er pure chocolade in deed.
In Zuid Amerika werd al in de tijd van de Maya's met cacaobonen gekookt en één van de users hier had eens een kookschrift uit begin 20ste eeuw of laat 19de eeuw van het koninklijk huis gezien, waar ze chocola in een stoofpot of zo deden.
Oh dit ziet er lekker uitquote:Op zondag 5 mei 2024 18:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wilde eigenlijk zeggen: hoe kan je nu geen Jumbo in de buurt hebben maar realiseerde me dat ik bijv geen AH in de buurt heb
Hier dus salade
[ link | afbeelding ]
Ik heb dan weer geen plus of coop of deka? in de buurtquote:Op zondag 5 mei 2024 18:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier dus salade
[ link | afbeelding ]
Ja maar die zitten ook bijna niet op elke straathoek, dus dat is niet zo vreemdquote:Op zondag 5 mei 2024 19:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb dan weer geen plus of coop of deka? in de buurt
quote:Op zondag 5 mei 2024 19:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja maar die zitten ook bijna niet op elke straathoek, dus dat is niet zo vreemd
Oh en ik woon dus gewoon in een stad. Enige supermarkt in de directe omgeving is dus een buurtJumbo![]()
Nu thee en een paar blokjes Toblerone
Wij ook 6. Alleen behalve de buurtsuper dus niks op loopafstand.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:10 schreef drakin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van deze supermarkten ken ik een hoop niet eens, we hebben in onze stad iets van 6 verschillende supermarkten
O moet het binnen loopafstand? Dat zei je er niet bij, dan heb ik er ook maar 1quote:Op zondag 5 mei 2024 19:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wij ook 6. Alleen behalve de buurtsuper dus niks op loopafstand.
Doe ook regelmatig in België boodschappen trouwens, 10 minuten met de auto. Dat is nog dichterbij dan bijv 1 van de AH’s hier![]()
Ik ben de randstad gewend, waar ik echt 7 supermarkten op loopafstand hadEn een zooi buitenlandse supermarkten inc slagerij
Ik vraag me af of al die ketens nog wel bestaan eigenlijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:10 schreef drakin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van deze supermarkten ken ik een hoop niet eens, we hebben in onze stad iets van 6 verschillende supermarkten
quote:Op zondag 5 mei 2024 19:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vraag me af of al die ketens nog wel bestaan eigenlijk.
quote:Op zondag 5 mei 2024 19:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:drakin helaas laat mijn fysiek nogal wat te wensen over dus fietsen lukt niet altijd
Maargoed, ik red mezelf prima hoor. Maar het is gewoon zo’n gigantisch verschil met wat ik ge(ver)wend was
Back ontopic!
Nog meer thee
Ohhh af en toe is een filet O fish inderdaad best lekker.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
McDonald's eten vind ik prijs/kwaliteitverhouding te duur, maar liep toevallig in de ochtend langs een filiaal met een bord buiten met Filet o Fish voor 2 euro dus op de terugweg 's avonds was het zover
[ link | afbeelding ]
Vroeger gebruikte ik deze zakjes nog weleensquote:Op zondag 5 mei 2024 19:02 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat chili recepten uitgeprobeerd (wordt hier ook regelmatig gegeten want dochter is er gek op) maar ik heb er ook nooit eentje gezien met chocolade en/of cacao eigenlijk.
Gisteravond aten we zalmburgers, spinazie en aardappeltjes uit de oven met een flinke klodder mayo (ik heb weer Zaanse in huis), dat was genieten zeg
.
Vanavond eten we weer eens bami, voor de verandering.
Ha tnx! Door jouw linkje zag ik dat de Verstegen kruidenmixen in de aanbieding zijn: 1+1 gratisch, dus morgen even wat dingetjes inslaan.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Vroeger gebruikte ik deze zakjes nog weleens
https://www.google.com/se(...)=mobile-gws-wiz-serp
Daar zit iig cacaopoeder in.
Toentertijd wist ik van minstens 3 mixen dat er cacaopoeder in zat.
Ik kan ze nu niet zo gauw meer terugvinden.
Ik ben er speciaal naar gaan zoeken, toen ik het in een kookprogramma zag.
En ik vond.
Welke Griekse kruiden gebruik jij voor het vlees?quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:43 schreef foodlover het volgende:
Griekse avond thuis. Kipfilets Grieks gekruid, verse tzatziki, boeren salade met feta, aardappelschijfjes.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!quote:Op maandag 6 mei 2024 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ontbijt: aardbeientaart + koffie
Lunch: verse kaneelbroodjes en verse jus d'oranje
Avondeten: hamburgers, friet, salade![]()
Rest vd week maar weer wat gezonder eten
Dank je wel, wat lief!quote:Op maandag 6 mei 2024 16:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik maak zo denk ik tomatensalade met feta en een paar gebakken aardappeltjes in de schil.
En vanaaf de andere helft.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:29 schreef Blues het volgende:
Ik had een halve Buffalo chicken pizza.
Morgen de andere helft![]()
Ziet er ong zo uit,online plaatje:
[ link | afbeelding ]
Heb net alle overige chocolade aan de buurman gegevenquote:Op maandag 6 mei 2024 20:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee en de laatste 2 blokjes Toblerone
https://www.evolvingtable.com/greek-seasoning/quote:Op zondag 5 mei 2024 22:34 schreef praadje het volgende:
[..]
Welke Griekse kruiden gebruik jij voor het vlees?
Bohhhhhquote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:12 schreef marc0871 het volgende:
Ik ga weer zoiets in elkaar flansen
[ afbeelding ]
![]()
Gaarne een foto hiervan, klinkt goed namelijkquote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:43 schreef Kanaroe het volgende:
Straks dikke varkenskarbonades (cote du porc) ingewreven met venkelzaad en peper, met een venkelsalade met sinaasappel en olijfoliedressing, een paar rauwe worteltjes en kartoffelsalat
Welk eilandje?quote:
Ai, ik doe niet aan foto's hier, sorriequote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaarne een foto hiervan, klinkt goed namelijk
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Spaanse aardappel tortilla uit de oven met spekjes. en daarbij een groene rauwkostsalade met farmers- en komkommerspread.
Note to self: niet zo zuinig doen maar voor het appartement aan de kust investeren in een andere kookplaat. Inductie in plaats van de stokuide keramische. Ja hij doet het maar werkt echt niet meer lekker.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:40 schreef foodlover het volgende:
Straks varkenshaas met denk ik een pepersaus. Groene asperges en gebakken aardappeltjes.
Super. Dankjewel. Laatst had je het er ook al over en was al op zoek gegaan in de supermarkt maar kon het niet vinden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:34 schreef foodlover het volgende:
[..]
https://www.evolvingtable.com/greek-seasoning/
Snap ik helemaal, is prima!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ai, ik doe niet aan foto's hier, sorrie
Zie het maar voor je
Geniet van je eiland en het eten daar
Karpathosquote:
Daar waren wij afgelopen september.quote:
Lekkere dingen heb je gehaaldquote:Op woensdag 8 mei 2024 09:01 schreef Karzai het volgende:
koffie, druiven, banaan en kwark
vanmiddag naar de markt
een kaas/uien brood, makreel en haring halen
een biertje drinken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vanavond nogmaals asperges, gebakken aardappeltjes spekjes, eitje en gesmolten roomboter
Match jij altijd je schoenen met je drinkenquote:Op woensdag 8 mei 2024 15:45 schreef Karzai het volgende:
Negroni op het terras, fijne Hemelvaart mensen, geniet ervan!
[ afbeelding ]
Ja hippe buurt he, anders val je buiten de bootquote:Op woensdag 8 mei 2024 15:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Match jij altijd je schoenen met je drinken
quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ja hippe buurt he, anders val je buiten de boot
Vinden jullie het echt wat? Gezien jullie recensies over de plaatselijke horeca?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:17 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een restant van de Spaanse tortilla van gisteren.
Vanavond: kant-en-klare maaltijden van de bekroonde slagerij uit Santpoort. Voor mij een andijvie stamppot en voor B. een bloemkool-broccoli schotel.
De maaltijden daar zijn wel goed te doen, maar inderdaad kan ik het zelf wel wat lekkerder maken, maar soms heb ik geen tijd/zin/gelegenheid om zelf te koken en dan is dit wel een uitkomst.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:24 schreef Nielojram75 het volgende:
Vinden jullie het echt wat? Gezien jullie recensies over de plaatselijke horeca?
Duijn maakt lekkere grillworst, maar de maaltijden heb ik als behoorlijk flauw ervaren. Sowieso bij slagers, vaak kopen oude mensjes dat, en mag er niet teveel zout inzitten..
Enfin, laat het jullie wel bekomen, maar, met alle respect, volgens mij kook jij lekkerder @:golfer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Klinkt goed!quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:38 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een (supermarkt)hotdog.
Vanavond: Franse friet van Friethoes uit de airfryer, appelcompote en gebakken kabeljauwhaas.
Zout kan je er altijd bij doen, maar niet uithalen. Vind het erg goed als traiteurs spaarzaam zijn ermee. Eet zelf weinig zout (vind dat beter smaken) en K&K en Horeca gooit er vaak veel zout in imho. Sowieso vind ik eten van de industrie en Traiteur, te zout en te zoet. In de VS is het helemaal een ramp, ook in restaurants, overal gooit men suiker en zout in.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:24 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Vinden jullie het echt wat? Gezien jullie recensies over de plaatselijke horeca?
Duijn maakt lekkere grillworst, maar de maaltijden heb ik als behoorlijk flauw ervaren. Sowieso bij slagers, vaak kopen oude mensjes dat, en mag er niet teveel zout inzitten..
Enfin, laat het jullie wel bekomen, maar, met alle respect, volgens mij kook jij lekkerder @:golfer
Oh god hier het zelfde, een goede uiensoep.... heerlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alleen thuis,. vanavond bak ik een rest zuurkoolstamppot met spek en worst op. Mijn lieftallige echtgenoot walgt van Uien (helaas) dus ga zo ook maar een mooie Rundvlees bouillon maken en dat wordt dan Uiensoep.
Heel veel uien op laag vuur tot een smurrie maken, bruin zonder dat het aangebrand is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:11 schreef anndb het volgende:
[..]
Oh god hier het zelfde, een goede uiensoep.... heerlijk.
Je kan ook wel te ver gaan er mee trouwens, ik heb deze eens gemaakt maar vond die te zoet:quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heel veel uien op laag vuur tot een smurrie maken, bruin zonder dat het aangebrand is.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:38 schreef golfer het volgende:
Vanavond: Franse friet van Friethoes uit de airfryer, appelcompote en gebakken kabeljauwhaas met daarbij gebakken grote garnalen..
Hij is zeer geslaagd, buurvrouw beklaagde zich dat het weer zo vreselijk lekker rook op straat, heb haar dus ook maar een kop gegeven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gisteren een krachtige runderbouillon gemaakt, en ben nu een pond uienringen langzaam aan het garen in spekvet, dat wordt een goddelijke uiensoep voor de lunch.
Geloof ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hij is zeer geslaagd, buurvrouw beklaagde zich dat het weer zo vreselijk lekker rook op straat, heb haar dus ook maar een kop gegeven.
Ah, iemand van het oude stempel. Bij mijn ouders was het ook altijd om half een warm eten. Nu wordt dat een beetje moeilijk, omdat ik vaak op kantoor ben.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga zo vast warm eten. Doe ik normaal meestal rond een uur of een. Alleen ben wat laat vandaagDus zo aardappels met witlof en kaas uit de oven
En halverwege de avond wat crackers of een boterham en dan is het wel weer best voor deze dag
Ja... alleen ik ben er niet mee opgevoed. Als kind was 17.30 etenstijdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:09 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ah, iemand van het oude stempel. Bij mijn ouders was het ook altijd om half een warm eten. Nu wordt dat een beetje moeilijk, omdat ik vaak op kantoor ben.
Receptje bamiblokken? Doe je daar wat door om het te binden en paneren?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:08 schreef foodlover het volgende:
Lekker snacken zo, handig om wat in de vriezer te hebben:
Bamiblokken zelfgemaakt
Bitterballen zelfgemaakt
Mini frikandellen uit de super
Sushi? Teppanyaki? Of Klassiek Japans?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:42 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje, een kom kreeftensoep van onze viswinkel.![]()
Vanavond gaan we uit eten bij een Japans restaurant.
Dit restaurant. Verslag volgt later/morgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sushi? Teppanyaki? Of Klassiek Japans?
Ziet er goed uit. als ik de volgende keer in Haarlem ben moet ik daar eens langsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit restaurant. Verslag volgt later/morgen.
Had er 5 Maistortillas bij gemaakt, zure room, kaas, plakjes Jalapeños, komkommer, smullen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond Chili con Carne, restje van de vorige keer ontdooit, komt dat ook een keer op
Lastig om een recept aan te geven voor de bami zelf, dat doe ik op gevoel. Ik gebruik Linguine als alternatief voor "brede bami" omdat dat goed werkt en goed verkrijgbaar is hier.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef anndb het volgende:
[..]
Receptje bamiblokken? Doe je daar wat door om het te binden en paneren?
Hier worstenbroodje, duvel net op terras in de zon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |