Geen idee haha. Ik had eigenlijk al genoeg gehoord. Ook al had ik meer vragen daarna, als in de vraag of vrouwen dat ook mogen terwijl ze eraan denken. Of mogen vrouwen dat niet? Vermoed dat het meer zoiets is van een niet-erotiserend beeld van Jezus, maar dat is ook weer behoorlijk dubbel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar dus echt fantaseren dat-ie seks met Jezus had dan of zo?
[ afbeelding ]
Nee, de realiteit is bewustzijn omdat de realiteit bewustzijn is. Jij hebt er iets bij verzonnen: ''de hersenen produceren bewustzijn'' en blijft vervolgens verder leven met je objectieve mythologie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus omdat je hersenen signalen kunnen verwerken, is de realiteit bewustzijn?
Ahhh cirkelredenatie, check!quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, de realiteit is bewustzijn omdat de realiteit bewustzijn is. Jij hebt er iets bij verzonnen: ''de hersenen produceren bewustzijn'' en blijft vervolgens verder leven met je objectieve mythologie.
Nee, het gaat om de realiteit. De realiteit is bewustzijn. Er is geen materie, er is geen objectieve wereld, dus het bewustzijn kan niet uit de hersenen komen.quote:
Ik kan hier werkelijk geen touw aan vastknopen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de realiteit. De realiteit is bewustzijn. Er is geen materie, er is geen objectieve wereld, dus het bewustzijn kan niet uit de hersenen komen.
Wat ik zeg, is dat materie als onafhankelijke substantie niet bestaat. Er is dus geen 'spul' dat buiten bewustzijn bestaat. Het 'spul' bestaat alleen binnen bewustzijn. Er is geen 'schaduwrealiteit' buiten bewustzijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan hier werkelijk geen touw aan vastknopen.
Klinkt als het "we leven in een simulatie". Maar simulatie of niet, de collectieve waarneming is er nog steeds. We hebben afspraken over hetgeen we waarnemen en we labelen. Dat gegeven is de realiteit.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:59 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat ik zeg, is dat materie als onafhankelijke substantie niet bestaat. Er is dus geen 'spul' dat buiten bewustzijn bestaat. Het 'spul' bestaat alleen binnen bewustzijn. Er is geen 'schaduwrealiteit' buiten bewustzijn.
Het objectieve wereldbeeld is een mythe. Het bestaat simpelweg niet.
De realiteit is wat is, daar moet niets extra's aan toegevoegd worden.
Ik zou het niet eens een simulatie noemen. Het leven is wat het is. Dus hoe je het noemt of interpreteert veranderd niks aan het leven an sich.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klinkt als het "we leven in een simulatie". Maar simulatie of niet, de collectieve waarneming is er nog steeds. We hebben afspraken over hetgeen we waarnemen en we labelen. Dat gegeven is de realiteit.
Als je zelfs tegen dit gegeven bent, waarom roep je dan dat het univerum niet om iemands gevoelens geeft. We nemen blijkbaar collectief een universum waar waar we op verschillende golflengtes van licht metingen op uitvoeren. Er is dus wel degelijk een observeerbaar universum dat we met zn allen waarnemen. Maar tegelijkertijd doe je alsof dat er niet is met dit soort posts waardoor je je eigen uitspraken weer opzij zet.
Ik denk dat je jezelf erg goed begrijpt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:17 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens een simulatie noemen. Het leven is wat het is. Dus hoe je het noemt of interpreteert veranderd niks aan het leven an sich.
Ja, er is een collectieve waarneming. Er is een gedeelde realiteit. Die realiteit is dus universeel bewustzijn (jouw bewustzijn is identiek aan mijn bewustzijn), er is maar één bewustzijn. En dat is God.
Als er meerdere bewustzijnen zouden zijn dan zou er geen objectieve ervaring zijn, en dan zou wetenschap niet werken. Dus alleen als er één bewustzijn is kan het model kloppen. Maar dat is het beste model.
Nou, als er een collectief bewustzijn is dan kun je onze gedeelde ervaring verklaren. Dan heb je geen fysieke schaduwwereld buiten bewustzijn nodig om objectiviteit te begrijpen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf erg goed begrijpt.
Wat bestrijd je hier? Wie meent er precies dat er 'wel' een "fysieke schaduwwereld buiten bewustzijn nodig is om de objectiviteit te begrijpen"quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, als er een collectief bewustzijn is dan kun je onze gedeelde ervaring verklaren. Dan heb je geen fysieke schaduwwereld buiten bewustzijn nodig om objectiviteit te begrijpen.
Jij gaat ons in een eigen topic maar mooi eens laten zien dat telephatie werktquote:Collectief bewustzijn is wel te begrijpen. Het maakt telepathie mogelijk o.a.
Dus we verzinnen al die miljarden keer miljarden keer miljarden sterrenstelsels lekker bij elkaar?quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de realiteit. De realiteit is bewustzijn. Er is geen materie, er is geen objectieve wereld, dus het bewustzijn kan niet uit de hersenen komen.
Insecten zijn min of meer biologische robots met een primitief instinct.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:59 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat ik zeg, is dat materie als onafhankelijke substantie niet bestaat. Er is dus geen 'spul' dat buiten bewustzijn bestaat. Het 'spul' bestaat alleen binnen bewustzijn. Er is geen 'schaduwrealiteit' buiten bewustzijn.
Het objectieve wereldbeeld is een mythe. Het bestaat simpelweg niet.
De realiteit is wat is, daar moet niets extra's aan toegevoegd worden.
Lopen over zandbanken onderwater en kunnen zo'n 5 minuten hun adem inhouden na een hap. Dus die redden zich welquote:
Nee, het bestaat toch in bewustzijn?quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus we verzinnen al die miljarden keer miljarden keer miljarden sterrenstelsels lekker bij elkaar?
Er is een zekere structuur en logica ja, maar dat betekent niet dat de realiteit fundamenteel logisch of mechanisch is. De reductie van de realiteit tot een mechanische realiteit is een fout. De realiteit heeft een mechanisch component, maar is fundamenteel onlogisch en irrationeel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Insecten zijn min of meer biologische robots met een primitief instinct.
Verder ontwikkelde dieren hebben een hogere vorm van bewustzijn.
De mens heeft zelfbewustzijn dankzij de complexere hersenen.
Biologie op havo-niveau wat gewoon vastgesteld kan worden door observatie.
Geur is moleculen die vrijgekomen zijn en receptoren in je neus triggeren en een signaal naar je hersenen sturen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er is een zekere structuur en logica ja, maar dat betekent niet dat de realiteit fundamenteel logisch of mechanisch is. De reductie van de realiteit tot een mechanische realiteit is een fout. De realiteit heeft een mechanisch component, maar is fundamenteel onlogisch en irrationeel.
Bijvoorbeeld, er is een reden dat poep stinkt. Maar de sensatie op zich, de geur, is fundamenteel onlogisch.
Nee, de geur is de realiteit zoals het is en de moleculen zijn het objectieve correlaat. De hersenactiviteit is het objectieve correlaat van bewustzijn maar niet hetzelfde als bewustzijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Geur is moleculen die vrijgekomen zijn en receptoren in je neus triggeren en een signaal naar je hersenen sturen.
En ik zeg wat jij hier zit te verkondigen absolute onzin is wat werkelijk echt nergens op gebaseerd is!quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, de geur is de realiteit zoals het is en de moleculen zijn het objectieve correlaat. De hersenactiviteit is het objectieve correlaat van bewustzijn maar niet hetzelfde als bewustzijn.
Jij stelt het objectieve correlaat gelijk aan de ervaring, en dat is een fout. Niks meer, niks minder. Wat jij zegt klopt gewoon niet.
Als je glashard de realiteit ontkent en doet alsof het objectief is, dan klopt het wat jij zegt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:57 schreef ToT het volgende:
[..]
En ik zeg wat jij hier zit te verkondigen absolute onzin is wat werkelijk echt nergens op gebaseerd is!
Komen we er mooi samen niet uit!
Jij ontkent de realiteit glashard en doet alsof het bewustzijn is, wat natuurlijk volstrekte onzin is!quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:01 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je glashard de realiteit ontkent en doet alsof het objectief is, dan klopt het wat jij zegt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |